Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

bøvelen

Uvanlig mye snø i Nordland i mars
se NRK.no OBS, se også kommentarene

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.10970252

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på april 03, 2013, 12:25:12 PM
Sitat fra: Jostemikk på desember 15, 2012, 13:39:37 PM
Folk kan være skeptikere, lukewarmers eller varmister akkurat så mye de vil for meg. Jeg tren
Når det gjelder Steven Mosher har han alltid vært varmist, men som kan sees på bildet av lukewarmer-blogrollen over, har også han bedt om å bli satt som lukewarmer. All hans argumentasjon er en fullstendig støtte av CO2-hypotesen. Det gjelder det samme her, om han har rett eller feil i dette spiller ingen rolle, jeg bare plasserer ham der han hører hjemme. En real varmist. Angående dette har endelig tiøringen falt på plass også hos Anthony Watts. Dette er hans egne ord fra i går, og min mening er at Watts har vært særdeles treg angående å komme til denne konklusjonen:




Mosher er nok en noe fallende stjerne hos Watts, nå blir Mosher også "snippet":
http://wattsupwiththat.com/2013/04/03/weather-not-climate-caused-the-brief-surface-melt-in-greenland-last-summer/#comment-1265316
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Spiren

Elbilens hemmelighed

Bag elbilernes bæredygtige image gemmer sig en CO2-stinkende historie om en alt For høj pris for alt for lidt. Elbilen kan være en fin idé om nogle årtier, men er i dag slet ikke klar til at stå distancen i kampen mod global opvarmning.

Batteriproduktionen skaber stor udledning, hvor eksempelvis minedrift af lithium er alt andet end grøn. I modsætning hertil udgør produktionen af benzinbiler kun 17 pct. af deres livstids-CO2-udslip. Når elbiler ruller ud ad produktionsbåndet, har de allerede været ansvarlige for 13.600 kg CO2-udledning, mens udledningen for konventionelle biler er 6.450 kg.

http://www.b.dk/kommentarer/lomborg-elbilens-beskidte-hemmelighed
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

stjakobs

NRK har også notert seg slaktingen av FRPs klimapolitiske utspill:

http://www.nrk.no/ytring/ja-eller-nei_-jensen_-1.10973209
"IPCC is a four letter word."

Spiren

Forskningsfriheden i fare

Siden han underskrev brevet til FN, har Bjarne Andresen befundet sig i et veritabelt stormvejr. Hvis man benægter global opvarmning, beder man nærmest om et drag over nakken, men den 59-årige fysiker er alligevel overrasket over hvor megen polemik en enkelt artikel og en underskrift har affødt.

»Jeg har fået flere vrede breve, også fra folk der er højt på strå, om hvordan jeg kunne tillade mig at sige at der ikke fandtes noget som en global temperatur. Det synes jeg, er truende. En af de canadiske kolleger jeg skrev artiklen med, mistede pludselig alle sine forskningsbevillinger. Det er grove løjer«, siger Bjarne Andresen frustreret.

Ifølge Bjarne Andresen er der klare incitamenter til at bevare den herskende klimakonsensus.
»Der er store forskningspenge at hente, og der er politiske stemmer i at indtage en bestemt holdning til klimaet«, siger han.

http://universitetsavisen.dk/videnskab/klimakamp-pa-tynd
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Spiren

Rekord meget is har dækket Østersøen

Ekstremt vejr i forårsmåneden har påvirket vandene ved Sverige. Fem år gammel rekord slået

Østersøen har aldrig så langt ind i foråret været beklædt med så stort et område af is, som det har været tilfældet under årets bidende martskulde.

Isdækket var på sit højeste 29. marts. Her var hele 176.000 kvadratkilometer i Østersøen og Den Botniske Bugt mellem Sverige og Finland frosset til

http://jyllands-posten.dk/indland/trafik/article5299320.ece?ref=eblistermest
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

ebye

Spiren

i nyhetene på nrk p2, idag 5. april 2013, kl. 07 - 07.30, hørte jeg at Østersjøen er renset godt opp de senere år. En renere sjø betyr renere vann og mer sjøis. Det var utenrikskorrespondent Hans-Wilhelm Steinfeldt som ble intervjuet om dette. Det er jo en interessant faktor i sammenheng med et ønske om et bedre miljø.

Noen ganger må et renere miljø ta ansvar for noen problemer, spesielt de som ikke har noe med klima å gjøre.   ;)      8)

Jostemikk

Dette er etter et innlegg jeg leste i debatten på en av trådene på WUWT en tid tilbake, og jeg mener dette er viktig.

Vi skeptikere har et stort forklaringsproblem når vi nekter for at den globale temperaturen fortsetter å stige i vårt årtusen. Mainstream klimaforskere og talspersoner for den klimaalarmistiske delen av media og diverse organisasjoner får på trykk i riksavisene at den menneskeskapte, globale oppvarmingen skjer enda raskere enn selv den mest pessimistiske av dem fryktet for noen år siden.

Nå er det på tide at vi fornektere tar til vettet og oppfører oss ærlig. Enhver skeptikeridiot må da se at alarmistene har rett!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Du har helt rett, Jostemikk.

Den globale oppvarmingen pågår og fortsetter. Og nå har jeg "lært" at i følge metereologene er oppvarming definert ut fra økende temperatur. Mekelig spør du meg, det kan vi jo komme tilbake til.

Hvis vi peker på grafene på Climate4you, f. eks

Allinone



eller  HadCRUT



Ja, da var i første omgang de flate periodene eller den med negativ trend, alt for kort til å vise det motsatte av global oppvarming, eller overhode å kunne stille noen spørsmål ved jevn økende temperatr.

Etter hvert som temperaturen holdt seg flat, nå i 15-16 år, ble årsaken til dette endret til at varmen forsvant i havet. Men, ingen har kunnet finne den igjen.

Fra en debatt på Nye meninger har jeg snappet opp denne grafen




Global oppvarming også i de siste 16 årene

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1012/thread267420/

Og her har det ikke vært mye forståelse for at rgresjonslinjen er lagt litt sær - gjennom den flate delen av grafen.

Dette er prøvd visualisert slik



med innlagt regresjon



For å teste ut hvor langt statistikeren Jacobsen var villig til å gå, ble denne lagt inn



Men, dette blir oversett, ingen vesentlige kommentarer, og til slutt tar også tålmodigheten slutt.

Med dette har jeg prøvd å illustrere hva slag fagpersoner, faglige standarder og kvaliteter vi står overfor. Men, det gjelder å stå på, fortsette fortellingen fra virkeligheten, og formidle det samme om og om igjen. Første gang jeg skrev om flat temperatur var i 2008. Nå, 5 år senere, er perioden lengre, det er færre og færre som hevder at temperaturen ikke har flatet ut reellt. Innaskjærs opplever jeg at det er spesielt ekstremtrollene som står på sitt: global oppvarming, som innebærer økende temperatur.

Ja, bortsett fra at følgende rådgivningspanel hevder det samme: Cecilie Mauritzen, Pål Prestrud, Knut Alfsen, Hans M. Seip, Rasmus Benestad, Hans O. Hygen, Eystein Jansen, Helge Drange og Sigbjørn Grønås.

Hvem er det som kommer først ut av Klimabobla?    

seoto

Sitat fra: ebye på april 05, 2013, 13:57:10 PM
Du har helt rett, Jostemikk.
Ja, bortsett fra at følgende rådgivningspanel hevder det samme: Cecilie Mauritzen, Pål Prestrud, Knut Alfsen, Hans M. Seip, Rasmus Benestad, Hans O. Hygen, Eystein Jansen, Helge Drange og Sigbjørn Grønås.

Hvem er det som kommer først ut av Klimabobla?    

Ingen av dem kan komme ut av bobla - de er en del av bobla, så de sprekker når bobla sprekker ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

 :)    :)    :)

Det kunne vært interessant å ha en oversikt over de som har skiftet mening, og de som har trukket seg fra AR-skrivingen. Dessuten, de som innrømmer sin brøde, eks. James Lovelock

http://worldnews.nbcnews.com/_news/2012/04/23/11144098-gaia-scientist-james-lovelock-i-was-alarmist-about-climate-change

Og slik det ser ut nå, kommer nordmennene ikke ut, før noen banker på og inviterer de ut!    ;)     ;D     8)

Bildet er:

Enten Chaplin eller Helan/Halvan, som gikk vakt i skyttergraven mange år ette at 2. V. krig var over. Hadde ikke fått beskjed om freden! - ingen hvit røyk ut av den pipa nei!

Fordelen var at ingen kunne se vakta, skyttergraven var blitt  1 m dypere pga. gåturen, fram og tilbake.    ;D    ;D

Okular

Sitat fra: ebye på april 05, 2013, 13:57:10 PM
Etter hvert som temperaturen holdt seg flat, nå i 15-16 år, (...)

Ifølge HadCRUT3gl (nødvendigvis nedjustert 0,064 grader f.o.m. januar 1998, grunnet tidligere omtalte søm'problemer' hos UKMO Hadley Centre i skiftet mellom to ulike datakilder), den eneste overflatedataserien jeg forholder meg til fra ~1970-71 til i dag, har vi i og med februar i år vært gjennom 16 år og 3 måneder uten noen 'global oppvarming' overhodet, snarere en ørliten nedkjøling over denne perioden:




And counting ...

Jostemikk

Angående de siste innleggene, har vi opplevd at Tysklands MSM har våknet de siste ukene, og begynt å fortelle sine lesere sannheten. Vi har sett et par tilfelle fra Dansk MSM, og flere fra England. Nå skriver WUWT:

WUWT - Warming and worry go AWOL

SitatPer The Economist magazine and other major mainstream media outlets, it's now obvious the conventional, "consensus" global warming meme promulgated by taxpayer-funded researchers is no longer robust – even for the MSM press-release puppets it would appear.


The graph on the right is a depiction of global temperatures as reported by The Economist (pink CO2 curve superimposed by 'C3′). And The Economist and their mainstream press brethern are not alone in challenging the failed AGW orthodoxy: here and here.

I forbindelse med dette har jeg et spørsmål til dere. Jeg velger å gjøre det slik, i stedet for å forsøke fortelle dere hvorfor dette er slik, for det har jeg gjort lenge, til stor indignasjon for enkelte.

Hvorfor tror dere at vårt lands MSM er tause som østers?

Alle har fått med seg at vi snakker om et samstemt MSM her til lands. Alle vet hva det betyr. Nå er det på tide å navnsette problemet.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Har allerede delt ut tommel :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.