Noen sitater og litt til når det faller seg slik

Startet av Jostemikk, mai 30, 2012, 20:00:45 PM

« forrige - neste »

seoto

#180
Når det gjelder Eldbjørg Løwer som leder EOS-utvalget som skal granske e-tjenesten, ser det ut for at hun nå møter seg selv i døra. Hun har fått øynene opp for at politikere ikke alltid forstår konsekvensene av sine egne handlinger. Det var nemlig hun som kom med forslaget om at tjenesten selv skulle velge hva en evt. kontroll skulle få tilgang til.

Her er fra Dagsrevyen 30.08.13:

http://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen#t=3m58s
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ufaufa

Så det var slik denne saken kom opp ...

Utvalgets kompetansebegrensninger hadde heldigvis sin naturlige forklaring i at de folkevalgte selv hadde vedtatt innskrenkningene.

Angjeldende syriakonflikten, så har Obama nå - tilsynelatende - bestemt seg for å straffe Assad, eller det syriske folk om man vil, ved et begrenset militært angrep.

Angrepet fremstilles som mindre inngripende blant annet fordi man "kun" har tenkt å skyte noen få, hundrevis eller tusenvis, rakketter mot regimets militære kapasiteter fra god avstand. Man håper således å unngå egne tap samtidig som man får straffet Assad litt for at han var så vanvittig at han valgte å bruke kjemiske våpen mot egen sivilbefolkning. Det er selvsagt også viktig at Obama ivaretar USA sin troverdighet ved å holde ord om at USA ville intervenere om Assad krysset den røde linjen. 

Jeg tror det er svært få folkerettseksperter som ville turt å stått frem i offentlighetens rom og forsikret - folket - om at vilkårene for militær intervensjon nå er oppfylt. 

Jeg har også store problemer med å forstå at denne fredsbombingen vil kunne ivareta beskyttelsesverdige humanitære hensyn.

Vi får se hvor lang tid det tar før amerikanerne sender sine bomber og rakketter inn i Syria, og hvor lang tid det tar før de får avsatt Assad.







Jostemikk

ufaufa, innlegget du skrev er et av de jeg har satt aller størst pris på her på forumet. Jeg velger å kommentere et par poenger jeg anser å være svært viktige.

Sitat fra: ufaufa på august 31, 2013, 06:18:49 AMJeg er helt enig i at hypotesen om at det var de to flyene som felte tvillingtårnene og bygning nr. 7. mv. - er falsifisert. De som er i tvil om dette bør etter mitt skjønn sette seg bedre in i faktum.

Det er imidlertid svært merkelig at media ikke har sett hvor åpenbart enkelt det er å falsifisere null-hypotesen om at det ikke var andre faktorer enn de to anførte flyene som felte tvillingtårnene og bygning nr. 7.

Og:

Sitat fra: ufaufa på august 31, 2013, 06:18:49 AMMediene i Norge er, og har vært, bekymringsfullt tause om dette tema - som historiske viktighet - ikke kan undervurderes. Det foreligger imidlertid visst nok en god forklaring ved at det skal foreligger en enighet mellom medieaktørene i Norge om at dette tema skal få ligge dødt? Om slik avtale foreligger så hadde det vært interessant å funnet ut av hvem som presenterte forslaget og anmodet om at norske medier ikke skal skrive om dette tema.

Kravet til objektivitet, etterrettelighet og kritisk journalistikk er ekstra viktig i disse tider der man nok en gang argumenterer for væpnet konflikt for intervensjon i en suveren stat.

Det er så vidt jeg kan se lynskarpe betraktninger av hva som har skjedd, med dertil hørende spørsmål. For det reiser seg uvegerlig spørsmål omkring dette, og det er her jeg selv mener det viktigste spørsmålet finnes av alle spørsmål vi kan stille oss om det som skjer i dag.

Hvis vi stiller kritiske spørsmål om medienes rolle i denne saken, hva slags spørsmål skal vi da stille når det gjelder Norges hemmelige tjenester? Jeg tviler på om noen har større kunnskapsbase og midler til å finne dem angående 9/11 og andre lignende saker enn e-tjenestene. Til tross for dette ser vi gjennom regjeringens og Stortingets handlinger både innenrikspolitisk og utenrikspolitisk at de slavisk følger resultatene til den offisielle og myndighetsutnevnte undersøkelseskommisjonen angående 9/11. Det er jo i nettopp slike saker at politikerne må kunne stole på sin e-tjeneste. Norges eget MI5, PST, hadde en tid tilbake Jørn Holme som sjef. Han rakk å uttale seg om et par ting koblet til 9/11, og her etter hukommelsen:

Jeg besitter ikke kunnskap om at 9/11-kommisjonens konklusjoner er gale.

En av PSTs viktigste oppgaver er å bekjempe mennesker som er kritiske til politisk og økonomis globalisering


Saken er, og dette er en konklusjon det er umulig å se bort fra, at enten er den offisielle 9/11-kommisjonens konklusjoner i det store og hele korrekte, eller så er de hemmelige tjenestene i Norge delaktige i svindelen, og således deltakere i en forbrytelse mot menneskeheten. De har brutt sin informasjonsplikt overfor vår politiske ledelse. Eller så har politikerne valgt å overse de opplysningene de har mottatt.

Sitat fra: ufaufa på august 31, 2013, 06:18:49 AMHer er det en mengde dokumenterte bevis for at bygningene ble revet ved bruk av profesjonelt personell, og som kuriositet kan nevnes at fjerningen av bygningsrestene og særlig de "avkuttede" metallkonstruksjonene antakeligvis er historiens største bevisforspillelse.

Det samme skjedde utenfor Pentagonbygningen. Dresskledde tjenestemenn gikk manngard skulder mot skulder og plukket opp enhver liten bit fra plenen etter den første eksplosjonen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: ufaufa på august 31, 2013, 06:18:49 AM
Ingen grunn til å fjerne innlegget.

Interessant innlegg, ufaufa. Jeg er for det meste enig, men har et par kommentarer.

EoS-utvalget: Det kan vel vanskelig sies å være noe annet enn et renkespill for å føre befolkningen bak lyset, vi er vitne til. For det er vel ingen som tror at man ved et uhell har gitt de som skal kontrolleres rett til å overprøve kontrollørene?

WTC 7 mm.: Flyene er åpenbart en avledningsmanøver til den egentlige årsaken til at samtlige WTC-bygg, innkludert de 2 tårnene ble forstøvet. Det var fly som traff tårnene, men det var ikke de som forårsaket forstøvingen. Det er også mer enn tvilsomt om de flyene som traff var de angitte passasjerflyene, men dette er altså ikke sentralt mht. at byggene falt til jorden. Spekulasjon om årsaken til at byggene falt skal man være forsiktig med, og studere bevisene nøye før man konkluderer. Bevisene forteller en hel del om hva som ikke kan ha hendt, og "controlled demolition" som eneste årsak er neppe en god forklaring.

Sitat fra: ufaufa på august 31, 2013, 06:18:49 AM
Kravet til objektivitet, etterrettelighet og kritisk journalistikk er ekstra viktig i disse tider der man nok en gang argumenterer for væpnet konflikt for intervensjon i en suveren stat. Denne gang i Syria antakeligvis ut fra et svært omstridt grunnlag. Dette er også denne gang - dessverre - gode grunner til å stille spørsmål ved om media i det hele tatt følger med på hva som skjer og er seg bevisst historien.

I dette øyeblikk har Obama annonsert at han ønsker å angripe Syria.

Basert på det denne tråden har tatt opp, de punktene dere peker på, og den aktuelle situasjonen mht. Syria må man spørre: Ledes de vestlige land av kriminelle?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Sitat fra: Amatør1 på august 31, 2013, 20:01:27 PM
Sitat fra: ufaufa på august 31, 2013, 06:18:49 AM
Kravet til objektivitet, etterrettelighet og kritisk journalistikk er ekstra viktig i disse tider der man nok en gang argumenterer for væpnet konflikt for intervensjon i en suveren stat. Denne gang i Syria antakeligvis ut fra et svært omstridt grunnlag. Dette er også denne gang - dessverre - gode grunner til å stille spørsmål ved om media i det hele tatt følger med på hva som skjer og er seg bevisst historien.

I dette øyeblikk har Obama annonsert at han ønsker å angripe Syria.

Basert på det denne tråden har tatt opp, de punktene dere peker på, og den aktuelle situasjonen mht. Syria må man spørre: Ledes de vestlige land av kriminelle?

Den vestlige verden har vært styrt av kriminelle i årtier. Her er en av dem, plassert i første rekke. Og nei, han er ikke ikledd militæruniform.

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ufaufa

Man skal være klar over at en leverandør kun leverer det han er satt til å levere. Om man ikke har etterspurt informasjon, så får man ikke levert informasjonen.

Det er garantert flere som ser at 911 var en arrangert operasjon for å få på plass grunnlaget for krigen mot terror og de påfølgende invasjonene. Interessene bak er forøvrig så mange - at det ikke er mulig å finne den ene årsaken til det som antakeligvis er den aller groveste kriminaliteten i USA`s nyere historie.

Jeg har imidlertid stor forståelse for at mange er svært skeptisk til at det var andre enn Al Qaida terrorister som sto bak "terroranslaget".

Min egen argumentasjon for at det tok mange år før jeg gikk nærmere inn i materien var først og fremst at jeg fant det helt usannsynlig at elementer innenfor amerikanske myndigheter, amerikanske statsborgere som antakeligvis både har familie og egne barn, kunne få seg til en slik ugjerning mot egne landsmenn.

Jeg brukte tid for å overbevise meg selv om at det kunne være en annen forklaring enn den offisielle, og forventet ikke i det hele tatt at hypotesen om at det ikke var terrorister og de to flyene som fikk byggene til å falle, som jeg operasjonaliserte til nullhypotesen om at: - det var ikke andre årsaker enn de to flyene som fikk tvillingtårnene og bygning nr. 7 til å falle - skulle være så enkel å falsifisere.

i etterkant er jeg direkte flau over at jeg ikke ble mistenksom den gang da jeg så selve direkteoverføringene av hendelsen.

David Ray Griffin har gitt flere gode forelesninger der han med utgangspunkt i oppstilling av myter - vurderer den offisielle rapporten. For kritiske mennesker, en svært god egenskap etter mitt skjønn, så får man en gjennomgang av den offisielle rapporten og det er derfor enklere å få gjort sine egne observasjoner - forankret til en "troverdig" offentlig kilde.

Jeg legger med et av foredragene her, som absolutt er verd å se gjennom - med et åpent sinn. Merk imidlertid at det i dag foreligger en god del ekstra informasjon og kilder som man ikke hadde på tidspunktet for foredraget:

https://www.youtube.com/watch?v=BXw3jJ3021o

Angjeldende spørsmålet om kontrolert rivning ved bruk av sprengstoff var eneste årsak til at byggene falt, så er jeg enig med Amatør1 i at dette er usikkert. Man kan kun være sikker på de funn som fremkommer etter falsifisering av nullhypoteser. Man kan imidlertid også for dette spørsmålet gjennomføre sin egen etterforskning. Om man ikke har satt seg inn i tema før, så kommer reisen uansett til å bli svært spennende og sjokkerende.

Håper flest mulig tar seg tid til å se foredraget med David Ray Griffin. Om man ikke tar hull på 9/11 hendelsen, så er det svært vanskelig å se ut av boksen og inn til de store historiske geopolitiske faktorene. 

Jostemikk

Sitat fra: ufaufa på september 01, 2013, 12:18:34 PMMin egen argumentasjon for at det tok mange år før jeg gikk nærmere inn i materien var først og fremst at jeg fant det helt usannsynlig at elementer innenfor amerikanske myndigheter, amerikanske statsborgere som antakeligvis både har familie og egne barn, kunne få seg til en slik ugjerning mot egne landsmenn.

Det er den samme tabben vi alle gjør når det gjelder disse folkene. Vi betrakter dem gjennom egne øyne, og går derfor automatisk ut fra at vi snakker om noen med menneskelige egenskaper som empati. Det er også en gal vurdering å bruke karakteristikken egne landsmenn i forbindelse med 9/11 og det vi nå har vært vitner til, at nasjon etter nasjon blir plukket i Midtøsten.

Husk to ting før dere leser videre. Wesley Clark forteller at Noen knalltøffe personer har kuppet landet vårt, og de gadd ikke å fortelle det til oss andre, og Michael F. Scheuer sier at Al Qaeda var ikke noe problem da bin Laden levde. Al Qaeda er ikke noe problem nå når han er død. Problemet er det jødiske samfunnet i USA som påvirker og korrumperer Kongressen.

http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/US-Israel/bushjews.html

Jews in the Bush Administration
Elliott Abrams Director of the National Security Council's Office for Democracy, Human Rights and International Operations
Jeffrey Berkowitz (2005-2006) White House Liaison to the Jewish Community and then office of presidential scheduling
Stuart Bernstein Ambassador to Denmark
Brad BlakemanWhite House Director of Scheduling
Josh Bolten (2006- ) Chief of Staff
Nancy BrinkerAmbassador to Hungary and then chief of protocol for the State Department
Michael ChertoffHead of the Justice Department's criminal division
Douglas Feith (2001-2005 )Under Secretary of Defense for Policy
Ari Fleischer (2001-2003)White House Press Secretary
David Frum (2001-2002)Speechwriter
Chris GerstenPrincipal Deputy Assistant Secretary, Administration for Children and Families at HHS
Adam Goldman (2001-2003)White House Liaison to the Jewish Community
Blake GottesmanPresident's personal aide
Jeremy L. Katz (2007- ) White House Liaison to the Jewish Community
Daniel Kurtzer (2001-2005) Ambassador to Israel
Frank Lavin Ambassador to Singapore
Jay Lefkowitz (2001-2004)Deputy Assistant to the President and Director of the Domestic Policy Council
I. Lewis Libby (2001-2005)Chief of Staff to the Vice President
Ken MehlmanWhite House Political Director
John MillerDirector, State Departement Office to Monitor and Combat Trafficking in Persons
Michael Mukasey (2007- ) Attorney General
Noam Neusner (2004-2005)White House Liaison to the Jewish Community
Mel Sembler Ambassador to Italy
Martin Silverstein Ambassador to Uruguay
Cliff Sobel Ambassador to the Netherlands
Tevi Troy (2003-2004)White House Liaison to the Jewish Community
Mark D. Weinberg Assistant Secretary of Housing and Urban Development for Public Affairs
Ron Weiser Ambassador to Slovakia
Paul Wolfowitz (2001-2005)Deputy Secretary of Defense
Dov Zakheim (2001-2004)Undersecretary of Defense (Controller)
Jay Zeidman (2006-2007) White House Liaison to the Jewish Community


Av en eller annen grunn har de glemt to svært viktige menn. Fra Wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Perle
http://en.wikipedia.org/wiki/William_Kristol

[attachimg=1]

[attachimg=2]

Koble dette direkte til 9/11 ved å lese dette innlegget, Kuppet, årelatet, kuet, fallitt, og legg merke til mengden av doble statsborgerskap USA/Israel, samt enkeltes filosofiske forbilde. Jeg kopierer fra innlegget:



Professor Francis Boyle har mye å fortelle om USAs, Israels og andre nasjoners Midtøstenpolitikk. Først litt fra et tidligere innlegg, før en fyldigere sitatrekke fra Wiki følger.



SitatFrancis Anthony Boyle (born 1950) is a professor of international law at the University of Illinois College of Law.[1] Boyle received a A.B. (1971) in Political Science from the University of Chicago, then a J.D. degree magna cum laude from Harvard Law School, and A.M. and Ph.D. degrees in Political Science from Harvard University.

...

US foreign policy since 9/11

Boyle was a harsh critic of the foreign policy of former American President George W. Bush. In 2007 Boyle denounced the "ongoing criminal activities perpetrated by the Bush Jr. administration and its nefarious foreign accomplices in allied governments such as in Britain, Australia, Japan, South Korea, Georgia, etc." He also claimed that the Bush administration "would welcome the outbreak of a Third World War" and "is fully prepared to use tactical nuclear weapons against Muslim and Arab states and peoples." He also claimed that American treatment of Muslims and Arabs since the attacks of September 11, 2001 is "almost to the same extent that America inflicted upon the Japanese and Japanese Americans after Pearl Harbor." He concluded his speech by calling on American lawyers to "lead the fight against the Bush Jr. dictatorship."

Boyle has requested that the International Criminal Court Prosecutor obtain International Arrest Warrants for George W. Bush, Dick Cheney, Donald Rumsfeld, George Tenet, Condoleezza Rice, and Alberto Gonzales.

...

Israel

Boyle is a harsh critic of Israel, Zionism, and American foreign policy towards Israel. In May 2008, Boyle offered to "represent Iran in an international tribunal for trying the Zionist regime on charges of genocide of Palestinians", and reportedly demanded that his proposal be submitted to Ayatollah Seyyed Ali Khamenei and President Mahmoud Ahmadinejad.

In 1986, Boyle filed a lawsuit against Israeli General Amos Yaron for alleged involvement in the Sabra and Shatila massacre on behalf of several relatives of victims, but lost when the United States State Department claimed that Yaron could not be tried due to the diplomatic immunity he enjoyed as a military attachè to the United States. Boyle countered that under the Nuremberg Principles, there are no privileges and immunities for suspected war criminals, but the court decided that since President Reagan had given Yaron a "formal certification", "this was a political question and the court could not do anything to the contrary". Boyle has since followed all lawsuits against Israelis internationally, and blames "Zionist control and domination of the American judiciary" for the failure of these lawsuits in the United States. Boyle also proposed that the United Nations General Assembly set up the "International Criminal Tribunal for Israel" (ICTI) as a "subsidiary organ" under Article 22 of the United Nations Charter. His suggestion was endorsed in the UN by Malaysia and Iran, and supported by several dozen Arab and Muslim countries.

Boyle has campaigned for Boycott, Divestment and Sanctions on Israel since first calling for the establishment of the movement in 2000.

Boyle has referred to Israel's blockade of the Gaza Strip as "genocide", and the Gaza War as a "massacre", claiming that Israel's actions raise the element in the Genocide Convention "of murder, torture, and things of that nature", and urged the Obama Administration to force Israel to lift its blockade. In January 2009, Boyle wrote that "Israel's genocidal policy against the Palestinians has been unremitting, extending from before the very foundation of the State of Israel in 1948... Zionism's "final solution" to Israel's much touted "demographic threat" allegedly posed by the very existence of the Palestinians has always been genocide."[14] Following the Gaza War, he advised Palestinian Authority President Mahmoud Abbas to file a declaration under Article 12, Paragraph 3 of the Rome Statute, requesting the prosecution of Israeli officials.

Boyle has referred to Israeli settlements as "clearly illegal and criminal", and stated that "all these so-called settlers are committing war crimes, except the children, who are obviously not old enough to formulate a criminal intent".

Views on Barack Obama and Hillary Clinton

In interview which aired on Al-Jazeera TV on October 26, 2010 (as translated by MEMRI), Boyle sharply criticized Barack Obama and Hillary Clinton, stating that

SitatObama was bought and paid for by Zionists. That's why Rahm Emanuel was his chief-of-staff, until just recently, when he decided to run for mayor of Chicago. Emanuel was bought and paid for to be put in there, the same way with [Dennis] Ross and the White House. Mrs. Clinton sold her soul to the Zionists in New York to get elected as senator from New York.

US Media and Higher Education

In interview which aired on Al-Jazeera TV on October 26, 2010 (as translated by MEMRI), Boyle claimed that:

Sitat...all the major US news media sources are Zionist – every one of them. Likewise, higher education, here, in America, has become predominantly Zionist in its orientation, since I entered college in 1968. As a matter of fact, if I were trying to become a professor today, the Zionists would make sure I could not become a professor – exactly as they did to my friend Norman Finkelstein at DePaul University.

Alan Dershowitz

Boyle is a sharp critic of pro-Israel scholar Alan Dershowitz, author of The Case for Israel. In a February 2010 interview, Boyle stated that "Dershowitz is not a trained international lawyer; he's not a trained human rights lawyer" and that "Dershowitz is a {prima facie} war criminal, who should be prosecuted himself." He also stated that "it would be great to get him out of Harvard Law School - my dis-alma mater - and ship him over to Israel with all the other war criminals over there." In the same interview, Boyle expressed support for other critics of Dershowitz and Israel such as Norman Finkelstein and Israel Shahak.

Et viktig poeng er at man for all del ikke må glemme de økonomiske kreftene forbundet til denne makten. Det dreier seg om olje og gass, og det dreier seg om å innføre det pillråtne bank- og pengesystemet som har forpestet verden i to hundre år. Glem derfor ikke å lese Balfourerklæringen. Bruk hodet, bruk tid, og forsøk liste opp hvilke implikasjoner dette har hatt i snart hundre år. Hvordan skulle de uhyre mektige sionistiske kreftene klare stable et stort nok militært forsvar på beina? Hvordan fylle opp den nye nasjonen med produktive innbyggere?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

I dag kom jeg over et sitat som passer godt til den situasjonen vi i dag ser rundt oss i verden. Sitatet blir ofte tillagt Cicero, men kan i beste fall være en omskrivning av hva Cicero en gang sa. Uansett så er det et godt sitat!

"A nation can survive its fools, and even the ambitious.
But it cannot survive treason from within.
An enemy at the gates is less formidable, for he is known
and he carries his banners openly.
But the traitor moves among those within the gate freely,
his sly whispers rustling through all the alleys, heard in
the very halls of government itself.
For the traitor appears not traitor, he speaks in the accents familiar
to his victims, and he wears their face and their garments, and
he appeals to the baseness that lies deep in the hearts of all men.
He rots the soul of a nation, he works secretly and unknown
in the night to undermine the pillars of a city, he infects the body
politic so that it can no longer resist.
A murderer is less to be feared."


Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Del I

Stuxnet - en trojaner sendt fra et trojansk miljø

I juni 2010 slapp Israel og USA (Mossad og CIA) løs en dataorm som i første rekke gikk til angrep på Iran, og da i særdeleshet deres program for anriking av uran, som ble sendt tilbake til steinalderen. Angrepet skjedde gjennom operativsystem fra Microsoft med installert programvare fra Siemens industrielle kontrollsystem.

http://en.wikipedia.org/wiki/Stuxnet

SitatStuxnet is a computer worm discovered in June 2010 that is believed to have been created by the United States and Israel to attack Iran's nuclear facilities. Stuxnet initially spreads via Microsoft Windows, and targets Siemens industrial control systems. While it is not the first time that hackers have targeted industrial systems, it is the first discovered malware that spies on and subverts industrial systems, and the first to include a programmable logic controller (PLC) rootkit.

The worm initially spreads indiscriminately, but includes a highly specialized malware payload that is designed to target only Siemens supervisory control and data acquisition (SCADA) systems that are configured to control and monitor specific industrial processes. Stuxnet infects PLCs by subverting the Step-7 software application that is used to reprogram these devices.

Different variants of Stuxnet targeted five Iranian organizations, with the probable target widely suspected to be uranium enrichment infrastructure in Iran; Symantec noted in August 2010 that 60% of the infected computers worldwide were in Iran. Siemens stated that the worm has not caused any damage to its customers, but the Iran nuclear program, which uses embargoed Siemens equipment procured secretly, has been damaged by Stuxnet. Kaspersky Lab concluded that the sophisticated attack could only have been conducted "with nation-state support". This was further supported by the F-Secure's chief researcher Mikko Hyppönen who commented in a Stuxnet FAQ, "That's what it would look like, yes". It has been speculated that Israel and the United States may have been involved.

The Telegraph - Israeli security chief celebrates Stuxnet cyber attack

SitatIsraeli security chief celebrates Stuxnet cyber attack
A showreel played at a retirement party for the head of the Israeli Defence Forces has strengthened claims the country's security forces were responsible for a cyber attack on the Iranian nuclear programme.



Iranian President Mahmoud Ahmadinejad visits the Natanz Uranium Enrichment Facility
Photo: AP


The video of Lieutenant General Gabi Ashkenazi's operational successes included references to Stuxnet, a computer virus that disrupted the Natanz nuclear enrichment site last year, Ha'aretz reported.

Although Israel has not officially accepted responsibility for the Stuxnet attack, evidence of its role has been mounting since it was first discovered last July. The virus, unprecedented in its sophistication, was designed to infiltrate the control systems at Natanz and make hidden, damaging adjustments to vital centrifuges.

Attributing the source of cyber attacks in notoriously difficult, but security researchers say factors including complexity of the operation, which would have required human sources inside the Iranian nuclear programme, point strongly to the Israeli security forces. It has also been reported by The New York Times that a special facility was set up with American cooperation in the Israeli desert to test the weapon.

Immediately after the section on Stuxnet, the video tribute to Lt Gen Ashkenazi included a message from Meir Dagan, who was head of Israel's secret intelligence service Mossad during virtually all of Lt Gen Ashkenazi's time in charge of the IDF.

The video otherwise reportedly included only publicly acknowledged operations, apart from references to a bombing raid on a Syrian nuclear site in 2007. It has since been established that too was a clandestine Israeli attack.

Japan kommer Iran til hjelp - tilbyr leveranser av anriket uran

Allerede før dataormangrepet ble kjent, rapporterte det franske nyhetsbyrået AFP om en samarbeidsavtale mellom Japan og Iran, der Japan tilbød seg å levere anriket uran. AFP har slettet denne saken fra sin egen side, og det samme har Yahoo News. Takket være Wayback Machine, kan den opprinnelige saken fra Yahoo allikevel presenteres.

SitatJapan offers to enrich uranium for Iran: report

Wed Feb 24, 2:02 am ET

TOKYO (AFP) – Japan has offered to enrich uranium for Iran to allow it access to nuclear power while allaying international fears it might be seeking an atomic weapon, the Nikkei business daily reported Wednesday.

Tehran had not yet given a concrete response, but the issue was expected to be discussed Wednesday in Tokyo by Iran's parliament speaker Ali Larijani and Japanese Foreign Minister Katsuya Okada, the daily said in an online report.

World powers suspect Iran is enriching uranium to make nuclear weapons under cover of its civilian energy programme, a charge Tehran denies.

...

Hindustan Times trykket også denne saken, og de har den fortsatt stående.

Foreløpig oppsummering

I samme periode som Mossad og CIA forbereder et dataangrep på Iran for å hindre dem i å anrike uran, starter Japan innledende forhandlinger med Iran om å selge dem nettopp anriket uran. Således gjør japanske myndigheter seg til en fiende av Israel og USA, og utgjør så og si over natten en direkte trussel mot de to nevnte nasjonene.

Magna BSP - et israelsk sikkerhetsfirma får direkte tilgang til Fukushima-reaktorene

I 2010, det samme året japanerne tilbyr Iran anriket uran, og Mossad og CIA gjennomfører dataangrepet mot Irans kjernefysiske fasiliteter, dukker plutselig en annen aktør opp på banen, det israelske sikkerhetsfirmaet Magna BSP. De inngår en avtale med ledelsen av Fukushima-kraftverket om å installere et sikkerhetssystem som skal overvåke reaktorene for temperatur og lekkasjer gjennom dataovervåking og IR-kameraer.

The Jerusalem Post var så vidt jeg vet de første som var ute med denne oppsiktsvekkende nyheten, og her er fra deres artikkel, sist oppdatert 15. mars 2011:

SitatIsraeli firm's cameras recording Japanese nuclear core

Security cameras installed by Israeli defense company at Fukushima plant have ability to detect presence of radioactive clouds in air.


As the world continues to gaze with concern at Japan's Fukushima nuclear power plant, hi-tech security cameras installed by an Israeli defense firm are recording events at the troubled core from an insider's vantage point.

The Arava-based Magna BSP company, which specializes in producing and installing stereoscopic sensory and thermal imaging cameras, had been contracted to place cameras around one of the plant's six cores – the core that has been experiencing explosions and overheating.

Speaking to The Jerusalem Post on Monday, Magna's head, Haim Siboni, said the thermal cameras also had the ability to detect the presence of radioactive clouds in the air, but added that Magna had not been able to gain access to the images recorded by the cameras at this time.

"Because we are using these special cameras, we can also identify radioactive clouds, due to the spectrum that our cameras can sense," Siboni said.

Although Magna is able to gain remote access to its computer system, which receives the cameras' images, Siboni said his company had not yet been authorized to do so.

"We have not been allowed to take control remotely yet," Siboni said.

Israels eldste avis, Haaretz, hadde følgende sak den 18. mars 2011, ei uke etter at flodbølgen traff Japan.

SitatIsraeli firm which secured Japan nuclear plant says workers there 'putting their lives on the line'

Magna CEO says Japanese workers at nuclear plant 'projecting business as usual' but says it is 'unclear if they are healthy due to the high level of radiation at the reactor, which is life-threatening.'



The damaged No. 4 unit of the Fukushima Dai-ichi nuclear complex in Japan, on Tuesday March 15, 2011.
Photo by AP


The CEO of the Israeli company that installed the security system at Japan's Fukushima nuclear power plant said Thursday that those workers who have elected to stay behind are "putting their lives on the line" to save Japan.

Magna BSP set up the security system about a year ago at the facility, which suffered extensive damage after the recent earthquake and tsunami, with particular concern over radiation leakage from the reactors at the site.

The system includes cameras and a warning system, enabling the facility's security staff to monitor anyone attempting to trespass onto the site or damage the perimeter fence. The security system was designed to guard the plant against any hostile elements seeking to seize radioactive material to use in a terrorist attack.

Among the 50 Japanese workers who have remained at Fukushima amid the unfolding crisis, in an effort to bring the facility under control, are two individuals who were in Israel about three weeks ago, where they underwent training to transfer the operation of the security system to the Japanese themselves.

"We still haven't been able to make contact with them, either by phone or e-mail," Magna CEO Haim Siboni said yesterday. "We know they're alive, but it's not clear if they are healthy due to the high level of radiation at the reactor, which is life-threatening."

"The Japanese workers who have remained at the reactor are really putting their lives on the line, with the knowledge that they're doing it to save all of Japan," he added.

Although there is no access to the area, Siboni said the cameras from his company's security system - which were installed high up - were probably not damaged and likely captured the post-earthquake explosions at the site, as well as the impact of the tsunami.

Magna BSP was established by Siboni about 10 years ago and is owned by several partners. Based in Dimona, the firm employs 15 people, a number which Siboni expects to expand dramatically in light of additional orders Magna has received from Japan and interest shown by the operators of nuclear reactors in other countries. Its operations in Japan are conducted through a Japanese government firm.

"We have an agreement in principle with the Japanese that we will provide protection for all of the country's nuclear reactors," Siboni said.

Magna had planned to send additional security equipment to Japan next week. The Japanese have not asked that the shipment be halted, Siboni said, adding: "They are projecting business as usual."

Jeg tok med illustrasjonsfotografiet Haaretz brukte fordi det viser reaktor 4. Denne reaktoren var ikke i bruk og hadde ikke kjernefysiske brenselsstaver da flodbølgen traff den 13. mars 2011. Legg også merke til tårnene/mastene på bildet. Disse vises også på alle andre oversiktsbilder fra Fukushimaanlegget. Dette er sikkerhetsopplegg for å hindre nettopp hydrogeneksplosjoner på kjernekraftverk, som jo er den offisielle forklaringen på eksplosjonene som ødela Fukushimaanleggene og førte til de voldsomme utslippene av radioaktivitet i grunn, hav og atmosfære, et utslipp som fortsetter den dag i dag, med en stadig og dramatisk økning av stråling. Dette sikkerhetsopplegget ble aktualisert etter Three Mile Island accident i USA i 1979 der de opplevde nettopp en hydrogeneksplosjon. Ingen ble drept i denne eksplosjonen, og skadene var begrenset. Allikevel førte saken til at man ble spesielt oppmerksomme på muligheten for hydrogeneksplosjoner i forbindelse med kjernekraftverk.

Om risikoen for slike eksplosjoner, og arbeidet med å redusere faren, har det Internasjonale atomenergibyrået en omfattende rapport. Mitigation of Hydrogen Hazards in Severe Accidents in Nuclear Power Plants - PDF

Flodbølgen traff Fukushimaanlegget den 11. mars 2011. Den 12, 14 og 15 mars skjedde tre meget kraftige eksplosjoner. Her er litt om hydrogeneksplosjoner fra Det internasjonale atomenergibyrået:

SitatDespite the fact that the water radiolysis (in-vessel or in the sump water of the
containment) and the metal corrosion in the containment (mainly with Al and Zr) are taken
into account in hydrogen sources during a DBA (e.g. loss of coolant accident), these sources
are considered negligible during the development of a severe accident. As a matter of fact, in
the event of a severe accident, several days are required before the amount of hydrogen
produced by these two processes 'alone' renders the air flammable. For instance, typical
figures for water radiolysis are around some hundreds of kg of hydrogen produced after three
months and 100 kg of hydrogen produced by metal corrosion after several hours, i.e. far less
than from other sources.

...

4. HYDROGEN COMBUSTION

This section describes first the flammability limits and ignition conditions of a
flammable hydrogen air–steam, and discusses basic physical processes of all potential
combustion regimes, such as deflagration, detonation, flame acceleration and deflagration
to-detonation transition. All combustion modes are potentially possible in a severe accident
scenario: (1) for low hydrogen concentration below about 8%, flame speed is expected to be
slow and the deflagration produces a quasi-static pressure loads, (2) Above about 8%,
combustion is complete and combustion may accelerate leading to higher loads, (3) Above
10%, acceleration up to sound velocity has been found in many experiments and (4) and in an
extreme case flame acceleration, supported by turbulence, can reach detonation conditions,
called Deflagration to Detonation Transition (DDT). Regarding reactor safety, flame
acceleration and DDT can be extremely destructive and have high potential damage for
internal containment structures and safety systems required for severe accident management.
Direct initiation of a detonation is not possible within containment due to the high energy
required.

Faren for eksplosjoner er reell, mens sannsynligheten for detonasjon er avhengig av flere interaksjoner, og mer usannsynlig, men ikke umulig. Mulige skader på bygning og reaktor er omtalt i rapporten, og hvis jeg ikke har oversett noe, nevnes muligheter for sprekker i betongkonstruksjonen reaktorene befinner seg i, under forutsetning av perfekt metning mellom hydrogen, oksygen, vanndamp, og muligens trykkforhold. Under de fleste tilfeller vil en hydrogeneksplosjon under sannsynlige forhold i et kjernekraftverk være subsonisk, altså vil de skje langsommere enn lydens hastighet. Her er Fukushima 3-detonasjonen, en supersonisk stjernesmell, samt en typisk representant for mainstream media til slutt. Husk at kraftverksområdet er gigantisk, og dette er filmet fra lang avstand:

http://www.youtube.com/v/nw2Aw3komgc

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Del II

Vettskremte statsledere

For å få en overgang fra hendelsene i forkant av flodbølgen i Japan 11. mars 2011 og over på tydelig vettskremte statsledere, tar jeg med en sak til om dataormen nevnt i del I. Stuxnett-angrepet fra Israel og USA på blant annet Iranske kjernefysiske fasiliteter er tatt opp av nettsiden Infosec Island.com.

Sitat...A senior member of the technical staff at one of our nation's largest and most prestigious national research laboratories indicated that a significant number of the nuclear facilities in the U.S. have modernized the controls for those auxiliary systems, and are now employing Programmable Logic Controllers (PLCs).

According to the source, at least one facility specifically uses Siemens PLCs, the same type attacked by Stuxnet at Natanz in Iran.

If both the primary and redundant cooling components at that nuclear facility used PLCs and were hit with a Stuxnet-type attack that was able to cause physical damage to the equipment, we might witness events similar to those which are now playing out in Japan.

Granted, a Stuxnet-type attack would not also destroy roads and other infrastructure, or divert emergency response resources to other concerns. But, as far as the problems with cooling the reactor core, the challenges would be inherently similar.

