Dagens link om alt annet enn klima

Startet av seoto, august 24, 2011, 12:48:32 PM

« forrige - neste »

seoto

Jordskjelvet på østkysten av USA, her beskrevet på en heller humoristisk/satirisk måte ;) Og alt ser jo heldigvis ut for å ha gått bra.
Jordskjelv i Washington DC

SitatSome buildings were damaged in the quake. The White House was found to be leaning to the left, and the U.S. Treasury was discovered to be leaning on China. Thanks to aftershock ripple waves, the statue of Thomas Jefferson rumbled and thumped its way across the floor of the Jefferson Memorial as D.C. park police tried to arrest it for "illegal dancing" but were summarily trampled by twelve tons of granite. They are the only known fatalities of the earthquake so far, and will not be missed.

Learn more: http://www.naturalnews.com/033417_East_Coast_earthquake.html#ixzz1VwTknfzx
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: seoto på august 24, 2011, 12:48:32 PMThe White House was found to be leaning to the left, and the U.S. Treasury was discovered to be leaning on China.

;D ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Jeg håper vi ikke blir like ille som USA på en laaaaaang stund! (men er forberedt på det verste)

Gibson Guitar Corp. raidet av føderale agenter.

Sånn går det når myndighetene velger å tolke lovene på den måten som passer dem best ;)
Eller? Tiden vil vise ...
Det har ellers vært en økende tendens væpnede utrykninger i USA, både til folk som selger ubehandlet melk til spesielt interesserte, eller som lager oster av samme type melk, slik som i Frankrike. Lurer på hvordan jeg overlevde barndom og ungdom på ubehandlet kumelk? Faktisk alle andre jeg kjente også ...

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Byråkratiske regler kan til tider være til stor skade for det landet det var ment å beskytte.
USA har nå en ekstremt høy arbeidsledighet, folk lider, allikevel oppfordres bedrifter til å bruke arbeidskraft fra andre land.

Her er oppfølgeren til Gibson Guitar-saken (se ovenfor):

http://www.redstate.com/aglanon/2011/08/31/doj-advises-gibson-guitar-to-export-labor/
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Byråkrati - et ord som stadig blir mer skremmende

Nå har vi tatt fra barn omtrent alle muligheter til å utvikle seg fysisk og få viktig erfaring, bortsett fra under velordnede former under fullt oppsyn og full kontroll (f.eks. idrett).

Vi skal overgi vår sjel til byråkratene og leve etter regler som selv byråkratene forlengst har mistet enhver oversikt over.

Toppen av galskap - til nå - så jeg i en artikkel på abcnyheter
Sitat
Nye EU-direktiver:
Forbyr barn å blåse opp ballonger
Nå blir det forbudt for barn under åtte år i EU-land å blåse opp ballonger. Samtidig settes det 14-årsgrense på å blåse i bursdagsfløyter.

Leseren Stein Løberg hadde et svært godt svar, der han bl.a. skriver:

Überbyråkratiet i Brüssel
- Fader Vår er på 59 ord.
- De ti bud er på omtrent 250 ord.
- Den amerikanske uavhengighetserklæringen er på litt over 500 ord.
- EUs direktiv om import og eksport av andeegg er på 27.700 ord.

Noe å tenke på?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Twisted Sister

Huff, jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte! Jeg lurer på om de som sitter i grupper og råd som bestemmer dette her, faktisk føler at de har en viktig rolle? Føler de faktisk at de bidrar til en bedre verden?

seoto

Godt spørsmål! Tror aldri at jeg vil bli i stand til å sette meg inn i tankegangen til enkelte byråkrater. Men kanskje vedkommende som kom opp med dette måtte finne på noe - for ikke å miste jobben (for lav produksjon)? Kanskje det er viktigere å finne på noe enn å bruke fornuft? Det bekymrer meg litt at dagens og framtidas barn og unge skal gå glipp av så mye spenning. Men de tar det kanskje igjen senere ved å kaste seg ut i ekstremsport og liknende? Det ligger vel i den menneskelige natur å skulle få erfaringer - på godt og vondt. Vi lærer nok mest av de som gjør vondt ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Alexandra Irene Larsen, stipendiat i religionssosologi ved Universitetet i Agder, hadde 16. oktober 2011 et innlegg i forskning.no som jeg finner viktig i debatten om ytringsfrihet/innskrenkning av ytringsfrihet og kulturkollisjoner, samt demokratiske rettigheter.

Tøyler på ytringsfriheten i Europa.

Her finnes enda en av leverandørene til forskning.no som tør å tale mainstream imot. Det er befriende å lese en slik artikkel.

