"Klima for dummies" som eget kapittel / tema på Klimaforskning.com?

Startet av BorisA, juli 24, 2012, 18:56:37 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Sitat fra: Bebben på juli 26, 2012, 00:52:03 AM
Okular, en eller annen skrev en rapport for en to-tre år siden om SS' mange påstander i klimadebatten med spesifikke tilbakevisninger av enkeltpåstander. Har prøvd å søke, men finner den ikke. Jeg tror jeg har et navn på forfatteren, men lar være å nevne det foreløpig for ikke å påvirke andre dersom jeg husker feil :)

Noen andre som vet hvilken rapport jeg snakker om?

Het han Rogers?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Lubos har en PDF-rapport som kan lastes ned, der han tar punkt for punkt. I ettertid av denne har vi jo debattforfalskningen, slettingen og alle usannhetene fra Cook i forbindelse med dette.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Okular

Sitat fra: Jostemikk på juli 26, 2012, 09:23:32 AM
Lubos har en PDF-rapport som kan lastes ned, der han tar punkt for punkt. I ettertid av denne har vi jo debattforfalskningen, slettingen og alle usannhetene fra Cook i forbindelse med dette.

Jeg tenkte vel mer på de påståtte fingeravtrykkene, som f.eks. presentert i The Scientific Guide to Global Warming Skepticism.

Det er disse som stadig vekk trekkes fram som 'bevis' i hytt og gevær. Trondhjem f.eks. er jo fæl på den der. Totalt autoritetstro og uskeptisk. John Cook og Dana Nuccitelli (dana1981) er jo ellers ikke mye til klimaautoriteter ...

Motls punkter, som for all del er både link- og lesverdige, tar vel heller for seg SkS sin lange rekke med stråmannsversjoner av skeptiske argumenter.