I asked Richard Stiennon if he could provide some insight on this hypothetical scenario. Richard is the Chief Research Analyst and founder of IT-Harvest, an independent analyst firm that focuses on IT and network security. Richard is also the author of the thought provoking book Surviving Cyber War a holder of Gartner's Thought Leadership award, and was named "one of the 50 most powerful people in Networking" by NetworkWorld Magazine.

Stiennon confirms that a Stuxnet-type attack could theoretically cause reactor core cooling systems to be disrupted:

SitatStuxnet targeted high speed rotating machinery controls, most probably the Uranium enrichment centrifuges in Iran. Both electricity generators and water pumps are examples of rotating machinery that are also controlled in industrial systems by PLCs (Programmable Logic Controllers). Communications with industrial control systems, often via SCADA, can be a vector for attack, or as in the case of Stuxnet, malware can be introduced directly by a bad actor. It is not hard to extrapolate that designer-malware could target these systems with the intent to shut them down and cause at the very least the emergency shut down of a nuclear power plant, at the worst, release of a radioactive plume and the permanent disabling of the reactor - as has happened in Japan.

Det realitetene i denne saken viser er at Mossad/Israel gjennom to forskjellige angrepsformer vil kunne være i stand til å sabotere kjernekraftanlegg og andre viktige deler av en nasjons infrastruktur. Dataormen via Stuxnet-angrepet, og i Fukushima gjennom direkte fysisk tilgang til sikkerhetssystemet i kjernekraftanlegget gjennom det Israelske sikkerhetsfirmaet Magna BSP. Dette firmaet har et stort prosjekt gående med blant annet Homeland Security i USA.

Hvem har blitt vettskremt?

Før flodbølgen i 2011 uttalte japanske myndigheter at de ville satse på en videre økning i kjernekraft. De ønsket å øke kjernekraftandelen fra 30 til 40 %. Den 5. mai 2012, et drøyt år etter flodbølgen, stengte japanske myndigheter det siste av Japans 50 kjernekraftverk. Dette er dramatisk, selv for en nasjon i besittelse av en så merkelig kombinasjon som innovativ lydighet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_power_in_Japan

Kan noen være så vennlige å ta i mot 40 millioner japanere på kortest mulige varsel?

Her starter jeg med å re-sitere noe fra et innlegg jeg skrev for en god stund siden i tråden Arktiske pattedyr lider av mystiske årsaker.

SitatThe meltdown and unprecedented release of radiation that would ensue is the worst case scenario that then-Prime Minister Kan and other former officials have discussed in the past months. He warned during his speech at the World Economic Forum in Davos that such an accident would force the evacuation of the 35 million people in Tokyo, close half of Japan and compromise the nation's sovereignty. Such a humanitarian and environmental catastrophe is unimaginable. Hiroshi Tasaka, a nuclear engineer and special adviser to Prime Minister Kan immediately following the crisis, said the crisis "just opened Pandora's Box."

Lite tyder på at den japanske regjeringen er livredd stråling, og at dette er årsaken. Det må være et annet sted skoen trykker, for fra og med 2012 har de ikke hatt et eneste kjernekraftverk gående. Dette til tross, er de så vettskremte at de har tryglet Russland og Kina om hjelp til å ta imot, ikke som det står i sitatet over, 35 millioner japanere, men 40 millioner, og det på kortest mulige varsel.

Her er fra EU-Times - Russia Stunned After Japanese Plan To Evacuate 40 Million Revealed

SitatPosted by EU Times on Apr 15th, 2012

A new report circulating in the Kremlin today prepared by the Foreign Ministry on the planned re-opening of talks with Japan over the disputed Kuril Islands during the next fortnight states that Russian diplomats were "stunned" after being told by their Japanese counterparts that upwards of 40 million of their peoples were in "extreme danger" of life threatening radiation poisoning and could very well likely be faced with forced evacuations away from their countries eastern most located cities... including the world's largest one, Tokyo.

The Kuril Islands are located in Russia's Sakhalin Oblast region and stretch approximately 1,300 km (810 miles) northeast from Hokkaidō, Japan, to Kamchatka, Russia, separating the Sea of Okhotsk from the North Pacific Ocean. There are 56 islands and many more minor rocks. It consists of Greater Kuril Ridge and Lesser Kuril Ridge, all of which were captured by Soviet Forces in the closing days of World War II from the Japanese.

The "extreme danger" facing tens of millions of the Japanese peoples is the result of the Fukushima Daiichi Nuclear Disaster that was a series of equipment failures, nuclear meltdowns, and releases of radioactive materials at the Fukushima I Nuclear Power Plant, following the Tōhoku earthquake and tsunami on 11 March 2011.

According to this report, Japanese diplomats have signaled to their Russian counterparts that the returning of the Kuril Islands to Japan is "critical" as they have no other place to resettle so many people that would, in essence, become the largest migration of human beings since the 1930's when Soviet leader Stalin forced tens of millions to resettle Russia's far eastern regions.

Important to note, this report continues, are that Japanese diplomats told their Russian counterparts that they were, also, "seriously considering" an offer by China to relocate tens of millions of their citizens to the Chinese mainland to inhabit what are called the "ghost cities," built for reasons still unknown and described, in part, by London's Daily Mail News Service in their 18 December 2010 article titled: "The Ghost Towns Of China: Amazing Satellite Images Show Cities Meant To Be Home To Millions Lying Deserted" that says:

SitatThese amazing satellite images show sprawling cities built in remote parts of China that have been left completely abandoned, sometimes years after their construction. Elaborate public buildings and open spaces are completely unused, with the exception of a few government vehicles near communist authority offices. Some estimates put the number of empty homes at as many as 64 million, with up to 20 new cities being built every year in the country's vast swathes of free land.

Angela Merkel - lettskremt eller vettskremt?

Til mange store overraskelse kom den samme blinde panikken tilsyne også i Tyskland, der forbundskansler Angela Merkel ilte til med øyeblikkelige lovnader om å stenge mange atomkraftverk så raskt det lot seg gjøre, for deretter å stenge resten gradvis innen 2022. Hva skremte vettet av Merkel? Tyskland var allerede helt på grensen når det gjaldt sikker el-forsyning til egen industri og egne innbyggere, og dette problemet har bare økt i ettertid. Hun var raskt ute med å sparke sin egen energiminister.

Gikk det plutselig opp for flere statsledere at kjernekraftindustrien er en av flere mulige terrormål? Terrormål for hvem? Har mektige nasjoner blitt gisler for enda mektigere krefter enn det de selv representerer? Noe ligger bak, og her er det viktig å huske den vestlige verdens politiske ledere som har utpekt klimatrusselen å være vår aller største trussel. Dette til tross, har nå Tyskland blant flere startet byggingen av mange nye kullkraftverk for å erstatte kjernekraften. Dette er jo så stikk i strid med deres påståtte klimatrussel, at det i realiteten ikke kan kalles annet enn et gedigent paradoks.

Neste del, del III, vil i sin helhet dreie seg om hva som egentlig skjedde i Japan den 11. mars 2011, og den tidligere amerikanske forsvarsminister William S. Cohens innrømmelser av mulighetene for både værmanipulasjon og trigging av jordskjelv, samt et reellt søk etter episenteret til jordskjelvet som ble påstått å være på styrke 9, grunt beliggende utenfor østkysten av de flomrammede områdene.

Fram til da kan dere tygge litt på innholdet i et NRK-sitat jeg har "stjålet" fra et tidligere innlegg av seoto. To kilotonn er ikke rare sprengkraften i dag, er det vel?

SitatHemmelig «tsunami-bombe» skulle utslette byer
USA og New Zealand forsøkte å utvikle det grusomme våpenet under andre verdenskrig.

Det topphemmelige tsunami-prosjektet skal ha fått kallenavnet «Project Seal» og skulle utfordre atombombens plass som masseødeleggelsesvåpen, skriver The Telegraph.

Tsunamien skulle utløses av 10 store bomber som var plassert en drøy mil ut fra kysten.

Det skulle skape en 10 meter høy sjokkbølge som var stor nok til å utslette byer langs kysten.

[...]

Hele våpenprosjektet ble imidlertid skrinlagt i 1945 fordi det viste seg at man trengte om lag to millioner kilo sprengstoff for å utløse tsunamien.

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

I forrige innlegg om de deler av virkeligheten vårt ikke særlig kjære MSM nekter fortelle om angående Fukushima, avsluttet jeg med å skrive om hva neste innlegg skulle handle om. Jeg sliter med å få dette i rett rekkefølge, så det blir bare delvis slik jeg skrev.

USAs forsvarsminister sa noe oppsiktsvekkende i 1998

I april 1998 deltok USAs forsvarsminister William S. Cohen på et seminar i forbindelse med den økende terrorfaren. Forsvarsdepartementet har lagt ut en transkripsjon av en spørsmål/svar-runde. Jeg bet meg merke i følgende, og uthevinger er gjort av meg:

http://www.defense.gov/Transcripts/Transcript.aspx?TranscriptID=674

SitatA: Well, it points out the nature of the threat. It turned out to be a false threat under the circumstances. But as we've learned in the intelligence community, we had something called -- and we have James Woolsey here to perhaps even address this question about phantom moles. The mere fear that there is a mole within an agency can set off a chain reaction and a hunt for that particular mole which can paralyze the agency for weeks and months and years even, in a search. The same thing is true about just the false scare of a threat of using some kind of a chemical weapon or a biological one. There are some reports, for example, that some countries have been trying to construct something like an Ebola Virus, and that would be a very dangerous phenomenon, to say the least. Alvin Toeffler has written about this in terms of some scientists in their laboratories trying to devise certain types of pathogens that would be ethnic specific so that they could just eliminate certain ethnic groups and races; and others are designing some sort of engineering, some sort of insects that can destroy specific crops. Others are engaging even in an eco- type of terrorism whereby they can alter the climate, set off earthquakes, volcanoes remotely through the use of electromagnetic waves.

So there are plenty of ingenious minds out there that are at work finding ways in which they can wreak terror upon other nations. It's real, and that's the reason why we have to intensify our efforts, and that's why this is so important.

Myndighetene i de fleste nasjoner har i mange år vært redde for at politiske kamporganisasjoner og terrorister skal klare skaffe seg masseødeleggelsesvåpen. Man har ofte nevnt biologiske våpen, og kanskje enda oftere kjernefysiske våpen. Forsvarsminister Cohen forteller her, og husk at dette var allerede i 1998, at man også frykter at terroristene skal få tilgang til elektromagnetiske våpen, slik at de kan manipulere klimaet, og skape jordskjelv og vulkanutbrudd.

Delstatsmyndighetene i Chiapas i Mexico varsler via media om en gigantisk jordskjelvøvelse

Den ene mexicanske avisen etter den andre har slettet disse annonsene, men takket være Wayback Machine/Archive.org, klarte jeg finne denne versjonen. Jeg legger ut på originalspråket, så en versjon via Google Translate til engelsk, som blir vesentlig bedre enn om jeg oversetter til norsk. Kanskje noen spanskkyndige melder seg til å oversette til norsk?

http://web.archive.org/web/20120324151724/http://lavozdelnorte.mx/chiapas/15091.txt

SitatDiario La Voz del Norte - Periodismo de Verdad: El gobierno de Chiapas se encuentra preparado para el mega simulacro

El gobierno de Chiapas se encuentra preparado para el mega simulacro
================================================================================
Boletín on 13 March, 2012 09:41:00

En el marco de la Tercera reunión de Gabinete, autoridades de los 3 órdenes de
gobierno se encuentran preparadas para la realización del Mega Simulacro a
realizarse el próximo 20 de marzo en punto de las 12 horas.
Tras haberse conformado la instalación del "Comité Estatal de
Emergencias", autoridades Federales, Estatales, municipales así como
Asociaciones Civiles realizaron la última reunión de Gabinete con el objetivo
de brindar una estructura en el control y coordinación de los recursos en caso
de una situación de contingencia.
Como invitado especial a esta reunión de trabajo se contó con la presencia del
Director General del Centro Instrumentación y registro sísmico A.C. (CIRES)
Juan Manuel Espinosa Aranda quien realizó en conjunto  con el grupo de trabajo
de comunicaciones una presentación sobre el sistema de alerta sísmica, el cual
recolecta información y se emplea para desarrollar esquemas de prevención en
caso de sismos.
Para la realización de esta reunión de trabajo se instalaron los 14 grupos de
trabajo en donde cada instancia delegó a un representante y el cual fungirá de
enlace para atender los requerimientos necesarios para la realización del Mega
Simulacro.
A través del Comité Estatal de Emergencias se creó un grupo de coordinación
unificado con el fin de consolidar todos los elementos operacionales relativos a
la atención y administración de la emergencia, hasta el restablecimiento de
los servicios estratégicos.
Cabe destacar que el Mega Simulacro se convertirá en el escenario perfecto para
poner a prueba los trabajos de dicho comité, el cual nos permitirá evaluar la
situación actual del Sistema Estatal de Protección Civil para atender una
situación de contingencia.
Dentro de este ejercicio participó personal de la Secretaría de la Defensa
Nacional, Secretaría de Marina, Policía Federal, Secretaría de Comunicaciones
y Transporte, Dirección General de aeronáutica Civil, Comisión Nacional de
telecomunicaciones, Secretaría de Infraestructura, Secretaría del Campo,
Secretaría de Salud, Secretaría del Medio Ambiente e historia Natura,
Secretaría del Transporte, Cruz roja, Bomberos, entre muchos otros.
En dicho evento participaron más de 100 instituciones y dependencias de los
tres niveles de gobierno en todo el estado de Chiapas, esto con el único
propósito de continuar con los trabajos para la realización del Mega Simulacro
el próximo 20 de marzo en punto de las 12 horas del día.
En este marco  se dieron a conocer las estrategias de la administración
pública para la realización del Mega Simulacro con Hipótesis de Sismo de
7.9° Richter,  en el cual se contemplan las acciones que deben realizar cada
dependencia así como la metodología de trabajo en caso de una emergencia.