På slutten av artikkelen:

"Rasismen stigmatiserer sine ofre. Men det gjør også diskrimineringen som sier at et flerkulturelt samfunn ikke tåler frie ytringer. Enhver dannelse tilsier at man bør unngå hatefulle ytringer, men omfanget av hat og rasisme i Norge er i mange tilfeller sterkt overdrevet.

Ord dreper ikke. Konspirasjonsteorier er ikke uten videre farlige. Faktum er at ytringsfriheten er truet i Europa, og vi er i ferd med å undergrave hardt tilkjempede liberale verdier. Når ironi blir straffbart har frykt og ekstremisme tatt nye former i en kapitulasjon for et selvskapt monster."


Det hun sier stemmer også med hva vi har hørt mange muslimer ytre, senest på Skavlan på fredag, der Irshad Manji (muslim) sa: "Hvis vi unngår de vanskelige spørsmålene for ikke å fornærme noen - det du gjør da, er å fornærme folks intelligens. Og folk inkluderer muslimer."

Hva er det alle disse mainstream-menneskene gjør i dag? Jeg tror de er med på å undergrave vår frihet, vårt demokrati og vår ytringsfrihet.

Tenk om flere mennesker hadde mot nok til å se bak "mainstream" og få øye på virkeligheten.


Alexandra Irene Larsen hadde også en tankevekkende artikkel i forskning.no den 12. august 2011. Det var modig av henne å skrive denne artikkelen så tett etter 22. juli.

Knebling av debatten gir mer sosial uro

"Å undertrykke offentlig åpen debatt om innvandring og islam kan føre til mer vold og mer sosial uro, skriver Alexandra Irene Larsen i denne kronikken."
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Sverige måtte stanse utsendelse av 91-åring
SitatTsjyzevska har ingen slektninger i hjemlandet, og familien hennes i Sverige frykter at hjemreisen vil forverre helsen hennes. I tillegg til å lide av demens og hjerteproblemer, er 91-åringen nesten blind.

Sunn fornuft, selvstendig tanke og medmenneskelighet synes å være totalt fraværende innenfor byråkratier i våre dager. Nå skal alle slavisk følge enhver lov, det er ingen plass til menneskelige hensyn. Godt at vi har Den europeiske menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg som innimellom kan stoppe dette. Har byråkrati utviklet seg til ondskap satt i system? Har byråkratene utviklet seg til å bli roboter - ferdig programmerte? Håper de blir avprogrammert når de går hjem for dagen. En gang var det lov å utvise "skjønn", men dette ordet har kanskje forsvunnet i våre gjennomregulerte samfunn?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Vingeklipper Datatilsynet

Sterke krefter i regjeringen vil ta et «dressuroppgjør» med Datatilsynet.
Sitat« ... berømmer Datatilsynet for solid kompetanse på sine lovområder, og for å være gode rådgivere om håndtering av personopplysninger. Samtidig opplever enkelte av dem at Datatilsynet for ensidig vektlegger personvernhensyn, også i saker der personvern skal avveies mot andre viktige verdier og samfunnshensyn».

Bak den siste setningen synger datalagringsdirektivet.

Vil Regjeringen noen gang synes at de har nok kontroll over oss? Hva med vår kontroll av Regjeringen?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Siden vi var inne på Datatilsynet, så kan jeg nevne at tilsynets mangeårige keiser nå har børstet av seg støvet og går til kamp mot Datalagringsdirektivet!

SitatDigitalt Personvern samler inn penger for å prøve Datalagringsdirektivet i retten.
Vi har beregnet at vi trenger minimum to millioner kroner fra organisasjoner, fond
og enkeltpersoner.

Støtt oss og gi ditt bidrag!

Pressekontakt:
Georg Apenes
Styreleder
+47 909 19 944
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på oktober 19, 2011, 23:32:51 PM
Siden vi var inne på Datatilsynet, så kan jeg nevne at tilsynets mangeårige keiser nå har børstet av seg støvet og går til kamp mot Datalagringsdirektivet!

SitatDigitalt Personvern samler inn penger for å prøve Datalagringsdirektivet i retten.
Vi har beregnet at vi trenger minimum to millioner kroner fra organisasjoner, fond
og enkeltpersoner.

Støtt oss og gi ditt bidrag!

Pressekontakt:
Georg Apenes
Styreleder
+47 909 19 944

Det var faktisk et godt formål, takk for tipset, seoto.  :) Mulig jeg gir en skjerv til dette, for det er viktig!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to