Mottok akkurat et nyhetsbrev fra
Donna Laframboise.
Aktivistene står på!
I går hadde Telehiv innlegget
"IPCC skjelver: 16 blytunge forskere med opprop mot CO2-hypotesen"Også
Wall Street Journal omtalte disse forskerne:
No Need to Panic About Global WarmingNå har vi motstykket,
Transparency needed on donors to climate sceptic lobbyFølgende står bak innlegget:
Dr Fiona Godlee Editor-in-chief, British Medical Journal
Dr. Richard Horton Editor-in-Chief, The Lancet
Professor Ian Roberts Professor of Epidemiology and Public Health
Professor Hugh Montgomery Professor of Intensive Care Medicine
Professor Anthony Costello Professor of International Child Health
Rachel Stancliffe Director, Centre for Sustainable Healthcare
Dr. Robin Stott Co-chair, Climate and Health Council
Maya Tickell-Painter Director, Medsin Healthy Planet Campaign
Innlegget i
The Guardian er underskrevet av en av de ovennevnte:
Dr Robin Russell-Jones, som nå undertegner seg: Chair, Planetary SOS.
Og hvem er så
Planetary SOS?
Jo, en av de uendelig mange "grønne" NGO-ene som popper opp som paddehatter, og som har som hovedformål:
"The purpose of Planetary SOS is to create a climate, both in the UK and abroad, which allows the politicians to take the right decisions on global warming. This is a matter of the utmost urgency, and we hope to achieve our objectives within 3 years."Siden de vil vite hvem som finansierer GWPF (Global Warming Policy Foundation), som er skeptiske til AGW, antok jeg at planetarysos.com selvsagt opplyste om hvem som finansierte dem. Det var jeg tydeligvis ikke den første som lurte på, for jeg fant dette innnlegget av Foxgoose i
deres forum:
"I noticed you organised a letter in today's Guardian demanding to know who funds GWPF.
Curiously, I can't find any reference here as to who has funded "Planetary SOS".
Perhaps, in the interest of transparency, you could include the names in your "about us" page.
Otherwise, you seem a bit hypocritical."
Selv om planetarysos.com sier de holder til i UK, så er de registrert med adressen: Bellevue, WA 98007, US.
Registreringsdato er 4. okt. 2011 - så nå har angrepene på skeptikere av AGW blitt ytterligere forsterket.
Så hvem står bak dem?Nå har det blitt så mange slike NGO-er at vi vil kanskje snart se at de begynner å kjempe om finansiell støtte - eller er den pengebingen utømmelig?