Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

BorisA

Sitat fra: BorisA på september 06, 2013, 09:55:25 AM
Nå har det vel gått  bortimot en hel uke uten at Ole Mathiesmoen har svingt klimapisken over oss stakkars vergeløse lesere av Aftenposten, men nå rant det vel over for ham. For i dagens avis har han fått skrevet en 2 siders (side  12 og 13, del 1)  ragnarokkfortelling om alle katastrofene som vil ramme Europa og resten av verden i nær fremtid.

NB! Siste oppdatering: Ser at artikkelen kun er tilgjengelig for nettabonnenter

Noen høydepunkter:
-   Klimaendringer vil føre til akutte skader, sykdommer og død som følge av mer intense hetebølger, stormer, flommer og skogbranner.
-   Våren vil komme mye tidligere, trekkfuglene likeså. Men  insektene vil henge etter, og det vil føre til matmangel  blant  trekkfuglene. Disse endringene vil akselerere, og etterhvert føre til utryddelse av mange plante- og dyrearter.
-   Veksten i kornavlingene har allerede stagnert  (veksten har stagnert?) i flere regioner, og etter hvert er det fare for reduserte avlinger som følge av hetebølger og/eller kraftigere nedbør.
-   På vei mot 4 graders pluss  som vil føre til global massedød av korallrev, lavere matproduksjon, økt havstigning som vil oversvømme øystater.
-   Fare for kollaps av isen i Vest-Antarktis.
-   Irreversible nedsmelting av tundraen, som vil føre til økte metanutslipp. Og  at mange klimaendringer vil akselerere ut over all menneskelig kontroll.
Sitater slutt

Dette er altså bare en brøkdel av alle lidelser som vil ramme oss ifølge denne artikkelen.

Noen uheldige virkninger av klimaendringene mener jeg likevel han har glemt, f.eks:
-   Økt hyppighet av tannråte
-   Økt forekomst av dysleksi
-   Flere for tidlige fødte barn
-   Flere for sent fødte barn
-   Økt forekomst av normalt fødte barn
-   Flere tilfeller av skoleskulk (pga hetebølger, skogbranner eller ekstreme nedbørsmengder)

Dette skyldes nok et arbeidsuhell, og jeg er sikker på at han tar det med i en senere skrekkreportasje som vi vet vil komme.
Ja, forskerne blir vel stadig mer sikre på ar klimareportasjene til Ole Mathiesmoen blir verre enn det de trodde for bare få år siden.
Omsider er skrekkreportasjen til Olemann på nettet, men uten muligheter til å kommentere:
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Europa-rammes-med-full-tyngde-7301545.html#.UirOklk4Vjo
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

stjakobs

Fra nyhetene i formiddag, NRK:


[attachurl=1]
"IPCC is a four letter word."

seoto

Der kom hun med dårlig dokumenterte påstander. Ikke en gang forskernavn ble nevnt.  Offentlig ansatte er nok fullstendig i hendene på Agenda 21s forbrytelser mot menneskeheten, og de kjeltringene som ønsker å sette hele verden på hodet. Og folk flest skjønner ingenting ...
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

stjakobs

Siden jeg allerede har klaget til kringkastingsrådet, under ordlyden "Bør ikke klimaskremselspropagandaen begrenses en smule fra NRKs side?", fant jeg nå anledningen moden til å komme med konkret dokumentasjon.
Jeg skrev følgende:

Jeg har tidligere klaget på klimaskremselspropagandaen formidlet av NRK.
Her er et ferskt eksempel på videreformidling av slik propaganda, hentet fra
formiddagsnyhetene i dag, 08.09.2013. Vedlagt er et lydkutt fra denne
nyhetssendingen der det ble referert til orkanen Sandy og issmeltinga
på Nordpolen som bevis for stadig flere og villere værhendelser
grunnet menneskeskapt, global oppvarming.

Statistikken viser at vi ikke har fått økning i antall kraftige orkaner som treffer land
i Amerika. Orkanen Sandy var stor i utstrekning - men ikke enestående.
Den hadde orkans styrke da den traff de Karibiske øyene. Da den traff
land i USA hadde den imidlertid blitt redusert til storm. Ikke en eneste
av de landbaserte målestasjonene registrerte vindstyrke på over 50 knop.
I følge Beauforts skala kalles det da full storm (ikke engang sterk storm).
Du må opp i en vindstyrke over 63 knop for å kunne kalle det orkan.

