Diskusjonsforum > Klimahumor!

The sayings of Rasmus: Perler fra et engasjert forskerliv

(1/3) > >>

Telehiv:
Rasmus Benestad er i sannhet en messe verd, om ikke akkurat for sitt glitrende analytiske nivå, så for sin uovertrufne tro på egen storhet og andres elendighet, dandert med de deiligste dyslektismer han raust strør ut av sine ermer.

Jeg har stor tro på at mange vil bidra på denne tråden etter hvert - kilden er jo nesten utømmelig, men jeg vil forsiktig begynne med en dagsfersk men allerede klassisk Rasmus der han kaster seg over Petter Tuvnes på Teknas debattsider.

Hans innlegg er så overlegent lekkert at det må siteres i sin helhet, både for dyslektismens del, arrogansen og den renheklede uforskammede behandling av sine medmennsker:

Rasmus Benestad sier:   
20. mai 2014, kl. 07:46   

Petter Tuvnes, jeg synes du går over streken, og forsøker å ødelegge klimaforskernes omdømme. Insinuerer du at jeg fjerner stoff som jeg er uenig i?

Du klarer ikke en gang å skrive navnet på Connoley riktig, men har vel søkt og kopiert tekst fra Interness som det passer deg (=Cherry-picking). I det minste burde du legge frem hans egen forklaring:
http://scienceblogs.com/stoat/2010/01/04/a-childs-garden-of-wikipedia-p/

Jeg er åpen for faglige diskusjoner, men kan ikke bruke all min tid på å diskutere med folk som ikke skjønner problemstillingen og ikke er villige til å lytte. din kommentar om ‘Uriktig fysikk og vranglære’ sier meg at du er et håpløst tilfelle og at du mangler elementar kunnskap om fysikk.

Link: http://forskning.tekna.no/klimakonferanse-for-realister/#comment-515

Rasmusanalysen:
Jeg syns alle bidrag i denne spalten avslutningsvis bør gi en eksplisitt "Rasmusanalyse", der høydepunktene trekkes fram og nytes på en systematisk og ryddig måte (altså; mest mulig i kontrast til Rasmus' egne kalamiteter):

Vi starter med å overse og la være å kommentere nærmere en klassisk Rasmus-gjenganger; å bli fornærmet over at noen kan tillate seg å nevne at hans form for klimaforskning kan trenge den minste form for kommentar (for ikke å snakke om korreksjon):

0."Petter Tuvnes, jeg synes du går over streken, og forsøker å ødelegge klimaforskernes omdømme. Insinuerer du at jeg fjerner stoff som jeg er uenig i?
Kommentar: Ingen

1. "Du klarer ikke en gang å skrive navnet på Connoley riktig"
Kommentar: Rasmus skjeller her ut Tuvnes for å skrive Connolley feil, mens han samtidig skriver navnet feil selv. En glitrende start for en forsker på dette nivå.

2.  "(du)har vel søkt og kopiert tekst fra Interness som det passer deg (=Cherry-picking)"
Kommentar: Tuvnes har allerede rettet et spørsmål tilbake om hva "Interness" er. Vi får avvente svar.
Videre, for en forsker som anklager andre for skrivefeil, synes konstruksjonen (=Cherry-picking) å stå noe tilbake for både staveregler og semantikk.

3. "Jeg er åpen for faglige diskusjoner, men kan ikke bruke all min tid på å diskutere med folk som ikke skjønner problemstillingen og ikke engang er villige til å lytte."
Kommentar: Vi forstår at Rasmus ikke kan søle bort sin dyrebare tid på dem han opplever som undermålere, og som ikke engang kan lytte. Men her skal vi likevel huske at selv Jesus - enn så lenge mer internasjonalt kjent enn Rasmus, vil jeg tro - satte av tid til å trøste og opplyse, ja, til og med mette mange tusen i ødemarken.

4. ". din kommentar om ‘Uriktig fysikk og vranglære’ sier meg at du er et håpløst tilfelle og at du mangler elementar kunnskap om fysikk"
Kommentar: Her fjerner Rasmus likevel all tvil om hvem som er Vårherres sendebud på jorden: Tuvnes erklæres som "et håpløst tilfelle", samt at han "mangler elementar kunnskap om fysikk." Det er bare å legge seg flat, Tuvnes - din bakgrunn som siv.ing. med både fysikk og litt av hvert på timeplanen og en strøm av klimafaglige bidrag i en rekke år er ikke gangbar når Rasmus spenner buen. Ooops, glemte også å nevne at det skal brukes stor bokstav etter punktum.
PS: Når det gjelder stavingen av ordet "elementar", så vil Rasmus - dersom han vil inngå i mitt personlige skriveprogram - få vite at han kan finne en "æ" til høyre på sitt tastatur i stedet for å blande inn en uskyldig "a" på den venstre siden.

Jeg har ca. 124 langt sterkere saker fra Rasmus i arkivet, men som sagt, vi starter forsiktig her. 

Jostemikk:
Det er ikke min hensikt å fjerne fokus fra at det temaet du tar opp er viktig og fortjener oppfølging, men dette var sannelig et av de morsomste innleggene jeg har lest i klimadebatten!

Når en dyslektiker beskylder andre for skrivefeil og velger det som fokus for å dreie debatten bort fra spørsmål han ikke liker, minner det meg om to av gutta jeg gikk på skole med. Truls og Terje var eneggede tvillinger og så like som to dråper vann. En gang begynte de å krangle på skolebussen, og krangelen endte med en real nevekamp. Den tapende part, jeg husker ikke lenger hvem av de to dråpene det var, hylte ut sin frustrasjon fra den nedverdigende posisjonen på bussgulvet mellom to seterader:

- Din hælvetes horunge!

Vi kan vel anta at de samme drivkreftene står bak mange av The Sayings of Rasmus. Han skriker i frustrasjon fra sin underlegne posisjon fullstendig underst i haugen. Det har han gjort fra han begynte med offentlig klimatrolling. Utgangspunktet var defensivt, ikke uten grunn.

seoto:
Takk for et fornøyelig innlegg  ;D  8)

Noen ganger virker vår fornøyelige venn Rasmus så fullstendig ubehjelpelig at det kaller på omsorgsfølelsen hos meg. Kanskje han trenger noen til å ta vare på seg?

PS. Det heter ikke ikke "ca. 124", enten blir det ca. 120, ca. 130, ja til og med ca. 125, men når tallet er 124 er det et ganske nøyaktig tall ;)

Telehiv:

--- Sitat fra: seoto på Mai 20, 2014, 15:54:15 pm ---Takk for et fornøyelig innlegg  ;D  8)

Noen ganger virker vår fornøyelige venn Rasmus så fullstendig ubehjelpelig at det kaller på omsorgsfølelsen hos meg. Kanskje han trenger noen til å ta vare på seg?

PS. Det heter ikke ikke "ca. 124", enten blir det ca. 120, ca. 130, ja til og med ca. 125, men når tallet er 124 er det et ganske nøyaktig tall ;)

--- Slutt sitat ---

Angivelsen "ca. 124" skyldes at tallet er såpass dynamisk; eksempelvis bare under skrivingen av dette startinnlegget var det kommet til en ny Sayings of Rasmus; hans eventyrlige "Klimaforskere er ingen engler" i gårsdagens Dagsavisen gikk jo rett gjennom kanoniseringsnåløyet og bare i kraft av sin selvstendige hjerteløshet og avsporingsvilje bidro til å senke nivået på DNM-debatten ytterligere.

Se og lær her: http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1012/thread301485/#post_301485

Analyse følger så snart de verste hikstene gir seg.

seoto:
Benestad begynner å fremstå som en med en enorm lidelseshistorie ...

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

Skift til full visning