Stoltenberg er sikker på at krisa kommer

Startet av ConTrari, november 28, 2011, 08:23:15 AM

« forrige - neste »

Bebben

Hmm Telehiv, hvilket potensiale har artsmangfoldet i forhold til CO2-hypen ut fra et sunnmørsperspektiv, altså til å generere PENGA!?

Hmmm vindmølle- og solcelleparker truer artsmangfoldet ...

Regulering av alle de små vassdragene i landet truer artsmangfoldet ...

Alle oppdrettsanleggene i fjordene våre truer sjøørretten og villaksen... og artsmangfoldet...

Geoengineering tiltak fra klimalobbyen truer artsmangfoldet ...

Store naturinngrep for å gjøre Norge til "Europas grønne batteri" truer artsmangfoldet ...

Bølgekraftverk plassert i fiskerike, strømsterke sund truer artsmangfoldet...

Det minner meg på en måte litt om å ha tapt en hel tier på en spilleautomat i gamle dager.... til slutt håpte du på i hvert fall å sitte igjen med en to-tre kroner...
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ConTrari

Sitat fra: Bebben på november 29, 2011, 00:43:13 AM
Hmm Telehiv, hvilket potensiale har artsmangfoldet i forhold til CO2-hypen ut fra et sunnmørsperspektiv, altså til å generere PENGA!?

Hmmm vindmølle- og solcelleparker truer artsmangfoldet ...

Regulering av alle de små vassdragene i landet truer artsmangfoldet ...

Alle oppdrettsanleggene i fjordene våre truer sjøørretten og villaksen... og artsmangfoldet...

Geoengineering tiltak fra klimalobbyen truer artsmangfoldet ...

Store naturinngrep for å gjøre Norge til "Europas grønne batteri" truer artsmangfoldet ...

Bølgekraftverk plassert i fiskerike, strømsterke sund truer artsmangfoldet...

Det minner meg på en måte litt om å ha tapt en hel tier på en spilleautomat i gamle dager.... til slutt håpte du på i hvert fall å sitte igjen med en to-tre kroner...

Godt poeng. Jeg ser heller ikke det stooore potensialet for en ny økonomisk verdensorden på grunn av truet artsmangfold.

Punge ut for pungdyr? Næh.... 

Den saken risikerer å degenere til rent miljøvern, hvilken skjebne for klimaktivistene å måtte menge seg med en underlegen rase som naturvernere, sånne som bare har avmakt i sine enfoldige hender.

Telehiv

#32
Vel, gutter,

jeg er ikke så sikker på at dere har fulgt med på riggingen her - dette er utpekt av FNs mest sentrale figurer som et assisterende virkemiddel til å intensivere klimaprosessen. "Biodiversity" er kort og godt tiltenkt å fylle rollen som FNs verdenspolitiske bekymring de neste 10 år, slik klimaet ble for 2000-tallet - dette kan dere enkelt søke dere fram til hvis dere er villige til å se hva som skjer. At dere ikke kan se dette bildet på dette tidspunkt, kan ikke jeg ta ansvaret for  :o

Men jeg minner om at jeg har luktet lunter før, og er fremdeles ikke diagnostisert som paranoid  ::)

Men man kan også starte i det små hjemme for å begynne å se bilder, ta f.eks. en titt på en (foreløpig) uoppdaget konferanse i Trondhjem i fjor (den 6. i rekken, eller andre tilsvarende), der chairmen's notes viser den systematiske koblingen til FNs klimaprosess: http://www.trondheimconference.org/

...og ellers viser koblingene til det internasjonale maktapparatet dere har lært så godt å kjenne gjennom klimabandene.

Les altså chairmen's notes fra Trondheim-seminaret i 2010, kort versjon holder, og hvis dere ikke ser noe bilde derfra heller, får jeg bare legge ned denne saken  8)

PS: Her er stikkordslisten med krisemaksimering disse chairmen leverte:

1. The 2010 target has inspired valuable action, but will not be reached in full.
2. Biodiversity loss and degradation of ecosystem services have increasingly dangerous conse-quences for human well-being, even survival for some societies.
3. Urgent action is needed to address the loss of bio-diversity, especially to avoid tipping points.
4. Biodiversity is the living basis for sustainable development.
5. Inaction is more expensive in the long run than investing in action now.
6. Economic development and food security depend more than we realize on biodiversity and on eco-system services.
7. Biodiversity and climate change are inextricably linked.
8. All parties must strengthen and broaden implementation of the CBD.
9. Now is the time to scale up our science and knowledge.
10. We need to communicate better that biodiversity is fundamental for human well-being.
11. Substantially more resources are needed for capacity building and improved implementation.
12. 2010 calls for new and more strategic biodiversity targets.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Bebben

Hehe, selvfølgelig ser vi et bilde.
Spørsmålet er likevel om dette har samme hype-potensiale som global warming, og om det er like innbringende.