Google Translate spansk til engelsk

SitatNorthern Daily Voice - Journalism Truth: The Chiapas government is ready for mega drill

The Chiapas government is ready for mega drill
================================================== ==============================
Bulletin on 13 March, 2012 9:41:00

In the framework of the Third Meeting of Cabinet authorities of the 3 orders of
government are prepared to carry out the Mega Drill to
be held on March 20 in about 12 hours.
After having made the installation of the "State Committee
Emergencies ", Federal, State, municipal and
Civil Associations meeting held last aiming Cabinet
to provide a structure in the control and coordination of resources in case
of a contingency situation.
As a special guest at this workshop was attended by the
Director General of the seismic record Instrumentation and AC (CIRES)
Juan Manuel Espinosa Aranda who performed in conjunction with the working group
communications a presentation on the seismic alert system, which
collects information and is used to develop prevention schemes
case of earthquakes.
For the realization of this workshop were installed 14 groups
where each instance work delegated to an agent and which will act as
link to meet the requirements for the realization of Mega
Mock.
Through the State Emergency Committee established a coordination group
unified in order to consolidate all operational elements concerning
care and emergency administration, until the restoration of
strategic services.
Mega Onsite Mock becomes the perfect setting for
test the work of this committee, which will allow us to evaluate the
current status of State Civil Protection System to meet an
contingency situation.
Within this exercise involving staff from the Department of Defense
National Secretary of the Navy, Federal Police, Ministry of Communications
and Transport, Directorate General of Civil Aviation, National Commission
telecommunication, Ministry of Infrastructure, Ministry of the Field,
Ministry of Health, Ministry of Environment and history Natura,
Transport Secretariat, Red Cross, Fire, among many others.
At the event attended by more than 100 institutions and agencies of the
three levels of government throughout the state of Chiapas, with the sole
order to continue the work for the realization of Mega Drill
next March 20 of the 12 o'clock hour.
In this framework, unveiled management strategies
public for the realization of Mega Drill with Earthquake Hypothesis
7.9 ° Richter, which includes those actions that should be done every
dependence and the methodology of work in case of an emergency.

De regionale myndighetene varsler øvelsen i flere aviser og via andre medier de siste ukene fram mot den 20. mars 2012, klokka 12. De skal holde en gigantøvelse ved hjelp av sivilforsvaret og de fleste andre offentlige og frivillige instanser, og øvelsen dreier seg om et jordskjelv styrke 7,9.

[attachimg=1]

Klokka 12:02:48 den 20. mars 2012 inntrer et ekte jordskjelv med episenter midt i øvelsesområdet. Her varslet av National Earthquake Information Center, USA:

http://neic.usgs.gov/neis/eq_depot/2012/eq_120320_c0008m6h/neic_c0008m6h_tz.html

Earthquake Details
This event has been reviewed by a seismologist.

[attachimg=2]

Barack Obamas datter (13) var i Oaxaca da jordskjelvet rystet området

Opplysninger og bilder om og av denne turen ble slått stort opp i mengder av amerikanske og utenlandske aviser. Så ble de plutselig slettet fra nettet i rekordtempo.

http://dailycaller.com/2012/03/19/afp-report-obama-daughter-malia-spending-spring-break-in-mexico-with-25-secret-service-agents/

SitatAFP story on Obama daughter's Mexico trip scrubbed from Internet
8:24 PM 03/19/2012

An AFP report that President Barack Obama's 13-year-old daughter, Malia, is spending spring break in Oaxaca, Mexico appears to have been completely scrubbed from the Internet news sites that first reported it. Pictures have appeared in Mexican magazine Quién.com allegedly showing Malia visiting Oaxaca.

http://www.nytimes.com/2012/03/23/world/americas/malia-obamas-class-trip-delights-mexico-tourism-officials.html?ref=maliaobama&_r=0

SitatA Class Trip Meant Much to Mexico
By ELISABETH MALKIN
Published: March 22, 2012

...

But what the group is most likely to take back may not be a souvenir but the memory of a strong earthquake that prompted the White House to lift its news blackout, acknowledge Malia's trip and assure everybody that she was safe.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

Vil vi nogen sinde få den fulde historie, om hvor slemt det faktisk er?

SitatFukushima tritium levels spike 15-fold in three days

In just three days, readings of tritium in groundwater near the wrecked Fukushima nuclear plant have soared more than 15 times, the operator of the crippled Fukushima nuclear plant admitted.
Results of recently tested water taken from the well some 20 meters south from a number of storage tanks have showed that levels of tritium have now reached 64,000 becquerels per liter.

Back on September 9, the level of tritium – a potentially dangerous radioactive isotope – from the same location stood at 29,000 compared to 4,200 becquerels per liter on Sunday.

On Monday a new hotspot of radiation was detected in groundwater from an observation well next to a faulty water storage tank. Some 3,200 becquerels per liter of radioactive substances were recorded in the well.
Prior to that the company announced the discovery of 650 becquerels per liter of radioactive waste in another well, located about 20 meters south of the storage tank.

TEPCO said in the recent press-release it will continue monitoring the situation and will keep investigating the "leakage range".

Last month TEPCO reported 300 tonnes of highly contaminated groundwater seeping into the Pacific Ocean daily.

http://rt.com/news/fukushima-tritium-levels-spike-738/
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

seoto

Verden styres i dag ved frykt gjennom trusler og gjeld. Begge deler virker lammende fra toppen og ned.

Det går en rød tråd gjennom hele denne tråden, men den kan være vanskelig å se for et utrent øye ;)

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Sitat fra: Spiren på september 13, 2013, 11:09:46 AM
Vil vi nogen sinde få den fulde historie, om hvor slemt det faktisk er?

SitatFukushima tritium levels spike 15-fold in three days

In just three days, readings of tritium in groundwater near the wrecked Fukushima nuclear plant have soared more than 15 times, the operator of the crippled Fukushima nuclear plant admitted.
Results of recently tested water taken from the well some 20 meters south from a number of storage tanks have showed that levels of tritium have now reached 64,000 becquerels per liter.

Back on September 9, the level of tritium – a potentially dangerous radioactive isotope – from the same location stood at 29,000 compared to 4,200 becquerels per liter on Sunday.

On Monday a new hotspot of radiation was detected in groundwater from an observation well next to a faulty water storage tank. Some 3,200 becquerels per liter of radioactive substances were recorded in the well.
Prior to that the company announced the discovery of 650 becquerels per liter of radioactive waste in another well, located about 20 meters south of the storage tank.

TEPCO said in the recent press-release it will continue monitoring the situation and will keep investigating the "leakage range".

Last month TEPCO reported 300 tonnes of highly contaminated groundwater seeping into the Pacific Ocean daily.

http://rt.com/news/fukushima-tritium-levels-spike-738/

Jeg er også overrasket over den dundrende tausheten. Kanskje det er Statens Stråleverns oppgave å ikke gjøre oss opprørte gjennom faktaopplysninger. Imidlertid kan det virke som om MSM generelt (i hvert fall i den vestlige verden) ikke ønsker å røre denne saken.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på september 13, 2013, 11:28:15 AM
Jeg er også overrasket over den dundrende tausheten. Kanskje det er Statens Stråleverns oppgave å ikke gjøre oss opprørte gjennom faktaopplysninger. Imidlertid kan det virke som om MSM generelt (i hvert fall i den vestlige verden) ikke ønsker å røre denne saken.

Jeg synes det er vanskelig å vurdere hva som er sant her. Noen ("Alarmistene") har klart en interesse av å framstille dette som en fryktelig katastrofe, og på den måten få slått beina under energitilgangen til vanlige mennesker. På den andre siden kan man kanskje også tenke seg at det er noen som ønsker å "roe det ned" mer enn godt er.

Derfor er jeg foreløpig ikke sikker på hva jeg skal mene om det jeg hører. Det gjelder å være skeptisk til informasjon, for noe kan være desinformasjon.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to