Linker på forum-siden

Startet av bøvelen, april 24, 2013, 11:26:05 AM

« forrige - neste »

bøvelen

På toppen av siden Klimaforskning.com (den blå siden) er det en rekke knapper der det står: (hjem) (forum) (linker) (arkiv) (om oss) (kontakt)
Dett er vel og bra, men når man har beveget seg over på forum-siden, så blir disse link-knappene borte, og siden har en annen design enn den blå hjemmesiden.
På Forum-siden er det også en knappe-rekke (ikke helt øverst) med (hoveside) (hjelp) (profil) (mine meldinger) (medlemmer) (logg ut) Disse vises når man er logget inn.
Etter denne kronglete innledningen kommer jeg til poenget. Knappen Hovedside virker tilsynelatende ikke. Man skulle tro at ved å klikke på den, blir man kedet til den blå hjemmesiden. Men ingenting skjer, man forblir på forum-siden.
Er dette en "bug", eller er det slik det skal være? Kan noen se på dette og evt rette opp?

seoto

Forumet er en selvstendig enhet, og derfor blir det forskjell på domenets hovedsiden og forumets hovedside. Dersom noen har gode nok kunnskaper om Simple Machines Forum (SMF), tar jeg med takk imot hjelp for å gjøre endringer som ikke skader forumet. Det er imidlertid én ting jeg muligens kan se om lar seg endre: At det helt øverst på siden (der det står Klimaforskning) linkes til "klimaforskning.com" i stedet for "http://klimaforskning.com/forum/index.php". Jeg må bare lete litt blant noen hundre innstillinger ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Hva med en knapp: HJEM, som peker til Hovedsiden, når vi ikke er på Hovedsiden?

Amatør1

Sitat fra: seoto på april 24, 2013, 11:56:13 AM
Forumet er en selvstendig enhet, og derfor blir det forskjell på domenets hovedsiden og forumets hovedside. Dersom noen har gode nok kunnskaper om Simple Machines Forum (SMF), tar jeg med takk imot hjelp for å gjøre endringer som ikke skader forumet. Det er imidlertid én ting jeg muligens kan se om lar seg endre: At det helt øverst på siden (der det står Klimaforskning) linkes til "klimaforskning.com" i stedet for "http://klimaforskning.com/forum/index.php". Jeg må bare lete litt blant noen hundre innstillinger ;)

Helst ikke... den bruker jeg til å få fram forumets hovedside....  :P
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to