Diskusjonsforum > eKlima liberator

Kommentarer og spørsmål om eKlima liberator

(1/9) > >>

Jostemikk:
Enkelt og greit som tittelen forteller. Enn så lenge holder vi på med å få opp den største fila på serveren, men linken til månedstemperaturene er testet, og alt fungerer. Det er bare å klikke, laste ned og lese bruksanvisningen. Resten av programmets muligheter tar vi her i tråden.

Jeg er så heldig at jeg får bli den første til å både takke og gratulere Amatør1 for den kjempejobben han har gjort med å lage dette programmet for å hjelpe oss alle til enkel tilgang og visning av norske temperaturdata. Knallbra! ;D

Amatør1:
Takk selv, Joste  8)  Det var team-work som det heter på utenlandsk!

Nå er den store database-utvidelsen også tilgjengelig via link i hovedinnlegget!

Oppdatering: Vi jobber fortsatt med det, det var noen små problemer....

Telehiv:
Dette er storveies, gutter!
Dette vil sette merke i terrenget - et selvstendig produkt som viser at verden utenfor jukset er up and moving!

Jostemikk:
Er det ikke morsomt, Tele? :D

Jeg testet akkurat med et års glidende gjennomsnitt for Torungen Fyr. Slik ser det ut:

[attachimg=1]

En knallfin funksjon er at nå kan man velge Oslo, og legge ut alle seriene som opprinnelig var Blindernserien. (Hytte1, Kirkegata, Blindern osv.)

De dataene som nå ligger i databasen får ingen noen sinne manipulert verken den ene eller andre veien. ;)

Edit: Sannelig mangler det data for Oslo, men det er ikke fordi vi har glemt å laste dem ned fra eKlima, det betyr rett og slett bare at eKlima ikke vil at noen skal få tilgang til dem.

Vi får data fra 1900 for Oslo, men 1934, som er det varmeste året i Oslo, finnes ikke nedlastbare fra eKlima. Disse dataene har jeg imidlertid på harddisk, men den tid den sorg. :D

Å legge ut for flere stasjoner samtidig i samme graf gjøres ved å huke av for Enable "sticky" double clicks.

Amatør1:

--- Sitat fra: Telehiv på Januar 19, 2012, 23:32:10 pm ---Dette er storveies, gutter!
Dette vil sette merke i terrenget - et selvstendig produkt som viser at verden utenfor jukset er up and moving!

--- Slutt sitat ---

Du har tatt poenget slik det er ment! Takker  :)

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

Skift til full visning