Hambros blogg og Klif

Startet av ebye, desember 20, 2012, 12:17:26 PM

« forrige - neste »

Amateur2

Jostemikk, jeg regner med det er Ahab du sikter til. Er ikke så sikker på at Ahab er "sirkuset". Tonen og argumentasjonen gikk fort over i et annet leie.
Respect those who seek the truth, be wary of those who claim to have found it
[Mark Twain]

The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
[Richard P. Feynman]

Jostemikk

Sitat fra: Amateur2 på januar 14, 2013, 17:03:10 PM
Jostemikk, jeg regner med det er Ahab du sikter til. Er ikke så sikker på at Ahab er "sirkuset". Tonen og argumentasjonen gikk fort over i et annet leie.

Ok. Da skal jeg ta en titt igjen. Jeg falt nemlig fra allerede da det ble krevd bevis for en hypotese.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på januar 14, 2013, 19:57:57 PM
Sitat fra: Amateur2 på januar 14, 2013, 17:03:10 PM
Jostemikk, jeg regner med det er Ahab du sikter til. Er ikke så sikker på at Ahab er "sirkuset". Tonen og argumentasjonen gikk fort over i et annet leie.

Ok. Da skal jeg ta en titt igjen. Jeg falt nemlig fra allerede da det ble krevd bevis for en hypotese.

Dersom uttrykket "i grunnen" ikke er med, høres det ikke ut som sirkuset nei  8)

Bebben

Artig at du har noen meninger om dette ConTrari, men dine meninger er i grunnen ikke særlig interessante, i og med at du ikke har noen kompetanse på området.  8)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ebye

Debatten er ikke slutt på Ellen's blogg, nå er det totalt 75 kommentarer

http://blogg.klif.no/Ellens-blogg/2012/Vatt-nytt-ar/

Prestrud har svart igjen (nr. 70) og han møter motstand. Sakligheten til motstanderne er god, Prestrud passer på og til lusegangen. Ellen får nok langt mer enn hun hadde ventet på bloggen, og Prestrud betyr egentlig ingen ting. Motvinden som de IPCC-troende opplever kan nok føles litt slitsom etter hvert. Det er skarpskodde debattanter her, og Prestrud slipper ikke unna.

Følg med på denne "klimaoperaen".    ;)      8)

ebye

Også Ellen selv holder liv i bloggen. her er siste innspill fra Klif

Strakstiltak for klimaet

http://blogg.klif.no/Ellens-blogg/2013/Strakstiltak-for-klimaet/

Læring dokumenteres gjennom atferdsendring. Den sitter nok langt inne

SitatCO2 viktigst på lang sikt
Det er viktig å understreke at tiltak for å redusere utslipp av kortlevde klimadrivere, ikke kan erstatte tiltak for å redusere utslippene av klimagassene som oppholder seg lenge i atmosfæren, slik som CO2. Kutt i kortlevde klimadrivere kan stagge oppvarmingen på kort sikt, men ikke forhindre den. Drastiske og raske kutt i spesielt CO2 er fortsatt det viktigste for å redusere oppvarmingen. Men for å redde isen i Arktis og klimaet for øvrig, må tiltak rettes både mot kortlevde klimadrivere og klimagasser som lever lenge.

Hun mener fortsatt at CO2  oppholder seg lenge atmosfæren, langt utover 5-10 år. Dessuten glemmer denne menigheten at vanndamp er den viktigste "klimagassen" i lufta vår.

Ellen H. har en kronikk i Dagens næringsliv om dette stoffet, noen som har sett den?     8)

BorisA

Klima-Ellen kjører på for full mondur og med full klimaalarmisme i sinnet.
Ikke mange motforestillinger som trenger inn der i gården.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Sitat fra: ebye på januar 17, 2013, 10:17:01 AM
Ellen H. har en kronikk i Dagens næringsliv om dette stoffet, noen som har sett den?     8)

Dette er neppe artikkelen av Elle Hambro du tenkte på, Ebye, men jeg kom over denne snart to år gamle under "kommentarer", og den handler om henne og har interessante opplysninger:

På innsiden: Lov is in the air

Det er en interessant artikkel, og viser også Hambros tette bånd til WWF.

SitatDirektør Ellen Hambro i Klima- og forurensningsdirektoratet har sendt et uvanlig brev til sin overordnede, miljø- og utviklingsminister Erik Solheim.

Det ene uvanlige er forslaget hun fremmer. Hun ber om at det utredes en egen klimalov som skal lovfeste både langsiktige og kortsiktige klimamål og lage en «handlingsregel for klimautslipp».

Ja, vi trenger jo for all del enda flere lover! Hva skulle ellers byråkratene leve av?

Og her kan vi se hvor stor pris hun setter på WWF:

SitatDet andre uvanlige med brevet var nettopp koordineringen med miljøorganisasjonen WWF. Hambro lanserte sitt forslag i DN i forrige uke, akkurat i tide til WWFs seminar med temaet «Krev en «røykelov» for klimaet». WWF har arbeidet for en klimalov i et halvt års tid. Det er ikke hver dag en statlig etat slenger seg med på en slik kampanje.

Så flyter det vel friskt med aktivistblod også i hennes årer.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

#113
Sitat fra: ebye på januar 17, 2013, 10:07:27 AM
Debatten er ikke slutt på Ellen's blogg, nå er det totalt 75 kommentarer

http://blogg.klif.no/Ellens-blogg/2012/Vatt-nytt-ar/

Prestrud har svart igjen (nr. 70) og han møter motstand. Sakligheten til motstanderne er god, Prestrud passer på og til lusegangen. Ellen får nok langt mer enn hun hadde ventet på bloggen, og Prestrud betyr egentlig ingen ting. Motvinden som de IPCC-troende opplever kan nok føles litt slitsom etter hvert. Det er skarpskodde debattanter her, og Prestrud slipper ikke unna.

Følg med på denne "klimaoperaen".    ;)      8)

ebye,

setter stor pris på at du holder oss oppdaterte på både Hambros blogg og andre steder du er på ferde  8)

Generelt: Jeg tror det er verdifullt at vi deler info og gir linkhenvisninger på denne måten (der du alltid har vært veldig flink til det), for alle kan ikke få med seg alt som skjer - personlig prøver jeg i all beskjedenhet å lete fram saker jeg støter på i "min søken etter mer kunnskap" og få dem kommentert her på forumet. Og da er det særlig gøy de gangene man spiller fram et tema som debatteres og utvikles!

Det legges jo ned et imponerende arbeid av mange her inne med å belyse ulike problemstillinger, fra seotos tidvis visjonære overblikk og klokskap som spenner langt utover klimadebatten (joda seoto, dette kan ikke skjules for den gode leser!), fra eKlima Liberator til Joste et als gjennomganger av siste juksteringer, til okulars falsifiseringsopplysningsvirksomhet, til Amatør1s stadige skarpe observasjoner, Bebbens glitrende opplysningsvirksomhet og orale svisker om "the history, the suspect theories and sayings of charlatans and frauds", og alle dere andre som leverer interessante bidrag her. Mange flere skulle vært nevnt, men det er bare torsdag og Ewer og gutta har ikke poppet ølen og ropt skål ennå, så jeg håper på forståelse fra dem som ikke nevnes slik de fortjener her.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Sitat fra: Telehiv på januar 17, 2013, 11:30:56 AMGenerelt: Jeg tror det er verdifullt at vi deler info og gir linkhenvisninger på denne måten (der du alltid har vært veldig flink til det), for alle kan ikke få med seg alt som skjer - personlig prøver jeg i all beskjedenhet å lete fram saker jeg støter på i "min søken etter mer kunnskap" og få dem kommentert her på forumet. Og da er det særlig gøy de gangene man spiller fram et tema som debatteres og utvikles!

Bingo, Tele! Det er dette som er styrken vår. Ingen av oss er like, og ingen har identisk angrepstrategi for å blottlegge klimasvindelen. Vi burde faktisk debattere denne uenigheten mer enn vi har gjort pr. nå, for de få debattene vi har hatt får fram våre beste argumenter. Ingen får noen sinne "vunnet" slike debatter, men argumentene kommer med fynd og klem!

Skal se hva jeg får til. Har jo startet et par slike debatter allerede. Triggeren er som alltid et par stikkordorienterte, meget bastante påstander... ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Nå har Ellen kommet med et nytt innlegg:
http://blogg.klif.no/Ellens-blogg/2013/Strakstiltak-for-klimaet/

Sitat:
8.Henning Nielsen har et godt poeng når han sier at tidlige tiders høye sotutslipp kan ha bidratt til oppvarming i Arktis. I skuespillet, Brand fra 1866, beskriver Henrik Ibsen hvordan sot drysset ned som askeregn på de snøkledde vidder, noe vi må anta at Ibsen selv observerte. Nedfallet av sot kom først og fremst fra brenning av enorme mengder kull i England.

Takket være godt internasjonalt samarbeid, spesielt under Konvensjonen for Langtransportert grenseoverskridende luftforurensning (LRTAP), har vi i Europa klart å redusere mange av utslippene våre siden den tid.

Når det gjelder de mer dagsaktuelle studier av problemstillingene Nielsen reiser. En helt fersk artikkel, Bounding the role of black carbon in the climate system: A scientific assessment, presenterer en omfattende evaluering av klimapåvirkningen av sot. Studien gjennomgår alle relevante tidligere publiserte studier, i tillegg til å presentere egne resultater.

De skriver at både observasjoner og modellstudier indikerer at sot kan ha spilt en betydelig rolle i den observerte Arktiske oppvarmingen tidlig i det 20 århundre. Videre peker et av prosjektene under Forskningsrådets NORKLIMA-program på at borekjerner fra innlandsisen på Grønland forteller at det kom dobbelt så mye sot dit i 1920 som det gjør i dag. At mengden sot i Arktis har blitt redusert, er imidlertid ikke ensbetydende med at kutt i dagens sotutslipp ikke kan være et viktig klimatiltak.
Sitat slutt.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Amatør1

"En kraftig reduksjon i CO2-utslipp er nødvendig for å hindre en global oppvarming over to grader. Dette er målet verdens ledere har satt for å forhindre farlige klimaendringer. Foto: iStockphoto.

Reduksjonen må skje raskt. "


Dette anser jeg for å være oppfordring til kriminelle handlinger. Samme **** hva vitenskapen har påvist at det på ingen måte finnes noen målbar sammenheng mellom menneskeskapt CO2 og "global oppvarming" (som heller ikke finnes de siste 16 år), så kjører man dette rabiate løpet.

Dette bør straffes.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Sitat fra: BorisA på januar 29, 2013, 20:10:42 PM
Nå har Ellen kommet med et nytt innlegg:
http://blogg.klif.no/Ellens-blogg/2013/Strakstiltak-for-klimaet/
Innleggene til Ellen kommer tett som hagl for tiden

http://blogg.klif.no/

Vel blåst, Tromsø - 29. januar 2013

http://blogg.klif.no/Ellens-blogg/2013/Vel-blast-Tromso/

og

Vi må sette pris på miljøet - 24. januar 2013

http://blogg.klif.no/Ellens-blogg/2013/Vi-ma-sette-pris-pa-miljoet/

Interessant sjablon-svar hun har her, nr. 2.

Nå går hun Komiske Ali en høy gang: Komiske Ellen?    ;)      8)


BorisA

#118
Sitat fra: ebye på januar 29, 2013, 20:52:40 PM
Sitat fra: BorisA på januar 29, 2013, 20:10:42 PM
Nå har Ellen kommet med et nytt innlegg:
http://blogg.klif.no/Ellens-blogg/2013/Strakstiltak-for-klimaet/
Innleggene til Ellen kommer tett som hagl for tiden

http://blogg.klif.no/

Vel blåst, Tromsø - 29. januar 2013

http://blogg.klif.no/Ellens-blogg/2013/Vel-blast-Tromso/

og

Vi må sette pris på miljøet - 24. januar 2013

http://blogg.klif.no/Ellens-blogg/2013/Vi-ma-sette-pris-pa-miljoet/

Interessant sjablon-svar hun har her, nr. 2.

Nå går hun Komiske Ali en høy gang: Komiske Ellen?    ;)      8)
Hun er for tiden frenetisk aktiv.
Jeg stusser litt over måten hun skriver på, hun har en sånn "lærer i barneskolen"-måte å skrive på.
Hvem er egentlig målgruppen?
Er det elever i barneskolen, eller i "beste" fall ungdomsskolen?
Jeg får også en følelse av det ikke er hun som skriver alt.
Selve hovedinnlegget er det nok hun som skriver, men jeg tror at mange av svarene er forfattet av diverse medlemmer i "støttegruppen".

Og hun durer i vei på sin CAGW-sti, der ferdigtygde floskler kommer som perler på en snor.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Et par av de tingene du tar opp der har jeg også stusset over, BorisA. For ikke så lenge siden ble hun svar skyldig bare noen nevnte noe som minnet om klimavitenskap. Nå er det et helt røss av kjappe responser, og plutselig kan hun litt om en hel del. Hun er vel snarlært.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren