Jeg har knekt journalist-nøtta!

Startet av Jostemikk, november 25, 2011, 15:58:15 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Endelig gikk lyset opp for undertegnede. Nå forstår jeg til fulle årsaken til at journalistenes dekning av klimasaken er så håpløs at jeg ikke finner snev av virkelighetens verden i det de skriver.

Anmeldte avlyst konsert

George Michael lå syk med lungebetennelse. Anmelderen meldte likevel om «gåsehudstemme» og «fantastisk lysshow».

Nyheten om George Michaels turnéavbrudd har gått verden rundt. Men én person hadde ikke fått med seg at artisten var syk: Anmelderen som skulle skrive om artistens konsert i Wien mandag.

Konserten var avlyst, men anmelder Franziska Trost (34) var like fullt svært begeistret i tirsdagens utgave av den østerrikske dagsavisen Krone.

Under tittelen «George Michaels musikkperler» rapporterer avisen om en engasjert superstjerne som leverte sine helt spesielle sanger og begeistret sitt publikum.

«Den som håpet på en partykiller-konsert, ble kanskje overrasket over en George Michael som konsentrerte seg om rolige klanger. Skikkelig balsam for sjelen», ifølge Trost, som også beskriver hvordan artisten «swinger og jazzer seg med gåsehudstemme gjennom musikkperler som Nina Simones My Baby Just Cares for Me, Terence Trend D'arbys Let Her Down Easy og Stings legendariske hit Roxanne».
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

#1
Ser i farten ut som resultatet av at noen innen "bi-nærirngsintressene" innen klima skriver på forhånds-overivrig autopilot detta ja, Joste....men morsommere, og mindre kostbart for langt viktigere og mer helhetlige ting detta da! :D
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

Du har nok rett i det, Ewer. Går nok mest ut over journalisten akkurat denne saken her. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Meget bra knekt, Jostemikk. Den nøtta var jaggu god - for en nøtteknekker! Tchaikosky's: The Nutcracker Suite finnes i mange utførelser, mer om det på Musikkforumet litt senere.

Kanskje knekt nøtt kan brukes til en annen idé som er foreslått av Telehiv i dag:
SitatTelehiv

Sv: Klimakrise? Hvilken klimakrise?!
« Svar #20 på: I dag kl. 13:13:04 »SitatTakk til begge Jos'er og seoto for kommentar!

Et forslag om spissing av debatteknisk innfallsvinkel videre:

Det er mulig at vi som har gjennomskuet dette, i våre debattinnlegg ikke bare

a) bør begrense oss til å angripe den faglig pillråtne AGW-basisen, men også

b) parallellt - og kronisk - fokusere enda mer på det kritiske underskuddet av reellt miljøbevarende innhold i AGW-miljøet, og kjøre stadige påminnelser om dette

Poenget for min del er da å vise at AGW-skeptikere ikke trenger å være reaksjonære tullekopper, tobakkshandlere og andre ræl-beskrivelser som AGW-klikken ofte tyr til for å ufarliggjøre kritikk, men også kan være dypt engasjerte miljøvernere - på seriøse faglige premisser, uten populistiske og maktspekulative motiver.

Det er mitt inntrykk at omtrent alle på dette forumet kommer under denne kategorien.

Til dette har seoto svart

Sitatseoto

Sv: Klimakrise? Hvilken klimakrise?!
« Svar #21 på: I dag kl. 13:34:13 »SitatFlere sjeler og én tanke? Satt akkurat og tenkte på det samme, og lurte på hva vi nå bør gjøre, når klimahysteriet etter hvert legger seg. Noen av de "grønne" organisasjonene, som WWF og Greenpeace har - i hvert fall for meg - blitt totalt uspiselige. Finnes det noen tilbake som ikke har prostituert seg? Oddekalv?

Hva med å utvide debattforumet her til miljøsaker? Det kunne opprettes miljøtemaer smått og pent. Alternativt: Et nytt forum: Globalt miljø eller noe annet med "miljø" i.

Hvor kommer nøtta til Jostemikk inn? Jo, vi aner slutten på klima og finner på noe nøtt.



Jostemikk

Sitat fra: ebye på november 25, 2011, 16:49:28 PMHvor kommer nøtta til Jostemikk inn? Jo, vi aner slutten på klima og finner på noe nøtt.

;D ;D

Jeg har gått svanger et par uker med tanke på å ta opp litt ekte miljø-/naturproblematikk. Er ikke umulig at det kommer noe i løpet av kvelden. Gleder meg til det kommer litt Tsjajkovskij i musikkbolken. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren