Du godeste, noe har virkelig skjedd med MSM!

Startet av Jostemikk, februar 24, 2012, 12:00:07 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Jeg advarer alle angående disse mainstream "skepsis"miljøene. Obs! Obs!

Når det gjelder det virkelige skeptiske miljøet nordpå, stjakobs et al, vil de og redaktøren i lokalavisen være blant de mest positive klimaminner jeg har hvis jeg en gang får muligheten til å oppleve å kunne se tilbake på klimasaken etter mainstream paradigmes fullstendige sammenbrudd.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

#811
Sitat fra: seoto på februar 11, 2014, 14:21:42 PM
Gleder meg til å se svar på skepsis-innlegget  ;D

Disse folkene er spesielle på mange måter.  Dyrendahl er f.eks. religionsforsker, og ekstremt opphengt i satanisme. Det er en havforsker, Øivind Bergh, som også går til angrep på alle som mener noe annet enn hva han mener, og synes å høre til i dette miljøet - det virker som om de samarbeider godt. Vi skal heller ikke glemme Tjomlid, da. Dessverre finner vi noen av samme type folk innen Humanetisk Forbund (HEF). Siden alt tyder på samarbeid, og at de får "priser" (=penger) for sitt arbeid (sannsynligvis også betalt, direkte eller indirekte), vil vi dessverre se at disse gruppene vokser seg kraftigere. Disse gruppene ser ut for å være så "mainstream" at de aldri søker feil begått av myndighetene og andre med makt. De er veldig aktive i forskjellige debatter på Internett. Deres mål er å knekke alle som måtte være i opposisjon til offisiell politikk.

Jeg er forøvrig ikke i stand til å finne noen "skepsis"-avdeling i Bodø.

Lykke til!


Jeg gjenkjenner navnet Pernille Nylehn som en av de ekstremt aktive på norske usenet-grupper for noen år siden.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på februar 11, 2014, 14:28:22 PM
Når det gjelder det virkelige skeptiske miljøet nordpå, stjakobs et al, vil de og redaktøren i lokalavisen være blant de mest positive klimaminner jeg har hvis jeg en gang får muligheten til å oppleve å kunne se tilbake på klimasaken etter mainstream paradigmes fullstendige sammenbrudd.

Kunne ikke vært mer enig. Hele "klimasaken" er en sørgelig dokumentasjon på vårt samfunns totale fallitt. Det jeg har lest av innlegg i Avisa Nordland her på forumet er enkeltbevis på at det fortsatt finnes noen med hodet på rett plass. Det har overmåte stor betydning, ihvertfall for min del.

Stor takk til stjakobs et al!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

Sitat fra: stjakobs på februar 11, 2014, 12:18:25 PM
Nå har vi "terget fram" noen som vil kommentere artiklene i Avisa Nordland fra en alarmistisk synsvinkel. Det er her snakk om "Foreningen skepsis", som vel nettopp prøver å bekjempe dogmer. De har selv falt i den fellen de advarer andre mot, i og med at de tror på CO2-dogmet.

Montro om de ikke vil bli irettesatt?

Link: http://stjakobs.dyndns.org/klima/AN_11_02_14.jpg

Kortversjon av innlegget:

1) Vi har rett fordi vi er flere og mer moralsk/ideologisk/politisk korrekte.

2) Skeptikere har feil fordi de leser andre blogger enn SkS og RealClimate.

3) Vi har den beste konspirasjonsteorien, med Oreskes og tobakk og olje alt det der, osv.; og

4) Vi er skeptiske til alt vi ikke ønsker å vite noe av, uttrykt som "Vi ønsker ikke å gå i debatt i detaljene om klimaskeptikernes påstander". (Underforstått: For klimaskeptikernes synspunkter, se SkS.)

Konklusjon: Nokså vassen suppe. Spikeren Oreskes begynner å bli lovlig utkokt etter hvert.

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

seoto

Flott, stjakobs! Det var en fin artikkel du hadde der :)

Men hvordan i all verden skal vi kunne endre den politiske konsensusen? Våre politikere er helt blinde for fakta, så blinde at de følger alle ordrer de får gjennom udemokratiske avtaler inngått globalt. Jeg tror vi trenger et fullstendig politikerskifte, og få politikere som er seriøst interessert i vårt lands beste, og ikke bare de rikes og de mektiges beste. Og til syvende og sist er det jo politikerne i Storting og Regjering som bestemmer hvordan landet vårt skal vanstyres. Vi har ingenting vi skal ha sagt. Det spiller heller ingen rolle lengre om hvilket av de største partiene vi velger på. Men dessverre tror visst fortsatt flertallet av befolkningen at det er forskjell på partiene når det gjelder gjennomføring av politikk. DANS!! sier de mektige, med USA og EU som talerør - og vi danser ...
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

stjakobs

Dag og Tid, 07.02.14, har dekket at "Det Norske Videnskaps-Akademi" er enige om at de ikke er enige om årsakene til klimaendringene:

http://stjakobs.dyndns.org/klima/Dag_Og_Tid_07_02_14.htm
"IPCC is a four letter word."

