Klimaflyktninger -fins dom?

Startet av ConTrari, desember 10, 2011, 23:12:54 PM

« forrige - neste »

ConTrari

Takk til SjatH på VGD for denne linken.

Unesco faller UNEP i ryggen med en rapport som slår bena under hysteriet om "klimaflyktninger".

Dette gjengis i svenske DN, noen som vedder imot at denne informasjonen ikke finner veien til norske medier? Jeg vedder en flaske rødvin på at våre redaksjoner holder oss trygt fryktsomme med sin taushet  ;D


"En ofta refererad prognos bygger på bedömningar som gjordes i början av 1990-talet av den brittiska professorn i miljövetenskap Norman Myers. Den talade om uppemot 200 miljoner klimatflyktingar.

Norman Myers och andra forskare menade att det fanns 25 miljoner sådana flyktingar redan 1995, vid sidan av de 27 miljonerna "vanliga" flyktingar. Myers hävdade att miljöflyktingar är "ett nytt fenomen på den globala arenan". Han trodde att antalet som flyr extremväder skulle fördubblas till 50 miljoner 2010.

Denna dramatiska förutsägelse användes av en rad aktörer i klimatdebatten. En av dessa var FN:s miljöorgan Unep, som nu dock har tagit avstånd från prognosen och från sin hemsida tagit bort en karta som visar områden varifrån miljoner tros tvingas fly.

Nu skriver vi 2011, och ännu finns inga tydliga bevis för att ökat extremväder skulle ha lett till ökade internationella flyktingströmmar. Det visar den senaste forskningen, som sammanställts för ett annat FN-organ, Unesco, av migrationsexperten Stephen Castles vid universitetet i Sydney.

Detta betyder inte att människor har slutat ge sig av när cykloner slår till eller torka bränner deras odlingsmarker, men de förflyttningar som sker är oftast korta och tillfälliga."


http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/inga-bevis-for-fler-klimatflyktingar

Bra, Sverige!


seoto

Fint at du la den ut - jeg fikk visst aldri somlet meg til det.

De sier også at antallet rapporterte katastrofer øker, mens antallet dødsfall pga værrelaterte katastrofer har avtatt dramatisk.
I vår tekniske tid har vi vel fått bedre muligheter til å hjelpe folk når katastrofen slår til.

Psst: Ikke si noe til alarmistene, de vil protestere sterkt, for deres forbilder vil ikke at de skal vite dette.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: seoto på desember 10, 2011, 23:32:08 PM
Fint at du la den ut - jeg fikk visst aldri somlet meg til det.

De sier også at antallet rapporterte katastrofer øker, mens antallet dødsfall pga værrelaterte katastrofer har avtatt dramatisk.
I vår tekniske tid har vi vel fått bedre muligheter til å hjelpe folk når katastrofen slår til.

Psst: Ikke si noe til alarmistene, de vil protestere sterkt, for deres forbilder vil ikke at de skal vite dette.

Ja, med moderne mediadekning og ikke minst med mobiltelefoner og internett utbredt over hele kloden, blir det langt enklere å formidle naturkatastrofer.

Ingen vet noe sikkert om det er blitt fler eller færre av dem, det viktige er at færre mennesker omkommer.