Du godeste, noe har virkelig skjedd med MSM!

Startet av Jostemikk, februar 24, 2012, 12:00:07 PM

« forrige - neste »

stjakobs

Dagens debattinnlegg fra Avisa Nordland, "Miljøfiendtlig Miljøpolitikk":

http://stjakobs.dyndns.org/klima/AN270312.pdf

"IPCC is a four letter word."

ebye

Takk for den sylskarpe linkn, stjakobs. Er befolkningen et resultat av Regjeringens nordområde-satsning?   8)

BorisA

#92
Klimaskeptisk innlegg på VG i dag.
Jeg har ingen mulighet fpr skanning hjemme, så jeg skriver ned deler av innlegget:

"Klimakatastrofen uteblir" er tittelen.
"En av de mestselgende bøkene i Tyskland er en bok som avlyser klimakatastrofen. Boka er skrevet av stifteren av en miljøbevegelse og en tidligere varm tilhenger av FNs klimapanel IPCC.
Fritz Vahrenholtgir i boka"Die kalte sonne - Warum die Klimakatastophe nicht stattfindet" følgende beskjed til det tyske folk: IPCCs menneskapte CO2-hypoptese er en total feilkonklusjon! Vahrenholt var ikke ukjent i Tyskland før boken kom ut.Han var en av stifterne av miljøbevegelsen "De grønne".

"To ting har skjedd: 70% av tyskerne tror ikke lenger på at menneskenes karbondioksyd er en klimatrussel. Og i tyske medier har naturlige variasjoners klimabetydning fått full aksept. I valgkampen i USA er det ingen som snakker om AGW. Obama har satt ned et forskningsteam for studier av naturlige variasjoner av klodens klima."

Til slutt skriver han:
"I boka til Vahrenholt har tyskerne fått en aha-opplevelse; at alt snakket om global oppvarming ikke kommer fra klimavitenskap, men fra politisk vitenskap."

Innlegget er undertegnet "Sivilingeniør NTNU"

Flott at VG har tatt det inn! (selv om det bare skulle mangle).
Forøvrig har VG prydet innlegget med en artig tegning av Roar Hagen. Tegningenen inneholder et fly hvor det står: "MILJØKONFERANSE.COM" og en limousine med Stoltenberg som passasjer, og han sier ifølge snakkeboblen: "Gjør som vi sier, ikke gjør som vi gjør"
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Takk for den illustrasjonen på skeptisisme, BorisA

Gjennom lengre tid har jeg registrert at VG tar inn slike opposisjonelle yttringer. Dog, VG er nok stadig en tilhenger av IPCC. Så, det er bare å stå på, med innlegg!   8)

ebye

VG hadde også en skeptisk artikkel 30. mars 2012, BorisA

http://www.climometrics.org/12vgklim.jpg

jfr. innlegget ditt over.

En illustrasjon etter min smak, troen på at polarisen forsvinner, med nisselua langt nede! Så inn i VG drypper det skeptisisme jevnt og trutt, Klimaskeptisismedrypp.

Ytterligere en ørliten utvikling i MSM. Etter å ha vært på en liten påsketripp, kommer jeg tilbake til Afteposten som venter på meg! Seks aviser, intet om klima, ingen klimakriser i sikte. Er det mulig?

Og så en befriende, beroligende melding fra en fastlege ved Hurdalsjøen. I radioprogrammet Verdibørsen på p2 i dag tidlig, var det snakk om poesi kunne ha helsebringende effekter. I den anledning var det et spørsmål om klimaproblemet, en mulig klimakrise, og om pasientene kom til fastlegen med helsebekymringer knyttet til "klima". Og legen svarte beroligende: de fleste er opptatt av de nære ting: huset, jobben, familien og hunden. Klimasaken er fjern, den er det ingen som ser noe til. Ingen kom med klimanevroser til denne fastlegen.

Så, dette ser ut til å kunne bli en klimarolig tid.   8)

Dog, noen holder jo på. Folk knyttet til CICERO og Bjeknessenteret har mulig snev av klimanevroser, det kommer jeg nok tilbake til!  ;) 

BorisA

Sitat fra: ebye på april 07, 2012, 11:16:31 AM
VG hadde også en skeptisk artikkel 30. mars 2012, BorisA

http://www.climometrics.org/12vgklim.jpg

jfr. innlegget ditt over.

En illustrasjon etter min smak, troen på at polarisen forsvinner, med nisselua langt nede! Så inn i VG drypper det skeptisisme jevnt og trutt, Klimaskeptisismedrypp.

Ytterligere en ørliten utvikling i MSM. Etter å ha vært på en liten påsketripp, kommer jeg tilbake til Afteposten som venter på meg! Seks aviser, intet om klima, ingen klimakriser i sikte. Er det mulig?

Så, dette ser ut til å kunne bli en klimarolig tid.   8)

Dog, noen holder jo på. Folk knyttet til CICERO og Bjeknessenteret har mulig snev av klimanevroser, det kommer jeg nok tilbake til!  ;)
Bra artikkel, som jeg ikke har sett tidligere (leser jo papirutgaven av VG bare av og til).
Har ikke noe imot en klimarolig tid, ispedd noen klimaskeptiske leserinnlegg, mer kan vi vel ikke håpe på i MSM. 
Det var andre boller i 2007 / 2008 med "Het Klode", fredspris til Al og andre godsaker.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

Hi, hi - er det mulig å utvikle klimaalamismeavhengighet?  ;D

Vi har jo kjent til avhengighet av alkohol, tobakk og morfin/heroin lenge. Spillavhengighet kjenner alle, og Coca- og sjokoholiker, samt sukkeravhengighet regnes vel som veletablert.

Det siste nå er sms- og facebookavhengighet. Så da er vel ikke spranget så stort til klimastoffavhengighet? Er det litt skremmende å tenke tanken - den siste tilhenger?

Behandling? Vel, det "klimatroende" helsevesenet har begynt å interessere seg for nevroser knyttet til klimabekymringer Mulig de kan omskoleres til å behandle nevroser som følge av manglende klimabekymringer.

Eventuelt må vi kanskje projisere våre skeptiske tanker og spørsmål til nye områder. Vel, vel, enn så lenge er det jo enda litt glør i ovnen, klimaalarmismegløriovnen.    8) 

BorisA

Her er en artikkel på NRK nett om tørke /sultkatastrofen i Sahel.
Den er forsåvidt alarmerende nok når den antyder at 1 million barn bli rammet av sult. Vet ikke hvor troverdig dette tallet er, men merker meg at påstander om   (C)AGW er fraværende.
De skriver at tørke er en tilbakevendene problem som har rammet regionen både på 80 og 90-tallet.

Hele artikkelen:
http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.8065739
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

BorisA

Sitat fra: ebye på april 07, 2012, 18:52:15 PM
Hi, hi - er det mulig å utvikle klimaalamismeavhengighet?  ;D

Vi har jo kjent til avhengighet av alkohol, tobakk og morfin/heroin lenge. Spillavhengighet kjenner alle, og Coca- og sjokoholiker, samt sukkeravhengighet regnes vel som veletablert.

Det siste nå er sms- og facebookavhengighet. Så da er vel ikke spranget så stort til klimastoffavhengighet? Er det litt skremmende å tenke tanken - den siste tilhenger?

Behandling? Vel, det "klimatroende" helsevesenet har begynt å interessere seg for nevroser knyttet til klimabekymringer Mulig de kan omskoleres til å behandle nevroser som følge av manglende klimabekymringer.

Eventuelt må vi kanskje projisere våre skeptiske tanker og spørsmål til nye områder. Vel, vel, enn så lenge er det jo enda litt glør i ovnen, klimaalarmismegløriovnen.    8)
Kan lett bli avhengig av klimastoff ja. Og hvorfor?
Har ingen svar på det, men siden fra ca 1990 har blitt bombardert av påstander om at AGW er den største trusselen som menneskeheten noen gang har blitt stilt overfor, så er det ikke unaturlig at temaet interesserer.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Amatør1

Sitat fra: BorisA på april 09, 2012, 10:41:51 AM
Her er en artikkel på NRK nett om tørke /sultkatastrofen i Sahel.
Den er forsåvidt alarmerende nok når den antyder at 1 million barn bli rammet av sult. Vet ikke hvor troverdig dette tallet er, men merker meg at påstander om   (C)AGW er fraværende.
De skriver at tørke er en tilbakevendene problem som har rammet regionen både på 80 og 90-tallet.

Hele artikkelen:
http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.8065739

Tørke i Sahel er syklisk og tilbakevendende. Ergo er det også periodevis fraværende eller mindre akutt. Etter det jeg har hørt (er ikke helt på fast grunn her, det skal innrømmes), har problemet vært vesentlig mindre de seineste år.

NrK har en tendens til å gi inntrykk av permanent katastrofe.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Amatør1, det er en:

Permafrostertkatastofe.

BorisA

Tenkte jeg måtte skrive et nytt innlegg i min favorittråd:

Var akkurat inne på klimasiden i Aftenposten, og det er ikke mye igjen av den stolte miljø/klimasatsingen fra "et Klode-æraen".
Dette er siste artikkelen:
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/--Norge-ma-slutte-a-vare-naive-overfor-Indonesia-6772745.html
og er fra 1.mars.
Den handler nesten ikke om klima engang, bare en setning om CO2-fangst.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ConTrari

Sitat fra: BorisA på april 12, 2012, 22:49:18 PM
Tenkte jeg måtte skrive et nytt innlegg i min favorittråd:

Var akkurat inne på klimasiden i Aftenposten, og det er ikke mye igjen av den stolte miljø/klimasatsingen fra "et Klode-æraen".
Dette er siste artikkelen:
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/--Norge-ma-slutte-a-vare-naive-overfor-Indonesia-6772745.html
og er fra 1.mars.
Den handler nesten ikke om klima engang, bare en setning om CO2-fangst.

Ja, det er ingen tvil om at skrekkblekka har kastet klima overbord. Står ikke som eget tema lenger, og et søk på klima på AFs hjemmeside gir en liste med alt mulig rart, men lite klimarealtert.

Igår leste jeg, men glemte å kjøpe, en artikkel i AFTENPOSTEN der det slås stort opp at
HAVET KOMMER IKKE TIL Å STIGE I NORGE DE NESTE HUNDRE ÅR!!

Motargumentene fra Bjerknes er noe pusleteI artikkelen sies det rett ut at skremslene om havnivåstigning er overdrevet.....hva tenker Mathismoen om sikt? Hvordankan dette TILLATES??

Noen som kan skanne papirutgaven, finner ikke dette på nettsiden?

seoto

Det ser ut for at Gudbrandsdøen Dagningen har fått med seg dette.

Norge stiger fortsatt opp av havet

Hadde jeg tilhørt den norske klimaforskerklikken, ville jeg nok se på dette som en sterk påstand om udugelighet! ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.