Noen sitater og litt til når det faller seg slik

Startet av Jostemikk, mai 30, 2012, 20:00:45 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

For å slippe laste ned noe som helst, har jeg klart å få til å vise WMV-fil direkte ved hjelp av litt html. Klarer ikke forandre størrelsen på filmen i høyden, men det er bare å dobbelklikke i filmruta, så kommer full størrelse.





Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Jeg lastet ned en prøveversjon av et profesjonelt videoredigeringsprogram. Grunnet tungnemhet rakk jeg ikke lære meg nok før prøvetiden utløp. Hadde tenkt å legge til markeringer som fulgte store stålkonstruksjoner mens de gikk i full forstøving osv, men dere får ta til takke med en slow motion-verson jeg har klart å øke oppløsningen på. Se hvordan hele tårnet går i full oppløsning. Store stålelementer drar en hale av støv etter seg, før de til slutt forsvinner i front av sine egne støvhaler.

Start filmen, og dobbelklikk i billedruten for full størrelse. Det er mulig at båndhastigheten på serveren vår gjør det til en hakkete opplevelse. Hvis dette ikke går seg til, kan dere laste ned fila på 33,5 MB fra denne linken:

http://klimaforskning.com/11-september/Pulverisering_WTC.wmv

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Denne danske videoen anbefales til alle som ønsker en viss kunnskap om hva som skjer i verden i våre dager. Siden den ikke er en direkte del av klimaforskning, legger jeg den her. Men det som fortelles i denne videoen har så absolutt sammenheng også med dagens klimaforskning. Folk må skremmes til lydighet. Alt som omtales i videoen (bortsett fra noen danske forhold) var godt kjent fra tidligere, mye av det faktisk så langt tilbake som i 2000 (presidentvalg)/2001 (911). Den gang var jeg deltaker på et amerikansk forum, og der var det en kar som hadde utrolig mye å fortelle i forbindelse med valget. I ettertid er det mest skremmende nettopp det at han hadde fullstendig rett, selv om jeg den gang syntes han overdrev kraftig!

Mørkets Lakajer




Utdrag:

"Dem der vil opgive grundliggende frihed for en smule midlertidig tryghed, fortjener hverken frihed eller sikkerhed. - Benjamin Franklin"

"False Flag Operation:
En hemmelig operation udført af regeringer, selskaber eller andre organisationer, med det formål at vildlede befolkningen til at tro at handlingen blev begået af en anden entitet."

Problem - Reaktion - Løsning
1. Lav en terrorhandling og beskyld en fjende.
2. Det skræmte folk kræver omgående handling.
3. Udfør nu den planlagte operation med folkets accept.

"Når folk er bange, giver de villigt afkald på deres frihed, fornuft og grundliggende rettigheder, for en falsk tryghed. - Ron Paul"

Finansieringen av de hemmelige tjenester?

"Det må komme som et chok for mange, at den globale narkohandel køres og kontrolleres af efterretningstjenesterne. - James Casbolt, fhv. M16-agent."

"Faktum:
- Narkotika er forbudt iflg. Islam
- Taliban havde reduceret opiumsproduktionen med hele 91 % op til invasionen af Afghanistan."

"Opiumsproduktionen er gået op med 3300% siden invasionen. Afghanistan står nu for over 90% af verdens produktion af opium, som genererer en omsætning på over 200 milliarder dollar. - AmericanFreePress.net"

"Soldater er dumme stupide dyr, der skal bruges som bønder i udenrigspolitik. - Henry Kissinger"

"Enhver krig, når den kommer, eller før den kommer, bliver ikke præsenteret som en krig, men som et selvforsvar mot en morderisk galning. - George Orwell"

" ... Danmark ikke kan gå i krig med mindre:
1. Landet bliver angrebet
2. Krigserklæringen er godkendt af FN
Intentionerne i den danske Grundlov gik også ud på, at Danmark ikke kan afgive sin suverænitet, fx til multinationale magter, uden en flertals afstemning på 5/6 i Folketinget eller ved en folkeafstemning."

