Diskusjonsforum > Generelt

Dagsavisen Nye meninger

(1/106) > >>

ebye:
Ett av de nett-MSM der det foregår en livlig debatt nå, er Dagsavisen Nye meninger. Disse blir det henvist til, fra tid til annen, under ulike tråder her på forumet.

Jeg starter en tråd der disse debattene kan følges og oppdateres. Det er som oftest ikke strengt klimafaglige artikler som er utgangspunktet for den etterfølgende debatten. I det store og hele er det den jevne borger som gir uttrykk for sitt klimasyn. Det er heller ikke alltid så lett å finne den beste tråden her på forumet for sitering av ”gode” innlegg. Derfor vil jeg legge inn debatter som har gått, særlig etter at forskning.no la ned sin kommentarmulighet i 2011, etter artikler om klima.

Den debatten som har høy aktivitet akkurat nå er:

Hva er bevis?

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1012/thread249944/

Det som preger denne debatten og ”klimaet” på Nye meninger generelt, er at det er noen få klimatroll. De er lett gjenkjennelige. Mye underholdende lesning. Hvis jeg hadde blitt spurt, ville jeg nok også sagt: mange faglig sterke innlegg fra skeptikerlaget.

Be tuned – more to come.  ;)   8)

jarlgeir:
Topp underholdning der i dag, da Hege Ulstein har fått panikk og avsporet sin egen tråd med dette innlegget:

"Dere i denne tråden som kommer med ulike tynt begrunnede påstander om at de menneskapte klimaendringene bare er oppspinn, kan sjekke de ulike klassiske påstandene fra denne fløyen opp mot fakta flere steder på nettet, for eksempel her:

http://www.astronomynotes.com/solarsys/s11b.htm

Ta dere gjerrne tid til denne også - til ettertanke:

http://www.guardian.co.uk/environment/blog/2012/jul/30/what-evidence-take-convince-climate-sceptics

Jeg er også veldig nysgjerring på hva dere mener er grunnen til at de fleste forskere, politikere og seriøse skribenter har rottet seg sammen om denne løgnen? Er det for å tvinge flere skatter på innbygerne og å drepe kapitalismen, slik deres amerikanske meningsfeller pleier å hevde? Eller har dere en annen forklaring på dette mystiske fenomenet?

All erfaring tilsier at enhver diskusjon med klimafornektere er en ørkesløs kamp mot stadige gjentakelser av gamle påstander som er tilbakevist gjentatte ganger. Det har jeg ikke tid til. Dersom dere er ute etter mer kunnskap, se tråden over.Og les gjerne kommentar #6 av Christian.

Jens Jørgen: ja, det er link til den artikkelen jeg nevner. Takk for at du postet den - kritikken din om at jeg burde gjort det i utgangspunktet er fullt berettiget!"

Jeg synes dere skal logge dere på alle sammen og gi dama et passende svar. Vise hvor mange vi er i forhold til de få klimaklovnene som viser seg i forumet der.

seoto:
Det er ofte mye god underholdning på Nye Meninger  ;D

Det er flott å se at du og andre holder skansen - det setter avgudsdyrkerne absolutt ikke pris på. Dere har klart å trekke dem godt opp nå, så de har vel ikke så mye å forsvare seg med.

For letthets skyld for andre som vil se innlegget, her er linken:

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1012/thread251198/#post_251198

Ewer Gladblakk.:

--- Sitat ---Det er ofte mye god underholdning på Nye Meninger
--- Slutt sitat ---
Det kan jeg skrive under på!
For en stund siden var jeg nemlig på butikken, og kjøledisken for pålegg og sånt hadde nok klikka litt.....så og si alt dryppa helt søkkvått av vann!
Som den gode og samvittighetsfulle kunden som jeg jo er (og uten egentlig å ville klage), så nevnte jeg (med en dryppende familiepakke servelat i klypa) fenomenet til en av butikkinnehaverne ved kassa, og sa omtrent no sånt som: "Det spørs om ikke denna menneskeskapte klimaendringa har nådd kjøledisken for kjøttpålegg her også nå, gitt!"
Gubben i kassa blunka en to tre ganger, og svarte: "Ja, vi er helt klar over det, men vi (mennesker?) rår ikke helt over klimaet i den avdelingen!"
Kansje ikke helt ordrett, og Dagsavisen, men nesten! :D 

seoto:
 8) ;D

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

Skift til full visning