2 cm årlig havstigning ifølge Aftenposten

Startet av BorisA, august 26, 2013, 12:19:01 PM

« forrige - neste »

BorisA

Mere klimatull fra MSM (Aftenposten side 15 i dag):

«Grønlandsisen forsvinner fort»  er tittelen
Ordrett sitert:
Isen som smelter på Grønland er nå hovedårsaken til at verdenshavene stiger med et par cm hvert år, skriver den danske avisen Politiken.
Varmere vær får isen til å smelte raskere enn før, og gjør at iskappen trekker seg tilbake. Sitat slutt (artikkelen er lengre).

Men altså:  2 cm årlig havstigning ?   

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Kanskje de heller burde ta seg en tur til Arktis og Grønland og ta en titt for seg selv?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: BorisA på august 26, 2013, 12:19:01 PM
Mere klimatull fra MSM (Aftenposten side 15 i dag):

«Grønlandsisen forsvinner fort»  er tittelen
Ordrett sitert:
Isen som smelter på Grønland er nå hovedårsaken til at verdenshavene stiger med et par cm hvert år, skriver den danske avisen Politiken.
Varmere vær får isen til å smelte raskere enn før, og gjør at iskappen trekker seg tilbake. Sitat slutt (artikkelen er lengre).

Men altså:  2 cm årlig havstigning ?

Nok en gang setter du fokus på redaksjonelt forfall. Det er ikke annet enn falske, alarmistiske påstander for å hjernevaske en rimelig ukyndig befolkning, BorisA. Det er som under religiøs messing med uendeligheter av gjentakelser. De vet at det virker.

Selv i fjor, da alarmistene hylte om kapp grunnet "fullstendig nedsmelting av Grønlandsisen, fordi hele isen smeltet på en gang!" var netto masseutvikling positiv. Isen la på seg.

IPCCs modeller kjørte samme skremmescenarioer om ismassene i Antarktis. Dessverre for dem, legger dette enorme ismassivet på seg, og det eneste de står tilbake med da, er den volummessige miniatyren Grønlandsisen, som de ikke skammer seg det minste over å juge om i det uendelige.

Jeg holder på med en sak om Grønlandsisen som jeg håper å bli ferdig med i løpet av dagen. Kanskje vil den saken klare sette fokus på hvor fullstendig uærlige alarmistene er. Stay tuned, som det heter i utlandet. :D

PS: Når det gjelder Aftenpostens historie, anbefaler jeg alle å gjøre noen søk selv. De har lite å være stolte av, men dessverre er norske innbyggeres hukommelse svært slett. Dette gjelder både den individuelle hukommelsen og den kollektive. Les dere også opp angående eierskap, redaksjon og annet. Hvis jeg skriver om det, blir folk sinte. Hvis folk finner ut av dette selv, vil det forhåpentlig feste seg. Det meste er å finne under denne linken.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

bøvelen

#3
Mer om havstigning:
Edla Netland ABC nyheter 24.08.13
Florida Keys trues av stigende hav
Påstand: Havnivået stiger ved de populære ferieøyene i USA. Innen 2060 kan nivået være 60 cm høyere enn i dag. Det vises til at et område har fått  salt grunnvann og at de må bygge høyere
Men det er ikke noe konkret bak dette, bare antagelser og dersom?
http://www.abcnyheter.no/video/2013/08/24/florida-keys-trues-av-stigende-hav

edit: korrigert til ABCnyheter

Jostemikk

Sitat fra: bøvelen på august 26, 2013, 12:56:00 PM
Mer om havstigning:
Edla Netland nettavisen 24.08.13
Florida Keys trues av stigende hav
Påstand: Havnivået stiger ved de populære ferieøyene i USA. Innen 2060 kan nivået være 60 cm høyere enn i dag. Det vises til at et område har fått  salt grunnvann og at de må bygge høyere
Men det er ikke noe konkret bak dette, bare antagelser og dersom?
http://www.abcnyheter.no/video/2013/08/24/florida-keys-trues-av-stigende-hav

Er jo bare å ta en titt på hva dataene har å fortelle, slik Steven Goddard gjorde. Svak nedgang de siste 16 år i 2012 (Goddard regnet et år feil):

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Her er ei interaktiv nettside der det bare er å klikke på ønsket sted på verdenskartet for å få opp en graf, samt tilgang til dataene.

http://sealevel.colorado.edu/content/interactive-sea-level-time-series-wizard

Her er grafen de viser etter et klikk over Florida Keys. Utviklingen fram til nå er alt annet enn skremmende. Her må Michael Mann trå dem hjelpende til for å skape ei skikkelig hockeykølle.



Hav- og atmosfæresirkulasjonene styrer vindretningene, og de generelle vindretningene kan gi både opp- og nedgang i regionale områder. Det er ikke en kjeft på denne planeten som kan uttale seg sikker om noe som helst angående havnivåets utvikling de siste 30 år. Usikkerhetene er gigantiske, og det er snakk om modelleringer til olympisk gull. Ingen vet heller hvordan det står til med virkelighetens massebalanse angående innlandsisen på jorda. Ei heller grunnvann/damvann. Det hydrologiske kretsløpet er det ingen som har full kontroll på. Leste for ikke lenge siden om at enorme kystområder i Vietnam synker fordi befolkningen har tappet altfor mye grunnvann. Synkehull florerer nå planeten rundt, og golfere i Florida er heller ikke trygge.

All denne gigantiske usikkerheten kommer ikke akkurat til uttrykk når CAGWerne uttaler seg, og all skyld skal legges på vår bilkjøring og fyring med ved.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Sitat fra: Jostemikk på august 26, 2013, 12:52:56 PM
Sitat fra: BorisA på august 26, 2013, 12:19:01 PM
Mere klimatull fra MSM (Aftenposten side 15 i dag):

«Grønlandsisen forsvinner fort»  er tittelen
Ordrett sitert:
Isen som smelter på Grønland er nå hovedårsaken til at verdenshavene stiger med et par cm hvert år, skriver den danske avisen Politiken.
Varmere vær får isen til å smelte raskere enn før, og gjør at iskappen trekker seg tilbake. Sitat slutt (artikkelen er lengre).

Men altså:  2 cm årlig havstigning ?

Nok en gang setter du fokus på redaksjonelt forfall. Det er ikke annet enn falske, alarmistiske påstander for å hjernevaske en rimelig ukyndig befolkning, BorisA. Det er som under religiøs messing med uendeligheter av gjentakelser. De vet at det virker.

Selv i fjor, da alarmistene hylte om kapp grunnet "fullstendig nedsmelting av Grønlandsisen, fordi hele isen smeltet på en gang!" var netto masseutvikling positiv. Isen la på seg.

IPCCs modeller kjørte samme skremmescenarioer om ismassene i Antarktis. Dessverre for dem, legger dette enorme ismassivet på seg, og det eneste de står tilbake med da, er den volummessige miniatyren Grønlandsisen, som de ikke skammer seg det minste over å juge om i det uendelige.

Jeg holder på med en sak om Grønlandsisen som jeg håper å bli ferdig med i løpet av dagen. Kanskje vil den saken klare sette fokus på hvor fullstendig uærlige alarmistene er. Stay tuned, som det heter i utlandet. :D

PS: Når det gjelder Aftenpostens historie, anbefaler jeg alle å gjøre noen søk selv. De har lite å være stolte av, men dessverre er norske innbyggeres hukommelse svært slett. Dette gjelder både den individuelle hukommelsen og den kollektive. Les dere også opp angående eierskap, redaksjon og annet. Hvis jeg skriver om det, blir folk sinte. Hvis folk finner ut av dette selv, vil det forhåpentlig feste seg. Det meste er å finne under denne linken.
Ja, når det gjelder Aftenposten,  er nok å gripe fatt i på den fronten.
I tillegg oversvømmes avisen av alarmistinnlegg fra alle mulige klimaforskrudde typer. Er ikke mye kvalitetssiling der i gården. Dess større overdrivelser og alarmisme, jo letter slipper man til i AP, kan det virke som.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.