Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Dette er gull, Okular. Jeg vet du har nevnt dette både direkte til Spencer på bloggen hans, og dessuten på WUWT. Jeg la også merke til hvordan du ble behandlet av enkelte. Det ser ut til at verden ikke lenger aksepterer smarte mennesker. Er de i tillegg ærlige og saklige, blir de stort sett behandlet forbannet stygt.

Du skal forresten ha stor takk for innleggene du har skrevet hos Tallbloke de siste dagene. De viser hvor ærlig tilnærming du har til atmosfærefysikken/termodynamikken. Om det er AGWere eller skeptikere spiller ingen rolle. Finner du feil, påpeker du dette og er åpen for debatt. Du får dele en klem fra undertegnede med Tallbloke, som til tross for at han er ørlite AGWer tillater en fri debatt så lenge deltakerne oppfører seg.

For de som ikke har fått med seg denne debatten:

http://tallbloke.wordpress.com/2014/05/29/climate-models-violate-the-basic-physics-of-the-2nd-law-of-thermodynamics/comment-page-2/#comment-80004
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

I en annen tråd på forumet i dag nevnte jeg RationalWiki - http://rationalwiki.org/wiki/Main_Page

Der nevnte jeg at RationalWiki er en side satt opp av en gruppe jeg kalte "skepsisbevegelsen", fordi det var i her i Norge jeg først ble klar over at vi hadde en slik sterk skepsisbevegelse (vi møter dem ofte som "troll" i debatter, med stadige avsporinger). Sannsynligvis var det få av de som leste innlegget som trodde særlig på meg. Og hadde jeg fortalt at også HEF nasjonalt og internasjonalt er inne i bildet, ville nok mange falt baklengs over stolen. Innimellom hender det jeg får en god idé, og jeg har nå søkt på "Climate Change" på disse sidene. Jeg antar at enhver som kaller seg skeptiker i forhold til mainstream forskning på menneskeskapte klimaendringer vil få et bedre innblikk i hva jeg mener:

http://rationalwiki.org/wiki/Climate_change

Ja, her kan de nok boltre seg vilt, for de trenger ikke slippe til andre meninger! ;) Kanskje William Connolley endelig har funnet seg sin drømmejobb? Her vil han nok ikke møte særlig motstand.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

Sitat fra: seoto på juni 11, 2014, 15:42:46 PM
I en annen tråd på forumet i dag nevnte jeg RationalWiki - http://rationalwiki.org/wiki/Main_Page

Der nevnte jeg at RationalWiki er en side satt opp av en gruppe jeg kalte "skepsisbevegelsen", fordi det var i her i Norge jeg først ble klar over at vi hadde en slik sterk skepsisbevegelse (vi møter dem ofte som "troll" i debatter, med stadige avsporinger). Sannsynligvis var det få av de som leste innlegget som trodde særlig på meg. Og hadde jeg fortalt at også HEF nasjonalt og internasjonalt er inne i bildet, ville nok mange falt baklengs over stolen. Innimellom hender det jeg får en god idé, og jeg har nå søkt på "Climate Change" på disse sidene. Jeg antar at enhver som kaller seg skeptiker i forhold til mainstream forskning på menneskeskapte klimaendringer vil få et bedre innblikk i hva jeg mener:

http://rationalwiki.org/wiki/Climate_change

Ja, her kan de nok boltre seg vilt, for de trenger ikke slippe til andre meninger! ;) Kanskje William Connolley endelig har funnet seg sin drømmejobb? Her vil han nok ikke møte særlig motstand.

seoto,

viktig påvisning av hvordan nettet erobres mer og mer av klimaalarmismebanden: En så omfattende kompilasjon av
a) "historisk renset" AGW-propaganda (med systematisk fjerning og omskriving av alle påviste misligheter) på den ene siden, og
b) tilsvarende tilskitning av enhver form for kritisk vurdering av AGW/CO2-hypotesen og Thermageddon-aktivisme på den andre siden, har jeg faktisk ikke sett før i all sin skitne velde! Stil og ressurbruk tilsier at The Team m/the usual suspects har langre fingre inn i dette.

Flott sondering og at du deler dette med oss (bortsett fra at jeg mistet matlysten nå rett før middagen...)

Ærbødigst, Tele.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Tele - ja, det er viktig at folk blir klar over slike ting.

