Vil disse føre en alternativ klimapolitikk?

Startet av Amatør1, november 17, 2012, 13:55:58 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Det nærmer seg Stortingsvalg, men spørsmålet er om vi som vil ha et alternativ til dages "klimapolitikk", har vi noe å se fram til?

Da jeg fattet interesse for klimadebatten for noen år siden, så jeg først på den som en vitenskapelig debatt, der man veide argumentene i den ene eller den andre retningen. Etter hvert ble det tydelig (via alle avsløringer av forfalsket vitenskap og andre manipulasjoner) at slik var det ikke, 'the debate is over' sa man, før den hadde begynt. Jeg begynte da å betrakte debatten som en politisk/ideologisk strid, der alarmistene seilte under falsk flagg: De benyttet 'miljøorganisasjonene' og 'klimadebaten' til å komme i posisjon (du er vel ikke mot miljøet???), og detaljstyre samfunnet dit man ville.

Nå spør jeg meg selv: Er det egentlig noen ideologi bak alarmistenes vitenskap? Er dette egentlig noe annet enn gammeldagse makt-intriger, der makten skal vinnes, koste hva det koste vil? Og når makten er vunnet, så er det egentlig ikke plass til så mange mennesker utover vinnernes egen gruppe (tenk Randers', Holdren m.fl. uttalelser om overbefolkning og 'bærekraft'/'sustainability'). Mao. Agenda21.

Derfor, i lys av ovenstående, hvilken alternativ klimapolitikk, sett i forhold til dagens Ap/SV-dominerte alarmisme, står en eventuell 'borgerlig' blokk for. Er det i det hele tatt håp om å få en spore av realisme inn i norsk klimapolitikk?

Borgerlig samling tross uenighet


It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

bøvelen

De borgerlige er like gira på alarmisme som alle andre. Til å begynne med virket det som om Frp prøvde å holde litt igjen, og føre en mer jordnær politikk. De hadde seminar om klima, og ble latterliggjort av de andre fordi foreleseren var sveiseingeniør! (er det noe verre enn å være jernbaneingeniør og ha meninger om klima?). Frps Solvik Olsen syntes jeg gjorde en bra figur i debatter, bla mot Mongstad og ukritisk klimainnstramming i Norge. Men i det siste har de også falmet (rødmet?) veldig, De vile være med med på klimaforliket, men ble vel holdt utenfor av de andre. Etter det har det ikke vært noen markering, de ligger lavt. Det siste, som jeg ikke visste, men fikk vite her på forumet nå nylig, var at Sivs søster leder WWF i Norge! Da anser jeg som Frp som like gale som de andre, alt henger sammen med allt!
Noen stor kursendring ved evt borgerlig valgseier tør jeg ikke håpe på.

Amatør1

Sitat fra: bøvelen på november 17, 2012, 15:46:26 PM
Noen stor kursendring ved evt borgerlig valgseier tør jeg ikke håpe på.

Det er den største tragedien, slik jeg ser det. En total fallitt for det norske demokratiet, dersom det ikke kan stables på bena en reell motstand most svindel og korrupsjon.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Det hele oppsummeres på en glimrende måte av TinyCO2 på Bishop Hill

SitatAlmost nobody votes for the Green Party; Green Peace comes well down the list of British charities; temperatures haven't risen since 1997 (1989 in the UK); windmills are dreadful, biofuels are stupid; carbon capture is impossible; the Green Deal has crashed and burned; carbon trading is a joke; nobody wants to pay EU flight taxes, not even Obama's Democrats; the British carbon footprint has gone up when you count imports; we've had Climategate, Glaciergate and now 28Gate; and in 3 years time the lights will go out. What has to happen before the smug, dilettante, would be environmental politicians listen to Booker and realise we don't give a damn about AGW?
Nov 17, 2012 at 10:17 PM | TinyCO2
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Ja det var en glitrende oppsummering, Amatør1. Den er lagret for senere bruk.

Og i tillegg har vi:

ingen oppvarming etter 1996
CO2 øker etter temperaturen
den globale temperaturen har bare steget halvparten
klimafølsomheten er halvert
Bjerknesmodellene er ubrukelige
IPCC-modellene har feilet

En kan undres, hvor mye trenger alarmistene for å kaste inn det hvite håndkledet?    ;)

Amatør1

28Gate, Climate Bias And The Future Of The BBC

SitatFrom the comments at Biased BBC, we discover that Culture select committee chairman John Whittingdale is talking big on reform of the BBC:

    The Culture, Media and Sport committee chairman John Whittingdale, said the Government and the BBC should discuss an alternative to the licence fee. More than a million households do not pay the £145.50 annual fee.

    John Whittingdale is a fellow Mensa member and was interviewed for a three page article in the April edition of the Mensa magazine.

    It is not yet clear about what future action is due as regards the 28 Gate scandal at the BBC, but I think that the May edition of the Mensa magazine and future Space Special interest group newsletters and emails from Mensa members may shed light at what seems to be an unprecedented attack from Mensa members upon the BBC as regards its censorship of science, scientists and scientific debate about Climate Change. They told me not to expect much before May, but they have not told me that Whittingdale is leading the Mensa attack on the BBC. Last year he said that the BBC had a "failure of management at every level" and that there was "something fundamentally wrong with the BBC management structure". ...

    Someone should be telling Blogs such as bishop-hill and wattsupwiththat to submit information to Whittingdale
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Så akkurat på NRK-nyhetene. Nestleder i Venstre, Ola Elvestuen, ble intervjuet om Venstres satsingsområder fram mot Stortingsvalget. Han trakk da fram en mye mer offensiv klimapolitikk som et av hovedpunktene på lista som skal føre Venstre til et godt valgresultat. Her er Venstres klimazombie:



Jeg tok en titt på Venstres forslag til partiprogram for valgkampåret, et program som skal til endelig behandling på Venstres landsmøte denne helga.

SitatVi vil møte mange nye, store utfordringer i årene som kommer. Klimakrisen kan påføre jordkloden ubotelig skade, og det tar lang tid å skape enighet om løsninger.

Hvilken klimakrise, og hvilke ubotelig skade?

SitatFremtid

Friheten vi opplever i dag skal også komme fremtidige generasjoner til gode. Dette krever satsing på miljø- og klimavennlige løsninger i alle deler av samfunnet.

Ingen fremtid uten Venstres lanserte, klimavennlige forslag? Jeg føler kvalmen komme sigende.

SitatNorges velstandsutvikling er drevet av utvinning og forbrenning av fossil energi: kull, olje og gass. Verdens forbruk av fossil energi er i ferd med å endre klimaet på jorda dramatisk. Klimakrisen kan løses ved hjelp av energi fra vann, vind, skog og hav. Norge har et særlig ansvar for å gå i bresjen for utvikling av nye, miljøvennlige energiløsninger. Venstre vil at Norge skal bli et klimavennlig samfunn drevet av fornybar energi. Dette vil skape nye arbeidsplasser og bærekraftig velferd. Samtidig må vi investere kraftig i klimavennlige transportløsninger i og mellom byer og tettbygde strøk.

Det jævlige er at ingen av de som har skrevet dette våset har det minste kunnskap om hva de egentlig har skrevet. Hva det innebærer. Hva klima er.

SitatFellesskap

Å sikre gode fellesskapsløsninger ligger til grunn for Venstres politikk, fra skatte og finanspolitikken til klimapolitikken og internasjonal politikk.

Hvorfor nevnes klimapolitikk sammen med skatte- og finanspolitikken, og i samme åndedrag internasjonal politikk?

Sitat3. KLIMA OG ENERGI
Global oppvarming er den største trusselen menneskeheten står overfor. Klimatiltak er en billig forsikring for å redusere skader som følge av global oppvarming i fremtiden. Det er økonomisk og teknologisk mulig å redusere klimautslippene raskt, men det krever politisk vilje, handlekraft og nytenkning. Venstre vil at Norge skal gå fra å være en stor eksportør av fossil energi til å bli en fornybarnasjon.

Her er det igjen. Global oppvarming er den største trusselen menneskeheten står overfor. Denne trusselen vil forsvinne hvis vi stemmer på Venstre, for de ønsker nemlig å sette i verk klimatiltak.

Så langt i forslag til partiprogram for Venstre føler jeg frykten og kaldsvetten komme rasende på. De skremmer meg. Det vi ser er nemlig et klassisk eksempel på å

a) lansere et falskt problem, for derigjennom å
b) foreslå løsninger på problemet, noe som alltid vil føre til
c) nye lover og innskrenkinger overfor menneskers dagligliv, eller
d) påføre mennesker økte utgifter i form av skatter og avgifter, og alt dette fører igjen til
e) en ytterligere ekspansjon av byråkratiet.


Dette er bare starten av idiotiet i forslag til partiprogram for Venstre. Klima er nevnt alene eller som fortegn hele 69 ganger i forslaget, og det gjennomsyrer absolutt hele Venstres forslag til fremtidig politikk. Det virker rett og slett som om trollene på VGD har skrevet hele forslaget på oppdrag fra Venstres partiledelse.

Vi bor ikke lenger i et normalt samfunn. Vi bor i et klimasurrealistisk mareritt der det virker nærmest umulig å få folk til å våkne fra marerittet. For de med sterk mage (kraftig advarsel, for utkastet til program blir verre og verre etter de få sitatene jeg sakset ut), kan det lastes ned her:

http://www.venstre.no/files/sentralt/program2013/stortingsvalgprogram_2.utkast.pdf
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Høres og ser ut som en Klimaklovn? En meget sterk søknad, det der Jostemikk?

seoto

Elvestuen utpeker seg absolutt som en klimaklovn - på grensen til lavpannet klimaape ;)
Nå synes jeg V snart fortjener den evige hvile. En gang i tiden viste de tegn til intelligens, noe som nå synes å være fraværende i partiet. "Halleluja!" for å vise herlighet passer bedre i dag, og det er kanskje siste stadiet før evighet? Hvil i fred på fortidens storhetsminner.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Obelix

Sitat fra: Jostemikk på april 12, 2013, 08:03:42 AM
Så langt i forslag til partiprogram for Venstre føler jeg frykten og kaldsvetten komme rasende på. De skremmer meg. Det vi ser er nemlig et klassisk eksempel på å

a) lansere et falskt problem, for derigjennom å
b) foreslå løsninger på problemet, noe som alltid vil føre til
c) nye lover og innskrenkinger overfor menneskers dagligliv, eller
d) påføre mennesker økte utgifter i form av skatter og avgifter, og alt dette fører igjen til
e) en ytterligere ekspansjon av byråkratiet.


Dette er bare starten av idiotiet i forslag til partiprogram for Venstre. Klima er nevnt alene eller som fortegn hele 69 ganger i forslaget, og det gjennomsyrer absolutt hele Venstres forslag til fremtidig politikk. Det virker rett og slett som om trollene på VGD har skrevet hele forslaget på oppdrag fra Venstres partiledelse.

Vi bor ikke lenger i et normalt samfunn. Vi bor i et klimasurrealistisk mareritt der det virker nærmest umulig å få folk til å våkne fra marerittet. For de med sterk mage (kraftig advarsel, for utkastet til program blir verre og verre etter de få sitatene jeg sakset ut), kan det lastes ned her:

http://www.venstre.no/files/sentralt/program2013/stortingsvalgprogram_2.utkast.pdf

Bra skrevet innlegg Jostemikk  :D  Det er bra at du tar opp dette. Jeg var så uheldig å se Elvestuen på tv i morges. Jeg har visst ikke så sterk mage likevel, for brekningsfornemmelsene kom - gitt.

Bevisene for at "Klimatroen" egentlig er et politisk påskudd blir levert på løpende bånd! - Likevel nekter disse politiske kyllingene for at de bruker "klimasaken" som et virkemiddel, og at det ikke er målet!

Vi som er realistiske ser heldigvis så smått at mennesker i det ganske land begynner å gni sukaten ut av øynene og setter spørsmål ved klima-alarmistenes mantraer. Det kan muligens tilskrives at vi realister har jobbet utrettelig med å være en stemme for fornuften.  ;D
No fear for the real men! No hope for the scared!

ebye

Den realistiske Klimafornuften trumfer alt!    8)