Skremselspropaganda i utlandet

Startet av Amatør1, november 01, 2011, 19:59:21 PM

« forrige - neste »

BorisA

Sitat fra: Amatør1 på februar 19, 2012, 23:08:33 PM
Sitat fra: Telehiv på februar 19, 2012, 23:06:55 PM
Antarktis: De sa ikke noe om at innlandsmassivet har økt i 30 år, men fokuserte alt på halvøya og bremmen der. Meget uredelig presentasjon.
Arktis: Og selvsagt var 2007 fremdeles det som gjelder, vi fikk ingen oppdatering om hva som har skjedd etterpå.

Takk for sitatene, gutter. Da slapp jeg å se makkverket.
Bare hyggelig  :)
Du nevnte at enkelte land ikke viste siste episode. Hvilke land var det, og hadde de noen begrunnelse?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Amatør1

Sitat fra: BorisA på februar 20, 2012, 07:01:03 AM
Sitat fra: Amatør1 på februar 19, 2012, 23:08:33 PM
Takk for sitatene, gutter. Da slapp jeg å se makkverket.
Bare hyggelig  :)
Du nevnte at enkelte land ikke viste siste episode. Hvilke land var det, og hadde de noen begrunnelse?

Har ikke oversikt, men jeg mener USA var et av dem. Om det eksisterte noen offisiell begrunnelse vet jeg ikke, det var tross alt ikke noen regjeringsbeslutning. Men jeg oppfatter det slik at BBC hadde vært "fleksibel" nok til å organisere stoffet sånn at det var salgbart til både skeptikere og alarmister, ved at skeptikerne kunne velge bort alarmismen i siste episode.

Praktisk, man skal jo tjene på dette, ikke sant?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Kina ypper til handelskrig mot EU, i følge Aftenposten 14. februar 2012

CO2-avgift kan utløse handelskrig

http://www.climometrics.org/12apkina.jpg

SitatEU innførte klimaavgift på flyreiser fra 1. januar. I forrige uke påla Kina sine flyselskaper om ikke å innkreve denne nye CO2-avgiften.

Saken er også omtalt på nrk

http://nrk.no/okonomi/kina-forbyr-co2-avgift-pa-fly-1.7984146.html

Her fremkommer det at USA, Rusland og India også er i mot denne avgiften.

Kan det bli en global CO2-krig?

I følge nrk er ikke EU engstlige.

SitatEU mener på sin side at utspillet fra kinesiske myndigheter ikke får noe å si for CO2-avgiften.

– EU er sikker på at kinesiske flyselskaper kommer til å følge reglene som pålegger dem å betale for CO2-utslipp, sier Isaac Valero-Ladron, som er talsmann for klimatiltakene


Jostemikk

Jeg blir skremt når jeg leser uttalelsene til byråkrater som Isaac Valero-Ladron. En totalt utdemokratisk og nærmest uvirkelig idiotisk avgift som aldri kan spille noen som helst rolle inn på temperaturen samme hvilket syn man har på drivhusteorien, er med på å presse penger fra vanlige mennesker og over i lomma, for ikke å si de sveitsiske bankkontoer, til kjeltringer, også kalt Mafiaen. Dette finnes det store mengder solid dokumentasjon på.

En slik udemokratisk prosess fører til at vi som begynner å bli godt voksne, enten må bite dette stilltiende i oss, slippe ned buksa og bøye oss fram for å vise til tidligere sårskader, eller ta kampen opp etter beste evne.

Vinner vi ikke denne kampen er det like greit at kommende generasjoner blir født:

a) ferdig rævkjørte
b) med en tilstrekkelig mengde klimavaselin for å lindre smerten

Kanskje er det mest fortvilte i denne saken det bedrøvelige faktum at det ser ut til at det er umulig å få stilt disse menneskene til rette for sine handlinger.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

#79
"Klimavaselin"!
Nå var det Teles tur til å vræææææle Præ-hæ-hæ (var det ikke slik salig Kjellemann beskrev den stygge hese latteren til skurkene i Morgan Kane-bøkene?)
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Hehe! Stemmer det, Tele. Præhæ! er Hallbingsk. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Med takk til Donna Laframboise kan jeg legge ut linken til artikkelen i US News 28. januar 2001, der Gleick sier:

No more words. "The debate is over," says Peter Gleick, president of the Pacific Institute for Studies in Development, Environment, and Security, in Oakland, Calif. "No matter what we do to reduce greenhouse-gas emissions, we will not be able to avoid some impacts of climate change." [min utheving]

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Jaja. Da kan han jo trekke seg tilbake til sin skam. Merker meg at han ikke bruker begrepet global oppvarming. Han er altså en av dem som har innrømmet overfor seg selv at oppvarmingen stanset for 15 år siden.

Mine damer og herrer, her er en ørliten global nedkjøling siste 15 år ifølge RSS-satellitten:



De siste 10 årene har den globale nedkjølingen akselerert:



Kanskje Gleick blir i bedre humør hvis vi sender en link til disse grafene til ham? Han har jo rett. Vi har ingen global oppvarming, så han gjør helt rett i å jukse videre med et annet begrep, nemlig globale klimaforandringer. Noe som i seg selv er en idiotisk betegnelse, ettersom klima jo betyr nettopp forandring.

Mjælke og trøste for en gjeng. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

http://climateaudit.org/2012/02/22/gleick-and-the-ncse/#comment-325566

"I can't help but think that Gleick just followed the climate-science methodology. Collect data, cherry pick, using infilling and pervert the message that the data is portraying."   :D
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BorisA

Da jeg hørte forhåndsomtalen i Dagsrevyen i dag TRODDE jeg det kom et klimaskremselsinnslag om vannmangel i Sør-England, men den gang ei.
Tvert i mot så ble det forklart med befolkningsøkning og endrede vaner.

Falsk alarm!
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Overbefolkning er et problem mange steder, og er menneskeskapt men har ikke noe med klima å gjøre ;) På en eller annen måte må det komme løsninger. Men jeg er ikke helt sikker på om jeg ønsker meg en Bill Gates som "Sperminator"

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Sitat fra: seoto på februar 26, 2012, 20:23:22 PM
Overbefolkning er et problem mange steder, og er menneskeskapt men har ikke noe med klima å gjøre ;) På en eller annen måte må det komme løsninger. Men jeg er ikke helt sikker på om jeg ønsker meg en Bill Gates som "Sperminator"


Oisann!
No vart æ skræmt ja!
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ConTrari

Noen er litt trege med å hive seg på fryktbølgen, til gjengjeld tar det helt av hos forfatteren Bill McGuire, som hevder at:
"Climate change will shake the Earth. A changing climate isn't just about floods, droughts and heatwaves. It brings erupting volcanoes and catastrophic earthquakes too"

"Could it be then, that if we continue to allow greenhouse gas emissions to rise unchecked and fuel serious warming, our planet's crust will begin to toss and turn once again?

The signs are that this is already happening. In the detached US state of Alaska, where climate change has propelled temperatures upwards by more than 3C in the last half century, the glaciers are melting at a staggering rate, some losing up to 1km in thickness in the last 100 years. The reduction in weight on the crust beneath is allowing faults contained therein to slide more easily, promoting increased earthquake activity in recent decades."

Men hva annet kan man skrive, når man er professor i "climate hazards"?

"Bill McGuire is professor of geophysical and climate hazards at University College London. Waking the Giant: How a Changing Climate Triggers Earthquakes, Tsunamis and Volcanoes is published by Oxford University Press."

http://www.guardian.co.uk/environment/2012/feb/26/why-climate-change-shake-earth

Blir dette den nye, ekstremdesperate trenden hos alarmistene? Tsunamier, jordskjelv, vulkanutbrudd; alt skyldes våre co2-utslipp? I så fall spår jeg at disse spinnville personene bare oppnår å dreie fryktskruen til den går av gjenge. Men full dekning i Guardian får man selvsagt.

WUWT har mer om dette:

http://wattsupwiththat.com/2012/02/27/why-yes-linking-climate-change-to-earthquakes-does-seem-to-be-bordering-on-the-insane/#more-57702



Telehiv

BBC durer på:

Nå siterer de en forsker som mener å fastslå at 30% av artsmangfoldet er CO2-kverket i løppet dette hundreåret - noen bedre?

http://www.bbc.co.uk/news/science-environment-17088154

BBC må vel være den medieinstitusjonen som blamerer seg mest på klima nå? Ekstra ille når hele verden samtidig vet at BBC har satt svære pensjonsmidler i  - ja, nettopp: pinlig klimaspekulasjon.....Fysjom.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Det har blitt sagt mange voldsomme "sannheter" innen klimaforskning, spesielt rundt COP15 København i 2009.
En av de forskerne som tok av ganske kraftig, var Professor Kevin Anderson, Tyndall Centre for Climate Change Research, The University of Manchester. Hans uttalelse ble, naturlig nok, gjentatt mange steder, også Wikipedia har link til bl.a. avisen scotsman.com om dette. Beleilig nok er siden nå "lost in space", og den eneste artikkelen jeg finner nå, er denne, som for såvidt bekrefter den opprinnelige artikkelen. Men noen tok vare på det som opprinnelig sto i artikkelen, nemlig evolutionnews.org

Global Warming Will "Wipe Out Billions"

Jeg antar at Anderson ikke liker å bli minnet om sine uttalelser ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.