"Hans Blix, fhv. sjef for FNs våpeninspektører*
Dersom vi havde fået et par måneder mere, ville vi have været i stand til at undersøge alle de steder som CIA og de andre efterretningstjenester havde givet os. Og eftersom der ikke var nogen masseødelæggelsesvåben, ville vi have rapporteret det til både sikkerhedsrådet og til efterretningstjenesterne, og jeg tror det ville have været meget svært for dem at starte krigen under disse betingelser."

* Hadde vi levd i en rettferdig verden, burde Hans Blix fått Nobels Fredspris, men han ble nektet å fullføre sin jobb. (seoto)

"Dick Cheney:
Det er ingen tvivl om, at Saddam Hussein har MØV. Der er ingen tvivl om, at han presser på for at bruge dem mod vores venner, vores allierede og mod os."

"Donald Rumsfeld:
USA ved, at Irak har MØV. UK ved, at Irak har MØV. Ethvert land på Jordens overflade med en aktiv efterretningstjeneste ved, at Irak har MØV."

"Hans Blix:
Der var ingen chance for at Irak kunne have atomvåben. Vi kom ind i 1991, da jeg var chef for IAEA. De kunne ikke lave en bombe dengang. Vi afmonterede alle de forædlingsfaciliteterne de havde, så det var bare ren propaganda.
[...] Jeg tror, at den amerikanske regering havde besluttet, at de ikke kunne vente længere end til midten av marts, fordi temperaturerne ellers ville blive alt for høje."

"- Anders Fogh [Rasmussen] og Per Stig var godt klar over situationen og bestilte for en sikkerheds skyld et responsum hos udenrigsminiteriets juridiske kontor for at høre om, hvorvidt de ville kunne forlanges udleveret til retsforfølgelse ved krigsforbryderdomstolen i Haag.
- Juristernes svar lød, at en udlevering ville kunne forhales i årevis og at der ikke var nogen reel risiko."

"Regeringen har slettet bevismaterialet i en verserende rettssag mod Forsvarsministeriet om fangemishandling. - Politiken"

"Vi vil få en verdensregering, om I så bryder jer om det eller ej, enten ved erobring eller med samtykke. - James Warburg, 17. februar 1950"

"Den overnationale suverænitet af en intellektuel elite og verdens bankfolk er helt klart at foretrække frem for den nationale selvbestemmelse praktiseret i forrige århundrer. - David Rockefeller, styrende kraft i: Council of Foreign Relations, Trilateral Commission, Bilderberg Gruppen (seoto: og også initiativtaker til The Club of Rome som vi kjenner godt til her på forumet)"

"De prøver, at destruere alle nationer på Jorden, som prøver at promovere fremskridt. Fordi disse mennesker er jordbesiddere, har de ikke brug for fremskridt, da de kontrollerer jorden. Hvis du tager de mest magtfulde mænd i London, dem der tilhører The Council og The Committee of 300, som hører til Bilderberg Gruppen, de Britiske kongelige, den Sorte Noblesse fra Venedig og Genova. Disse mennesker er jordbesiddere. Den Nye Verdensorden er den gamle verden. Navnene og udseendet har ændret sig, men konceptet har ikke ændret sig. Idéen er stadig at trække menneskeheden tilbage sparkende og skrigende, tilbage til middelalderen. Post-Industriel-Alder Verdensorden. De fleste har svært ved at forstå, hvordan en lille gruppe personer bestående af kun 125 mænd og nogle enkelte kvinder, kan kontrollere en befolkning på 6 milliarder mennesker. Det er faktisk langt lettere enn du tror. Disse personer arbejder efter noget jeg kalder: "systemisk metodologi." Forestil dig du deler en kake i masse små bidder. Du placerer nu, for hvert stykke kage, din mand eller kvinde som du stoler på. Og ved at kontrollere dette individ, kontrollerer du hele organisationen. Tag fx Paul Wolfowitz, som kjører verdensbanken. Gennem ham kan du kontrollere hele organisasjonen. Du behøver ikke at kontrollere, hvad opvaskeren eller toiletrenseren tænker eller gør, eller tror på. Du behøver kun kontrollere, hvad din mand tror på og gør. Og hvad han gør, vil spredes ud igjennem hele organisationen. Det er på den måde, at du med en meget lille magtbase, kan kontrollere hele Jordens befolkning på 6 milliarder."

"Den som aksepterer ondskapen uten protester, er faktisk i ledtog med ondskapen. - Martin Luther King Jr."

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Spiren

Inside the Saudi 9/11 coverup

After the 9/11 attacks, the public was told al Qaeda acted alone, with no state sponsors.

But the White House never let it see an entire section of Congress' investigative report on 9/11 dealing with "specific sources of foreign support" for the 19 hijackers, 15 of whom were Saudi nationals.

It was kept secret and remains so today.

President Bush inexplicably censored 28 full pages of the 800-page report.

http://nypost.com/2013/12/15/inside-the-saudi-911-coverup/
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Amatør1

Sitat fra: Spiren på desember 18, 2013, 22:27:27 PM
Inside the Saudi 9/11 coverup

After the 9/11 attacks, the public was told al Qaeda acted alone, with no state sponsors.

But the White House never let it see an entire section of Congress' investigative report on 9/11 dealing with "specific sources of foreign support" for the 19 hijackers, 15 of whom were Saudi nationals.

It was kept secret and remains so today.

President Bush inexplicably censored 28 full pages of the 800-page report.

http://nypost.com/2013/12/15/inside-the-saudi-911-coverup/


Denne artikkelen vil jeg tolke som bidrag til å støtte Bush sin historie, selvsagt fullstendig uten belegg. Samtidig søker den å framstå som kritisk, noe den ikke er.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1


Skyskraper i brann på Manhattan

Kommer til å falle rett til jorden på 10. sekunder og lage en haug på et par meter. Æresord.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

seoto

Utrolig tempo! Det er ingen tvil om at James Corbett klarer å fange fryktelig mye i løpet av de fem minuttene! Men man må nok være godt inne i saken for å få med seg og forstå alt han sier. James Corbett er en grei kilde for de nyhetene som MSM holder borte fra folk. En annen side jeg setter pris på, er den kanadiske Global Research.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

translator

#233
De av dere som interesserer seg for problemstillinger knyttet til denne tråden, bør absolutt få med dere den franske dokumentaren som NRK2 sendte i kveld:

http://tv.nrk.no/program/koid25000713/hva-er-det-muslimske-brorskapet

Omtale:
Fr. dokumentar. Det politiske og religiøse fellesskapet ble etablert i 1928 av Hassan Al Bana. Innflytelsen fra Det muslimske brorskapet har spredd seg og blitt en destabiliserende faktor i verden. Dokumentaren ser nærmere på brorskapets historie fra opprettelsen og frem til i dag. (La Confrérie. Qui Sont les Freres Musulmans ?)

Jeg kan legge til at programmet ble laget før muslimbroren Mursi ble avsatt som president i Egypt.


seoto

Jeg må bare si at det er flere brorskap som bekymrer meg langt mer enn muslimske brorskap.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

translator


Spiren

'It's time to arrest and hang him high'

Local Republican candidate, Joshua Black, said President Barack Obama should be hanged for war crimes Responses to Black's Facebook post condemned the candidate's sentiment Black has since been visited by the U.S. Secret Service, though he maintains his comments were not an actual threat

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2543705/Florida-politician-calls-execution-obama-facebook-accounts.html#ixzz2rGL1rllQ
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

translator

Sitat fra: translator på januar 21, 2014, 23:48:31 PM
De av dere som interesserer seg for problemstillinger knyttet til denne tråden, bør absolutt få med dere den franske dokumentaren som NRK2 sendte i kveld:

http://tv.nrk.no/program/koid25000713/hva-er-det-muslimske-brorskapet

Hvis du ikke vil se hele programmet (ny reprise på NRK2 sent i kveld), så ta deg iallfall tid til å lese dette resymeet om hva det handler om:

Hva er det muslimske brorskap? Dokumentar januar 2014

Etter det osmanske riket forsvant i 1924 etter 14 århundrer. Nye nasjonalstater oppsto. Det britiske imperiet styrte i Egypt.

