Noen sitater og litt til når det faller seg slik

Startet av Jostemikk, mai 30, 2012, 20:00:45 PM

« forrige - neste »

Smiley

Et av de beste eksemplene på at historiene er justert i ettertid har vi i slaget ved Waterloo. Under slaget ved Waterloo ble Napoleon tvunget til å foreta oppstilling på et område han egentlig ikke ønsket å bruke. Men pga av at de engelske styrkene og de prøysiske styrkene nærmet seg hverandre måtte engelskmennene nedkjempes før de to styrkene møttes.
Napoleon var faktisk i ferd med å vinne slaget da de prøysiske styrkene ankom slagmarken. Otto Von Bismarck ledet de prøysiske styrkene som kom engelskmennene til unnsetning og snudde nederlag til seier. Bismarck ble den tyske statens far og etter at England har utkjempet 2 verdenskriger mot Tyskland er slaget ved Waterloo fremstilt som en stor britisk seier, noe som alle som har studert millitærhistorie vet ikke er riktig.

Lord Nelson sin flåtemanøvre ved Trafalgar er også en britisk heltedåd som ikke er riktig gjenngitt i historiebøkene. Nelson sin taktikk med å seile rett på en større flåteformasjon og dele denne opp ble første gang utført av den Dansk/norske flåten i slaget om København i 1704, altså hundre år før Trafalgar. Da slo den dansk/norske flåten en større britisk flåte ved hjelp av samme taktikk. Nelson var ingen pioner, men kjente sitt fag godt og valgte en taktikk han visste hadde virket før.

Så at historien blir preget av hvem som skriver og når den blir skrevet er helt tydelig!

Jostemikk

Takk for bidraget, Smiley. Så lærte jeg noe nytt i dag også. Skal gå sakene nærmere i sømmene en dag jeg får tid, og det skulle ikke forundre meg mye om det viser seg at du i det store og hele har rett.

Dette med at vi mennesker har vært fullstendig ufrie de siste 1000 år (egentlig mye, mye lenger, kanskje lenger enn vi ifølge mainstream har eksistert), og at det kirken ødela bare ble overtatt av bank-, finans-, og industrioligarkene er noe jeg skulle ønske flest mulig brukte litt tid på å forstå rekkevidden av. Vi er ikke tillatt å lære mer enn det de vil vi skal lære, og denne lærdommen blir vi gitt for å kunne fungere som nyttige idioter for oligarkene.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Litt om opphevelse av tyngdekraften og tysk-østerrikske førkrigs-forskere og en etterkrigsforsker fra Russland

Dette innlegget hører like godt hjemme i tråden Om å bli en integrert del av noe annet - eller om å synge en stein, men for det første er det den tyngste tråden jeg har arbeidet med, og for det andre har jeg av nettopp den årsaken avsluttet hovedinnleggene der, noe jeg har skrevet der som avslutning.

Dette innlegget bør være midt i blinken for blant andre translator, og tråden han startet under navnet TOE: The Electric Universe. En tråd som nok plager enkelte mer enn bare litt, og derfor er en av de viktigste trådene vi har her på forumet.

Eugene Podkletnov, Viktor Schauberger og Ott Christoph Hilgenberg

I mellomkrigstiden og under 2. verdenskrig holdt de to forskerne Schauberger (Østerrike) og Hilgenberg (Tyskland) på med mye interessant og fullstendig undertrykket forskning som var blant materialet som ble stjålet av Sovjetunionen og USA etter krigen. Deler av denne forskningen ble flere tiår senere oppfunnet på nytt, muligens utbedret, av den russiske fysikeren Podkletnov.

Nedkjølte superledere, hurtigroterende metallskiver - skaper det fri energi og opphever tyngdekraften ved hjelp av elektronmagnetiske felt?

Under innlegget har jeg lagt inn noen linker, og da dette stoffet ikke er allverdens enkelt tilgjengelig for meg, anbefaler jeg rett og slett de interesserte i å ta en titt på dette og danne seg en mening på egenhånd.

I all enkelhet dreier dette seg i første rekke om å skape elektromagnetiske felt som opphever tyngdekraften. I Podtkletnovs forskning ikke bare for den hurtigroterende metallskiven(e), for i tillegg dannes det et felt over skiven der gjenstander man putter inn i feltet opplever vektløshet. Først mistenkte forskerne at dette kun gjaldt metallgjenstander grunnet magnetismen skapt, men til sin uttalte overraskelse oppdaget de at også ikke-magnetiske gjenstander ble helt eller delvis vektløse.

Utgangspunktet til denne forskningen på 20- og 30-tallet var det ikke helt ukjente eller uintelligente rådet å observere naturen og forsøke gjenskape det man så. Syn, intuisjon, og fantasi var tydeligvis en viktigere del av vitenskapelig tilnærming for 90 år siden enn det er i dag.

Schaubergers og Hilgenbergs forskning ga også andre og oppsiktsvekkende resultater og muligheter. Dette får jeg eventuelt komme tilbake til. Det eneste sitatet jeg legger ut her er om forskningen til Podkletnov.

SitatPodkletnov's gravity shielding experiments

According to the account Podkletnov gave to reporter Charles Platt in a 1996 phone interview, during a 1992 experiment with a rotating superconducting disk:

SitatSomeone in the laboratory was smoking a pipe, and the pipe smoke rose in a column above the superconducting disc. So we placed a ball-shaped magnet above the disc, attached to a balance. The balance behaved strangely. We substituted a nonmagnetic material, silicon, and still the balance was very strange. We found that any object above the disc lost some of its weight, and we found that if we rotated the disc, the effect was increased.

Podkletnov published a paper in 1992 reporting that the weight of an object directly above the disk was decreased. He concluded that the superconducting disk was shielding the Earth's gravitational force above it. This is sometimes called the Podkletnov effect.

Deler av dette med vektløshet forbundet med hurtigroterende objekter er også tatt opp av dr. Judy Wood i forbindelse med hennes søk etter forståelse av det som skjedde i New York den 11. september 2001. Link er lagt ut nederst.


http://de.wikipedia.org/wiki/Ott_Christoph_Hilgenberg

http://www.schauberger.co.uk/home.html

http://www.youtube.com/watch?v=8M81_FRbTLc (Schauberger-vortex)

http://en.wikipedia.org/wiki/Eugene_Podkletnov

http://www.youtube.com/watch?v=AgyAFElQZcU (Eugene Podkletnov om opphevelse av tyngdekraften ved hjelp av eletromagnetiske felt)

http://www.drjudywood.com/articles/a/gravity/gravity.html
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#318
Om å gjøre seg styrtrike på andres død, nød og elendighet

SitatFor the last one hundred and fifty years the history of the House of Rothschild has been to an amazing extent the backstage history of Western Europe... Someone once said that the wealth of Rothschild consists of the bankruptcy of nations.
Frederick Morton, The Rothschilds, Fawcett Publishing Company, N.Y., 1961

SitatThe five sons established branches in the prinsipal cities of Europe, the most successful being James in Paris and Nathan Maye in London. Ignatius Balla in The Romance of the Rothschilds tells us how the London Rothchild established his fortune. He went to Waterloo, where the fate of Europe hung in the blanace, saw that Napoleon was losing the battle, and rushed back to Brussels. At Ostend, he tried to hire a boat to England, but because of a raging storm, no one was willing to go out. Rotschild offered 500 francs, then 700, and finally 1,000 francs for a boat. One Sailor said, "I will take you for 2000 francs; then at least my widow will have something if we are drowned." Despite the storm, the crossed the Chanell.

The next morning, Rothschild was at his usual post in the London Exchange. Everyone noticed how pale and exhausted he looked. Suddenly, he started selling, dumping large quantities of securities. Panic immediately swept the Exchange. Rothschild is selling; he knows we have los the Battle of Waterloo. Rothschild and all of his known agents continued to throw securities onto the market. Ballas says, "Hothing could arrest the disaster. At the same time he was quietly buying up all securities by means of secret agents whom no one knew. In a single day, he had gained nearly a million sterling, giving rise to the saying, 'The Allies won the Battle of Waterloo, but it was really Rothschild who won.'"

In The Profits of War, Richard Lewinsohn says, "Rothschild's war profits from the Napoleonic Wars financed their later stock speculations. Under Metternich, Austria after long hesitation finally agreed to accept financial direction from the House of Rothchild.

Kilder: Ignatius Balla, The Tomance of the Rothschilds, Everleigh Nash, London, 1913

The New York Times, April 1, 1915 reported that in 1914, Baron Nathan Mayer de Rothschild went to court to supress Ignatius Balla's book on the grounds that the Waterloo story about his grandfather was untrue and libelous. The court ruled that the story was true, dismissed Rothschild's suit, and ordered him to pay all costs. The newspaper noted in this story that "The total Rothschild wealth has been estimated at $2 billion.
The Secrets of the Federal Reserve av Eustace Mullins, Bridger, House Publishers, Inc., 1991

To milliarder US $ i 1915 tilsvarer i dag US $47,43 milliarder. Så kom effekten av The Federal Reserve Act 1913, som fikk en flying start for bankoligarene i 1914 i og med 1. verdenskrig. Så kastet de verden ut i økonomisk katastrofe til fordel for sitt eget pengesystem, før 2. verdenskrig kom og fulgtes av mer nær historie de fleste kjenner til.

Med tanke på de Rothschildske Napoleonskriger, The Federal Reserve Act, 1. verdenskrig, 2. verdenskrig, korea- og vietnamkrigen, Den kalde krigen, samt 70-tallets begynnelse med det som kalles The Nixon Shock, tenkte jeg det kunne være interessant å ta en titt på hva Norges Federal Reserve Bank sier om den historiske inflasjonen i Norge. Synes spor av de historiske hendelsene?

[attachimg=1]



http://data.bls.gov/cgi-bin/cpicalc.pl

http://www.norges-bank.no/Upload/import/publikasjoner/skriftserie/35/hele.pdf

http://en.wikipedia.org/wiki/Nixon_Shock
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Dette er viktige opplysninger, Jostemikk. Ingen kan forstå nåtidens innviklede og ofte skjulte systemer uten å forstå fortiden og hva som ledet menneskeheten fram til de resultatene vi ser i dag. Det går en rød tråd gjennom historien, og den går langt tilbake i tid.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Tiåret da Norge ble kun et foretaksnummer i det Rothschildske imperium, og styrelederstillingene het statminister, utenriksminister og sentralbanksjef

En kan tillegge redaksjonssjef, forlagssjef, utdanningsminister, innenriksminister, domstolsledere/jurister og resten av stillingsbetegnelsene i de samme ormebolene, og glem for all del ikke Stay Behind-sjef, hærsjef, e-tjenestesjef og resten av det som har med de klandestine kreftene i vårt land å gjøre.

Nasjonalbiblioteket, søk: Rothschild, medium: De norske avisene som arkivert i perioden 1820 til nå

På et utenlandsk debattforum var en av debattantene fullstendig fortvilt for et halvt års tid siden. Han var lei seg fordi ingen tok opp finansimperienes rolle i forbindelse med det som skjedde i Mistøsten, der stat etter stat har blitt invadert, og Syria fortsatt er truet, mens Iran står for tur. Han var direkte forbannet over at de mektigste bank- og finansakrobatene i verden aldri ble nevnt i forbindelse med det som skjer, og nevnte Rothschild-imperiet.

Han fikk da et kort og konsist svar. Rothschild og resten av finansfyrstene blir aldri nevnt i MSM fordi de er MSM.

Selv har jeg opplevd at en jeg snakket med ble ekte og velmenende fortvilt over at jeg under en diskusjon nevnte navnet Rothschild. - Nei, Jostemikk! Nei-nei! Du er lurt trill rundt! Rotschildfamilien finnes ikke. Den er et stygt eventyr oppfunnet av konspirasjonsteoretikere!

Jeg håper en liten graf vil være forklarende og vise hvorfor et intelligent menneske kan være så kunnskapsløs om et tema

Er det så enkelt at den fortvilte debattanten nevnt over hadde rett? Er de vernet av det MSM de selv kontrollerer og eier? Jeg har tidligere lagt ut full dokumentasjon på at NTB og Reuters begge ble startet av og eid av askenasier, der Rothschild både har svingt taktstokken og spilt førstefiolin, samt at Schibsted er eid av en av Rothschild-imperiets foretrukne andrefioliner.

Søket i aviser på Nasjonalbiblioteket.no

Det ble gjort så enkelt en kan gjøre det. Søkeord Rothschild, krysset av for mediet aviser. Jeg delte det inn i tiårsperioder fra første treff. Disse søkene treffer sjelden 100 %, og flere ting trekker nedover, blant annet at jeg ikke har undersøkt hva som sto i hver artikkel. Allikevel er det ved hjelp av de enkle søkeparameterne beskrevet liten tvil om at tallenes tale er klar, og at tallenes tale er dramatisk.

Jeg har i tidligere innlegg skrevet at Norge ble kuppet av det jeg karakteriserer som navneskiftere, og at dette skjedde i forkant av og under den russiske revolusjonen i 1917. Jeg har dessuten spekulert over om flesteparten av disse navneskifterne av askenasisk-sionistisk opphav valgte seg Arbeiderpartiet som base.

Litt historie om Det norske Arbeiderparti

Sitat1900–1918

I perioden frem mot første verdenskrig fikk den faglige og politiske arbeiderbevegelsen sitt gjennombrudd. Landsorganisasjonens og fagforbundenes styrke førte til organisering også hos motparten. Kampforholdene i arbeidslivet ble regulert gjennom et nasjonalt tariffsystem.

Ved Stortingsvalget i 1903 fikk partiet sine første representanter på Stortinget. Nye lokalforeninger ble stiftet og medlemstallet økte.

1918–1927 Fra revolusjon til revisjon

Etter første verdenskrig og den russiske revolusjon radikaliserte Arbeiderpartiet seg til å bli et revolusjonært parti for proletariatet. Arbeiderpartiet valgte med det å bli medlem av den kommunistiske internasjonale også kalt komintern. Innmeldelsen førte til splittelse av partiet og høyrefløyen brøt seg løs og dannet Norges Socialdemokratiske Arbeiderparti.

Hvis Norge ble kuppet i perioden 1900-1918, og Rothschild-dynastiet sto bak slik jeg mener, skulle en kunne anta at 1918 var et vendepunkt når det gjaldt den dominerende makten de fikk over Norge etter revolusjonen. En revolusjon som ergo ikke kun skjedde i Russland, ei heller bare i Norge, men som etter at The Federal Reserve ble etablert i USA ente opp som en verdensrevolusjon styrt av de mektigste økonomiske kreftene verden har sett, av dem selv titt og ofte nevnt som Den nye verdensorden.

Tallenes tale

Ta alle mulige forbehold om den fullstendige verdien av denne grafen. Gjennom andre arkiv er jeg sikker på at man vil finne solide variasjoner fra det min graf viser. Den taler allikevel sitt tydelige språk, og etter 1918 er Rothschild kun nevnt tre ganger i de avisene som Nasjonalbiblioteket har i sine arkiver.

[attachimg=1]

En annen av de mektigste bank-, finans- og oljeoligarene verden har sett er Rockefeller-dynastiet. Rockefeller var en av de medskyldige da utvalgte oligarker i hemmelighold trakk seg tilbake på Jekyll Island for å starte The Federal Reserve.

Rockefeller har i årene etter at de bidro til opprettelsen av Folkehelseinstituttet og Økonomisk Institutt hadde særlig tilknytning til to familier tilknyttet Arbeiderpartiet. Representanter for begge disse familiene har blitt tildelt toppstillinger innen klima-alarmismen og andre viktige internasjonale posisjoner innen FN- og NATO-systemet. Det er på høy tid at flere enn to norske kritikere av klimaalarmismen begynner å granske deres forbindelser til bakmannen til Club of Rome, David Rockefeller. At de samme familiene er tilnyttet Trilateral Commission, Council on Foreign Relations og Bilderberg-gruppen gjør saken enda mer interessant, og er selvfølgelig en av årsakene til at jeg tidlig forsøkte peke ut representanter fra disse to Arbeiderparti-familiene som spesielt interessante i forbindelse med klimasaken.



http://www.nb.no/nbsok/search?page=0

Kan vi stole på de store nyhetsbyråene?

Schibsted - den norske filialen til bankoligarkene

http://no.wikipedia.org/wiki/Arbeiderpartiet#Historie

http://en.wikipedia.org/wiki/Jekyll_Island
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på april 10, 2014, 00:37:32 AM
http://www.youtube.com/watch?v=AgyAFElQZcU (Eugene Podkletnov om opphevelse av tyngdekraften ved hjelp av eletromagnetiske felt)

http://www.drjudywood.com/articles/a/gravity/gravity.html

Videoen med Yevgeni Podkletnov er jo veldig interessant, han framstår som både tenksom, intelligent og realistisk i den lange videoen. Hans kommentarer om subatomære partikler ("40 størrelsesordner mindre enn elektronet") er i sannhet spesielle. Men hans argument om at radiobølger må ha et medium å formidle bølgene i, lyder jo overbevisende. Hvis rommet er et fullstendig vakum, hvordan formidles elektromagnetiske bølger? På sett og vis gjeninnfører han den klassiske eteren.

Videre omtaler han NASA og romfergen som "the technology of nuts and bolts", noe jeg tror han har svært rett i, ihvertfall når det gjelder det som er offentlig kjent. Han omtaler også den moderne vitenskapen  som "den moderne inkvisisjon", og da kjenner vi oss jo igjen ifra klimadebatten.

Jeg anbefaler de som har tid å se videoen.

Det er åpnebart at enkelte i viktige posisjoner har tatt hans forskning seriøst, se dette f.eks.

SitatMonday, 29 July, 2002, 03:23 GMT 04:23 UK
Boeing tries to defy gravity

Researchers at the world's largest aircraft maker, Boeing, are using the work of a controversial Russian scientist to try to create a device that will defy gravity.

The company is examining an experiment by Yevgeny Podkletnov, who claims to have developed a device which can shield objects from the Earth's pull.

Dr Podkletnov is viewed with suspicion by many conventional scientists. They have not been able to reproduce his results.

The project is being run by the top-secret Phantom Works in Seattle, the part of the company which handles Boeing's most sensitive programmes.

The head of the Phantom Works, George Muellner, told the security analysis journal Jane's Defence Weekly that the science appeared to be valid and plausible.

Dr Podkletnov claims to have countered the effects of gravity in an experiment at the Tampere University of Technology in Finland in 1992.

The scientist says he found that objects above a superconducting ceramic disc rotating over powerful electromagnets lost weight.

The reduction in gravity was small, about 2%, but the implications - for example, in terms of cutting the energy needed for a plane to fly - were immense.

Scientists who investigated Dr Podkletnov's work, however, said the experiment was fundamentally flawed and that negating gravity was impossible.

Research explored

But documents obtained by Jane's Defence Weekly and seen by the BBC show that Boeing is taking Dr Podkletnov's research seriously.

The hypothesis is being tested in a programme codenamed Project Grasp.

Boeing is the latest in a series of high-profile institutions trying to replicate Dr Podkletnov's experiment.

The military wing of the UK hi-tech group BAE Systems is working on an anti-gravity programme, dubbed Project Greenglow.

The US space agency, Nasa, is also attempting to reproduce Dr Podkletnov's findings, but a preliminary report indicates the effect does not exist.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Det er to andre ting verdt å legge merke til. Som tittelen på dette innlegget forteller litt om, snakker vi om forskning som begynte for 80 til 90 år siden. Dessuten har det vokst fram tilsvarende forskning på flere kontinenter i moderne tid. Noe av dette peker på sideeffekter, så som usynliggjøring. Så vidt jeg kan forstå kommer dette fra "seriøse" forskere fra "seriøse" institutter. Et interessant poeng når det gjelder koblingen levitasjon/usynlighet heter John Hutchison.

Jeg slipper ikke helt taket i det jeg så vidt har nevnt tidligere i denne forbindelsen. Naturvitenskaperne som for snart 100 år siden nevnte viktigheten av å studere naturen, ikke lærebøker. Har naturen noe å by på? Har den oppfunnet sin egen blanding av Tesla-coil og hurtigrotasjon?

[attachimg=1]

Et tredje poeng når det gjeler effekter observert er molekylær oppløsning/svekkelse. Ikke vet jeg, men det skjer mer mellom himmel og jord enn de fleste andre steder her på planeten:

[attachimg=2]


http://www.drjudywood.com/articles/erin/
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Sitat fra: Jostemikk på april 12, 2014, 10:30:44 AMNoe av dette peker på sideeffekter, så som usynliggjøring. Så vidt jeg kan forstå kommer dette fra "seriøse" forskere fra "seriøse" institutter. Et interessant poeng når det gjelder koblingen levitasjon/usynlighet heter John Hutchison.

http://www.telegraph.co.uk/news/1559579/Physicists-have-solved-mystery-of-levitation.html

SitatPhysicists have 'solved' mystery of levitation

By Roger Highfield, Science Editor

7:05AM BST 06 Aug 2007


In theory the discovery could be used to levitate a person

Levitation has been elevated from being pure science fiction to science fact, according to a study reported today by physicists.

In earlier work the same team of theoretical physicists showed that invisibility cloaks are feasible.

Now, in another report that sounds like it comes out of the pages of a Harry Potter book, the University of St Andrews team has created an 'incredible levitation effects' by engineering the force of nature which normally causes objects to stick together.

Professor Ulf Leonhardt and Dr Thomas Philbin, from the University of St Andrews in Scotland, have worked out a way of reversing this pheneomenon, known as the Casimir force, so that it repels instead of attracts.

Their discovery could ultimately lead to frictionless micro-machines with moving parts that levitate But they say that, in principle at least, the same effect could be used to levitate bigger objects too, even a person.

The Casimir force is a consequence of quantum mechanics, the theory that describes the world of atoms and subatomic particles that is not only the most successful theory of physics but also the most baffling.

The force is due to neither electrical charge or gravity, for example, but the fluctuations in all-pervasive energy fields in the intervening empty space between the objects and is one reason atoms stick together, also explaining a "dry glue" effect that enables a gecko to walk across a ceiling.

Now, using a special lens of a kind that has already been built, Prof Ulf Leonhardt and Dr Thomas Philbin report in the New Journal of Physics they can engineer the Casimir force to repel, rather than attact.

Because the Casimir force causes problems for nanotechnologists, who are trying to build electrical circuits and tiny mechanical devices on silicon chips, among other things, the team believes the feat could initially be used to stop tiny objects from sticking to each other.

Prof Leonhardt explained, "The Casimir force is the ultimate cause of friction in the nano-world, in particular in some microelectromechanical systems.

Such systems already play an important role - for example tiny mechanical devices which triggers a car airbag to inflate or those which power tiny 'lab on chip' devices used for drugs testing or chemical analysis.

Micro or nano machines could run smoother and with less or no friction at all if one can manipulate the force." Though it is possible to levitate objects as big as humans, scientists are a long way off developing the technology for such feats, said Dr Philbin.

The practicalities of designing the lens to do this are daunting but not impossible and levitation "could happen over quite a distance".

Prof Leonhardt leads one of four teams - three of them in Britain - to have put forward a theory in a peer-reviewed journal to achieve invisibility by making light waves flow around an object - just as a river flows undisturbed around a smooth rock.

Les det som står på side 4 hos Judy Wood i forbindelse med orkanen Erin:

http://www.drjudywood.com/articles/erin/erin4.html

Dette er den store orkanen som ble tiet bort av MSM, og som jeg skrev litt om her:

Om å bli en integrert del av noe annet - eller om å synge en stein - Jenta som ble født, levde, og døde ukjent og alene

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#324
Edit: Bildet som viser en planke som stikker gjennom en murkant tror jeg skyldes at den har truffet et dreneringshull.

Hvorfor løfter tornadoer tunge gjenstander?

Etter å ha lest påstander om Field Effect, oppheving av gravitasjon og forandring på molekylnivå i forbindelse med både tornadoer og orkaner måtte jeg sjekke hva mainstream sa om en av effektene, tornadoenes evne til å få tunge gjenstander til å sveve.

Så lenge jeg kan huske har jeg tatt for gitt at tornadoens trakt er en ren støvesuger som sveiper over bakken og suger opp alt som kommer i dens vei. Etter å ha sett på titalls videoer og lest vitneutsagn og søkt etter mainstreams forklaring på løfte-effekten er jeg sannelig ikke sikker lenger. Det ser faktisk ut til at forskerne ikke har noen forklaring på fenomenet. Den engelske versjonen om tornadoer på Wikipedia er ganske omfattende, men gir ingen forklaring. Den norske er en forkortet versjon av den engelske. Store Norske leksikon har en brukbar side om tornadoer, og har dette å si:

SitatSett utfra den lokale virkning er tornadoen det mest ødeleggende atmosfæriske fenomen. De store skadene skyldes vinden, men også undertrykket i den sentrale del av tornadoen, som kan få biler og hus til å «eksplodere».

En merkelig forklaring. De har rett nok en versjon av støvesugereffekten, at suget skyldes vakuum, eller undertrykk som de beskriver det, men dette var jo nettopp effekten jeg ikke får til å henge på greip, og årsaken til tvilen kommer under. Deres forklaring av denne undertrykk-effekten er at gjenstander som hus og biler "eksploderer". Høres ut som fantasier om eksploderende astronauter når det går hull på romdrakta, altså en slags verdensrekord i dykkersyke.

Vindstille i tornadoens øye, akkurat som i orkanens?

SitatTornados are associated with electrical storms. Scientists have been arguing for years as to whether storm electricity helps spawn tornados and whether electrical effects are important attributes of the funnels. The first eyewitness account is descriptive of obvious electrical activity inside a funnel. The second bit of testimony is even more interesting since it describes long vertical light columns (like "neon tubes) associated with tornado funnels. The tubes tie in with occasional observations of aurora-like columns above distant thunderstorms.

A farmer living near Greensburg, Kansas on 22 June 1928 had the rare "privilege" of looking right up into a tornado funnel while standing at the entrance of his cyclone cellar.

SitatAs I paused to look I saw that the lower end, which had been sweeping the ground, was beginning to rise. I knew what that meant, so I kept my position. I knew that I was comparatively safe and I knew that if the tornado again dipped I could drop down and close the door before any harm could be done.

At last the great shaggy end of the funnel hung directly overhead. Everything was as still as death. There was a strong gassy odor and it seemed that I could not breathe. There was a screaming, hissing sound coming directly from the end of the funnel.

I looked up and to my astonishment I saw right up into the heart of the tornado!

There was a circular opening in the center of the funnel, about 50 or 100 feet in diameter, and extending straight upward for a distance of at least 1&Mac218;2 mile, as best I could judge under the circumstances. The walls of this opening were of rotating clouds and the whole was made brilliantly visible by constant flashes of lightning which zigzagged from side to side.
(Monthly Weather Review, 58: 205, 1930)

Everything was as still as death. Det passer dårlig med voldsomme vinder og stort undertrykk som får gjenstander til å bli luftbårne, selv om en bør legge merke til at vitnet sa at det var vanskelig å puste, som som vel kan være vitnesbyrd om en vakuum-effekt. Men alt i alt, bonden ble ikke løftet i været, han fortalte det stikk motsatte, at det var stille som i graven.

På de fleste filmer og bilder jeg har sett av tornadoer virker gjenstandene som er løftet å rotere/sveve på utsiden av trakten til tornadoen. En av filmene illustrerer brukbart at det blåser når veggen passerer ei buske, for deretter å roe seg litt, før det igjen blåser hardt på buska, men denne gang fra motsatt side. Dette er vel også en rimelig forklaring på hva som skjer med de mye større orkanene, der det er rolig og pen vær i orkanens øye. Her er en ingeniørs forklaring:

SitatVideos of the truck-tossing tornado have been seen by millions, leaving many to wonder: How exactly can a tornado pick up tractor-trailers and lift them into the air?

"Tornadoes have two means of picking up vehicles," said Fred Haan, a professor of mechanical engineering at Rose-Hulman Institute of Technology in Indiana, who has worked on tornado simulations for about a decade.

Tornadoes are weird at their core, says Haan. Because of the massive amount of energy, things tend to be chaotic. "One of the things that I haven't come up with a good answer for is why something gets picked up and another thing doesn't. We can have a model we test 20 to 30 times, and only two of the times will a vehicle get picked up in the air and fly," he told Life's Little Mysteries.

Tornadoer er tydeligvis svært forvirrende selv for fagfolk, og det som interesserer meg spesielt med ingeniørens uttalelser er at han ikke finner noen forklaring på hvorfor enkelte gjenstander blir løftet, mens andre blir stående. Her er et kort eksempel, og dere må klikke på linken, for videoen er sperret for innebygging:

http://www.youtube.com/watch?v=E45JLnggmX8

Den neste videoen viser trailere som svever som løv:

http://www.youtube.com/v/WABqwKjQM_c


Ingeniøren jeg siterte over nevnte også at tornadoene hadde det med å plassere bilene den løftet på de underligste steder. Etter å ha studert mange bilder lar jeg dette illustrere hva han mente:

[attachimg=1]


Tornadoer og orkaner - naturens måte å vise fram Tesla- og Hutchison-effekten på?

Det finnes i hvert fall en del merkelige ting som skjer, og jeg tviler på at det som vises på bildene under kun skyldes stor hastighet hos gjenstandene som kolliderte med andre gjenstander. Dette er nok noen strøtanker på det kanskje umulige oppdraget å forstå hva som skjedde med tårnene i New York 11. september 2001. Effekten av blant andre Hutchison-eksperimentene viser gjerne flere effekter av samme eksperiment, der enkelte gjenstander ser ut til å forandres på molekylnivå som fører til at forskjellige materialer "smelter" inn i hverandre.

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]






http://en.wikipedia.org/wiki/Tornado

http://drjudywood.com/articles/erin/erin3.html

http://www.livescience.com/19483-texas-tornadoes-toss-18-wheelers.html

http://snl.no/tornado/meteorologi
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Det er i sannhet svært underlige bilder dette. Jeg har ingen klare svar, men jeg er enig i at trailere som flyr hundrevis av meter og titalls meter opp i lufta er rare greier. Den første videoen er spesiell, der det ser ut som om to biler som er parkert omtrent med fronten mot hverandre, begge blir løftet samtidig opp i hver sin bakende og klasker sammen stående vertikalt. Det må være en spesiell vind som gjør slikt.

Som du peker på er det massevis av elektrisitet i slike stormer, det bevitner jo alle lynnedslagene til bakken og mellom skyene. Der det er elektrisitet er det gjerne også magnetisme, det er jo to sider av samme sak. Så i tillegg til vind er det kraftige dynamisk elektriske og magnetiske krefter i spill. Kan det være magnetiske krefter som løfter objektene med mye stål i seg, kombinert med vind?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Sitat fra: Amatør1 på april 15, 2014, 20:48:18 PMSom du peker på er det massevis av elektrisitet i slike stormer, det bevitner jo alle lynnedslagene til bakken og mellom skyene. Der det er elektrisitet er det gjerne også magnetisme, det er jo to sider av samme sak. Så i tillegg til vind er det kraftige dynamisk elektriske og magnetiske krefter i spill. Kan det være magnetiske krefter som løfter objektene med mye stål i seg, kombinert med vind?

Jeg har sant og si ingen svar, bortsett fra at jeg samler inn stoff som kan peke på at naturen selv ser ut til å være i stand til å utøve originalen av de eksperimentene andre senere har forsøkt å gjenskape med større eller mindre hell.

Dette begynte egentlig med at jeg måtte ta inn over meg en nesten surrealistisk hendelse. At værmeldingene for New York og resten av østkysten den 11. september 2001 meldte vakkert, vindstille vær. Dette kan en finne på opptak av diverse "Frokost-TV"-sendinger den morgenen. De de ikke fortalte noe om, var at en meget stor orkan, Erin, i flere dager hadde hatt kurs rett mot verdensmetropolen. Erin lå så nærme land i den timen tårnene ble pulverisert, bilene deformerte, og mange meldte fra om merkelige levitasjonsopplevelser, at jeg har blitt tvunget til å se nærmere på naturens egen "Teslacoil", for det ser virkelig ut som om både tornadoer og orkaner har noen merkelige sideeffekter som forskerne holder fullstendig kjeft om.

Resten av det som skjedde kan ha sammenheng med satellitter eller andre installasjoner. Etter at tårnene var drevet utover Atlanteren som støv, satte orkanen Erin sporenstreks retning rett østover, altså vekk fra kysten, før den deretter tok en nordøstlig kurs og døde et sted langs kysten av Grønland.

Det du nevner om magnetisme i forbindelse med orkaner kan være et godt poeng, og det ser virkelig ut som om bilene tiltrekkes av hverandre på den videoen. En annen forklaring kan være at de står med frontene mot hverandre, og at den lettere bakenden på bilene letter først, og at dette kan være årsaken. Jeg vet ikke.

For de som tar en titt på bilder av biler som er herjet med av tornadoer, ser det ut til at de svært ofte havner i klynger, eller to og to biler oppå hverandre. Ikke helt ulikt deler av det som skjedde 11. september, der biler enten ble snudd trill rundt alene, eller havnet på hverandre.

At mykere gjenstander penetrerer eller integreres med hardere gjenstander er også et fenomen som ser ut til å opptre både naturlig og 11. september.

Brukte de orkanen Erin? I så fall, skapte de den, og styrte den? Jeg har samlet en del stoff om tilsvarende år det gjelder blant annet orkanene i Asia-havet i fjor. Det kommer nok litt om dette etter hvert.

Legger ut et bilde etter en tornado. En enkel pinnestol som har penetrert en betongvegg.

[attachimg=1]

Som jeg så ofte har nevnt bør vi seriøst overveie om den fysikken dagens studenter lærer er særlig annet enn et røykteppe der bare det nødvendige for å opprettholde oligarkenes produksjon og fortjeneste slipper ut som allmenn kunnskap.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

En bedre versjon av bildet i forrige innlegg:

[attachimg=1]

Bildet er fra en kategori 5 tornado i 2011.

http://stormstalker.wordpress.com/2013/02/13/joplin/
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

translator

#328
Sitat fra: Amatør1 på august 10, 2013, 21:42:08 PM
Sitat fra: translator på august 10, 2013, 21:11:12 PM
Jeg tenker da på det flyet som traff Washington, der det drepte 188 mennesker ansatt i USAs forsvarssentrum Pentagon

Har du sett dokumentasjonen nylig postet her, som viser at det som traff Pentagon, ikke kan ha vært American Airlines flight 77, eller et annet Boeing 757-223?

Ta testen "Hunt the Boeing" omtalt her.

Dokumentaren "Pentagons vitner" ligger ute på NRKs nettside til førstkommende mandag:

(Witness DC: 9/11) Tysk dokumentar. Utallige filmopptak finnes fra de dramatiske timene etter terrorangrepet i Washington DC. Denne dokumentaren er satt sammen av amatøropptak, sekvenser filmet av redningsmannskaper og politi og av nyhetsreportere. Hvordan så Washington ut midt i kaoset og redningsarbeidet?
http://tv.nrk.no/program/koid23006111/pentagons-vitner

Her intervjues personer som sier de så et fly styrte inn i Pentagon like etter at det skjedde. Helt på slutten (44 min) får vi også se redningsmannskaper/politi inne i Pentagon-bygningen som plukker opp rester av flyet med "American Airlines" og delenummer (ved å stoppe filmen på 45:06 ser jeg teksten tydelig).

seoto

Translator: Jeg har et spørsmål jeg har brent inne med en stund. Hvordan kan det ha seg at du er skeptisk til påstanden om menneskeskapte klimaendringer all den tid NRK påstår at det er bevist at vi har slike endringer? Eller er det bare på enkelte områder du stoler på NRK?

Ang. 11. sept. 2001: Har du lest hva Judy Wood skriver? Har du ikke funnet noen feil i den offisielle versjonen? Hva sier den offisielle versjonen om f.eks. bygning 7?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.