Dagens link om alt annet enn klima

Startet av seoto, august 24, 2011, 12:48:32 PM

« forrige - neste »

Obelix

De rødgrønne later som de bryr seg om miljøet og klimaet, men av og til kommer det små glipp som avslører deres egentlige agenda: Skatter og avgifter. Vil endre loven midt i fellesferien for å stanse miljøvennlig drivstoff
SitatMidt i fellesferien vil regjeringen endre loven slik at nye, alternative drivstoff stanses før de kommer på markedet. Disse drivstoffene kan løse problemet med lokal forurensning i de store byene. Alle dieselbiler kunne kjørt på rent drivstoff, men regjeringen og Tollvesenet mener folk skal fortsette å tanke vanlig diesel og bensin.
No fear for the real men! No hope for the scared!

Jostemikk

Sitat fra: Obelix på juni 16, 2013, 21:22:30 PM
De rødgrønne later som de bryr seg om miljøet og klimaet, men av og til kommer det små glipp som avslører deres egentlige agenda: Skatter og avgifter. Vil endre loven midt i fellesferien for å stanse miljøvennlig drivstoff
SitatMidt i fellesferien vil regjeringen endre loven slik at nye, alternative drivstoff stanses før de kommer på markedet. Disse drivstoffene kan løse problemet med lokal forurensning i de store byene. Alle dieselbiler kunne kjørt på rent drivstoff, men regjeringen og Tollvesenet mener folk skal fortsette å tanke vanlig diesel og bensin.

Stemmer bra med at oljebransjen er en av de store støttespillerne til klimaalarmistene.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

stjakobs

Noe tilsvarende ble gjort i sin tid etter påtrykk fra fruktdyrkerne og bryggeribransjen. De kom med en egen avgift på appelsinjuice midt i fellesferien. De måtte selvsagt kalle den noe annet - noe som hadde med citrus å gjøre. Dette skjedde for en god del år siden, så jeg har ingen dokumentasjon. Det jeg husker er at jeg tilskrev Dagbladet for å få dem til å grave i saken. Men da som nå, de bare gjentok "forklaringen" som kom fra oven.

"IPCC is a four letter word."

seoto

Sola kommune krever at butikk lagrer info om øl-kjøpere
For at Joker Sola skal få selge øl til kundene de kjører ut varer til, krever kommunen at butikken må lagre hvem som kjøper øl.




Kanskje det er på tide at også kommunens folk offentliggjør hva de kjøper som privatpersoner?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Etter at jeg byttet e-postadresse for noen år siden avtok spam-sendinger dramatisk. Men med årene har det bygd seg opp igjen. I dag har jeg blitt underrettet om hvor mye penger jeg har vunnet!  ;D

SitatNotification for Beneficiary

If you are the rightful owners of this EMAIL ADDRESS,be glad your e-mail address has just won you the sum of US$2.5 Million in our free Online ticket draws held in England on May 2013. We are glad to announce to you that your email address won the sweepstakes
in the first category and you are entitled to claim the sum of US$2.5 Million with this Free Ticket Numbers:LD455888 and Lucky Winning Numbers: EGL824155.

You are advised to immediately contact Mr.Ivan Jensen on his email address(ivan.jensen@aim.com) for quick claim of US$2.5Millon via online/electronic bank transfer or by Certified Cheque which will be deliver to your address within
3 working days, when delivered, you can cash it in your bank without any delay.


Contact Mr. Ivan Jensen with the following personal claims information's necessary: Name:  Address: Phone: Cell Phone: Alternative Email:  Occupation:and Free Ticket Numbers to ascertain you as the rightful winner and receiver of the US$2.5 Million.

Online Co-coordinator
Agnieszka Majewska for
Mr. Ivan Jensen
Tel: +447440430494
Email:ivan.jensen@aim.com

N.B. Any breach of confidentiality on the part of the Winners will result to disqualification, You are to immediately contact your claims officer Mr.Ivan Jensen only  with this email (ivan.jensen@aim.com)

Det morsomme er at meldingen er sendt til "undisclosed-recipients", så da blir det nok mange lykkelige mennesker ;)

Uff, nå brøt jeg jo kravet om konfidensiell behandling!  8)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Bebben

Hm, det finnes dessverre folk som er godtroende nok til å sluke slike agn. Så snart de svarer, blir de bedt om å betale diverse gebyrer osv. for å muliggjøre overføring av pengene. Og har svindlerne fått lillefingeren, er de særdeles flinke til å utnytte det lille overtaket de har på grunn av at offeret ønsker å tro på tullballet.

Svindlerne vet utmerket godt at 99,9 prosent av folk skjønner at dette er svindel. Men det affiserer dem ikke, for de er ikke ute etter folk flest - de har del i den psykologiske innsikten som svindlere har bygd opp gjennom mange generasjoner, og vet at når de har fått napp hos et predisponert offer, er det potensielt mye mer lukrativt å lure noen få for mye penger enn mange for lite penger.