Vestlige ideer invaderte den muslimske verden, det oppsto en kløft mellom folket og eliten.
En ung lærer, Hassan al-Banna skapte det muslimske brorskap i 1928.
Trodde på en fundamentalistisk tolkning av koranen. Sharialover måtte innføres. Samfunnet, staten og verden skal erobres.
Planen var å gjenopprette kalifatet før også resten av verden skulle erobres. Manifest fra 1936. Sharialover og moralpoliti.

Brorskapet er også et produkt av fascismen og nazismen. Muslimene hadde ikke noe bilde av jøden som slu og konspirerende.
Den tro at jødene hadde en hemmelig plan om å overta verden kommer fra nazipropagandaen.
I 1941 allierte stormuftien av Jerusalem, som sto al-Banna nær, allierte seg med Hitler og oppfordret til fortsatt folkemord på jødene.

Islamismen gjorde det mulig å være kommunist uten å være ateist.
Paramilitære undergrupper gjorde seg klar til å styrte kongen og ta over makten i Egypt.
Hassan al-Banna ble drept av hemmelig politi og brorskapet ble forbudt.
Oberst Nasser fikk støtte fra brorskapet, og tok makten ved et kupp i 1952.
Det muslimske brorskapet ble integrert i de militæres rekker.
Nasser byttet ut planen om islamsk kalifat med arabisk nasjonalisme. Brorskapet følte seg sveket.
I 1954 begikk de et mislykket attentat på Nasser. Mange muslimbrødre ble arrestert i ettertid.

En av dem som ble arrestert var Sayyid Qutb. Han legitimerte angrepsjihad for å gi islam styrke og makt igjen.
Norman Benotma, avhopper fra al-Qaida etter 11. sept: det var første gang noen koblet jihad med islams trossetninger.
For ham var militant jihad helt nødvendig så lenge sharialovene ikke styrer verden.
Qutb har hatt størst påvirkning for opprettelsen av al-Qaida.

Stillingskrig mellom Nasser og Qutb. Qutb ble stilt for en militær domstol og dømt til døden. Henrettet 1966.
Døde og ble martyr, noe han selv ønsket, førte til opprør over hele Egypt.

Hvordan kunne brorskapet spre seg så raskt til over 80 land?
I 1953 organiserte brorskapet en islamsk kongress i Jerusalem, en front mot den jødiske staten.
Iraneren Navvab Safavi ledet kongressen, han gjorde Palestina-spørsmålet til å handle om islam, ikke arabisk nasjonalitet.
Nå ble Israel sett på som et hinder for brorskapets plan om å gjenopprette kalifatet.

I 1954 ble den iranske gruppen integrert i det muslimske brorskapet.
Lederen ble Safavi og han ble henrettet i Iran i 1955 etter etter et forsøk på å ta livet av sjaen.
Gruppen fikk en ny leder: allatollah Khomeyni.
Khomeiny tok makten i Iran i 1979, slik kom det muslimske brorskaps ideer til makten.
Qutbs ideer hadde stor intellektuel innflytelse på islamistene som tok makten i Iran.
Det første de gjorde var å trykke et frimerke av Qutb. De trykket også et frimerke av Sadats drapsmann.

Uten den iranske revolusjonen ville attentatet på Sadat trolig ikke funnet sted.
I 1981 ble Nassers etterfølger, Anwar Sadat, drept i et attentat.
Sadat ble hatet av brorskapet fordi han hadde inngått fredsavtale med Israel (Camp David-avtalen).

