Dagens link om alt annet enn klima

Startet av seoto, august 24, 2011, 12:48:32 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

#660
I følge Aftenposten jages nå en 21 åring av 9000 politifolk i en bydel i USA. En hel vestlig verden har allerede konkludert med at et brødrepar er de skyldige, og hovedbegrunnelsen til MSM er at 21-åringen hadde bibelvers på bloggen sin samt at de hadde skyggeluer og ryggsekker.

Her er to andre som passer med beskrivelsen, og de er leiesoldater fra et firma som ikke akkurat har bedrevet frivillighetsarbeid for KFUM de siste årene:

[attachimg=1]

Legg merke til det hvite firkantede merket på toppen av den ene sekken, og les dette fra denne kilden:

SitatAs you can see from the above image, these private military operatives are both wearing the exact same uniforms: tan BDUs, tan military boots, dark jackets, communications gear and black backpacks.

But what gets really interesting is when you look at the symbols on the hat one of them is wearing:



This "skull" symbol just happens to be the symbol of a group of military contractors called "The Craft."

The following picture shows former group member Chris Kyle (who was recently murdered, by the way), sitting with his sniper rifle and wearing the "Craft" hat with the skull symbol:



But an even better look at the symbol comes from the Craft's own website, where training photos show the symbol with great clarity:




Tilbake til sekkene til leiesoldatene som oppholdt seg i målområdet av Boston maraton. CNN kunne ganske raskt melde om at denne sekken spilte en viktig rolle, og først legger jeg ut link til filmen som viser nyhetsinnslaget, og under legger jeg ut et bilde jeg klippet fra filmen:

http://www.youtube.com/watch?v=DXaXuewWi2g

[attachimg=2]

Der dukker den hvite firkanten opp på toppen av restene av ryggesekken. Minner mer og mer om London-bombingen dette, og legger jeg til at det også var mengder av politi som avholdt terrorbombeøvelse samme dag, og at enkelte politifolk etter første eksplosjon ropte Ro ned, det er bare en øvelse!, må jeg si at jeg tenker mer og mer på at 9000 politifolk har skapt fullstendig unntakstilstand i en hel bydel.

Har dere sett norsk eller utenlandsk presse nevne leiesoldatene som var i farta før bombene smalt? At sekken den ene (eller begge) bærer ser helt identisk ut med den som CNN sier spiller en viktig rolle, da den kan ha båret ei eller flere av bombene?

Tenk dere. Mengder med politifolk som avholdt en øvelse, der bombehunder var en av ingrediensene. Allikevel slipper to guttunger gjennom, i hvertfall ifølge MSM og de 9000 politifolkene.

Forhåndsdømming, noen?

9000 bevæpnede mennesker, mengder av helikoptre og pansrede kjøretøyer. Snakk om å ha lykkes med å lage en militærsone ut av et vanlig nabolag. Fullstendig Texas. Høres ut som en artilleriøvelse når en ser på nyhetene fra området.

Husker jeg jobba i Oslo på 80-tallet. Det smalt på Østbanen, og det var ikke trivelig. Var et tragisk dødsoffer ved en av fotoboksene. Jeg gikk gjennom gamlehallen der det smalt et par timer etterpå for å ta toget hjem til Østfold fra spor 23. Et lite område i hallen var sperret av med politibånd. Jeg så ikke en eneste uniformert person.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

New Yorks borgermester har dette å si etter Boston-bombingen:

SitatBloomberg Says Interpretation of Constitution Will 'Have to Change' After Boston Bombing

In the wake of the Boston Marathon bombings, Mayor Michael Bloomberg said Monday the country's interpretation of the Constitution will "have to change" to allow for greater security to stave off future attacks.

"The people who are worried about privacy have a legitimate worry," Mr. Bloomberg said during a press conference in Midtown. "But we live in a complex world where you're going to have to have a level of security greater than you did back in the olden days, if you will. And our laws and our interpretation of the Constitution, I think, have to change." [...]

I kommentarene nedenfor, er det en som treffer spikeren på hodet:

[attachimg=1]

Så har han også fått 1910 "likes" ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Denne saken har virkelig fått vinger de siste dagene. Motbydelige greier.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Gloføken

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Spiren

Miljøvern i FN.

5 juni 1972. I alt 113 land er representer på FNs første store miljøvernkonferanse som blir arrangert i Stockholm. I løpet av to hektiske uker blir det formelle grunnlaget for et internasjonalt samarbeid om miljøvern lagt.

Men på konferansen kommer det også fram klare politiske motsetninger og mangel på kompromissvilje. Allerede før konferansen kommer i gang trekker Sovjetunionen og de øvrige østblokklandene seg i protest mot at DDR ikke er invitert.

Den heftige striden på selve konferansen står mellom de industrialiserte landene og utviklingslandene, de siste anført av Kina. Disse to gruppene land inntar diamentralt motsatte holdninger på flere sentrale punkter i miljøvernproblematikken, særlig når det gjelder industrialiseringens fordeler og ulemper.

Noe av det viktigste som skjer på FNs miljøvernskonferanse er vedtaket om å opprette et eget FN organ for miljøvern. Dette organet skal være koordinerende og samarbeide med FNs øvrige spesialorganisasjoner. FN skal også arbeide med å skaffe seg oversikt over naturressursene og deres anvendelse.

Den norske delegasjonen i Stockholm kommer med et konkret utspill for å verne naturen i  Arktis. Miljøvernsminister Olav Gjærvevoll foreslår at det skal sammenkalles til en spesiell konferanse om bevaring av naturmiljøet i de artiske strøk. Land som USA, Canada og Sovjetunionen melder seg interessert i et slikt tiltak.
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Jostemikk

Jeg får ikke opp Wordpress-blogger på normal måte. Det er omtrent helt uleselig, og alt ser ut til å være kastet inn hulter til bulter. Hos Tallbloke, WUWT, Judith Curry med fler er det samme elendighet.

Er det bare her jeg sitter det er slik? Har forsøkt med tre forskjellige nettlesere uten at det utgjør noen forskjell.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Joste, ingen problemer her. Riktignok blodfersk Kubuntu 13.04 og FireFox 20.0
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Sitat fra: Amatør1 på april 28, 2013, 10:48:42 AM
Joste, ingen problemer her. Riktignok blodfersk Kubuntu 13.04 og FireFox 20.0

Amatør1, ved kobling til kabel fra modemet løste det seg. Ny trådløs ruter klarer tydeligvis ikke å sende signalene uten å tukle det til. Merkelige greier som jeg aldri har vært borte i tidligere. Merkelig at slikt kan skje, og det er så vidt jeg har klart se, kun wordpress den nye ruteren ikke liker.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Det går da framover her i verden. Nå har også Iranske kvinner fått lov til å kjøre bil. I hvertfall hvis man skal tro bildeteksten på dette bildet jeg fant hos http://www.theclimatescam.se/

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på april 19, 2013, 23:59:08 PM
I følge Aftenposten jages nå en 21 åring av 9000 politifolk i en bydel i USA. En hel vestlig verden har allerede konkludert med at et brødrepar er de skyldige, og hovedbegrunnelsen til MSM er at 21-åringen hadde bibelvers på bloggen sin samt at de hadde skyggeluer og ryggsekker.

Her er to andre som passer med beskrivelsen, og de er leiesoldater fra et firma som ikke akkurat har bedrevet frivillighetsarbeid for KFUM de siste årene:

[attachimg=1]

Interessant nok dukker det opp en kjent 'størrelse' som forklarer at det hele er konspirasjonsteorier som 'gærninger' forfekter. Hvem er det som forklarer dette? Jo vår alles velkjente Professor Stephan Lewandowsky! :

SitatApr 25, 2013 4:45 AM EDT
Boston Bombing Conspiracies and What's Behind the 'False Flag' Crazies

All the reality-based evidence in the world wasn't enough to suppress the flood of conspiracy theories about the Boston blasts, from Michelle Obama's Saudi visit to a naked Tamerlan Tsarnaev. Professor Stephan Lewandowsky tells Lloyd Grove where it's all coming from.

Med slike autoriteter i ryggen skulle den saken være klar?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Denne videoen dukket opp i kommentarfeltet på WUWT, og til tross for at jeg ikke har sett den ferdig kan jeg forsikre om at dette er svært spennende stoff, og kvaliteten på filmen er intet mindre enn strålende. Klikk på tannhjulet og still inn på HD. Det er tre filmer i serien, og det blir ca 3 timer med spennende lærdom og underholdning.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Vw3A6yf-fFA#!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Det virker som om det byråkratiske systemet er med på å fordumme byråkratene til enhver fornuft og selvstendig tanke er borte. Da er de kanskje heller ikke i stand til å lære av denne saken? Med mindre de får et klart lovpålegg ... Har noen opplevd å overse ørene i en faktura fra NRK? Vår minste mynt er i dag kr. 1, men det hindrer ikke NRK fra å straffe folk som rett og slett har oversett f.eks. 38 øre, og bare betalt kronebeløpet. (Men jeg håper jo at de har forandret på dette nå.) Men tilbake til Stavanger kommune:

SitatRegning på 4,77 kroner ble til krav om tvangssalg
Stavanger kommune gikk rettens vei og begjærte tvangssalg for å kreve inn 4 kroner og 77 øre fra en grunneier. Men tingretten nektet å behandle saken.

Grunneieren skyldte kommunen 4 kroner og 77 øre i ubetalt eiendomsskatt og andre kommunale avgifter. Byråkratene i Stavanger kommune syntes ikke at dette var et krav de kunne se gjennom fingrene med, skriver Stavanger Aftenblad.

Etter hvert vokste kravet seg større.

Oppå de 4,77 kronene kom inkassosalær, gebyrer og andre salærer på 5.613,22 kroner.

For å inndrive de 4,77 kronene og salærene som kom på toppen, gikk kommunen til Stavanger tingrett og krevde tvangssalg av den aktuelle eiendommen.

[...]

- Kravet i denne saken ligger langt under hva som er rasjonelt og forsvarlig å gå til retten med. Det er et bagatellbeløp og på ingen måte et krav som er betydelig nok til å starte en omfattende prosess for domstolene. I tillegg er beløpet mer enn tusendoblet gjennom gebyrer, salærer og omkostninger. Lindorffs salær for å skrive begjæringen - 3010 kroner - er alene 630 ganger større enn utestående beløp. Både beløpets beskjedne størrelse i seg selv, de betydelige ekstraomkostningene et tvangssalg vil medføre for skyldneren, og arbeidet som dermed skapes for partene, retten og samfunnet ellers, gjør at kommunens krav åpenbart er uforholdsmessig lavt. Kostnadene ved inndrivelsen står i et åpenbart misforhold til beløpet kravet gjelder, og kommunens reaksjon kan vanskelig kalles forholdsmessig, sier retten.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat
- Kravet i denne saken ligger langt under hva som er rasjonelt og forsvarlig å gå til retten med. Det er et bagatellbeløp og på ingen måte et krav som er betydelig nok til å starte en omfattende prosess for domstolene. I tillegg er beløpet mer enn tusendoblet gjennom gebyrer, salærer og omkostninger. Lindorffs salær for å skrive begjæringen - 3010 kroner - er alene 630 ganger større enn utestående beløp. Både beløpets beskjedne størrelse i seg selv, de betydelige ekstraomkostningene et tvangssalg vil medføre for skyldneren, og arbeidet som dermed skapes for partene, retten og samfunnet ellers, gjør at kommunens krav åpenbart er uforholdsmessig lavt. Kostnadene ved inndrivelsen står i et åpenbart misforhold til beløpet kravet gjelder, og kommunens reaksjon kan vanskelig kalles forholdsmessig, sier retten.

Ahem... tusendoblet. Doblet tusen ganger? dvs. 21000 = 1.072*10301  ?