(Det er også en innsikt som tidligere automat-haier som Røde Kors antakelig ikke likte å besitte - litt enkel hoderegning avslørte at de ikke levde av litt penger fra de mange, men av mange penger fra de få - altså de spilleavhengige.)

Enkelte folk er antakelig predisponert for å bli lurt på denne måten, men det vil ikke nødvendigvis si det samme som at de er "dumme". De har antakeligvis bare en svakhet et eller annet sted...

Jeg vil ikke spekulere om hvorvidt noe av dette kan overføres til kjøpere av klimahypen eller ikke ...  8)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Det er bare så rart at folk fremdeles lar seg lure, etter så mange år. Nigeria-brevene verserte jo før vi fikk Internett, og fortsatte senere da Internett ble mer vanlig. Jeg tror den første jeg hørte om var fra Stavanger-traktene. Det må være drømmen om å bli rik som gjør at folk lar seg narre. Kanskje jeg bare har vært altfor lenge på Internett og sett mer av dette enn mange andre, men heldigvis uten å bli lurt  :) Et av de styggere bedragene, er de som sender ut e-poster og later som om de er banken. De e-postene hadde logoen til banken, så det var lett for folk å bli lurt. Jeg avholdt et par datakurs for seniorer for noen år siden, og dette var en av de tingene jeg spesielt advarte mot. Jeg ba dem alltid sjekke om linken i adressefeltet begynte med https når de var på banksiden.

Vi kan muligens si at det faktisk er lett å narre folk, for det er mange som er svært tillitsfulle. Ikke minst blant de som kjøper klima-hypen.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Bebben

Seoto, lenge før Internett fikk jeg en jevn strøm av såkalte Nigeria-brev. Jeg pleide å samle opp en passe bunke av dem før jeg sendte dem til Bergenspolitiet, for jeg hadde lest i avisen at det var en som samlet på dem der.

Det mest geniale med denne svindelen var jo at de sa mer eller mindre rett ut at de ba deg om hjelp til å stjele en bråte med penger - så hvis du skulle bite på, så ville du jo også gjøre deg til kjeltring - og dermed ha enda vanskeligere for å anmelde forholdet eller søke hjelp!

Mht til såkalt phishing så blir det vel en litt annen problematikk, i og med at den spiller på at folk rett og slett ikke er godt nok informert og/eller ikke skeptiske nok - det er ikke akkurat det samme som først å få folk på kroken og deretter utnytte det psykologiske taket på dem i lange perioder - det kan være snakk om år.

Tror det var Discovery som hadde en serie om svindlere for en tid tilbake. Det var ganske interessant hvordan svindlerne beskrev prosessen med å holde offeret "varm" ved hele tiden å forespeile at gevinsten er nær forestående.

Og jo... det er gjerne paralleller til klimadebatten - "kjøperne" må vel holdes varme med fortellinger om "klimakrisen", for hvis ikke, kan de gjerne tenkes å gi en god f. i hele greia og rette oppmerksomheten mot viktigere ting.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Ewer Gladblakk.

Det høres nesten akkurat ut som meg og den deilige Lotta med Lotto-gevinsten detta.....idioten (meg) lar seg stadig vekk "lure" til en ny kupong med fem ukers deilige dagdrømmer! :D
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

ebye

Ewer Gladblakk, du får trøste deg med at du har akkurat like stor sjangs som de andre, som også drømmer.    :)

bøvelen

Dette er vel ikke egntlig skremseslpropaganda, damen er jo fra før medlem på klimaklovn-lista!
Men hun avslører dårlig bakkekontakt med dette utspillet. Tror neppe venstre rekrutterer flere velgere på dette:

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/06/18/skei-grande-katastrofe-folk-utdannes-til-oljejobb

ebye

bøvelen, dette er skremselspropaganda så godt som noen.    ;D

seoto

Sitat fra: bøvelen på juni 18, 2013, 10:20:15 AM
Dette er vel ikke egntlig skremseslpropaganda, damen er jo fra før medlem på klimaklovn-lista!
Men hun avslører dårlig bakkekontakt med dette utspillet. Tror neppe venstre rekrutterer flere velgere på dette:

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/06/18/skei-grande-katastrofe-folk-utdannes-til-oljejobb

Skei Grande svever på sin egen sky - frikoplet fra all virkelighet. Kanskje hennes oppgave i livet er å ta livet av Venstre? ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

stjakobs

Jeg har skrevet det før, men gjentar gjerne: Venstre gikk i sin tid mot innføring av fargefjernsyn i Norge.


Utspillene i dag er like dumme!

"IPCC is a four letter word."

ebye

Sitat fra: stjakobs på juni 18, 2013, 13:02:47 PM
Jeg har skrevet det før, men gjentar gjerne: Venstre gikk i sin tid mot innføring av fargefjernsyn i Norge.


Utspillene i dag er like dumme!

Ekstra dumt, men underholdende blir det i lys av dette innslaget i Aftenposten i dag, 18. juni 2013

Islendingene drømmer om oljeeventyr

http://www.aftenposten.no/okonomi/Islendingene-drommer-om-oljeeventyr-7232793.html

V: Musa som pissa i havet!   ;)     ;D       :o