WMO har forresten presentert en rapport i Durban i dag der de sier at de siste årene er de varmeste "noensinne", ifølge NRK tekst-tv. Gjesp.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Telehiv

Bebben et al,

hype-potensialet for trussel mot artsmangfoldet er enormt!
Har dere allerede glemt hva som har vært viktigste delelement i klimaalarmismen?

Det er IKKE det man IKKE kan påvise, slik som global oppvarming og stigende hav dokumentert med data, men bilder av:

- ensom isbjørn på smeltende isflak
- syke og døde mennesker og dyr i ørkenstrøk
- bilder av dyr, planter og annet liv som er skadet av "klimaendringer"
- osv.

Altså: Alt som kan framvises uten et snev av reell vitenskapelig dokumentasjon, man finner alltid gode medieobjekter å fotografere/filme i naturen som kan hype en dramatisk trussel mot artsmangfoldet, det er faktisk verre med klimasaken isolert!

Nå må dere skjerpe det analytiske egget deres!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ConTrari

Sitat fra: Telehiv på november 29, 2011, 12:01:30 PM
Vel, gutter,

jeg er ikke så sikker på at dere har fulgt med på riggingen her - dette er utpekt av FNs mest sentrale figurer som et assisterende virkemiddel til å intensivere klimaprosessen. "Biodiversity" er kort og godt tiltenkt å fylle rollen som FNs verdenspolitiske bekymring de neste 10 år, slik klimaet ble for 2000-tallet - dette kan dere enkelt søke dere fram til hvis dere er villige til å se hva som skjer. At dere ikke kan se dette bildet på dette tidspunkt, kan ikke jeg ta ansvaret for  :o

Men jeg minner om at jeg har luktet lunter før, og er fremdeles ikke diagnostisert som paranoid  ::)

Men man kan også starte i det små hjemme for å begynne å se bilder, ta f.eks. en titt på en (foreløpig) uoppdaget konferanse i Trondhjem i fjor (den 6. i rekken, eller andre tilsvarende), der chairmen's notes viser den systematiske koblingen til FNs klimaprosess: http://www.trondheimconference.org/

...og ellers viser koblingene til det internasjonale maktapparatet dere har lært så godt å kjenne gjennom klimabandene.

Les altså chairmen's notes fra Trondheim-seminaret i 2010, kort versjon holder, og hvis dere ikke ser noe bilde derfra heller, får jeg bare legge ned denne saken  8)



Du må da ikke legge ned saken  ;)

Men jeg kan ikke se at dette er noe nytt, alarmistene har skreket opp om artsmangfold i mange år, det ser vi hele tiden på nettdebattene. Og hvis dette er et middel til intensivere klimaprosessen, vil det også stå og falle med klimaprosessen.

Hvilket er synd, for biodiversitet er selvsagt meget viktig i seg selv. Men altså et nytt eksempel på hvor farlig "klimakampen" er for miljøvern.

Jostemikk

Jeg kan si så mye som at biodiversitet er hovedårsaken til at "hele" biologkorpset i dette landet er helt sikre på at AGW er slutten på alt som er godt. Men det finnes håp, så som NINA, som til tross for pengene klimahypen bringer inn i kassa, har uttalt at "grønn" kraftproduksjon gjør mer ugagn enn nytte fordi det er en trussel mot nettopp artsmangfoldet.

Alle større organisasjoner har det med å være en smule schizofrene. Vi får håpe at den mest fornuftige halvparten til NINA undertrykker den delen som opptrer som pengeinnsamlende alarmister.

Det er jo lov å være optimist. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på november 29, 2011, 16:10:55 PM

Alle større organisasjoner har det med å være en smule schizofrene. Vi får håpe at den mest fornuftige halvparten til NINA undertrykker den delen som opptrer som pengeinnsamlende alarmister.

Det er jo lov å være optimist. :D

Enten retter skuta seg opp etter en slagside, eller så går den under. Går den under, var det neppe noen god skute. Retter den seg, kommer den på rett kurs igjen. Grunn til å være optimist.  :D

Telehiv

#38
Takk for mange kommentarer ad det FN altså har utpekt som den nye "klimasaken" i dette tiåret. Vi snakker om en massiv framrulling av internasjonale politiske institusjoner som allerede er i nært samarbeid med og gjennomkorrumperte av klimasaken, parate forskningsinstitutt en masse, og brølende uvitende mikrofonstativ i media som alltid ser nye karrierer i nye skremsler.

Likevel: Jeg har faktisk ikke sett ett debattinnlegg i norske media som har registrert dette kommende felttoget siden FN proklamerte det neste tiåret som biodiversity-tiåret?

Håper jeg tar feil, og at noen kan vise fram at de har sett og luftet dette? Hånden på hjertet, hvor mange visste om dette FN-tiåret før jeg skrev det her?

Husk: Det at man ikke har fått dette med seg, betyr ikke at det ikke er i ferd med å rulles fram en hel åsside med meningsløse forskningsprogrammer som skal redde denne delen av verdensmiljøet. Og som kommer til å tyrannisere media det neste tiåret. Krympende bjørneskaller er bare forordet.

Tilgi meg at jeg kjefter litt, men det er åpenbart at dette har folk flest ikke fått med seg en døyt av. Jeg har fulgt med i de nye tendensene i de store forskningsprogrammene i de store landene, og tro meg, dere skal få nok å himle med øynene over i ikke altfor fjern framtid  :P




Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Det er ikke lett å finne ut så mye om dette fenomenet. Så vidt jeg kan se hadde de sitt første møte i 1993. Det ser ut for at rapporten fra dette møtet er fraværende eller vanskelig å laste ned.
Domenet ble registrert i januar 2007. Berit Lein har registrert domenet for Direktoratet for Naturforvaltning.

Jeg ser at Jostein Gaarder har skrevet på siste side i den korte rapporten fra 2010. Er dette også en sammenblanding mellom UNEP, WWF, Greenpeace og andre organisasjoner?

Det ser ut for at de har hatt møter i 1993, 1996, 1999, 2003, 2007 og det siste i 2010.

Kan man finne mer om dette på UNEPs sider? Jeg gjorde et søk og kom opp med 4 linker, den siste fra 2009. Går det an å finne ut hvor de befinner seg på nettet? Det er vanskelig å finne ut av noe som er så til de grader hemmeliggjort.

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: Telehiv på november 29, 2011, 18:41:23 PMHånden på hjertet, hvor mange visste om dette FN-tiåret før jeg skrev det her?

Jeg var ikke klar over det, og jeg følger rimelig godt med. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Telehiv på november 29, 2011, 18:41:23 PM
Takk for mange kommentarer ad det FN altså har utpekt som den nye "klimasaken" i dette tiåret. Vi snakker om en massiv framrulling av internasjonale politiske institusjoner som allerede er i nært samarbeid med og gjennomkorrumperte av klimasaken, parate forskningsinstitutt en masse, og brølende uvitende mikrofonstativ i media som alltid ser nye karrierer i nye skremsler.

Likevel: Jeg har faktisk ikke sett ett debattinnlegg i norske media som har registrert dette kommende felttoget siden FN proklamerte det neste tiåret som biodiversity-tiåret?

Håper jeg tar feil, og at noen kan vise fram at de har sett og luftet dette? Hånden på hjertet, hvor mange visste om dette FN-tiåret før jeg skrev det her?

Husk: Det at man ikke har fått dette med seg, betyr ikke at det ikke er i ferd med å rulles fram en hel åsside med meningsløse forskningsprogrammer som skal redde denne delen av verdensmiljøet. Og som kommer til å tyrannisere media det neste tiåret. Krympende bjørneskaller er bare forordet.

Tilgi meg at jeg kjefter litt, men det er åpenbart at dette har folk flest ikke fått med seg en døyt av. Jeg har fulgt med i de nye tendensene i de store forskningsprogrammene i de store landene, og tro meg, dere skal få nok å himle med øynene over i ikke altfor fjern framtid  :P

Kan godt tenkes at klimakameratene søker over i nye gressganger og forskningsprogrammer på artsmangfold, men jeg kan ikke se at dette temaet skal trigge noen massiv aksjonisme lik klimasaken.

Vil verdens statsledere samles som i Køben pga dette? Jeg tviler.

seoto

Jeg sitter med et inntrykk av at det ville vært så godt som umulig for "vanlige folk" å vite noe om dette, for her har de vært stille. Kanskje dette har vært et reserveopplegg i tilfelle klimaskremselet skulle feile? De bruker samme uttrykkene (fra den korte versjonen):

SitatUrgent action is needed to address the loss of bio-diversity, especially to avoid tipping points
Biodiversity provides resilience for humanity in an era of rapid global change. Pressures from a number of driv-ing forces threaten to push earth systems beyond safe ―planetary boundaries‖. New knowledge warns of dra-matic changes in life support systems. Reversing or even recovering from these changes once they have occurred can be extremely difficult and costly, if not impossible. There is a need for decision makers and the public to better understand risk (probability x con-sequence) and uncertainty. When approaching tipping points there is a need to take action in line with the precautionary approach, being aware also that there will not always be warning of all ‗tipping points. If the cur-rent trends persist over decades several of these boun-daries could be crossed with serious implications for human wellbeing and security.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

dagfinn

Dette er interessant, men jeg må si meg enig med dem som ikke tror dette har hyper-potensiale. Folk liker dyr, men er mest opptatt av folk, og da spesielt seg selv. Og barna og barnebarna sine, selv om mange AGWere mener vi ofrer dem for å velte oss i luksus.

Bare for å oppsummere det litt folkelig. Skal man true med framtidige katastrofer, må man snakke om sivilisasjonens undergang.

Telehiv

#44
ConTrari: jeg håper dette blir så dafft som du tror/håper...

dagfinn: det er først når rapportene om de syke og døende og utryddelsestruede MENNESKENE begynner å produseres av "anerkjente institutter" (i CRU-klassen) at kritisk tenkende virkelig vil begynne å forstå hva slags djevelsk maktrigging dette dreier seg om...klima alene skremmer ikke nok, men når ARTEN mennesker (tilsynelatende) er truet, da våkner de nyttige idiotene i media.

Skal vi bare liste noen steder/menneskegrupper på kloden som kommer til å bli dratt inn i dette etterhvert:

- inuiter i Canada og og Sibir (danskene har såpass anstendighet at de ikke prøver å skylde bred alkoholisme i Grønland (og Køben...) på klimaendringer)
- massedrapene i Sahel-beltet i Afrika gjennom borgerkriger, mineraljakt, kvegsykdommer, mislykkede brønnprogrammer osv., der "klima" imidlertid glatt vil få skylden - selv om de fleste krigene skyldes vestlig jakt på mineraler og naturressurser forøvrig
- Sør-Amerika (inkludert alle steder amerikanerne har drevet narkobusiness, intervensjoner og skapt borgerkriger og massedrap)
- Mellom-Amerika (ditto, samt at alle tropesykdommer kommer nå til å skyldes klimaendringer)
- kinesere generelt (de er på ville veier og må stoppes; Vesten må derfor påvise at de utrydder seg selv - poenget er egentlig at de utkonkurrerer oss, men pyttsan)
- Afghanistan og Irak: Klare kandidater som er rammet av klimaendringer med svikt i økosystemet som følge, hvorfor har ellers rundt 1 mill irakere måttet bøte med livet de siste 10 år? Når Vestens offisielle tall er en brøkdel haster det med å komme opp med en forklaring....
- Mer? Hvem gidder når ingen vil høre - just warming up....

Jeg vil ikke engang nevne planter og dyr som kommer under truede arter etterhvert.

Hva skal man ellers begynne å skremme med når ikke temperaturen stiger og havet nekter å stige også? Da må det være noe med "hvordan ting oppfører seg imens". Og da får man finne naturbilder og menneskebilder som viser det, siden de forb..... målerne ikke vil støtte saken.

men media er villige....og noen her tror det ikke ligger en plan bak?

Er det rart at prosesser kan kjøres som de kan?
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten