Dagens link om alt annet enn klima

Startet av seoto, august 24, 2011, 12:48:32 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Tallbloke - Internet at risk: UK Govt. wants new press regulation to apply to bloggers too

SitatIt's not a press regulator, it's a web regulator

Nick Cohen – Spectator March 18 2013

Since the early 1990s, hundreds of millions of words have been produced about the Web. Enthusiasts have told us that it is the greatest communications revolution since Guttenberg invented movable type, and they are probably right. Utopian fantasists have imagined that cyberspace would be beyond the reach of governments – those 'weary giants of flesh and steel', as one particularly giddy theorist put it – and they were certainly wrong.

Their libertarian dreams, as we can see tonight, were an illusion. Those 'weary giants of flesh and steel' are tougher than they look. They are more than capable of using the new technologies to their own advantage, while censoring what their citizens write online. In the past, I would have directed you to China, Iran or Belarus to see web censorship. But now we can get all that at home.

Politicians and broadcasters are talking tonight as if those hundreds of millions of words had never been written, and we are still living in the pre-Berners-Lee age. They keep saying that the party leaders proposed "press regulation" today, when that was barely the start of it. The establishment – and when all three parties and the extra-parliamentary great and good come together, I think I can describe them as such – has emotional reasons for misleading themselves and the public...

Les resten hos Tallbloke, linket over.

Dette forsøket på sensur har pågått lenge. Også her på Klimaforskning. Jeg antar det er en god idé at alle tar en runde med seg selv angående dette. Forsøker forstå hva det innebærer. Vi har allerede sett FN yppe seg med det samme, og nå er det britiske politikere som skrider til verket. Det frie ord skal knebles. Myndighetene/finanskreftene har i årtier hatt kontroll over mesteparten av den vestlige verdens MSM. Internett har forrykket denne kontrollen. Det frie ord har atter en gang fått mening. En mening så god og så fri, at den nå skal knebles. Den frie ytring fryktes.

Vi har allerede sett starten på dette i vårt eget land, og mye av dette er allerede tatt opp her på Klimaforskning. Hvordan MSM og enkelte institusjoner/nettverk bevisst har manipulert klimadebatten. Jeg vil komme med mer om dette, kanskje iløpet av morgendagen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Med tanke på forrige innlegg.

En enkel og grei konklusjon på det myndighetene nå forsøker gjennomføre, er å nekte folk å se etter erta under fingerbølet, som jo er et av hovedargumentene til Steve McIntyre.

Er det ikke bemerkelsesverdig hvor mange som forsøker nekte folk å se etter den erta? Selv de som uttaler seg være proponenter for å se etter den misliker at andre gjør det samme.

Hvor og når var det verden gikk til venstre der den burde gått til høyre?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

I dag er det 10 år siden USA, uten noe som helst godkjent grunnlag, gikk til krig mot Irak. Noe som ettertiden har fortalt oss var planlagt i flere år (bl.a. gjennom uttalelsene fra gen. Wesley Clark). Haukene rundt Bush-presidentene hadde et intenst ønske om å fjerne Hussein etter at de avsluttet Golf-krigen i 1991.

– Ingen vet hvorfor krigen startet
For ti år siden startet krigen som styrtet Saddam Hussein. – Det var det eneste positive som kom ut av krigen, mener NUPI-forsker Sverre Lodgaard.

Hva mener NUPI-forskeren Sverre Lodgaard med det? Er det fredeligere i Irak nå, når shia-muslimene styrer, enn det var da sunniene styrte? (Saddam Hussein styrte uten tvil med en ekstremt hard hånd, og for shiaene måtte han jo oppfattes som en grusom undertrykker. Men vi har sannsynligvis fått en svært forvridd sannhet om mange ting.)  Det var vel drøyt 130.000 irakere som ble drept i løpet av krigen (pluss ikke så rent få etter at USA trakk seg ut), selv om jeg har sett at tallene i ettertid er blitt noe nedjustert. Det skal Lodgaard ha, i dag kan han skrive: «De trengte noe som kunne begrunne angrepet og falt ned på en fiksjon.» Hvor lenge skal vi fortsette å betjene USAs krigslyst? (Nå var vi jo langt mer tilbakeholdne når det gjaldt IRAK, enn hva vi har vært senere. Men vi hadde vel ikke helt reine hender i Irak heller.)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Dette har jeg lest mye om i løpet av de siste månedene, hos de som først kommer med nyheter, og nå kommer det sannelig i MSM også! Kanskje ikke så rart at innbyggerne ønsker å vite mer om hva som skjer.

Sitat1.6 Billion Rounds Of Ammo For Homeland Security? It's Time For A National Conversation
The Denver Post, on February 15th, ran an Associated Press article entitled Homeland Security aims to buy 1.6b rounds of ammo, so far to little notice.  It confirmed that the Department of Homeland Security has issued an open purchase order for 1.6 billion rounds of ammunition.  As reported elsewhere, some of this purchase order is for hollow-point rounds, forbidden by international law for use in war, along with a frightening amount specialized for snipers. Also reported elsewhere, at the height of the Iraq War the Army was expending less than 6 million rounds a month.  Therefore 1.6 billion rounds would be enough to sustain a hot war for 20+ years.  In America.

Fabio Lanzone har denne treffende bemerkningen i kommentarfeltet, og det sier mye:
Sitat
"Funny. All these "conspiracy nuts"s predictions are coming true.

This is old news, if youre just realizing this now open your eyes and see how your being strung along."
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Ewer Gladblakk.

Henvist til dine to siste innlegg nå, Seoto: Du er klok, ettertenksom og god du! :)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

seoto

Takk for pene ord, Ewer - men jeg er bare et helt vanlig menneske, med endel år på baken (mange av dem stillesittende), og med en dyp avsky for løgner, fortielser, uredeligheter og urettferdighet som skader vanlige mennesker, uansett rase og religion.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Ewer Gladblakk.

Sitat- men jeg er bare et helt vanlig menneske, med endel år på baken (mange av dem stillesittende), og med en dyp avsky for løgner, fortielser, uredeligheter og urettferdighet som skader vanlige mennesker, uansett rase og religion.
Det er nok der jeg føler meg mest litt lik deg Seoto.

Det er slett ikke alltid at jeg er så sikker med så mye, med både meg skjøl og hva jeg kansje mener....men det hjælper ofte så godt å få lov til å lese hva du, og andre skriver, og tenker....må få takke jeg!
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

Sitat fra: seoto på mars 20, 2013, 21:20:53 PM
Dette har jeg lest mye om i løpet av de siste månedene, hos de som først kommer med nyheter, og nå kommer det sannelig i MSM også! Kanskje ikke så rart at innbyggerne ønsker å vite mer om hva som skjer.

Sitat1.6 Billion Rounds Of Ammo For Homeland Security? It's Time For A National Conversation
The Denver Post, on February 15th, ran an Associated Press article entitled Homeland Security aims to buy 1.6b rounds of ammo, so far to little notice.  It confirmed that the Department of Homeland Security has issued an open purchase order for 1.6 billion rounds of ammunition.  As reported elsewhere, some of this purchase order is for hollow-point rounds, forbidden by international law for use in war, along with a frightening amount specialized for snipers. Also reported elsewhere, at the height of the Iraq War the Army was expending less than 6 million rounds a month.  Therefore 1.6 billion rounds would be enough to sustain a hot war for 20+ years.  In America.

Fabio Lanzone har denne treffende bemerkningen i kommentarfeltet, og det sier mye:
Sitat
"Funny. All these "conspiracy nuts"s predictions are coming true.

This is old news, if youre just realizing this now open your eyes and see how your being strung along."

Jeg har også samlet stoff om denne galskapen i lang tid. Det er så stygt. Nesten uvirkelig. Jeg har imidlertid avstått fra å skrive om dette, og de som har lest postene her på forumet forstår sikkert hvorfor.

De bygger gedigne konsentrasjonsleire i USA. De står klar til bruk. De gjør hva som helst for å få tatt de "farligste" våpnene fra innbyggerne. Alt dette mens myndighetene bygger opp innsatsstyrker som skal settes inn mot egen befolkning. Enorme mengder ammunisjon av typen 0,223 har den senere tiden blitt sendt ut til offentlige bygninger over hele USA. En hel innsatsstyrke med pansrede kjøretøy har blitt produsert og sendt ut. Folk har forsøkt å fortelle om styggedommen, og endelig, et par år for seint, våkner MSM. Jeg vet ikke om jeg skal gratulere eller kondolere.

Steven Goddard har arbeidet knallhardt i lang tid for å gjøre folk oppmerksomme på dette. Verdt å huske på for framtiden.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#608
Overvåking av befolkningen blir mer og mer et samtidsmareritt, ikke en futuristisk fabel.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Politiet-apner-for-bruk-av-droner-7152691.html#.UUpHNZbneSo

Som om ikke dette var ille nok, skal vi nå få vårt helt eget FBI her i Norge.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Slik-skal-Regjeringen-gi-PST-tilgang-pa-mer-informasjon-7153482.html#.UUpH1JbneSo

[attachimg=1]

Til slutt vel nevnes at AP i går foreslo å gjøre Norge til en republikk.

Velkommen til USAs 51. stat.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

SitatDe bygger gedigne konsentrasjonsleire i USA. De står klar til bruk. De gjør hva som helst for å få tatt de "farligste" våpnene fra innbyggerne. Alt dette mens myndighetene bygger opp innsatsstyrker som skal settes inn mot egen befolkning. Enorme mengder ammunisjon av typen 0,223 har den senere tiden blitt sendt ut til offentlige bygninger over hele USA. En hel innsatsstyrke med pansrede kjøretøy har blitt produsert og sendt ut. Folk har forsøkt å fortelle om styggedommen, og endelig, et par år for seint, våkner MSM. Jeg vet ikke om jeg skal gratulere eller kondolere.
Det skulle nå bare mangle....slike "mohikanere", som i u'niten (og popprøsla ellers i vesten) er stappfulle av, beveger seg jo ikke mye framover, uten å være proppfull av innsatsstyrker med bonus-inntekta full av uskutte 0,223-patroner i magasinene....og slik at det helst bør gå med noen uskyldige (tusen) i det personlige håndgemenget....langt hjemmefra.
Hele bølingen ligner jo mest på dem som dem vi skjøl er mest redd for. 
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på mars 21, 2013, 00:47:29 AM
Hele bølingen ligner jo mest på dem som dem vi skjøl er mest redd for.

Jepp. En regjering som lever i frykt for sine egne innbyggere, og svineriet har spredd seg til Norge. Politikerne verner seg selv mot folket, mens meningen er at det er folket som skal vernes mot politikerne.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Jeg synes dette bildet passer veldig bra til dagens diskusjoner:

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Det var en glimrende illustrasjon av hva som skjer, seoto. På flere måter enn en. Det er vel idealsamfunnet til Stortingspolitikerne og finanseliten vi ser der?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

VG - Tamifluvaksinen ren svindel gjort mulig kun ved hjelp av myndighetene

Sitat fra: http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/artikkel.php?artid=10101635Dansk forsker raser mot innkjøp av influensamedisin:
- Tamiflu-kjøp det største tyveriet i Europas historie

Dansk forsker mener europeiske regjeringer har sløst bort milliarder på Tamiflu.


- Europeiske regjeringer har blitt lokket til å sløse bort milliarder av skattebetalernes penger på noe vi vet ikke er bedre enn Aspirin. Jeg betrakter Tamiflu-kjøpet som det største tyveriet i Europas historie, sier den danske medisinforskeren Peter C. Götzsche til SVT.

Noen har tjent seg søkkrike på å svindle uskyldige mennesker, hvorav mange har blitt syke av vaksinen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Gloføken

Ja, er det ikke vakkert...   Og folk lar seg lure, totalt hjernedøde
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau