Climate Hall of Shame

Startet av ebye, februar 14, 2012, 11:23:54 AM

« forrige - neste »

ebye

Jeg starter med begynnelsen, som de kreative pleier å begynne med.  ;)

Vi må vel ha en index for kopling mellom tidspunkt for inntreden og shame impact. Rent umiddelbart er det vel a climate quartet som aspirerer til lav index: James Hansen, Michael Mann, Phil Jones, Al Gore. Mulig det er en passende start?

Med en slik Hall-plass følger gjerne et sitat fra/for hver enkelt. Fri lek!  8)

seoto

ebye, fint at du fikk satt opp denne tråden - tiden er vel mer enn moden.

Så en takk til jarlgeir som kom med forslaget sammen med et flott sammendrag HER og Telehiv som bekreftet et ønske om forslaget i innlegget nedenfor jarlgeir i samme tråd. :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

Nå venter vi bare på en sprudlende Bebben med sine oppkommer av skamfulle sitater fra The Team. Tar du utfordringen, Bebben?  8)
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten


Jostemikk

Innen 1995 vil drivhuseffekten føre til en utsletting av kjerneområdene i Nord-Amerika og Eurasia med grusom tørke som vil føre til ødelagte avlinger og mangel på mat. Innen 1996 vil Platte River i Nebraska være uttørket, mens en svart storm av præriestøv vil bre seg over hele nasjonen og stoppe all trafikk på hovedveiene, slipe malingen av hus og slå av alle PCer. Det meksikanske politiet vil måtte samle inn illegale amerikanske flyktninger som desperat forsøker å komme seg inn i Meksiko.
Dead Heat: The Race Against the Greenhouse Effect,» Michael Oppenheimer and Robert H. Boyle, 1990.

Michael Oppenheimer er har muligens fortjent hedersplassen i Hall of Climateshame. Jeg vet at ikke så mange er obs på denne fanatikeren, men jeg kan forsikre om at han har trukket i flere tråder enn en puppetmaster.

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Enig, Jostemikk. Oppenheimer er en ekstremt god nr. 1!  ;)

ebye

Et nytt selvskrevent medlem av Climate Hall of Shame:

Peter Gleick

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,234.msg9060.html#msg9060

Sitatfra jarlgeir: Det går mot oppklaring: Peter Gleick har delvis tilstått, dvs han har bekreftet at det var han som ringte Heartland og utgav seg for et styremedlem.

videre

SitatTilståelsen står i Gleicks spalte i Huffington Post, og av en eller annen merkelig grunn er det stengt for kommentarmuligheter :p
http://www.huffingtonpost.com/peter-h-gleick/-the-origin-of-the-heartl_b_1289669.html

Revkin har slått det stort opp i sin spalte i New York Times
http://dotearth.blogs.nytimes.com/2012/02/20/peter-gleick-admits-to-deception-in-obtaining-heartland-climate-files/

Ytterligere omtaler av skandalen finnes i denne tråden:

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,578.msg9064.html#msg9064

jarlgeir

#7
Her er tre nye og selvskervne kandidater til Hall of Shame, hentet fra bloggen til Dr Pielke, senior.
http://pielkeclimatesci.wordpress.com/2011/09/04/hatchet-job-on-john-christy-and-roy-spencer-by-kevin-trenberth-john-abraham-and-peter-gleick/

Kevin Trenberth
John Abraham
Peter Gleick


Dvs det er bare to, siden sistnevnte har kvalifisert seg fra før. Peter Gleick later til å være en demogog som USA ikke har sett maken til siden Joseph McCarthy. Det må i tillegg være tillatt å hevde at mannens oppførsel i Fakegate-affæren ikke kvalifiserer til noen Mensa-award. Hvordan i alle dager kunne han innbille seg at han kunne unngå å bli oppdaget??? Steve McIntyre kan ikke dy seg for å filosofere litt om dette her: http://climateaudit.org/2012/02/25/gleick-and-americas-dumbest-criminal/

Kevin Trenberth (NZ/USA, født 1944) leder for Climate Analysis Section i USA National Center for Atmospheric Research, og velkjent fra IPCC prosessen hvor han var lead author/sjefsedderkopp i 1995/AR2, 2001/AR3 og 2007/AR4, med prominent rolle i Climategate-emailene hvor han utmerker seg ved sin trakassering av alle kjettere. Er Lysenko hans vitenskapelige forbilde?

Trenberth var nylig ute i WSJ med løgnaktige påstander om klimaet, og i spissen for 36 andre alarmister (det er omtrent så mange som står bak de mange alarmist-usannhetene i IPCC-prosessen, teller man disse Tordenskiolds soldater mange nok ganger, blir det minst 7000 av dem). Detaljene er her:
http://reasonabledoubtclimate.wordpress.com/2012/02/02/kevin-trenberth-the-dishonest-scientist/

Man må undre seg litt over dette, vet mannen så lite om statistikk eller vet han at han lyver om klimaet?

Fra før er han kjent for blant annet:
1) å foreslå at det er nødvendig å reversere nullhypotesen mht vår rolle i klimaendringene.
http://wattsupwiththat.com/2011/11/03/trenberth-null-and-void/
2) sin sentrale plass i Climategate-skandalen, hvor han internt blant IPCC-forskerne gir uttrykk for noe helt annet enn tro på global oppvarming:
The fact is that we can't account for the lack of warming at the moment and it is a travesty that we can't." (email Oct 2009)
Man kunne fylle tusener av sider dersom man samlet sammen alt denne mannen har begått av politisk "vitenskap" og pervertering av klimavitenskap i sin karriere.

John Abraham (US) Associate Professor of thermal and fluid Sciences at the University of St. Thomas School of Engineering, Minnesota. Han er godt kjent fra 2009 hvor han rykket ut i felten mot Lord Monckton, og kom lite heldig ut av den krangelen. I linken over viser Hr. Abraham seg fra sin mest fanatiske side, ved utspillet mot Spencer og Christy som utelukkende består av personangrep og politisk teater. Selv en lukewarmer som Pielke Sr reagerer sterkt på denne kloakkvitenskapen fra de tre herrene.

Det burde være enighet om at dette er personer som er selvskrevne i Climate Hall of Shame.
It's the sun, stupid!

Telehiv

#8
Støtter jarlgeirs skamsyn - og lo meg bittersøtt skakk av den fabelaktige observasjonen om de "......36 andre alarmister (det er omtrent så mange som står bak de mange alarmist-usannhetene i IPCC-prosessen, teller man disse Tordenskiolds soldater mange nok ganger, blir det minst 7000 av dem)".
Jeg er blant dem som fryder meg infernalsk når jarlgeir knaller til med sine avslørende perler, de må rive grusomt i det svette hakekjøttet til alle klimasvindlere...   

Mine forslag til skampris - ikke minst med tanke på den omfattende dævelskap disse med fullt overlegg klarte å stelle i stand særlig på Wikipedia er:
a) spesifikt; den britiske forskeren og Green Party-aktivisten William Connolley
b) generelt; den moralsk forkvaklede AGW-propagandaorganisasjonen RealClimate

Det er ellers et mysterium hvorfor skeptikersiden ikke klarer å få RealClimates synder fram nå som AGW-klakkørene diskuterer Heartland som "propagandasentral"?! Heartland er jo et musepiss i havet ifht. disse tungt sponsede klimasvindlerne?

Som kvalifikasjon for skamprisen til disse siteres min tidligere beskrivelse av hva RealClimate og Connolley har drevet med:

Mailene i Climategate-saken og påfølgende målrettede undersøkelser avslørte at opprettelsen av nettstedet RealClimate.org. var del av en klar politisk misjon: "The idea is that we working climate scientists should have a place where we can mount a rapid response to supposedly 'bombshell' papers that are doing the rounds" in aid of "combating dis-information," kunne man lese i en mail som kommenterte hvordan man skulle møte kritikken av hockeykølla og kritiske påstander om at vår tids temperaturer ikke var de høyeste siden temperaturregistreringene begynte.

En person i det ni manns store Realclimate.org teamet — den britiske forskeren og Green Party-aktivisten William Connolley — tok på seg en "sentral oppgave": Connolley tok kontroll med all klima-input på Wikipedia.

Han begynte i februar 2003 - da kritikken mot hans AGW/CO2-miljø begynte å bli virkelig plagsom - med å omskrive alle wikipedia-artikler om global oppvarming, drivhuseffekt, instrumentell temperaturmåling, om det såkalte "urban heat island", om klimamodeller, osv.

14. februar 2003 begynte han arbeidet med å "slette" dokumentasjonen for den Lille Istid; 14. aug. 2003 den varme middelalder; i oktober samme år la han opp nytt forsvar for hockeykøllegrafen. Han fortsatte med å omskrive artiklene om politikken rundt global oppvarming og la inn diskrediterende opplysninger om kritiske forskere, herunder gikk han tidlig løs på Richard Lindzen og Fred Singer, og andre de ville ødelegge ryktet for i klimadebatten; f.eks. Willie Soon og Sallie Baliunas (fra Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics, og anerkjente autoriteter på varm middelalder).

Det helt utrolige som kom fram i forbindelse med avsløringen av Connolley var at han hadde laget eller omskrevet 5.428 Wikipedia artikler. Men ting var verre enn som så, han hadde også vært "website administrator", som tillot han å handle omtrent helt uhindret utover egne bidrag: Når Connolley ikke likte et tema eller innholdet i en artikkel, fjernet han dem - man kunne dokumentere at han hadde fjernet over 500 artikler før han ble stoppet. Og man fant enda verre saker: Når han ikke likte andres argumenter fikk han dem blokkert - over 2,000 Wikipedia bidragsytere oppdaget at de var blitt blokkert for videre bidrag.

Men noen tjente på hans virksomhet: De som skrev støttende om Connolleys AGW-syn ble belønnet med Wikipedias "anerkjent forfatter". I den perioden Connolley fikk herje fritt på Wikipedia "forsvant" altså både varm middelalder og enhver kritikk av AGW-ortodoksien.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Det renner inn med gode medlemmer, og jeg kan jo kommentere litt av det Tele nevnte. Jeg kom også til i underkant av 40 da jeg forsøkte å telle galskapens apostler for et drøyt år siden. "2500 av verdens beste..." osv. my a..! ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Telehiv på februar 23, 2012, 20:01:52 PM
Som kvalifikasjon for skamprisen til disse siteres min tidligere beskrivelse av hva RealClimate og Connolley har drevet med:

Mailene i Climategate-saken og påfølgende målrettede undersøkelser avslørte at opprettelsen av nettstedet RealClimate.org. var del av en klar politisk misjon: "The idea is that we working climate scientists should have a place where we can mount a rapid response to supposedly 'bombshell' papers that are doing the rounds" in aid of "combating dis-information," kunne man lese i en mail som kommenterte hvordan man skulle møte kritikken av hockeykølla og kritiske påstander om at vår tids temperaturer ikke var de høyeste siden temperaturregistreringene begynte.

Connolley har funnet ut at RealClimate har blitt "backwater", nå kan du finne ham i diverse tråder på WUWT. Det er nok lettere å få oppmerksomhet der.....

Er selvsagt enig i disse forslagene. Men jeg mener det er noen aldeles strålende kandidater også her til lands...
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Sitat fra: Amatør1 på februar 23, 2012, 20:16:37 PMEr selvsagt enig i disse forslagene. Men jeg mener det er noen aldeles strålende kandidater også her til lands...

Her er bare å komme med de norske klimakalvene, Amatør1. ;)

Jeg har et velfortjent medlem, en som har ropt ulv, ulv, ulv! i så mange år at det må være ny verdensrekord. Dette har han gjort fordi han påstår at G. B. Reev og alt av korallrev forsvinner på grunn av menneskeskapt, global oppvarming. Han har i likhet med resten av de politiske aktivistene elegant oversett etikk, vitenskapelig kunnskap, sannhet og det ubeleilige forhold at temperaturstigningen har sagt takk for seg. Mine damer og herrer, Ove Hoegh-Guldberg:



Dette er en av de klima"forskerne" jeg personlig mener er mest forrykt.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Du reflekterer, Amatør1

SitatEr selvsagt enig i disse forslagene. Men jeg mener det er noen aldeles strålende kandidater også her til lands...

Er norfiskene store nok?

Ja, forresten, det er muligens to som vil gi skamlyd internasjonalt: Ramus Benestad og Eystein Jansen? Antakelig gode kandidater.

Jostemikk

Sitat fra: ebye på februar 23, 2012, 20:31:07 PM
Du reflekterer, Amatør1

SitatEr selvsagt enig i disse forslagene. Men jeg mener det er noen aldeles strålende kandidater også her til lands...

Er norfiskene store nok?

Ja, forresten, det er muligens to som vil gi skamlyd internasjonalt: Ramus Benestad og Eystein Jansen? Antakelig gode kandidater.

Ikke bare gode kandidater. Nå er de velfortjente medlemmer. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: ebye på februar 23, 2012, 20:31:07 PM
Du reflekterer, Amatør1

SitatEr selvsagt enig i disse forslagene. Men jeg mener det er noen aldeles strålende kandidater også her til lands...

Er norfiskene store nok?

Ja, forresten, det er muligens to som vil gi skamlyd internasjonalt: Ramus Benestad og Eystein Jansen? Antakelig gode kandidater.

Ja, disse har en mengde opptredener i Climategate-epostene og er forhåndskvalifiserte.

Utfordringen er å identifisere de litt mindre framtredende personene (har Mathismoen vært nevnt?), og de som eventuelt seiler mer anonymt og under falskt flagg.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to