Henrik Svensmark

Startet av Amatør1, august 01, 2011, 23:41:36 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Denne videoen fra 2007 har kanskje flere av klimaforskning.com sine lesere forlengst sett, men litt repetisjon skader vel ikke? Henrik Svensmarks hypotese om kosmiske stråler og skydannelse, blir stadig mer aktuell:

Svensmark: The Cloud Mystery
http://www.youtube.com/watch?v=ANMTPF1blpQ

En naturlig oppfølger er selvsagt fordraget fra sjefen for CLOUD-eksperimentet ved CERN i Geneve:

Jasper Kirkby: The CLOUD experiment at CERN
http://www.youtube.com/watch?v=63AbaX1dE7I

Sett av et par timer, og se begge!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Takk for linkene, Amatør1! Jeg ser dem mer enn gjerne igjen, og det er flott at nye sjåarar kan få se dem. :D

Jeg gleder meg til den dagen da forskerne har funnet hele sammenhengen mellom sol/skyer/havstrømmer, sleng gjerne på planeter og resten av verdensrommets påvirkning også.

Jeg håper jeg ikke overdriver hvis jeg påstår at "the science is settled" står i fare for å bli kåret til topp 10 som det dummeste som noen gang er sagt. Selv ser jeg på det som grensesprengende idiotisk utsagn. :o
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Vel bekomme  ;)

Vi kan vel ta dette som oppvarming til den dagen paperet med resultatene fra CERN-eksperimentene blir offentliggjort, ref. foredraget til Kirkby (over). Hvis du leser litt "mellom linjene" i det han sier, er det grunn til å vente meget interessante resultater, der solaktiviteten spiller en viktig rolle.

Den dagen ser jeg virkelig fram til!

--
"Having decided that the best approach is to assume the science is settled, they've made the fatal mistake of being persuaded by their own propaganda."
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

#3
Da er det bekreftet fra fremste hold, CERN-publikasjonen om kosmiske strålers innvirkning på skydekket, og dettes variasjoner i forbindelse med om sola er aktiv eller rolig:

Nature og WUWT.

Nøyaktig hva dette har å si blir det nok kranglet hysterisk om i uker og måneder, men jeg spår at mye av Svensmarks arbeide (som han IKKE har fått publisert), nok blir dratt fram fra støvete hyller.

Tenker det spretter en champagne-kork eller ti i Danmark i kveld. ;D ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Mine varme gratulasjoner til Svensmark! :)

PS til Jostemikk: Begge linkene dine fører til Nature.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på august 24, 2011, 21:39:22 PM
Mine varme gratulasjoner til Svensmark! :)

PS til Jostemikk: Begge linkene dine fører til Nature.

Jeg slutter meg til gratulantene, dette er strålende (bokstavelig talt) nyheter!

Her er WUWT-linken BREAKING NEWS – CERN Experiment Confirms Cosmic Rays Influence Cloud Seeds
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Ja dette var flotte saker, Reparatøren! ;)

Jeg oppfordrer absolutt alle til å lagre alt de finner skrevet av Rasmus Benestad om sola. Han har latterliggjort Pål Brekke, Henrik Svensmark etc. Jeg regner med at lysten etter å kreve kronikker i forskning.no o.l slettet er meget stor der i gården. Jeg holder på selv, og oppfordrer alle andre til å finne fram mest mulig, slik at vi kan få dokumentert det for ettertiden. Mannen var rett og slett slem en periode.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Jeg tar det som en selvfølge at Henrik Svensmark nå vil få Nobels Fredspris. Han har tross alt spart en hel verden for mange fantasillioner kroner sløst bort på en gigantisk svindel, og han har frikjent menneskeheten for deler av akkurat DENNE synden. Hva mer kan et menneske gjøre for å få Fredsprisen?

