Treg side

Startet av Jostemikk, januar 06, 2012, 16:09:03 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Siden har vært treg et par dager. Skal forsøke å få orden på hastigheten igjen. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Er det antall besøkende om øker? Bare må innom der, før jeg gjør det jeg skulle gjøre først?  :)  :)

Sånn er det når det er hviledag i Tour de Ski. Så imorgen kommer det til å se ut som om våre går sakte på ski, alle skeptikerne tar en liten klimapause, slik at vi kan ta oss en klimatår!  ;) Skigull først - klimagull derette.  8)

seoto

Hovedsiden virker helt grei i tempo. Så det er i forumet det må henge. Nå har jeg gjort en del vedlikeholdssaker i forumet og håper det vil hjelpe. Jeg laster ned 2 forskjellige sikkerhetskopier i tilfelle ... Akkurat nå mens jeg skriver, ser det ut for at hastigheten er ok igjen. Vanskelig å si hva det kan skyldes. Dersom det blir tregt igjen, får jeg høre med serverfolkene om de har noen idé om hva som skjer.
Vi var litt plaget at tregt forum for noen måneder siden, men i de siste ukene har det gått svært bra - la oss håpe tempoet holder seg oppe - både med trafikk og innlegg og server!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Bebben

Ser ut som du har klimatilpasset siden perfekt, Seoto - hos meg går det kjapt som f.

Bra service!
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

Sitat fra: seoto på januar 06, 2012, 17:21:55 PM
Hovedsiden virker helt grei i tempo. Så det er i forumet det må henge. Nå har jeg gjort en del vedlikeholdssaker i forumet og håper det vil hjelpe. Jeg laster ned 2 forskjellige sikkerhetskopier i tilfelle ... Akkurat nå mens jeg skriver, ser det ut for at hastigheten er ok igjen. Vanskelig å si hva det kan skyldes. Dersom det blir tregt igjen, får jeg høre med serverfolkene om de har noen idé om hva som skjer.
Vi var litt plaget at tregt forum for noen måneder siden, men i de siste ukene har det gått svært bra - la oss håpe tempoet holder seg oppe - både med trafikk og innlegg og server!

Databasen er vel ikke så kjempestor ennå? Ting en kanskje skal tenke på er fragmentert filsystem dersom det er en Windows-basert server. Det kan kanskje også være fragmentering inne i databasen. Ihvertfall kan MS SQL bli "indre fragmentert"  ::) Slikt kan føre til treghet.

Merker nå at det går litt tregt, men jeg pleier å tilskrive det andre ting (tregt nett hos meg f.eks.). Har sannelig ikke hatt mye å klage på mht. hastighet på forumet, sett over tid.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Som nevnt tidligere har vi lenge vært veldig fornøyd med hastigheten på serveren, spesielt i forhold til hva vi betaler  8)
Men nå er det veldig vekslende kvalitet, og jeg forstår ikke helt hvor problemet ligger. Skal kontakte servertjenesten og høre hva de har å si.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Ewer Gladblakk.

Merka skjøl en liten stund da det gikk litt trådt i dag, sånn rundt 16 til 17-18.00...?...rundt den tia trafikken kansje øker litt ekstra på diverse nett på en slik ettermiddag?
Men det var fort unnagjort med litt tålmodighet, og nå er alt som vanlig her....og nå går alt minst like fort og gæli her i går'n som ellers! :D

Tillegger også oftest litt "tregt nett" først og fremst til mitt eget trege nett, Seoto....og med litt dårlig ruter, lettere fosil ruterforbindelse og en sliten hønngammal møkkamækk, så er jeg jo godt vant! :)

At dere her i "admin" gjør en så god jobb dere klarer, er jeg ivertfall ikke i tvil om! :)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Telehiv

Dagens dypsindig paranoide:

Tregheten kom sånn rett etter at jeg hadde lagt ut mitt åndsverk om statsterrorisme.
Har forsvarets logistikkorganisasjon vært innom igjen?

Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Nei, de forsvant heldigvis da nyhetens interesse om Climategate 2.0 var over. Tror de er en smule stikkordorienterte, og først dukker opp når noen skriver:

Bombe! Climategate 3.0 er her!

Jeg skal følge med utover kvelden for å se om jeg har rett. ;D ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Gloføken

Oj oj oj :o  Nå havner du i gulag, Jostemikk ;D
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Jostemikk

Sitat fra: Gloføken på januar 06, 2012, 22:54:16 PM
Oj oj oj :o  Nå havner du i gulag, Jostemikk ;D

Kan vise seg å være et steg i riktig retning. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Gratulerer med ditt innlegg nummer 1500 Jostemikk!

Jeg er en smule usaklig og off-topic i kveld, tror kanskje det har noe med "Skål"-tråden å gjøre.

1500 er min favorittdistanse på skøyter, og nå er det EM..

1500 er årstallet da Pedro Alvares Cabral oppdaget Brasil..

1500 milliarder kroner er en antatt verdi av mineralrikdommer skjult i norske fjell...

1500 døde i flommen i Pakistan i 2010...

På 1500-tallet fikk heksene skylden for alskens uvær og "klimaendringer", i dag er det også menneskene sin skyld.... og man kan gjenkjenne i hvert fall noe av hysteriet og den selvrettferdige moralske harmen ... er vi klimahekser?

1500 kroner var et brukbart resultat av en sommerjobb en gang for lenge siden, og de ble uten unntak brukt til kortsiktige og ulønnsomme investeringer...

Og sånn kan man holde på... off topic igjen, men som test så gikk det rimelig raskt å lese tråden og laste opp denne kommentaren.. :)


Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Takk for morsomme (!) innlegg, Bebben :)
Jeg hadde i grunnen ikke tenkt på om/at vi er moderne hekser, klimahekser. Jeg antar vi brennes skal enten det blir varmt eller kaldt - været mener jeg? Bålet blir nok varmt nok ...

Etter noen måneders opplæring, endte jeg opp på en månedslønn på 895 i min første jobb - talatutførkje.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Takk, Bebben! Jeg bør tenke mer og skrive mindre. :P

Jeg har heller aldri tenkt på at vi er klimahekser. Historien har en tendens til å gjenta seg selv, med mange av de samme typer personligheter/maktkonstellasjoner som trekker i trådene av samme årsak som tidligere.

Undervurder aldri de mektiges ønske om mer makt. Ei heller deres skånselsløse jakt på dem som forsøker å ta noe av denne makten fra dem.

1500 innlegg. Hmmm. Er ikke rart det begynner å bli vanskelig å finne fram her på forumet. :-[
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på januar 07, 2012, 00:44:49 AM
Undervurder aldri de mektiges ønske om mer makt. Ei heller deres skånselsløse jakt på dem som forsøker å ta noe av denne makten fra dem.

"Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds."

Gratulerer med milepælen  ;)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to