Om forumets funksjoner > Tips og forslag

Linker på forumet

(1/9) > >>

ebye:
Linken til Die kalte Sonne bør legges i vår linkeliste på forsiden, seoto

http://kaltesonne.de/

Nyhetene her ligger under:

News and Termine

seoto:
Oppdrag utført.

Brattbakkallen:
Jeg har fulgt med her ei god stund, men er veldig ukjent med hvordan jeg går fram for å få til ting. Som en liten prøve-ballong sender jeg ut denne: Jeg har merket meg at enkelte har annonsert at de har kjøpt kjente skeptikkerbøker. (Eks. Donna Laframboise, som nå er kommet i en utmerket norsk oversettelse og ved juletider proklamerte en at vedkommende hadde spandert på seg Bob Carters "Climate: The Counter Consensus"). Dette er bøker jeg selv kjøpte med en gang de kom ut. (Donnas bok kom først som Kindle, men jeg kjøpte den også som ordinær bok når den kom.)  Før jeg selv lager en hel roman her, så mener jeg at det kunne være en god ide' om de som leser disse bøkene legger ut en slags bokomtale som viser hva de mener om bøkene. Det hadde i hverfall vært en god hjelp for meg den gangen jeg begynte å sette meg inn i argumentene som faktisk fantes mot IPCC og såkalt "konsensus". Jeg er vel av den gamle skole og leser både engelsk, tysk og fransk, men har noen peiling på om en engelsk utgave av Die Kalte Sonne er på trappene?
Dette innlegget var altså først og fremst en liten test på hvordan mine innlegg, med tilhørende avatar, kom til å se ut. Håper jeg ikke har rota til for mye.  :-[

BBK

Jostemikk:
Hei BBK, og velkommen!

Du rota ikke til noe, og avataren smatt perfekt på plass.

Du kommer med et godt forslag angående anmeldelser av de mest kjente klimabøkene med et skeptisk syn på IPCC-prosessen. Selv har jeg bare lest ei av bøkene, den engelske og elektroniske versjonen av Donna Laframboises bok. Jeg oppfordrer alle som har lest disse bøkene til å legge ut en fyldig anmeldelse. Hvis det ikke dukker opp noen for The Delinquent Teenager iløpet av de nærmeste ukene, skal jeg se om jeg får gjort en innsats selv. Forresten, har Klimarealistene laget en slik i forbindelse med den norske oversettelsen?

Brattbakkallen:
En liten artig detalj ved Donnas bok: På side 70 (kapittel 18) engelsk utgave, lister hun opp en oversikt over 19  "developed economies" av totalt 195 i følge UN.  Norge er ikke med!
I den norske utgaven står det samme omtalt på side 77. Der er 19 forandret til 20 og Norge er med.  Er det UN eller Donna som roter litt?  Nå er det jo slik at jeg kunne ønske at min egen økonomi var mere "developed" enn den er, men det får gå. Mesteparten av verdens befolkning vil jeg tro  har det mye verre enn meg økonomisk.

BBK

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

Skift til full visning