Dagens mann, Henrik Svensmark, som i likhet med forskerne i Sveits har gjennomført EKTE forskning, ikke tallrunking og klimamodeller:

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på august 25, 2011, 00:12:50 AM
Jeg oppfordrer absolutt alle til å lagre alt de finner skrevet av Rasmus Benestad om sola. Han har latterliggjort Pål Brekke, Henrik Svensmark etc. Jeg regner med at lysten etter å kreve kronikker i forskning.no o.l slettet er meget stor der i gården. Jeg holder på selv, og oppfordrer alle andre til å finne fram mest mulig, slik at vi kan få dokumentert det for ettertiden. Mannen var rett og slett slem en periode.

Enig i det, her kan det nok ligge an til "justering" av historien  :o

Forøvrig passer det vel i denne tråden å vise til Bishop Hill's anbefaling av "The Chilling Stars" av Svensmark og Calder Read all about it!. Translator (på AD) anbefalte også denne i mange sammenhenger, og nå er den blitt super-aktuell.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Jeg tror sannelig Calder har grått noen bitre tårer nå i kveld. Han har vært med på å påstå denne teorien i mange år, og har blitt æreskjelt på hysteriker-bloggene. Har akkurat lest hans nyeste oppdatering om saken, og han virker litt bitter. Akkurat dette har jeg forståelse for. Les om dette direkte fra kilden:

The global warmists' dam breaks

Til Seoto:

Takk for at du gjorde meg oppmerksom på feilen. Jeg har rettet linken. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Forskning.no med fyldig artikkel om CERN-eksperimentet og Svensmark

Og ikke overraskende er det Kristin Straumsheim Grønli som har skrevet den. :) Jeg sakser kun ørlite:

De nye resultatene er såpass sensitive for prestisjetunge CERN at generaldirektør Rolf-Dieter Heuer ifølge en tysk avis har bedt forskerne om å la være å tolke sine egne resultater.

Studien er publisert i tidsskriftet Nature i dag.

- Jeg har bedt kollegaene om å legge fram resultatene klart, men ikke tolke dem. Da beveger man seg raskt inn i den sterkt politiske arenaen for diskusjon om klimaendringer.


Politikk, ikke forskning. Det er IPCC det!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Nå har jeg nevnt mer enn en gang at klimasirkus, klimakaos og skeptikerskeptiker, som er en og samme person, ALDRI har vært interessert i debatt eller sannhet. Han er en profesjonell debattødelegger. En infiltratør. Et forumtroll. Hva han/hun/de mener er absolutt og fullstendig uinteressant. :)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

SitatJeg tar det som en selvfølge at Henrik Svensmark nå vil få Nobels Fredspris. Han har tross alt spart en hel verden for mange fantasillioner kroner sløst bort på en gigantisk svindel, og han har frikjent menneskeheten for deler av akkurat DENNE synden. Hva mer kan et menneske gjøre for å få Fredsprisen?

Enig med deg Jostemikk.
Men i farten ser det ut som Henrik Svensmark fortjener noe langt mer, basert på et par tidligere fredspriser, med for og etterspill. ;)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Ewer Gladblakk.

Lurer foresten på når denna nyheten (les Henrik Svensmark's kvantegjennombrudd) treffer poppnyhetene, og dalføra innafor.... :-\
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

ufaufa

Dette er veldig gledelig:)

Har nettopp lest The hockeystick illution - som gir mange gode eksempler på hvordan forsøk på utgivelser av forskningsrapporter blir mottarbeidet. Har en god venn av meg som opplevde å få sin doktorgradavhandling avvist vedrørende publisering, med påfølgende utgivelse av det samme arbeidet av en av prewierne - seks måneder etter at paperet var sendt inn. Han er dr. innenfor biokjemi, så utfordringen med uredelighet går selvsagt langt utover "klimavitenskapen".

Det tar nok fortsatt en stund før vi er inne i et nytt paradigme, men Svendsmark fortjener virkelig all mulig annerkjennelse.

Forøvrig vil jeg gjerne sende en hilsen til dere alle og skryte av en svært fin debattside :)