Om andre ting enn klima > Om andre ting enn klima

Lensmannsbetjent Hedherson

<< < (2/2)

Ewer Gladblakk.:

--- Sitat ---Historien jeg skrev om Dick Hedherson er sann, Ewer. Har dog moderert språkbruken litt for ikke å skake tandre Internett-lesere, men ellers er det i det store og hele en avskriving av det som skjedde, selv om det nok er slik at hukommelsen ikke akkurat er helt til å stole på etter så mange år. Ja, og så har jeg selvfølgelig ikke brukt det ekte navnet på lensmann Agnskalt...
--- Slutt sitat ---
Var og er ikke ett øyeblikk i tvil jeg, Joste!
Slik jeg kjenner deg og historier fra både jakt og fiske, så blir det fortalt med bare små og lette omskrivninger for historiens skyld! :)

Pål Elnan:
Jeg kom til å tenke på noe min far opplevde på 70-tallet. Fritt etter hukommelsen:

Han var på veg fra Gjøvik til Oslo midt på natta, da han nådde igjen en personbil som kjørte godt under fartsgrensa. Min far hadde god tid, så han bare la seg bak den andre bilen.

Etter en stund sakket den andre bilen ytterligere ned farten, på grensen til det ubehagelige. Det var omtrent null trafikk på vegene (det var jo natt), så min far kjørte forbi.

Da våknet brått føreren i den andre bilen, og klinte seg opp i hekken på min fars bil. Dette ble også til slutt så plagsomt at min far ga gass, til godt over fartsgrensen. Den andre føreren fulgte på, og låste seg fast i en altfor kort avstand til min fars bil.

Til slutt tenkte min far "føkk it" og klampet gassen i bånn. Han kjørte langt over "miste lappen"-grensa. Hva tror dere så skjer? Jo, den andre bilen kjører forbi min far, bremser og får ham til å stoppe. Ut hopper en illsint, sivilkledd politimann som omtrent overfaller min far, tar fra ham lappen på stedet og gir ham ei saftig bot. (Purken var faktisk bare på veg hjem fra jobb.)

Heldigvis var det happy ending på denne historien: Ikke lenge etterpå fikk min far tilbake førerkortet og tilbakebetalt boten.

Jostemikk, vet du om Hedherson jobbet på Gjøvik på 70-tallet?  ;D ;D ;D

Ewer Gladblakk.:
En hærlig historie det også, Pål....kansje ikke så rettferdig så det gjør noe....men slik går det bare av og til!! :D

Jostemikk:

--- Sitat fra: Pål Elnan på Juni 27, 2014, 14:30:32 pm ---hjem fra jobb.)

Jostemikk, vet du om Hedherson jobbet på Gjøvik på 70-tallet?

--- Slutt sitat ---

Hedherson jobber over alt, Pål, og på langt nær bare i politiet. Han skifter bare navn og ham de gangene det trengs. Flesteparten av de gangene du ser en norsk samfunnstopp bli intervjuet på TV, så er det Hedherson. Verre enn det er det også. Til og med intervjueren er sannsynligvs en Hedherson. At det var han som plaget faren din kan du være rimelig sikker på.

Han ble laget i 1814, og var gjennom et kloningsprosjekt i 1917. Våren 1945 våknet han opp i enda flere utgaver etter at akkurat disse kopiene hadde ligget på lager for å benyttes nettopp til den jobben som da ventet på dem. Jeg vet ikke hvor mye vekt en skal legge i enkelte rykter angående dette, men mange påstår hardnakket at både Jens Chr. Hauge, Gro Harlem Bruntland, Jens Stoltenberg og Siv Jensen egentlig ikke er annet enn en Dick Hedherson-kopi. Dette betyr at det, hvor utrolig det enn høres ut, egentlig var Siv Jensen som kjørte den blå minibussen den gangen på 80-tallet, og at det var fyllepennen til Jens Stoltenberg jeg puttet i baklomma rett før jeg forlot kontoret til Politimesteren i Noss.

Store deler av den såkalte kultureliten i vårt land er også slike Dick Hedherson-kloner. Dette er enkelt å dokumentere. Så har jeg da også lenge mistenkt hele gjengen i Gitarkameratene. Her er min dokumentasjon angående en av dem, og dette er viktig Pål, direkte relatert til historien om faren din.

http://www.youtube.com/v/eUGmTF2LQA4

Jostemikk:

--- Sitat fra: Ewer Gladblakk. på Juni 27, 2014, 13:57:41 pm ---Slik jeg kjenner deg og historier fra både jakt og fiske, så blir det fortalt med bare små og lette omskrivninger for historiens skyld! :)

--- Slutt sitat ---

Du har forstått hvordan slike ting virker, Ewer. ;D

Navigering

[0] Oversikt

[*] Forrige side

Skift til full visning