IPCC tar IAC på alvor!

Startet av ebye, juli 17, 2012, 21:37:44 PM

« forrige - neste »

ebye

Omsider har IPCC tatt skjeen i rett hånd. De innrømmer at mye var "galt". Noen ville sikkert sagt Feil på feil, men han er ute or soga

http://wattsupwiththat.com/2012/07/16/by-its-actions-the-ipcc-admits-its-past-reports-were-unreliable/#more-67582

Dette er et turning point, ingen kommentar herfra. Just read.



ConTrari

Jo, ja, men det de gjør av endringer virker noe tamt i forhold til de mer omfattende anbefalingene fra IAC?

http://www.ipcc.ch/pdf/IAC_report/IAC_PR_Completion.pdf

ebye

Kanskje det, ConTrari? Jeg føler meg som et klimaskeptisk ekorn, samler på de nøtter jeg finner!   8)

Snart kommer en skikkelig kokosnøtt!   ;)

ConTrari

Sitat fra: ebye på juli 17, 2012, 22:34:57 PM
Kanskje det, ConTrari? Jeg føler meg som et klimaskeptisk ekorn, samler på de nøtter jeg finner!   8)

Snart kommer en skikkelig kokosnøtt!   ;)

La oss håpe det, men det IPCC skriver, gjør meg ikke spesielt optimistisk.

Bebben

Så... har IPCC implementert alle anbefalingene fra IAC?

I så fall gjelder det vel den neste rapporten, og ikke den som kommer neste år, AR5.

Jeg har en liten følelse av at dette er litt forsinket brannslukking og er ment å bidra til å lappe sammen den tapte troverdigheten forut for AR5.

Og med hensyn til AR5, vet vi jo godt hva som kommer til å stå i den, i og med at vi vet hvem som skriver den. Sånn sett kunne de kanskje ha spart seg hele rapporten?
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ConTrari

Sitat fra: Bebben på juli 17, 2012, 23:46:45 PM
Så... har IPCC implementert alle anbefalingene fra IAC?

I så fall gjelder det vel den neste rapporten, og ikke den som kommer neste år, AR5.

Jeg har en liten følelse av at dette er litt forsinket brannslukking og er ment å bidra til å lappe sammen den tapte troverdigheten forut for AR5.

Og med hensyn til AR5, vet vi jo godt hva som kommer til å stå i den, i og med at vi vet hvem som skriver den. Sånn sett kunne de kanskje ha spart seg hele rapporten?

Ser ut som et litt tafatt forsøk på å ufarliggjøre IAC, ja. Men positivt at IAC-rapporten får fokus igjen, det er mye sprengstoff der.

ebye

Helt enig, Bebben og ConTrari, men ta med at alt dere lister opp kan IPCC konfronteres med. Uansett, IPCC må ikke slippe unna!  ;)8)