Neppe. Inkassoselskaper er sleipe, men vi får tro de nøyde seg med å gange med tusen ;D Forskjellen er ca 300 størrelsesordner....
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Skal det være en 3D-printer? Første gangen jeg hørte om dette, trodde jeg det bare var fleip, og leste ikke mer, men det er visst fakta:


Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

I dag begynte jeg å gå gjennom denne tråden "Dagens link om alt annet enn klima". Jeg skulle ikke langt ned på første siden før jeg dumpet borti Alexandra Irene Larsen, en modig kvinne i mine øyne, og jeg fikk lyst til å sjekke litt mer om henne og se om hun hadde bevart sitt mot. Mye tyder på at hun faktisk er like modig og tro i forhold til seg selv som for halvannet år siden. Vi får vel neppe se artikler fra henne på forskning.NO igjen.


Kvinne med «baller»

Klippet fra Hanne Nabintu Herlands blogg, 9. februar 2013:

SitatKvinne med «baller»: Alexandra Irene Larsen utfordrer venstreradikale ved UiO til tross for at hun antagelig vet at hun i dagens sementerte klima antagelig mister egne karrieremuligheter

Kvinne med «baller»: Alexandra Irene Larsen utfordrer venstreradikale ved UiO til tross for at hun antagelig vet at hun i dagens sementerte klima antagelig mister egne karrieremuligheter. Les VG KRONIKKEN til stipendiat og religionshistoriker Alexandra Irene Larsen der hun går i strupen på de venstreradikale som styrer Midtøsten studiene ved Universitetet i Oslo.

Dette er meget leserverdig og ytterst uvanlig at en stipendiat som selv er klar over at hun ligger i støpeskjeen til en akademisk karriere, faktisk velger å si ifra på denne måten selv om hun vet hva det meget lett kan innebære av tap av egne karrieremuligheter. For i ærlighetens navn, Norge er ikke spesielt fritt når det kommer til enkelte bastioner innen akademia. Det vet alle, men få våger å erkjenne det av frykt for «det norske represalie-systemet». Det er som med akademikere i Iran, sier man noe, tar karrieren antagelig en ubehagelig brå slutt. Selvsagt tier man i slike miljøer, og tie gjør altfor mange også i Norge.

Selv kjenner jeg jo dette miljøet meget godt fra mange år tilbake og har mildt sagt oppsiktsvekkende hendelser i minne som bekrefter til fulle det Larsen her snakker om. Enkelte har rett når de betegner Norge som den siste kommuniststat, for her er frihetsgraden meget svak og kanskje særlig blant akademikere innen humaniora og samfunnsforskningen.

Mange påpeker selvsagt ikke dette offentlig, for da risikerer man dessverre en lang rekke represalier og isoleringsmekanismer som er av en slik karakter at det for mange er kraftig motiverende til aldri å åpne munnen i noe annen retning enn det man får beskjed om. Folk trenger jo en inntekt for å sette mat på bordet. Og tonen er foruroligende tydelig: sier du noe «vi» ikke liker, risikerer du å miste nettopp det du har jobbet for, stillinger, – lønn og penger på bordet. «Vi velger en annen enn deg», «noen liker ikke deg og særlig det du sa i VG», «Hvis du ikke slutter å skrive slike kronikker, kan vi dessverre ikke ansette deg», «Du trenger ikke engang søke Forskningsrådet, bare de ser navnet ditt vil de avvise søknaden», «ikke skriv slike bøker, for de stanses uansett når noen får telefon fra noen som sitter i høye stillinger».

Denne typen utsagn faller i altfor mange lukkede rom i Norge til mange fremadstormende nytenkende mennesker som kunne bidratt til å høyne det intellektuelle debattnivået. Truslene minner om nettopp land vi ikke liker å sammenligne oss med. Hva skjer egentlig i dagens Norge, bak disse lukkede dører? Vil vi virkelig ha det slik?

Dette innebærer totalitære holdninger som ikke er demokratiske. Dette er at politisk press eller heller, et «mykt tyranni» som Harvard professor Harvey Mansfield kaller det, – med henvisning til Alexis de Tocquevilles refleksjoner rundt mobbens tyranni i demokratier.

Her er hennes omtalte artikkel på VG+
Forskere romantiserer islam

Les resten av artikkelen gjennom linken ovenfor. Hun er en kvinne som gjør meg stolt av mitt kjønn - hun er modig!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.