Jeg har en forkjærlighet for uttrykket ”Nyttige idioter”, Amatør1.
Her er det det nærmest samstemte norske MSM-korpset som er idiotene, som lar denne BBC-saken ligge ukommentert. Riktignok sitter de (MSM) på denne grenen, men det må da være journalister som får gravelyst/-kløe når de leser utenlandske blogger? I så fall, svært skremmende at lojalitetspisken er så kraftig.
Du undervurderer norsk MSM hvis du mener de ikke vet eller ikke forstår hva dette dreier seg om. De både vet og forstår, men hvis de skriver om manipulasjonene i BBC, hva skal de svare hvis noen spør om lignende forhold eksisterer i Norge?
Men, tiden er tross alt på vår side, så en norsk cat-walk med denne BBC-saken kommer - nok!

Tja, er det virkelig slik at tiden er på vår side? Politikerne og MSM har vist at de er totalt upåvirkelige mhp. alle avsløringene av direkte kriminelle manipulasjoner innenfor klimavitenskap og klimapolitikk, og ikke minst MSMs dekning av samme. De fortsetter sin alarmist-linje som om de var zombier. Kanskje det er det de er.
Takk for interessante refleksjoner,
Amatør1.
Først en liten oppklaring. Min begeistring for begrepet "
Nyttige idioter" dukket opp i forbindelse med oppførselen til klimaforskerne:
De opptrer som nyttige idioter.
Da tenker jeg på alle de helt ekstreme overdrivelsene AGW-erne har kommet med, og som klimaforskerne må ha visst har vært hinsides enhver fornuft. Men klimaforskerne har tidd helt stille, de har trodd at alt dette krisemaset tjente deres sak. Men, overdrivelsene har bidratt til å svekke IPCCs troverdighet. Følgelig har klimaforskerne også bidratt til å svekke sin sak, uten å begripe "sammenhengen". Godt gjort!

Jeg tror ikke mesteparten av norsk MSM skjønner hva de er med på. Med det realfagsnivået som eksisterer i norsk presse i dag, tviler jeg på at de ha gjort noe annet enn å la seg overbevise av Al Gore, IPCC, FN, Nobelprisen, Kyotoavtalen, og alle statsledere som var med på denne galeien frem til 2010. Om de nå etter hvert skjønner litt, er det tungt å innrømme at de tok feil. På samme måte som det blir tungt for klimaforskerne å innrømme at de "tok" feil.
Jeg klarer ikke å tro noe annet enn at denne klimasyken blir avslørt eller rett og slett avblåst. På den måten mener jeg at tiden er på vår side. Mulig jeg er blant de få skeptiske optimister?