stjakobs

Normalt skal man bare skrive litt om kvinner og bilkjøring i avisa, så blir det straks en serie med innlegg. Nå nærmer vi oss noe tilsvarende når det gjelder klima. Dagens i Avisa Nordland:

http://stjakobs.dyndns.org/klima/AN_18_02_14.jpg


All reklame er god reklame, mener nå jeg.
"IPCC is a four letter word."

Jostemikk

#818
Sitat fra: stjakobs på februar 18, 2014, 21:14:40 PM
Normalt skal man bare skrive litt om kvinner og bilkjøring i avisa, så blir det straks en serie med innlegg. Nå nærmer vi oss noe tilsvarende når det gjelder klima. Dagens i Avisa Nordland:

http://stjakobs.dyndns.org/klima/AN_18_02_14.jpg


All reklame er god reklame, mener nå jeg.

Synes jeg så et snev av henvisning til autoriteter i den kommentaren, stjakobs. Godt eksempel på ikke-argumentativ argumentering, og ofte skyldes det manglende kunnskap om det en uttaler seg bombastisk om. Han har nok irritert seg kraftig over klimakjetteriet dere har holdt på med, og det kan virke som om dette er årsaken til hans sure toner...
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: stjakobs på februar 18, 2014, 21:14:40 PM
All reklame er god reklame, mener nå jeg.

Det tror jeg du har helt rett i! Her oser det av ergrelse over at ens verdensbilde er slått i stykker. I velkent kognitiv dissonnans-stil er det ikke ens oppfatning av verden det er noe galt med når oppfatningen og virkeligheten kolliderer - det er selvsagt virkeligheten som må juksteres!  :D
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

Sitat fra: stjakobs på februar 15, 2014, 10:29:11 AM
Dag og Tid, 07.02.14, har dekket at "Det Norske Videnskaps-Akademi" er enige om at de ikke er enige om årsakene til klimaendringene:

http://stjakobs.dyndns.org/klima/Dag_Og_Tid_07_02_14.htm

Interessant, jeg ble klar over dette først for kort tid siden, kanskje pga Dag og Tid uten at jeg visste det.
Kan se ut som journalisten prøver å mistenkeliggjøre dem pga "penger fra Statoil" og "oljelandet". Men han får ikke respons fra verken Hessen eller Stenseth.

Tipper det er atskillig mer klimaskepsis i akademiske kretser enn det som vanligvis kommer fram. Sånn sett har Peter M Haugan med sitt seneste utspill lokket både den ene og den andre professoren ved Universitetet i Bergen ut av skapet.

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

Amatør1

Sitat fra: stjakobs på februar 20, 2014, 20:07:07 PM
Avisa Nordland (en fortsettelse):

http://stjakobs.dyndns.org/klima/AN_20_02_14.htm

Dette skulle vært pensum i grunnskole og videregående skole, istedet for det som idag blir servert!

Nok en innertier, stjakobs!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

stjakobs

Tønsberg blad, 21.02.14 - Tønsberg og nabokommunenes, og for den saks skyld hele Norges bidrag til CO2-reduksjon ved å tvinge folk til å sykle, gå og ta buss, spiller ingen rolle for klimaet.  AV: TRYGVE EKLUND , CAND. REAL OG TIDLIGERE SJEF FOR FORSKNINGSPOLITISK AVDELING I NORGES FORSKNINGSRÅD:

http://www.tb.no/meninger/debattartikler/kun-en-slags-botsovelse-1.8301317
"IPCC is a four letter word."

Amatør1

Sitat fra: stjakobs på februar 23, 2014, 17:57:03 PM
Tønsberg blad, 21.02.14 - Tønsberg og nabokommunenes, og for den saks skyld hele Norges bidrag til CO2-reduksjon ved å tvinge folk til å sykle, gå og ta buss, spiller ingen rolle for klimaet.  AV: TRYGVE EKLUND , CAND. REAL OG TIDLIGERE SJEF FOR FORSKNINGSPOLITISK AVDELING I NORGES FORSKNINGSRÅD:

http://www.tb.no/meninger/debattartikler/kun-en-slags-botsovelse-1.8301317

Vel talt, takk til Trygve Eklund! 

Han trekker fram svært vesentlige poenger. Interessant at det lar seg gjøre å formidle dette i Tønsberg Blad. Kan det være en "glipp", eller er det et tegn på at almenheten er iferd med å forstå ihvertfall litt?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to