Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

Amatør1

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på desember 10, 2013, 05:56:10 AM
Hvordan kan man snu etter en så uhyggelig påstand som at vi, mennesket, er i ferd med å drepe oss skjøl og alt annet på den planeten vi bor på?

Dette er alarmistenes påstand. Spørsmålet bør rettes til dem, under det premisset at påstanden er både uhyggelig og usann.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på desember 10, 2013, 05:56:10 AM
Hvordan kan man snu etter en så uhyggelig påstand som at vi, mennesket, er i ferd med å drepe oss skjøl og alt annet på den planeten vi bor på?
Ingen vil jo det, men vi begår jo heller et kollektivt selvmord på pur faan, skyter hue av oss skjøl og alt annet i samme slengen mens vi venter på den endelige undergangen, da hele dritten blir slukt av en døende sol.....og lenge før tida.
Kan det være at den allmektige kjøp og salg-nissen i oss alle har overtatt hele bøtteballetten så til de grader at vi har passert punktet for ingen retur...?
Har vi rett og slett solgt oss skjøl på billigsalg lenge før siste forbruksdato?

Du får forsøke trøste deg med det brorparten av mine innlegg handler om, Ewer. Jeg har jo nettopp pekt på at det ikke er vi som gjør noe som helst, det er de. Vi vanlige mennesker har ikke kontroll over omtrent noe som helst som spiller noen rolle. Vi er alle slaver av det løpet som de legger for oss.

Jo mer jeg tenker på dette, jo sikrere blir jeg på at det ligger en solid dose syndsforlatelse i omtrent alt jeg har skrevet. Det er ikke vi som styrer krek og bandittkassenes (bankoligarkenes) økonomiske system der gjeld og vekst (i gjelda) er hovedårsaken til det du ser på som vår skyld. Det er de, ikke oss.

Jeg sliter med å forstå denne selvpålagte skylden for noe vi ikke har ansvaret for. Vi bare lever. De har gjort oss til forbrukere og kanonføde, og har snart tatt fra oss de mest verdifulle menneskelige egenskapene. Det er jo nærmest en slavekultur dette rare som får folk til å si at det er vi, ikke dem.

Har noen her på Klimaforskning styrt det økonomiske systemet de siste årene det dere kan komme på? Har dere startet kriger? Sprengt uskyldige i lufta?

Les dette innlegget, men denne gang med den forskjell at innholdet forsøkes forstått. :)

Hvem planlegger, erklærer, og går til krig?

I neste tråd forsøkte jeg gjøre folk oppmerksomme på at det ikke er vi som stjal gullet til den norske befolkningen. Det er ikke vi som eier bankene i dette landet eller i andre land. Det er dem. Selv her var slavementaliteten så voldsomt tilstede at hele tråden ble ødelagt.

Spørsmål om mellomkrigstiden

Hvis vi skal ta på oss skylda for noe som helst, må det være at vi har tillatt disse psykopatene å herje med oss etter eget behag. For å få en slutt på dette må vi lære å rette blikket oppover. Ikke nedover eller til siden.

Vi hadde en mulighet til å markere et standpunkt ved høstens valg, men vi sviktet kapitalt. Dette finnes ingen umiddelbar syndsforlatelse for. Ikke fra meg i hvertfall. En slik hører inn under himmeldepartementet, og der er ikke jeg en gang medlem. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Bare noen ekstra kommentarer om dette med den kollektive skyldfølelsen. Det er så fælt å se at den er rådende og plager folk. I nytestamentet står det at Jesus tok på seg vår synd, vår kollektive skyld.

Genialt, ikke sant? Denne kollektive skylden knuger oss fortsatt. Spørsmålet er hvem som har ansvaret for den ondskapen vi har tatt skylda for i tusener av år? Begynner tiøringene snart å falle på plass? Hvem tror dere egentlig forfattet historien den gang?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

Kirke-klimakremmere og krigskremmere regjerer etter prinsippet:  "All butikk er god butikk, trusler og bomber blir solgt på tilbud for kun 99,90 hele uka til alle medlemmer....ordinær pris for resten av folkerøkla er ennå (heldigvis) ukjent......obs, kun begrenset medlemskap!"
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

BorisA

Varmeste november noensinne konkluderes det her i denne VG-artikkelen:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/klimatrusselen/artikkel.php?artid=10148707

Sitat:
Det melder National Oceanic and Atmospheric Agency (NOAA.
Gjennomsnittstemperaturer har blitt målt siden i 1880, men november måned har aldri vært så varm som 13,7 grader, slik som i år.
Det betyr også at dette var den 37. novembermåneden på rad hvor gjennomsnittstemperaturen har vært høyere enn gjennomsnittstemperaturen for hele 1900-tallet.
2014 kan bli enda varmere
Det er liten grunn til å vente at temperaturene neste år vil bli lavere igjen. Globale klimamodeller viser at det er større odds for at neste år blir et «El Niño"-år, ifølge NBC News
«El Niño» er et værfenomen som øker den globale temperaturen som følge av havstrømmer og atmosfærisk sirkulasjon. Fenomenet har imidlertid størst innvirkning på klimaet på den sørlige halvkule.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Telehiv

Sitat fra: BorisA på desember 18, 2013, 06:41:15 AM
Varmeste november noensinne konkluderes det her i denne VG-artikkelen:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/klimatrusselen/artikkel.php?artid=10148707

Sitat:
Det melder National Oceanic and Atmospheric Agency (NOAA.
Gjennomsnittstemperaturer har blitt målt siden i 1880, men november måned har aldri vært så varm som 13,7 grader, slik som i år.
Det betyr også at dette var den 37. novembermåneden på rad hvor gjennomsnittstemperaturen har vært høyere enn gjennomsnittstemperaturen for hele 1900-tallet.
2014 kan bli enda varmere
Det er liten grunn til å vente at temperaturene neste år vil bli lavere igjen. Globale klimamodeller viser at det er større odds for at neste år blir et «El Niño"-år, ifølge NBC News
«El Niño» er et værfenomen som øker den globale temperaturen som følge av havstrømmer og atmosfærisk sirkulasjon. Fenomenet har imidlertid størst innvirkning på klimaet på den sørlige halvkule.

Ja,
hvem bryr seg om at det var varmere så sent som på 1920-30-tallet, for ikke å snakke om i middelalderen?
IPCC-banden har jo snart klart å fjerne alle slike syndige tanker.

Men merk at "noensinne" er bare halve løgnen; de snakker om målinger siden 1880 (der originaldataene helt opp til vår tid dessverre er blitt juksterte til det ugjenkjennelige) slik at det er bare 1920-30-tallet det lyves om, for middelalderen holder man her behendig utenfor denne statistikkparodien ved å vise til "noensinne - kremt, kremt - siden 1880"....

Men jeg har nettopp lagt ut link til en stor mengde nivå1-forskning som viser at "noensinne" ikke holder mot middelalderens varmenivå: http://co2science.org/data/mwp/mwpp.php

Link til tråden min om dette:  http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,1519.msg33240.html#msg33240

Men hvilke journalister gidder å sjekke slikt gledesdrepende stoff? Da går jo hele det journalistiske skremselspoeng tapt!

Men nå rekker jeg ikke mer, jeg blir så opptatt framover at jeg allerede nå vil få takke alle på forumet for årets bidrag til en mer fornuftig klimaforståelse, og det trengs: For dette årets galskap ble toppet med SPM/AR5-parodiene.

GOD JUL OG GODT NYTTÅR ALLE SAMMEN!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

En riktig god jul og et godt nytt år også til deg, Tele :)
Og takk for din formidable innsats i løpet av året!

En god jul og et godt nytt år ønskes også til våre øvrige medlemmer :)

Så får vi håpe på et bedre år i 2014 - og at ærlighet og redelighet kan sette sine spor sterkere enn hva løgner og bedrag hittil har gjort.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

Sitat fra: seoto på desember 18, 2013, 10:07:06 AM
En riktig god jul og et godt nytt år også til deg, Tele :)
Og takk for din formidable innsats i løpet av året!

En god jul og et godt nytt år ønskes også til våre øvrige medlemmer :)

Så får vi håpe på et bedre år i 2014 - og at ærlighet og redelighet kan sette sine spor sterkere enn hva løgner og bedrag hittil har gjort.

Seoto, Joste, Amatør1 og alle andre idealister bak, rundt og i klimaforskning.com,

rakk et sekund innom igjen (juleklimaavhengig?),
takken skal rettes til dere som holder forumet i gang, uten dette forumet hadde det ikke vært mye klimamoro i kongeriket...

mvh Tele (blant venner)
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Sitat fra: BorisA på desember 18, 2013, 06:41:15 AM
Varmeste november noensinne konkluderes det her i denne VG-artikkelen:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/klimatrusselen/artikkel.php?artid=10148707

Sitat:
Det melder National Oceanic and Atmospheric Agency (NOAA.
Gjennomsnittstemperaturer har blitt målt siden i 1880, men november måned har aldri vært så varm som 13,7 grader, slik som i år.
Det betyr også at dette var den 37. novembermåneden på rad hvor gjennomsnittstemperaturen har vært høyere enn gjennomsnittstemperaturen for hele 1900-tallet.
2014 kan bli enda varmere
Det er liten grunn til å vente at temperaturene neste år vil bli lavere igjen. Globale klimamodeller viser at det er større odds for at neste år blir et «El Niño"-år, ifølge NBC News
«El Niño» er et værfenomen som øker den globale temperaturen som følge av havstrømmer og atmosfærisk sirkulasjon. Fenomenet har imidlertid størst innvirkning på klimaet på den sørlige halvkule.

NOAA tilhører de store juksteringsmestrene. Her er satellittserien til RSS, og det er novembertemperaturen fra 1979-2013, altså hele satellittserien. Den dekker ikke hele kloden. Les på grafen.

[attachimg=1]

http://images.remss.com/data/msu/graphics/TLT/time_series/RSS_TS_channel_TLT_Global_Land_And_Sea_v03_3.txt

For de som har lyst til å sjekke serien til Spencer og Christy, er dette adressen til AMSU-dataene deres:

http://www.nsstc.uah.edu/data/msu/t2lt/uahncdc_lt_5.6.txt

Absolutt ingen rekord for november globalt sett. NASAs ufattelig uærlige GIStemp, påstår at det har vært glovarmt i Antarktis. Enkelt og greit dette, for det finnes ingen tenkende vitner der nede som ikke jobber for USAs forsvar/e-tjeneste. Det merkelige er at hvis man ser på GISSdataene for polpunktet i Antarktis, Scott/Amundsen-basen, er ikke november i år spesielt varm:

[attachimg=2]

http://data.giss.nasa.gov/tmp/gistemp/STATIONS/tmp_700890090000_14_0/station.txt

Kommer med noen norske stasjonsserier for november i løpet av kvelden.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Noen få norske novemberserier

Stresser litt i julestria, så er det litt utseendeslurv på grafene, håper jeg det tilgis. Rekker ikke flere enn disse seriene.

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]

[attachimg=5]

[attachimg=6]

[attachimg=7]

[attachimg=8]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Takk Jostemikk, jeg skjønte det var noe lureri med VG-artikkelen  :)
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

BorisA

Det skal ikke mange dagene til med mildvær før msm leverer nye klimaskremsler.
"Ekstremvær endrer Norge" skriver Dagsavisen i dag:

http://www.dagsavisen.no/samfunn/ekstremvaret-endrer-norge/
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Journalisten, Axel Støren Wedén, er bare en ung praktikant som er grundig lært opp til, gjennom barnehage og utdanning, til å lystre og stole på autoriteter. Så han gjentar bare hva han blir fortalt. I hans alder har han selvsagt ingen erfaring med været 50 år tilbake i tid. Men én tittel har han fått riktig, selv om han tydeligvis ikke forstår at problemet ikke bare oppstår i Mexico, men også i økende grad i Norge og resten av verden:

Anonyme blogger tar over for pressen

Evne til tanke kombinert med refleksjon og nysgjerrighet og sunn ærgjerrighet burde ha vært en viktig egenskap som journalist. Heldigvis dukker det allikevel opp et lyspunkt fra tid til annen blant standen. Men Axel er neppe et av dem, selv om han sikkert vil nå langt gjennom lydighet.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

bøvelen

Jens med ny jobb:

Jens Stoltenberg oppnevnt som FNs spesialutsending for klima

http://www.dagbladet.no/2013/12/23/nyheter/stoltenberg/fn/politikk/samfunn/30988536/

Og God Jul til alle brukere på forumet!

BorisA

Sitat fra: bøvelen på desember 23, 2013, 16:26:57 PM
Jens med ny jobb:

Jens Stoltenberg oppnevnt som FNs spesialutsending for klima

http://www.dagbladet.no/2013/12/23/nyheter/stoltenberg/fn/politikk/samfunn/30988536/

Og God Jul til alle brukere på forumet!
Huff ja, det kom vel ikke som noe sjokk på noen at Stoltenberg fikk en toppjobb i FN.
Heller ikke overraskende at det er klimarelatert, nå er vi sikret total og uopphørlig klimagnål i årevis fremover.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.