Brorskapet tok offiselt avstand fra attentatet, mens nye grupper, salafistene, tok på seg ansvaret.
Mubarak tok over etter Sadat og arresterte muslimbrødre i stor skala.
Salafistene ble stilt for retten. Gruppen som sto bak attentatet, al-Jihad, ble ledet av Ayman al-Zawahiri.
al-Zawahiri er mannen som overtok lederskapet i al-Qaida etter Osama bin-Ladens død.

Det er liten tvil om at al-Qaidas ideer kommer fra brorskapet.
Strategien var å ta makt der det er mulig i den arabiske verden 
I 1986 og 1987 ble turister mål for bomber og syreangrep i Tunisia.
Rashid Ganuchi var leder for gruppen som sto bak, han unngikk såvidt dødsstraff.

I dag er Ganuchi blant de som styrer Tunisia etter revolusjonen (Den arabiske våren).

Brorskapet etablerer seg også i europeiske demokratier for å opprette et islamsk kalifat med verdensherredømme.
Ved å kryssjekke og binde sammen alle gruppene får man et verdensomspennende nettverk med brorskapets veiledningskontor i sentrum.

Mohammed Mursi ble brorskapets presidentkandidat da andre kandidater ble erklært ugyldig pga. tidligere fengselsdommer for politisk aktivisme.
Benotma: ingen avgjørelser i al-Qaida tas uten samtykke fra veiledningskontoret til brorskapet i Egypt.

Brorskapet vinner tilhengere og støtte ved å drive sosialhjelp blant de fattige og samtidig påvirke dem religiøst og politisk.
Dette skjer også i Gaza. Folket får hjelp, men blir også opplært til å hate den jødiske staten.

I 1987 tok brorskapet i Gaza navnet Hamas (den islamske motstandsbevegelse), den åndelige lederen het sjeik Achmed Yassin.
Tale av Hamas-leder: "vi strakte ut en hånd for å fore disse sultne hundene og villdyrene. De bet hånden av oss og vi har lært leksa vår.
Dere har ingen plass blant oss og dere har ingen framtid blant verdens nasjoner. Dere styrer mot tilintetgjørelsen."
Også ved brorskapets veiledningskontor i Egypt blir det holdt slike taler.

Hvordan forstår vi denne besettelsen?
Brorskapet ser staten Israel som en representant og et brohode for Vesten.
Og med sine konspirasjonsteorier og rasisme er antisemittisme en sterk forenende makt som finner gjenklang hos arabere.

Tale av Yossef al-Qaradawi, ledende predikant i tv-kanalen al-Jazira:
"Gud har sendt mennesker etter jødene for å straffe dem for deres umoral.
Den siste i rekken var Hitler. Metodene hans var kanskje urimelige, men han fikk satt dem på plass."

Predikant Safwat Higazi, brorskapets mest kjente mediepredikant  i Egypt:
"Vi må sende disse jødene ut, sønner av apekatter og griser som de er, til helvetes flammer på vingene av Kassam-raketter."

Lederen av islamsk Jihad på Gaza, Khalid al-Batch, ser på seg selv like mye som en del av brorskapet som en del av den islamske revolusjonen i Iran.
Gruppen springer ut av brorskapet og er finansiert av Iran:
"Islamsk jihad er en fortsettelse av det muslimske brorskapet. Revolusjonen i Iran ble begynnelsen på en stor islamsk oppvåkning.
Her kunne man nedkjempe et statsstyre og opprette en islamsk stat, fjerne kolonialismen og endre levemåten i Iran."

Nå sitter i islamistene i posisjon i store deler av den arabiske verden.
I Tunisia vil de innføre Sharia ved lovgivende reformer. Salafistene trakasserer de som protesterer eller motsetter seg påleggene, uten at staten griper inn.

Predikant Safwat Higazi, brorskapets mest kjente mediepredikant i Egypt, på valgmøte før Mursi ble president:
"Vår drøm om et muslimsk kalifat er i ferd med å bli virkelighet!
Takket være Dr. Mohammed Mursi, hans brødre, tilhengere og politiske parti.
Vi ser at den fantastiske drømmen som alle vi forente arabiske stater deler snart skal bli virkelighet, så sant Gud vil.
Hovedstaden i vårt kalifat, i våre arabiske forente stater, skal ikke være Kairo, Mekka eller Medina.
Det skal være Al-Quds (Jerusalem), så sant Gud vil! Sammen skal vi rope: Til Jerusalem skal vi, millioner av martyrer!"

Programmet fikk ikke med seg at Mursi ble avsatt av de militære mindre enn et år etter at han kom til makten.

seoto

Takk for at du tok deg tid til å gjengi deler av dokumentaren :)

Jeg begynte å se på dokumentaren da du la den ut, men det var sent og jeg måtte legge meg. Neste dag glemte jeg det rett og slett. Det har vært en del private hendelser denne uka. Men det er fint at du minner meg på det igjen, for i morgen må jeg avgårde og blir borte et par dager, og vil tilbringe lite tid på forumet.

Det er mye propaganda ute og går i verdenspolitikken, og så vidt jeg kan forstå er denne franske dokumentaren sett fra en litt vel vinklet side. For meg føles det på samme måte som om jeg skulle se en dokumentar om klimasaken på NRK. Det er sjeldent, om ikke umulig, å få nøytrale og nøkterne opplysninger.

Det er ikke enkelt å sette fingeren på akkurat det punktet der motsetningene startet i nyere tid. Det ligger alltid en langvarig historie bak, og da snakker jeg ikke bare om Egypt, men hele midtøstenområdet, ikke minst det ottomanske riket, tilbake til Dsjengis Khan-tiden. Såvidt meg bekjent hørte Dsjengis Khan til gruppen som i dag blir omtalt som askenasi-jøder.  Cirka i år 750 valgte denne mongolske gruppen sin tro, valget sto mellom jødedom, kristendom eller muhammedanisme (islam), og de valgte jødedommen. De var krigerske, og hadde langt mer enn én finger med i den russiske revolusjonen og kommunismen i det siste århundret. Fortsatt har avkommere av denne gruppen stor makt i verden, også i Norge. (Mye av dette omtales også i Count Cherep-Spiridovich' bok "The Secret World Government or Hidden Hand", utgitt i USA i 1926.)

Her er et kart som viser hvor effektive de var som krigere i årene 1206-1294:



I Basel, Sveits, holdt deltakere hovedsakelig fra ovennevnte gruppe et møte der de dannet "First Zionist Congress", og satte seg mål for hva de ønsket å oppnå. Et av målene var at de ønsket det som i dag er Israel til deres nasjonalstat, selv om det ikke var særlig mye semittisk blod som rant i deres årer (sjekk nyere genetisk forskning). Verden måtte faktisk gjennom 2 verdenskriger før målet ble nådd. (Jostemikk har flere ganger nevnt f.eks. Balfour-erklæringen fra 1917.)

Dagens Iran var en del av det ottomanske riket, og har hatt mange uroligheter i tiden etter. Ikke minst begynte problemene å bygge seg opp da det ble funnet olje:

SitatPersia og Europa
Selv om Persia aldri ble direkte invadert, ble det gradvis gjort økonomisk avhengig av Europa. Storbritannia og Russland skapte en innflytelsessfære hvor kolonimakten hadde det siste ordet i økonomiske saker. Så da det ble funnet olje i Midtøsten i 1908 ved Masjid-al-Salaman sørvest i Persia, tok britene raskt rettighetene til oljefunnene. Persisk olje ble den viktigste varen som forsvant til britene.

Det er vel neppe særlig tvil om at oljeinteresser senere har hatt svært stor påvirkning på samtlige arabiske og muslimske land i tiden etterpå, også deres politiske utvikling. For meg er det forståelig at det finnes grupper som ikke finner at dette er rettferdig, og ønsker å styre både sin egen politikk og sine ressurser. Og hvorfor skal de ikke ha rett til dette? Hvem er det som sier at den vestlige form for "demokrati" er til verdens beste? I de fleste tilfeller har den vestlige demokratiseringen i "underutviklede" land ført til utnyttelse, utarming og elendighet for folket, med derav opprør mot sine myndigheter, og ofte borgerkrig. Et viktig verktøy etter VK2 har vært FN-organisasjoner som World Bank/IMF. Det er viktig å finne de rette lederne i de landene det gjelder, og så sette landet i en gjeld de vil ha store problemer med å komme ut av, og sørge for at korrupte ledere inngår avtaler som er til mer nytte for dem selv enn for folket.

Egypt var visstnok ikke et land i det ottomanske riket, men det er i våre dager et viktig land i forhold til Israel, siden de er naboland. Dessuten sitter Egypt på mange viktige, historiske minner og opplysninger, noe som er viktigere enn hva mange vil tro. Som det blir når land kommer i en slik situasjon som Egypt befinner seg i i dag, vil det være delte interesser blant folket. Noen tjener mye på å tjene vestlige interesser, og andre ønsker å beholde sin kultur og tro og selvstendighet.

Det går ikke an å gå i dybden av alt som har vært med på å skape den situasjonen vi har i dag, det ville bli flere bøker! Men min personlige mening er at ethvert land har rett til sitt selvstyre, sin kultur, og sin tro. Og dersom folket er misfornøyde med sin ledelse, ja, så blir det opp til dem å skape endringene. Jeg er ikke tilhenger av at vestlige land som USA, Frankrike og UK skal ha en automatisk rett til å utarme andre land og påføre dem sin form for "demokrati" (et rikmannsdemokrati som begunstiger storkapitalen og bankene).

Som du sikkert forstår, er jeg ikke lengre en person som kjøper hva som helst bare det opptrer i MSM. Dessverre kan vi ikke stole på at de forteller oss den fulle sannheten.

Bare et lite PS. Er du sikker på at Al Qaida ikke begynte som et vestlig fenomen? Bush-familien var nært tilknyttet familien til Osama bin Laden (felles oljeinteresser), og Osama ble til og med opplært av CIA - i USA.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

translator

#239
Takk for fyldig svar som jeg ikke kan gå inn på nå (ettersom jeg sitter på jobb). Jeg vil sterkt anbefale å se dokumentaren mens den ennå ligger ute på nettet. De hatefulle ytringene til disse predikantene, som jeg siterte, er ikke til å ta feil av, og det er lett å forstå hvor hjernevasket folk blir av dem (jf. karikaturstriden). Jeg ble først oppmerksom på Det muslimske brorskap i Egypt etter å ha sett dokumentaren den norsk-pakistanske (?) forfatteren Walid ai-Kubasi laget og som ble sendt på tv2 for noen år siden. Mye av det jeg så der stemmer med denne franske dokumentaren, bare at det er enda verre, for koblingen til Iran og Al-Qaida nevnte ikke ai-Kubaisi i sin dokumentar.

Jeg har ingen som helst tro på at Al-Qaida er et slags vestlig fenomen. Da må isåfall også revolusjonen i Iran i 1979 ha vært styrt fra Vesten, siden de er to grener som kommer fra samme kilde (brorskapet og denne Sayyid Qutbs ideer). Riktignok hadde USA samarbeid med forskjellige land og grupperinger mot en annen fiende (f.eks. Sovjet i Afghanistan), og dette kan ha hjulpet slike grupper både til å få våpen og innflytelse. Men at dette skulle være en bevisst strategi fra USA og andre vestlige lands side for å bygge opp en internasjonal muslimsk terrororganisasjon har jeg altså ingen som helst tro på.