De siste årene har jeg gravd i så mye dritt at det overhodet ikke påvirker min matlyst lengre.
Man blir vel herdet etter hvert  8)
Håper allikevel at du har nytt ditt måltid straks den første kvalmebølgen la seg til ro ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Dette er kvalmende stoff. Det er rett og slett til å bli trist av. Derfor håper jeg de som leser dette forstår den multiple effekten av svineriet for de som forsøker sette klimasaken i kontekst med de faktiske driverne. Det er like stygt hele veien. Det er jo derfor jeg så lenge har forsøkt å peke på at det ikke bare er klimasaken som drives av ren korrupsjon og rent makt- og pengebegjær.

For å gjøre alt litt enklere å forstå for de som ikke har rukket tilegne seg så mye kunnskap om dette, forkorter jeg tidsaspektet til ca. 200 år. Disse 200 år har tvunget menneskeheten inn i en alternativ virkelighet.

Jeg håper noen tar seg tid til å lese denne i løpet av sommeren:

Eustace Mullins - The Secrets of the Federal Reserve (PDF)

De som foretrekker andre e-utgaver, eller å bestille boka fysisk, kan gjøre det her:

http://www.amazon.com/Secrets-Federal-Reserve-Eustace-Mullins/dp/0979917654

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

Nytt fra den Gale Org.  ::)

SitatAmsterdam, 28 May 2014 – Corporate executives of major fossil fuel companies could face personal liability for funding climate denialism and opposing policies to fight climate change, say NGOs

Greenpeace International, WWF International and the Center for International Environmental Law have written to the executives of large insurance corporations as well as fossil fuel and other carbon major companies, seeking clarity on who will pay the bill if such a lawsuit is brought against their directors or officers.

Generally, liability policies provide coverage for claims that put individual directors' and officers' assets at risk. These liability policies protect individuals who are conducting their business in good faith but are at risk of being held liable for undesirable business occurrences, which may be beyond their control. However, a serious question is whether these policies would cover a director facing a climate-related claim.

http://m.greenpeace.org/international/en/high/press/releases/Executives-facing-climate-denial-related-claims-could-be-personally-liable---NGOs/#.U4bcsVGGnZQ.twitter
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

seoto

Den våte drømmen til NGO'er som Greenpeace og WWF er en verden lagt under full kontroll gjennom diktatur. De følger verdenseliten, og spesielt WWF har gjort det fra dag én.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

Jostemikk

Sitat fra: stjakobs på juni 15, 2014, 17:03:43 PM
Nå skjer det noe i JoNova-land. Dr David Evans har utviklet en modell som har sola i sentrum:

http://joannenova.com.au/2014/06/big-news-part-ii-for-the-first-time-a-mysterious-notch-filter-found-in-the-climate/

Takk for svært interessant link, stjakobs. Her er link til første innlegg om saken, der det forklares litt om bakgrunnen:

http://joannenova.com.au/2014/06/big-news-part-i-historic-development-new-solar-climate-model-coming/

Hvis noen hører en kraftig eksplosjon, med dertil hørende rystelser i bakken, er det bare hodet til Willis Eschenbach som eksploderte. Så gjenstår å se hva dommen blir fra det statistisk kyndige miljøet. At Bob Carter hoppet i stolen av figur 6, betyr ikke mer for meg akkurat nå enn at jeg må forstå dette bedre før jeg selv bykser til.

Er det snakk om en atmosfærisk signaldemping, og at de har funnet denne slå inn for hver topp i solsyklusens totale innstråling? Det ble nevnt at de lette etter årsaken til at hunden i Sherlock Holmes-fortellingen var taus under udåden, og at det således ikke har blitt letter etter effekt/reaksjon, men mangel på sådan.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

Has solar activity influence on the Earth's global warming?

A recent study demonstrates the existence of significant resonance cycles and high correlations between solar activity and the Earth's averaged surface temperature during centuries. This provides a new clue to reveal the phenomenon of global warming in recent years.

Their work, entitled "Periodicities of solar activity and the surface temperature variation of the Earth and their correlations" was published in CHINESE SCIENCE BULLETIN (In Chinese) 2014 No.14 with the co-corresponding authors of Dr. Zhao Xinhua and Dr. Feng Xueshang

http://www.spacedaily.com/reports/Has_solar_activity_influence_on_the_Earths_global_warming_999.html
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Jostemikk

Sitat fra: stjakobs på juni 15, 2014, 17:03:43 PM
Nå skjer det noe i JoNova-land. Dr David Evans har utviklet en modell som har sola i sentrum:

http://joannenova.com.au/2014/06/big-news-part-ii-for-the-first-time-a-mysterious-notch-filter-found-in-the-climate/

Det er altfor mye uforklart fram til nå, men Evans virker nesten skammelig skråsikker. De som ønsker sette seg ørlite mer inn i hva han snakker om, kan begynne med å lese seg litt opp på dette:

http://en.wikipedia.org/wiki/Band-stop_filter

Jeg antar at Amateur2 kommer til å sprenge øynene på bloggen til Nova framover... ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Kort utdrag fra Eisenhowers avskjedstale til det amerikanske folk den 17. januar 1961

"Today, the solitary inventor, tinkering in his shop, has been overshadowed by task forces of scientists in laboratories and testing fields. In the same fashion, the free university, historically the fountainhead of free ideas and scientific discovery, has experienced a revolution in the conduct of research. Partly because of the huge costs involved, a government contract becomes virtually a substitute for intellectual curiosity. For every old blackboard there are now hundreds of new electronic computers.

The prospect of domination of the nation's scholars by Federal employment, project allocations, and the power of money is ever present – and is gravely to be regarded.

Yet, in holding scientific research and discovery in respect, as we should, we must also be alert to the equal and opposite danger that public policy could itself become the captive of a scientific-technological elite.

It is the task of statesmanship to mold, to balance, and to integrate these and other forces, new and old, within the principles of our democratic system – ever aiming toward the supreme goals of our free society."

Alle som har fulgt med i timen de siste tiårene vil uten særlig nøling gi Eisenhower aksept for at hans bekymring var legitim. I realiteten har det gått rett utfor stupet, har det ikke?

http://mcadams.posc.mu.edu/ike.htm
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Altfor mye forskning er i dag basert på å bevise politiske ønsker.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Ewer Gladblakk.

SitatAltfor mye forskning er i dag basert på å bevise politiske ønsker.
Og det er banna bein!
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

La det være klart, Okular gjør på sedvanlig vis en imponerende jobb med å få alarmisten Wahl og et par andre til å se på hva dataene har å fortelle, i stedet for å fortsette den grunnløse alarmismen. Det går mye i de argumentene og den kunnskapen som har gjort Okular til en fryktet debattmotsander i AGW-leiren. Den som er kjent med Okular vil muligens kunne ane ei ørlite kortere lunte nå enn for et år siden. Skriver jeg, som ikke har lunte igjen.

Sitatet jeg legger ut handler allikevel om noe helt annet enn det vi er vant til fra Okular-fronten.

http://www.forskning.no/blog/terjewahl/394393

Sitat'Klimasaken' handler ikke om løsninger eller om verdens befolknings ve og vel. Den er et rent politisk/økonomisk maktmiddel.

Jepp. Sånn er det, og takk for den, Okular.

Et tillegg frister overmåte, og for å unngå misforståelser slik at Gale-Joste ikke fører til at Okular blir tilegnet meninger han aldri har uttrykt, understreker jeg at dette så langt jeg har funnet ut, er meninger kun undertegnede har.

Innlegget jeg hentet sitatet over fra, var et tilsvar til Steinar Midtskogen, som dessverre viser seg å være en urealistisk drømmer som har adoptert den "grønne" utopien Club of Rome og de andre oligarkene har forpestet verden med.

Resultatet av dette fæle ønsket om å kutte ut all bruk av "fossilt" brensel så raskt som mulig, helst i går, vil sannsynligvis være mer enn nok alene til å oppnå deres uttrykte ønske om å redusere jordas befolkning til 500 millioner nøye (seleksjon) utvalgte mennesker.

Om dette har jeg skrevet flere innlegg, og jeg velger å linke til det innlegget som et av forumets tidligere medlemmer lå inne og leste, helt til han plutselig slettet kontoen sin. Det er godt jeg gjør inntrykk, og får alle begrene til å slippe dråper...

Norsk elite vil utrydde flesteparten av oss
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren