Gode kommentarer fra klimadebatter

Startet av Bebben, august 18, 2011, 01:36:41 AM

« forrige - neste »

seoto

Ha-ha - den var morsom!  ;D

Jeg tror det må være
SitatUtsagn B) "dumskallen uttrykker seg alltid uutgrunnelig, og har derfor alltid rett." 

Det er lettere å få rett når ingen forstår hva du mener, for det gjør det jo umulig for andre å si at det er feil? ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Pachauri blir intervjuet av Science:

Q: Has all that has happened this winter dented the credibility of IPCC?

Pachauri: I don't think the credibility of the IPCC can be dented. If the IPCC wasn't there, why would anyone be worried about climate change?


Og det svaret forklarer vel det meste? ;D ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på september 11, 2011, 03:57:32 AM
Pachauri blir intervjuet av Science:

Q: Has all that has happened this winter dented the credibility of IPCC?

Pachauri: I don't think the credibility of the IPCC can be dented. If the IPCC wasn't there, why would anyone be worried about climate change?


Og det svaret forklarer vel det meste? ;D ;D

Neiii!! Det kan ikke være mulig å skyte seg selv så til de grader i foten! Hvordan kan noen klare å være så dum? ;D

Jostemikk

#18
Sitat fra: ConTrari på september 11, 2011, 15:01:16 PM
Neiii!! Det kan ikke være mulig å skyte seg selv så til de grader i foten! Hvordan kan noen klare å være så dum? ;D

Her er det nok i første rekke snakk om medfødte egenskaper. Siden har han brukt resten av livet på å perfeksjonere det.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Gloføken

Sitat fra: Jostemikk på september 11, 2011, 15:42:35 PM
Sitat fra: ConTrari på september 11, 2011, 15:01:16 PM
Neiii!! Det kan ikke være mulig å skyte seg selv så til de grader i foten! Hvordan kan noen klare å være så dum? ;D

Her er det nok i første rekke snakk om medfødte egenskaper. Siden har han brukt resten av livet på å perfeksjonere det.

Han har sikkert en tvillingbror.......... :o ;D
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Jostemikk

Ikke akkurat klimakommentarer, men allikevel...

«En løgn går halvveis rundt jorda mens sannheten fremdeles er i ferd med å ta på seg skoa.» Mark Twain

«Diktning lager en stor sannhet av mange små løgner. Politikk lager av mange små sannheter en stor løgn.» Paul Lutus
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Her er ei skikkelig perle fra Amatør1 på VGD:

"trondhjem: Jeg driter en lang"

"Amatør1: Hva skulle vi gjort uten en klimafilolog?

--
"Warmists are all little colonel gadaffis - but with less honesty, courage, charm and good looks. "
"
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på september 22, 2011, 14:23:02 PM
Her er ei skikkelig perle fra Amatør1 på VGD:

"trondhjem: Jeg driter en lang"

"Amatør1: Hva skulle vi gjort uten en klimafilolog?

--
"Warmists are all little colonel gadaffis - but with less honesty, courage, charm and good looks. "
"

Av og til legger Trondhjem opp til noen herlige serve-ess  8)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Godt det finnes noen som utnytter mulighetene som byr seg. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Anton Uriarte er en spansk klimatolog og relativt lite kjent klimaskeptiker, kanskje fordi han bare skriver på spansk. Hans Klimahistorie foreligger nå imidlertid på engelsk:

http://web.me.com/uriarte/Earths_Climate/Earths_Climate_History.html

(Jeg må minne meg selv om at jeg hadde tenkt å lese denne, men har ikke hatt eller tatt meg tid..)

Han skriver sin egen blogg CO2 for den som kan lese spansk:

http://antonuriarte.blogspot.com/

I forbindelse med opprettelsen av det nye Klimadepartementet i Storbritannia i 2008, skrev han imidlertid dette (min oversettelse - har ikke spurt Anton om lov, finner ingen e-postadresse men regner med det er OK med kildehenvisning):

http://antonuriarte.blogspot.com/2008/10/nuevos-ministerios.html

Sitat"Kompleksiteten i det nye departementet og dets resolutte målsetning om at den globale temperaturen ikke skal øke med mer enn 2ºC under den neste parlamentsperioden (et politisk prosjekt som egentlig stammer fra Angela Merkel) har gjort det nødvendig å opprette en rekke nye direktorater.

Nemlig:

Direktoratet for vanndamp, skyer og atmosfæregasser, med et tilknyttet Underdirektorat for karbondioksid og metan, menneskeskapt og naturlig.

Direktoratet for kosmiske stråler, magetiske sykluser og solflekker, med Underdirektoratet for asteroider og kosmisk støv.

Direktoratet for jordbanen, inklinasjon, translasjon og presesjon av jevndøgn, med Underdirektoratet for jordens magnetfelt.

Direktoratet for tektoniske bevegelser, vulkanutbrudd og havstrømmer, med Underdirektoratet for havenes salinitet, isbreer og drivis.

Direktoratet for jordens albedo og strålingsflukser, med Underdirektoratet for skogbranner, jordbruk og industri, og Underdirektoratet for sot og aerosoler.

Så sett i gang og jobb folkens - og lykke til!

;D
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

#26
Passer vel ikke 100% i tråden, men tenkte jeg kunne skite litt i eget reir som den gråtrosten jeg er.

Altså for å holde litt halloi med oss skeptikere....

Hva kjennetegner en klimaskeptiker?

En klimaskeptiker er en som hevder 3 ting samtidig:

1) Det finnes ingen global oppvarming. Klimaet varierer naturlig, men innenfor små, naturbestemte marginer. Dessuten er drivhusteorien nonsens.

2) OK da, det finnes en global oppvarming, men den skyldes forandringer i solens påvirkning og lange sykluser og ellers en del ting vi ikke forstår, men menneskene har ikke skyld i den. Og drivhusteorien har nok noe for seg, men effekten er altfor svak til at det kan lage noe problem.

3) OK da, vi har drivhuseffekten, vi har CO2, vi har en global temperaturøkning osv, alt i alt så har vi en menneskeskapt global oppvarming. Javel, og hva så da? Er ikke varme bedre enn kulde kanskje? Og, hva kan vi gjøre med det? Ikke et mig i havet, spør du meg. Så len deg tilbake og nyt den menneskeskapte globale oppvarmingen så lenge den varer, for pokker!

Hehe...  ;)


PS: Den er ikke helt min egen, leste noe tilsvarende i en bloggkommentar nettopp, husker ikke hvor.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

The sceptic works in mysterious ways, Bebben. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

#28
Begynte å skrive et tilsvar til deg her jeg nå Bebben, men det balla på seg i en så småsnål vinkel, at jeg nesten ikke veit om jeg tør å legga det ut! ;D

Men jeg får la det stå til, skjøl om det er aldri så rart...

Kjenner meg overhode ikke igjen i detta Bebben.....det er altfor mange punkter å holde rede på for meg, samtidig!
Det eneste jeg føler meg nogenlunde sikker på, er at klimaet her på kloden har variert naturlig siden før vår, menneskets, første morgen, og at det sannsynligvis vil fortsette med det, skjøl etter vår, menneskets (igjen), siste solnedgang og eventuelle innsats til det motsatte.
Er nesten sikker på at jeg kan bli litt fundamentalistisk relegiøs over et slikt faktum, og det helt uten noe ovedådig bidrag fra kolekt-bøssa ved inn/ut-gangen i det etablerte presteskapets høykirker og borger....som egentlig virker rimelig gratis, men utrolig dyrkjøpt hvis noen spør meg, men det er det jo foresten aldri noen som gjør.....ikke fordi at jeg bryr meg!

 
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Bebben

Klimasirkus tar kaka nå i kveld på VGD:

Sitat"Min påstand er at lokal temperatur varierer mer enn det globale gjennomsnittet (spesielt i Arktis) - har du funnet observasjoner som viser noe annet?"

Tenke seg til en slik frekkhet - noen spirevipper av noen temperaturer avviker fra det gjennomsnittet som er regnet ut for dem??!!!

Tenk deg at en rekrutt kunne være så frekk å være 176 cm høy når det gjennomsnittet han er en del av er 183 cm??

Eller at noen kan jobbe 7,64 timer om dagen når gjennomsnittet er 7,65?

For øvrig er 94,79 % av alle statistiske opplysninger i beste fall unøyaktige.... bare for å ha sagt det, det er tross alt sent en fredagskveld.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!