I følge offisielle målinger viser det seg at den årlige trenden har minket de siste årene.
Figuren viser de offisielle tallene fra den amerikanske værtjenesten. 2013 ligger langt under
gjennomsnittet for disse årene.

Så til issmeltingen. En populærframstilling av de siste tallene fra NASA - med bilder - viser at sjøisen i nord har økt med
60% i løpet av et år. Se link:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2415191/Global-cooling-Arctic-ice-caps-grows-60-global-warming-predictions.html

Det refereres i nyhetssendingen til at forskere hevder katastrofescenariene, men det forekommer ingen henvisning til
hvilke B-forskere det her er tale om.

Når etterretteligheten i nyhetene ligger på et slikt lavnivå, er det ikke til å undres over at folk flest
blir villedet. Vi som har litt peiling blir overgitte og forbannet.


Med oppgitt hilsen

......


"IPCC is a four letter word."

seoto

Takk for du i hvert fall prøver :) Men jeg har mistet all tillit til NRK, de er politisk drevet - og siden klimaendringene er en del av opplegget med Agenda 21, så må vi huske at Agenda 21 forlengst er akseptert, selv om vi som befolkning aldri fikk forklart hva det ville føre til. Jeg tror det er altfor sent å forvente at NRK skal komme med fakta innen disse områdene. Aldri har vel den norske befolkning blitt lurt mer grundig enn under innføring av Agenda 21 - og resultatene og bivirkningene møter oss over alt, oftere og oftere. Dessverre finnes det lite å lese på norsk, men det er utgitt mange bøker på engelsk som tar fenomenet grundig for seg. Ikke lystelig lesning!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jan Erik Ellingsen

- Klimaendringer forverret ekstremvær i fjor


http://www.aftenbladet.no/energi/--Klimaendringer-forverret-ekstremvar-i-fjor-3248126.html#.Uizng7U4U2w


Jan Erik Ellingsen - Professor i Klimahypokonder strategi, Randershøyskolen AP

translator

#1401
Sitat fra: stjakobs på september 08, 2013, 20:16:08 PM
Jeg har tidligere klaget på klimaskremselspropagandaen formidlet av NRK.
Her er et ferskt eksempel på videreformidling av slik propaganda, hentet fra
formiddagsnyhetene i dag, 08.09.2013. Vedlagt er et lydkutt fra denne
nyhetssendingen der det ble referert til orkanen Sandy og issmeltinga
på Nordpolen som bevis for stadig flere og villere værhendelser
grunnet menneskeskapt, global oppvarming.

Statistikken viser at vi ikke har fått økning i antall kraftige orkaner som treffer land
i Amerika. Orkanen Sandy var stor i utstrekning - men ikke enestående.
Den hadde orkans styrke da den traff de Karibiske øyene. Da den traff
land i USA hadde den imidlertid blitt redusert til storm. Ikke en eneste
av de landbaserte målestasjonene registrerte vindstyrke på over 50 knop.
I følge Beauforts skala kalles det da full storm (ikke engang sterk storm).
Du må opp i en vindstyrke over 63 knop for å kunne kalle det orkan.

I følge offisielle målinger viser det seg at den årlige trenden har minket de siste årene.
Figuren viser de offisielle tallene fra den amerikanske værtjenesten. 2013 ligger langt under
gjennomsnittet for disse årene.


Her går det an å vise til Richard Muller som sier akkurat det samme, og Muller er fortsatt blant de som mener at den globale oppvarmingen er et problem. Det sa han i 2008 (første gangen jeg skrev om han på AD) og det sier han i dag. Muller har feilaktig blitt fremstilt som "former skeptic" eller "pretend skeptic", bl.a. av Jo Nova, i et forsøk på å senke hans troverdighet. Men Muller står fast på kritikken av IPCC og teamet bak hockeykølla og hevder altså at orkaner som Sandy og Kathrina har ingenting med global oppvarming å gjøre:

Sitat
van Diggelen: How do you explain Hurricane Sandy? Some scientists say it was exacerbated by climate change? Warmer oceans, more evaporation? Higher sea level swells?

Muller: None of the above.  Hurricane Sandy was a freak storm that happened because a relatively small hurricane (it wasn't even a category 1 storm when it hit New York City) veered towards the coast during a very high tide.  None of the causes of the damage can be attributed in a scientific manner to climate change.

http://www.freshdialogues.com/2012/12/11/bill-clintons-hero-former-climate-skeptic-richard-muller/
http://joannenova.com.au/2012/07/muller-the-pretend-skeptic-makes-three-claims-hes-half-right-on-one/
http://www.youtube.com/watch?v=B6yOfQ_CKa0

Dette sa for øvrig også norske meteorologer da Sandy fortsatt var nyhetsstoff. Den var ingen "superstorm", men en "middels kraftig tropisk orkan som tok en litt nordligere bane", tror jeg du kan sitere Haakon Melhuus på.

http://www.nrk.no/programmer/radio/stjerneklart/1.4500425

Spiren

Sitat fra: stjakobs på september 08, 2013, 20:16:08 PM
Statistikken viser at vi ikke har fått økning i antall kraftige orkaner som treffer land
i Amerika. Orkanen Sandy var stor i utstrekning - men ikke enestående.
Den hadde orkans styrke da den traff de Karibiske øyene. Da den traff
land i USA hadde den imidlertid blitt redusert til storm. Ikke en eneste
av de landbaserte målestasjonene registrerte vindstyrke på over 50 knop.
I følge Beauforts skala kalles det da full storm (ikke engang sterk storm).
Du må opp i en vindstyrke over 63 knop for å kunne kalle det orkan.

I følge offisielle målinger viser det seg at den årlige trenden har minket de siste årene.
Figuren viser de offisielle tallene fra den amerikanske værtjenesten. 2013 ligger langt under
gjennomsnittet for disse årene.


Atlantic hurricane season - a record-breaking dud?

(Reuters) - The 2013 Atlantic hurricane season, which forecasters had predicted would be more active than normal, has turned out to be something of a dud so far as an unusual calm hangs over the tropics.

As the season heads into the historic peak for activity, it may even enter the record books as marking the quietest start to any Atlantic hurricane season in decades.

http://www.reuters.com/article/2013/09/07/us-weather-hurricanes-idUSBRE9860AY20130907
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

bøvelen

Viggo Sandvik og Henriette Stenstrup
har en video i Dagbladet. en heller flau og dårlig tekst, og full pakke med nakne damer med dildoer og greier
Som fan av Vazelina Bilopphøggers med tidligere frontfigur og sanger Viggo ble jeg skuffet over dette. Henriette Stenstrups humor har jeg aldri fått tak i, jeg synes dette er dumt og flaut. Hvor dypt kan man synke?

http://www.dagbladet.no/2013/09/26/kultur/musikk/tv/klima/29470923/

seoto

Sitat fra: bøvelen på september 27, 2013, 07:21:36 AM
Viggo Sandvik og Henriette Stenstrup
har en video i Dagbladet. en heller flau og dårlig tekst, og full pakke med nakne damer med dildoer og greier
Som fan av Vazelina Bilopphøggers med tidligere frontfigur og sanger Viggo ble jeg skuffet over dette. Henriette Stenstrups humor har jeg aldri fått tak i, jeg synes dette er dumt og flaut. Hvor dypt kan man synke?

http://www.dagbladet.no/2013/09/26/kultur/musikk/tv/klima/29470923/

Jeg er helt enig med deg i at det er veldig flaut å se hvordan folk lar seg lede til sær oppførsel og oppfatning, men enda verre: det er fryktelig skremmende hvor lett det er å påvirke folk. Vi lar oss forme til ønsket atferd - uten en tanke om det etiske og moralske i det vi gjør. Vi gjør det lettere og lettere for eliten å forakte oss.

Jostemikk la i en annen tråd link til Norsk Skoleforum, der en elev fra VK II almenn hadde laget et sammendrag av Orwells 1984. Forhåpentligvis vil arbeidet med dette sammendraget påvirke denne eleven for resten av livet, for det må ha gitt vedkommende mye å tenke over.

Sammendrag av den utrolige boken 1984

Sammendraget avsluttes med:

SitatDet at proletarene, 81% av befolkningen, nesten ikke er påvirket av det totalitære samfunnet på annen måte enn at de må jobbe i krigsindustrien og at de har dårlig med mat, viser faren med at folk er uopplyste. Hvis de hadde skjønt hva som foregikk, kunne de ha styrtet Partiet, men så lenge de har det greit nok og lever utenfor Partiets verden vil ikke noe skje.

Ja, mennesket er så tilpasningsdyktig at det er i stand til å utslette seg selv som individ når autoritetene forlanger det, til tross for at vi er i flertall. Kanskje vi selv har gjort oss skyldige i hva vi ser skje, ved at så få er i stand til å protestere at de ikke legges merke til?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: bøvelen på september 27, 2013, 07:21:36 AM
Viggo Sandvik og Henriette Stenstrup
har en video i Dagbladet. en heller flau og dårlig tekst, og full pakke med nakne damer med dildoer og greier
Som fan av Vazelina Bilopphøggers med tidligere frontfigur og sanger Viggo ble jeg skuffet over dette. Henriette Stenstrups humor har jeg aldri fått tak i, jeg synes dette er dumt og flaut. Hvor dypt kan man synke?

http://www.dagbladet.no/2013/09/26/kultur/musikk/tv/klima/29470923/

Får håpe det var parodisk ment, vanskelig å ta det annerledes. Men utrolig dårlig var det.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BorisA

VG fortsetter i godt gammelt klimaspor:

http://www.vg.no/nyheter/meninger/artikkel.php?artid=10152538

Utdrag:
Alle norske regjeringer har et særlig ansvar for å føre en fornuftig og ansvarlig klimapolitikk. Faren for dramatiske negative forandringer i verden som følge av endringer i klimaet, er en stor trussel mot velstand og fred. Det er ikke lenger noen godt begrunnet tvil om at mange av klimaendringene skyldes menneskelig aktivitet. Dette er den største politiske utfordringen i vår samtid, og sannsynligvis i mange generasjoner fremover.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Amatør1

Sitat fra: BorisA på oktober 18, 2013, 11:04:44 AM
Dette er den største politiske utfordringen i vår samtid, og sannsynligvis i mange generasjoner fremover.

De glemte seg...
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BorisA

Sitat fra: Amatør1 på oktober 18, 2013, 17:30:14 PM
Sitat fra: BorisA på oktober 18, 2013, 11:04:44 AM
Dette er den største politiske utfordringen i vår samtid, og sannsynligvis i mange generasjoner fremover.

De glemte seg...
Ha ha !
Den så jeg ikke ;)
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

BorisA

#1409
Aftenposten har i dag virkelig overgått seg selv i klima-alarmisme.

2-spannet Mathiesmoen / Benestad har kokt sammen en 2 siders alarmistsuppe.

Overskriften:
En varmere verden har ført til at det regner mye mer når det regner. Norsk forsker (Benestad) har bevist dramatisk klimaendring:
Jeg har funnet det avgjørende fingeravtrykket!

Hele artikkelen:
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Norsk-forsker-har-bevist-dramatisk-klimaendring-7348795.html

I tillegg har Benestad en fått inn en lang kronikk i samme avis:
http://www.aftenposten.no/meninger/Vi-ma-vare-forberedt-Apa-klimaendringer-7349861.html
Utdrag:
Det har falt ekstreme nedbørmengder over Kvam, Alpene, Colorado, Filippinene, Sudan, Argentina og India i år. Kan disse episodene knyttes opp mot den globale oppvarmingen? En klimaforsker bør stille dette spørsmålet, selv om man risikerer å få merkelappen "klimaalarmist".
Klar sammenheng
Jeg har nylig gjort en analyse av nedbørmålinger fra store deler av kloden. Det jeg finner, er en klar sammenheng mellom nedbørintensitet og jordens temperatur: Når kloden blir varmere, øker nedbørsmengden, men ekstremnedbøren blir også kraftigere.
Disse resultatene er så ferske at de ikke kom med i FNs klimarapport som nylig ble lansert. Likevel kan de sammenlignes med et nytt funn av fingeravtrykk som styrker saken mot den mistenkte i en kriminaletterforskning.

Og ikke nok med det. Bellona har også fått publisert dette:
http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Se-opp-for-kvakksalvere-7349601.html

Utdrag:
Klimapanels ferske rapport er nå enda klarere på det vi egentlig visste: Klimaendringene kan få voldsomme konsekvenser for den menneskelige sivilisasjonen, og det trengs kraftfulle tiltak.
En av rapportens utslippsbaner åpner for at det er mulig å unngå mer enn 2 graders global oppvarming – men da trengs det negative utslipp når vi nærmer oss år 2100.
Alle steiner må snus i jakten på gode klimatiltak. I kjølvannet av rapporten har allerede en rekke nye forslag blitt satt fram eller relansert.
Her er det viktig å ha med seg sin kritiske sans: Noen av dem er viktige og nødvendige. De fortjener å bli satset på. Andre er blindgater. Noen er bare så vidt kommet på tegnebrettet, andre er langt på veg ferdig utviklede teknologier.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.