Om forumets funksjoner > Om forumets funksjoner samt kunngjøringer fra admin

Treg side

(1/6) > >>

Jostemikk:
Siden har vært treg et par dager. Skal forsøke å få orden på hastigheten igjen. :D

ebye:
Er det antall besøkende om øker? Bare må innom der, før jeg gjør det jeg skulle gjøre først?  :)  :)

Sånn er det når det er hviledag i Tour de Ski. Så imorgen kommer det til å se ut som om våre går sakte på ski, alle skeptikerne tar en liten klimapause, slik at vi kan ta oss en klimatår!  ;) Skigull først - klimagull derette.  8)

seoto:
Hovedsiden virker helt grei i tempo. Så det er i forumet det må henge. Nå har jeg gjort en del vedlikeholdssaker i forumet og håper det vil hjelpe. Jeg laster ned 2 forskjellige sikkerhetskopier i tilfelle ... Akkurat nå mens jeg skriver, ser det ut for at hastigheten er ok igjen. Vanskelig å si hva det kan skyldes. Dersom det blir tregt igjen, får jeg høre med serverfolkene om de har noen idé om hva som skjer.
Vi var litt plaget at tregt forum for noen måneder siden, men i de siste ukene har det gått svært bra - la oss håpe tempoet holder seg oppe - både med trafikk og innlegg og server!

Bebben:
Ser ut som du har klimatilpasset siden perfekt, Seoto - hos meg går det kjapt som f.

Bra service!

Amatør1:

--- Sitat fra: seoto på Januar 06, 2012, 17:21:55 pm ---Hovedsiden virker helt grei i tempo. Så det er i forumet det må henge. Nå har jeg gjort en del vedlikeholdssaker i forumet og håper det vil hjelpe. Jeg laster ned 2 forskjellige sikkerhetskopier i tilfelle ... Akkurat nå mens jeg skriver, ser det ut for at hastigheten er ok igjen. Vanskelig å si hva det kan skyldes. Dersom det blir tregt igjen, får jeg høre med serverfolkene om de har noen idé om hva som skjer.
Vi var litt plaget at tregt forum for noen måneder siden, men i de siste ukene har det gått svært bra - la oss håpe tempoet holder seg oppe - både med trafikk og innlegg og server!

--- Slutt sitat ---

Databasen er vel ikke så kjempestor ennå? Ting en kanskje skal tenke på er fragmentert filsystem dersom det er en Windows-basert server. Det kan kanskje også være fragmentering inne i databasen. Ihvertfall kan MS SQL bli "indre fragmentert"  ::) Slikt kan føre til treghet.

Merker nå at det går litt tregt, men jeg pleier å tilskrive det andre ting (tregt nett hos meg f.eks.). Har sannelig ikke hatt mye å klage på mht. hastighet på forumet, sett over tid.

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

Skift til full visning