Ikke påskekrim

Startet av Jostemikk, mars 30, 2012, 14:45:44 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Jeg håper og tror at denne filmen er noe av det viktigste jeg kan dele med dere. Det er dessverre ikke snakk om noen mainstream påskekrim, bildekvaliteten er så som så, lyden til tider irriterende, men mannen dere blir presentert for er et imponerende menneske. Filmen er tatt opp under et foredrag han holdt på et universitet.

http://www.youtube.com/v/fZNvSX3A7pc
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

Takk for interessant link, Joste!

Jeg har hatt det for travelt med arbeid i det siste - toppet av all slags former for internettsammenbrudd (klimaforskyldt?) på både hjemmekontor og kontor - slik at dere klimafornektere (hirr, hirr) har blitt aldeles stemoderlig behandlet fra min side de siste par uker. Min svake deltakelse er altså ikke noen "Gro-kur" (utstøting til den ytterste kulde av smårips med egne tanker) forårsaket av misnøye, men et rent teknisk problem.
   
Hadde ellers tenkt å invitere min elskede til et påskeklimadykk på flere plan, i dampen av rødvinsaerosoler og kraftig albedoeffekt (men uten spekulative tilbakekoblingsmekanismer), og får jeg tid mellom dykkene skal jeg prøve å snekre sammen noen nye observasjoner, dersom jeg klarer å rense kvikklunsjen og appelsinskallene ut av tastaturet, vel å merke.   

Oppskjørtet påskehilsen til dere alle fra Telehiv (Tele blant venner)
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Takk for påskehilsen, Tele - og god påske til deg også :) med noen avslappende stunder innimellom ;)

Hadde tenkt å ha en rolig og avslappende påske, men nå skjer det så mye at blodtrykket nok heller høynes enn dempes ;)

Det kan virke som om trådene er i ferd med å samles for mange nå om dagen, og tiden er inne for å flette trådene i hverandre.

En kopp med kamillete kan virke avslappende ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Appelsinskall og kvikklunch-smuler i tastaturet høres påskebra ut, Tele. God påske!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#4
Det ble spurt om betydningen av bumerket (avataren) til Antineo i tråden om bumerker. Selv nikket jeg gjenkjennende til det, og jeg synes det er et meget godt valgt bumerke. I klimasaken og ellers. Det ser slik ut:



Meget elegant viser det det stikk motsatte av planen til menneskene John F. Kennedy advarte verden mot under sin tale til American Newspaper Publishers Association on 27. April 1961, ca 2 1/2 år før han ble skutt og drept i Dallas.

Antineos bumerke setter menneskene (deg og meg) høyest, og har snudd galskapen opp ned. Jeg håper absolutt alle tar seg tid til å høre Kennedys meget sterke advarsler mot det han så på som den største trusselen mot livet slik vi kjente det den gang (og nå), nemlig en konspirasjon som truet alt det USA var ment å stå for.

http://www.youtube.com/v/EZYfeYhQ9eU
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

#5
For en gangs skyld føler jeg meg litt som en av mange på toppen av pyramiden....tusen takk Antineo, Jostemikk....og JFK! :)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

På tide at "vanlige" mennesker kommer i fokus. Etter tusener av år som kanonføde for å oppfylle gale menneskers vanvittige drømmer/fantasier, er det godt å se akkurat den pyramiden snudd opp ned, Ewer. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

SitatPå tide at "vanlige" mennesker kommer i fokus. Etter tusener av år som kanonføde for å oppfylle gale menneskers vanvittige drømmer/fantasier, er det godt å se akkurat den pyramiden snudd opp ned, Ewer.
Helt klart, Joste....her må "toppen" gå i skyttergrava først, slik dem så ofte prediker andre lengre ned i pyramideoppfattelsen sin, til å gjøre for seg! :)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

Her er mer om nøyaktig det samme. Dwight D. Eisenhowers avskjedstale i 1961, og dette utdraget av talen bruker han til å advare på det sterkeste mot det millitærkomplekset som på få år har vokst seg kolossalt sterkt. Her minner jeg om Michael Ruppert i det første innlegget i denne tråden, som tar seg av en annen side av samme sak, nemlig CIA, samt at han gjør koblingen fullstendig, ved å påpeke at 7 av 9 ledere i CIA er rekruttert fra bankene i Wall Street. Det som gjenstår da, er å sette navn på de som står bak bankene i Wall Street, i hvertfall de som det henvises til av Ruppert. Og disse navnene har jeg så vidt forsøkt å nevne i enkelte klimatråder. Ikke med særlig hell, må jeg innrømme.

Men hør for all del på det korte utdraget av Eisenhowers avskjedstale:

http://www.youtube.com/v/8y06NSBBRtY
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på april 28, 2012, 21:27:03 PM
Her er mer om nøyaktig det samme. Dwight D. Eisenhowers avskjedstale i 1961, og dette utdraget av talen bruker han til å advare på det sterkeste mot det millitærkomplekset som på få år har vokst seg kolossalt sterkt. Her minner jeg om Michael Ruppert i det første innlegget i denne tråden, som tar seg av en annen side av samme sak, nemlig CIA, samt at han gjør koblingen fullstendig, ved å påpeke at 7 av 9 ledere i CIA er rekruttert fra bankene i Wall Street. Det som gjenstår da, er å sette navn på de som står bak bankene i Wall Street, i hvertfall de som det henvises til av Ruppert. Og disse navnene har jeg så vidt forsøkt å nevne i enkelte klimatråder. Ikke med særlig hell, må jeg innrømme.



Ja, denne talen er med rette berømt, og vi skal huske på at Eisenhower hadde vært både alliert øverstkommanderende i Europa i WW2, og leder for USAs militærstab senere. Han var i US Army fra tidlig ungdom til han ble politiker i 1950-årene.

Kan anbefale han selvbiografiske verk "Crusade in Europe" om hans innsats 1942-45. Selv om boken har noen tvilsomme bortforklaringer av mislykkede militæroperasjoner, viser den hans utpregede humanitet og selvironi, f.eks. når han forklarer hvorfor han mener det er verdt å bruke tid på å snakke med soldater i felten; han skriver at det i det minste gir soldatene følelsen av å være i en trygg sone, "ellers hadde ikke de høyere offiserene vært der". Bare en person med stor selvtillit og selvinnsikt skriver slikt.