Spetalen imponerer med voksen holdning til klimaskremslene

Startet av Telehiv, januar 28, 2013, 16:05:24 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Sitat fra: leifen på januar 29, 2013, 16:56:31 PM
Mens vi ser på uttalelser om flat til synkende temperaturutviklinng bør vi også nevne IPCC AR5 draft hvor de uttaler: "While the trend in global mean temperature since 1998 is not significantly different from zero",.......De fortsetter selvfølgelig å si at dette var ventet i følge modellene, men dette er umulig å få verifisert.
Hvordan Gunhild, Prestrud, Hambro etc kan fortsette å hevde oppvarming er en gåte for meg, spesielt siden de hele tiden refererer til vitenskapen.

Velkommen, leifen!

Det som blir spennende å følge med på er om påstanden While the trend in global mean temperature since 1998 is not significantly different from zero kommer med når rapporten er ferdigskrevet. Dessuten er de ukorrekte, for de kunne brukt 1997 i stedet for 1998.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

leifen

Takk for velkomsthilsen, Jostemikk!
Siden uttalelsen er spredd utover internett etter AR5 lekkasjen vil det bli vanskelig å fjerne den. IPCC har allerede mistet så mye tillit etter påviste sitater fra ikke fagfellevurderte papirer (30%), hovedsaklig fra WWF, Greenpeace i AR4. Likeledes er det jo også påvist at forfatterne av en rekke kapittel er tilknyttet WWF, Greenpeace og andre aktivistorganisasjoner. Inter Academy Council hadde etter gjennomgang av AR4 prosessen også mye å kritisere.
Hvis ikke IPCC tar inn over seg avsløringene og kritikken når de skal utgi AR5 vil etter hvert tilliten bli så liten at det enten må skje store endringer av sammensetning, eller rett og slett begynnelsen på slutten.
Så jeg tror uttalelsen om temperaturutflating blir stående-men de kan jo være meget uforusigbare så vi får vente og se.

ebye

Sistemann ut - Jørgen Randers

Hold kjeft, Spetalen

http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article2552281.ece

Randers er spinnvil, kan ikke tas på alvor. Det er som tidligere, han bør beskyttes mot seg selv.

Jeg antar at folk bar ler av dette, gjesper, rister på hodet, trekker på skuldrene og blir oppgitte. Men bølleopptreden hans burde bli påtalt! Jeg tenker at Spetalen smiler i skjegget, og ser på Randers som en mislykket mann.  Randers opptrer mer og mer som en nyttig idiot for saken.  Hverken hn eller AGW-saken vinner en mm på dette.    ;D     :o     8)

BorisA

Gå ta banen for noen Randers-sitater!

Sitat1:
Jeg holdt nesten på å sende han en melding i helgen. Det er så fundamentalt uetisk å bringe mer tvil inn i klimadebatten, når alle vitenskapsmenn er enige om at det ikke eksisterer en slik tvil, sier en opprørt Randers til DN.no.
Sitat slutt

Sitat2:

- Selv om han stiller kritiske spørsmål og er i tvil, så bør han hvert fall ikke si det høyt. For en umoralsk holdning. Hold kjeft, Spetalen!,
Sitat slutt

Kommentarer overflødige.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

bøvelen

#34
Sitat fra: BorisA på januar 30, 2013, 18:13:25 PM
Gå ta banen for noen Randers-sitater!

Sitat1:
Jeg holdt nesten på å sende han en melding i helgen. Det er så fundamentalt uetisk å bringe mer tvil inn i klimadebatten, når alle vitenskapsmenn er enige om at det ikke eksisterer en slik tvil, sier en opprørt Randers til DN.no.
Sitat slutt

Sitat2:

- Selv om han stiller kritiske spørsmål og er i tvil, så bør han hvert fall ikke si det høyt. For en umoralsk holdning. Hold kjeft, Spetalen!,
Sitat slutt

Kommentarer overflødige.

Husker dere at Gro sa at det var umoralsk å tvile?
Det har de vel lært dette på Bielderberkursene sine?

denne tråden burde flyttes til klimahumor!

Telehiv

Jeg har lenge sett med bekymring på at mannen har fått et økende storhetsvanvidd som nå synes å være helt ute av kontroll, han opplever tydeligvis seg selv som den viktigste av alle klimafrelsere - som Den Opplyste Ørn som svever over det hele og ser alle skavanker med feilfritt blikk - mens han samtidig er omgitt av idioter som burde knapt fått ett barn i det hele tatt....se det skremmende selvbildet som ufrivillig avsløres her:

- JEG har jobbet for bærekraftig utvikling i 40 år og er i dag en nedtrykt mann. JEG har feilet. Verden er mindre bærekraftig i dag enn den var da JEG startet med dette slitet, sa Randers til forsamlingen.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ebye

Klimabøller har vært brukt før om klimaskeptikere. Pål Brekke ble kalt det av Kristin Halvorsen i 2009, tro jeg det var. I samme tidsrom ble Brekke intervjuet av TU, der klimabøllen fikk sagt hva han mente. Sånt er direkte ufint og sjikanerende, men den gangen og nå blir det en fantastisk treffsikker bomerang!    8)

seoto

Sitat fra: ebye på januar 30, 2013, 18:06:04 PM
Sistemann ut - Jørgen Randers

Hold kjeft, Spetalen

http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article2552281.ece

Randers er spinnvil, kan ikke tas på alvor. Det er som tidligere, han bør beskyttes mot seg selv.

Jeg antar at folk bar ler av dette, gjesper, rister på hodet, trekker på skuldrene og blir oppgitte. Men bølleopptreden hans burde bli påtalt! Jeg tenker at Spetalen smiler i skjegget, og ser på Randers som en mislykket mann.  Randers opptrer mer og mer som en nyttig idiot for saken.  Hverken hn eller AGW-saken vinner en mm på dette.    ;D     :o     8)

Kanskje dette er første gang i sitt liv at Randers møter motbør? Nå viser han sin sanne natur  8)
Så håper jeg at Spetalen ønsker å ta igjen - kanskje vi kan få en skikkelig oppvask ut av dette? Spetalen skulle i hvert fall ha ressursene til å stå på - men så spørs det hva som veier tyngst: å stå for egen mening eller å beholde enkelte av sine rike venner ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

Jostemikk

#39
Jeg bare minner om at Randers og Prestrud har sittet sammen i valgstyret til WWF. Jeg gjentar viktigheten av å få brettet ut denne organisasjonen for folk flest. Det er av uhyre viktighet, og da tenker jeg ikke bare på "klima"saken.

Veien derfra til hvilke politikere som har dratt lasset sammen med dem er kort, og reaksjonene overfor dem den samme. Dette er mennesker som gjennom totalt udemokratiske prosesser har arbeidet for å styrte verden ut i alt annet enn demokrati.

Jørgen Randers har vært synlig i det siste, men han er bare en ørliten del av selve toppen av isfjellet. Under overflata finnes ei uhyggelig makt. For de som har lyst til å holde seg til det "akademiske", så er Randers slett ikke den eneste forskeren som sysler med "klimastrategi" i Norge. Ta en titt på denne artikkelen på Forskning.no, som Bebben var den første som presenterte i Dagens klimalink.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#40
Det er like greit at dere venner dere til dette med New World Order (NWO) globalisering, og rasering av nasjonsgrenser og demokrati.

Svenske Tällberg Foundation arrangerer årlig sitt Tällberg Forum. Her er programmet for 2011, og der vil dere se flere kjente personer som inviterte foredragsholdere, blant annet Jørgen Randers og Thorvald Stoltenberg.

Her er svært kort fra Wikipedia:

SitatThe Tällberg Forum is a yearly meeting held by the Tällberg Foundation.

The Tällberg Foundation began its activities in 1981 by organizing yearly Tällberg workshops on topics related to globalization and interdependence. Since then Tällberg has connected and helped leaders better understand the challenges of the globalized world. Through studies and dialogue we translate the analysis of emerging global patterns into inspiration for change. Our work is increasingly focused on the systems problems emerging from the growing imbalance between nature and human activity.

Globalisering, Rockefeller, WWF, De som ikke skal nevnes ved navn, Club of Rome, Club de Madrid, Bilderberg osv. Alt vevet tett sammen, og det meste styrt av den samme fåtallige eliten. Alt mot et eneste mål. I et svar jeg ga Bebben for noen dager siden skrev jeg blant annet:

Hvis Jørgen Randers skremmer noen her på forumet med sine uttalelser, så gjør dette det kanskje enklere å forstå hvorfor jeg så lenge har forsøkt å rette fokus mot våre egne politikere? I likhet med det general Wesley Clark forteller om at USA ble kuppet av en ekstrem gruppe på 90-tallet, er også vårt eget land kuppet av de samme menneskene.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Sitat fra: ebye på januar 30, 2013, 18:06:04 PM
Sistemann ut - Jørgen Randers

Hold kjeft, Spetalen

http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article2552281.ece

Randers er spinnvil, kan ikke tas på alvor. Det er som tidligere, han bør beskyttes mot seg selv.

Jeg antar at folk bar ler av dette, gjesper, rister på hodet, trekker på skuldrene og blir oppgitte. Men bølleopptreden hans burde bli påtalt! Jeg tenker at Spetalen smiler i skjegget, og ser på Randers som en mislykket mann.  Randers opptrer mer og mer som en nyttig idiot for saken.  Hverken hn eller AGW-saken vinner en mm på dette.    ;D     :o     8)

Spetalen gir svar på tiltale:

SitatRanders sin klimadebatt blir bare føleri, voldsomme overskrifter og lite fakta. Den store taperen med professor Randers sitt utspill om meg er klimadebatten som blir latterliggjort, sier investoren.

Man må vel nesten være smittet av klimarabies for ikke å se hvem som er den saklige her. Svovelpredikanten Randers får nervøst sammenbrudd på grunn av Spetalens forsiktige, spørrende inntilling, som for Randers og resten av presteskapet er jevngodt med blasfemi.

Men "Jørgen på Randen" skal nå ha det at han byr på mye god underholdning. Bare så sørgelig at vi ikke har en Josh her i landet...
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Bebben

Randers' siste ablegøyer er også gjengitt på abcnyheter.

Og her er det mulig å kommentere.... :)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Sitat fra: Bebben på januar 30, 2013, 22:25:00 PM
Randers' siste ablegøyer er også gjengitt på abcnyheter.

Og her er det mulig å kommentere.... :)

Når man leser de kommentarene, er det tydelig at Josik og ConTrari har vært inne på noe når det gjelder klimaopinionen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

#44
En strøm av herlige og klartenkte kommentarer til Randers' pinligheter sier meg en sentral ting:

Det er en økende masse mennesker der ute som har forstått mer av hele taskenspilleriet enn de fleste såkalte "klimaeksperter" engang tør å se i øynene. For da ser de sitt livs jippo smuldre....
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten