Dagens klimabilde

Startet av ebye, februar 06, 2012, 21:00:02 PM

« forrige - neste »

ebye

Nå som det er en mulighet for at vi går mot kaldere perioder, kan det være fint å ha et sted å presentere litt spektakulære klimabilder. Først ut er et bilde i Aftenposten, 6. februar 2012

[attachimg=1]

Bildet er altså fra nær Geneve, i Sveits. Kulda ventes å vare noen uker!  ;)

edit: krympet billedstørrelsen en anelse. :D

Amatør1

Flott bilde!

Mange flere bilder fra dagens artikkel i Daily Mail (UK)

And you thought last weekend was cold! Freezing low of -13C is forecast for tomorrow night as melting snow turns into ice


Reinsdyr på Finnmarksvidda? Nei, sauer i Yorkshire, England!


It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Snøen ligger på steder den sjelden kommer på besøk. Roma intet unntak.

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Og fra vårt eget land:
Ny kulderekord i Båtsfjord med 24 kuldegrader.
Nesten kulderekord i Tromsø, ble målt minus 18,2. Rekorden er 18,4 fra 3.februar 1966.

http://www.dagbladet.no/2012/02/06/nyheter/innenriks/veret/20100864/

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Bildene under er fra Aftenposten - Over 420 omkomne i kuldebølgen i Europa.

Tøft å være gondolfører i Venezia:



Gi folket snø og sirkus:



Skøyteforhold i Berlin:



Savnet etter isbrytere er stort i Hamburg:



Global oppvarmingseffekt i Sveits:

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Her er mer fra Aftenposten




Jeg leter etter bildearkivet til Aftenposten - Verden i bilder. Inntil napp blir det scan.  ;)

ebye

Europa fryser til



FRYSER FAST: All skipstrafikk er stanset på Donau som nå er tilfrosset fra Østerrike til svartehavskysten, også her i Beograd.
(VG. Foto: Reuters)  

Jostemikk

Det er jo bra at norske aviser skriver om kulda. Jeg lurer på om denne sprengkulda kan føre til en økning i antall klimaflyktninger? ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Ja Jostemikk, det er mange tanker en kan gjøre seg.  :) "Himalaya" må jo være sjeleglade, isen smelter ikke allikevel.  ;) Så nå strømmer nok turistene til toppen igjen. Klimareisegruppa, med ministre, prisvinnere , de grønne og globale ledere kan antakelig ikke forventes opp i 8000 m. Det å gå på den isen som de har "fjernet" blir nok i sterkeste laget.  8)

seoto

SitatKlimareisegruppa, med ministre, prisvinnere , de grønne og globale ledere kan antakelig ikke forventes opp i 8000 m. Det å gå på den isen som de har "fjernet" blir nok i sterkeste laget.

Ja, det kan nok blir for sterkt å se sine feiltakelser med egne øyne ... da er det mye lettere å slutte å snakke om det ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

#10
Min første tanke: Er dette uttesting av en ny type innkvartering for COP18?  ;D

[attachimg=1]

Men nei, dette er fra Brasil:

Sitat7000 ungdommer er denne uken på telttur i Sao Paulo. På samlingen Campus Party kan hackere, spilleentusiaster, utviklere og datanerder fra mange land dyrke sin interesse 24 timer i døgnet. Festivalen startet i Malaga, Spania, men har nå avleggere i flere land.

edit: billedredigering :D

Amatør1

Litt off topic: Det bildet er litt i største laget, ebye. Det blir tungt å laste ned. Jeg anbefaler http://www.irfanview.com/ som gratis og meget bra verktøy for enkel billedbehandling, innkludert reduksjon av størrelse.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Takk for tipset, Amatør1:) Den opprinnelige størrelsen var litt slapt vurdert ja! Jeg har et lite, enkelt program for reduksjon av jpg-filer: JPEG Optimizer, fra 1997!, funker bra når jeg bare husker at jeg har!  ;) Skal sjekke linken din, kan jo være mer snacks enn det jeg har.  8)

ebye



Er det dette Pål Prestrud snakker om?  8)

seoto

NRK omtaler også edderkoppsaken, og her har vi noen tydeligere bilder:

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.8024856
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.