Viktige poeng, Obelix, og jeg mener som deg, at de må straffes for det de har gjort. Nå forsøker de seg riktignok med at "forskerne" følger bare dataene de gransker, mens politikerne er hjelpeløse og kunnskapsløse slaver av vitenskapen, og at de må lytte til ekspertisen. Saken er imidlertid den at dette er noe de har utnyttet hensynsløst, og når nå forskerne frivillig har tatt steget ut i alarmisme og politikk, bør det være problemfritt å få stilt dem til ansvar. Bortsett fra en liten hake da. Ingen får en vestlig domstol til å ta i saken med ildtang.
Mainstream klima"forskere" sa at vintrene skulle bli slapsete, og at somrene skulle bli Sahara. Det motsatte har skjedd. "Forskningen" er falsifisert. Da bør de enten ta rev i seilene fortere enn svint, eller så bør de stilles til ansvar. Angående det har jeg en enkel filosofi. Strafferammer etter de reglene som gjelder i det land med strengest straff utfra resultatet av deres ytterliggående politiske agenda og alarmisme.
Bishop Hill har en sak om energibyråkratiet i Storbritannia.
The FT's energy blogger, Nick Butler, notes some worrying behaviour.
The UK’s Department of Energy and Climate Change is about to publish forecasts suggesting that gas prices could rise by up to 70 per cent over the next five years. This is scaremongering nonsense, and shows just how out of touch the Department is with the realities of the international energy market. Officials appear not to have consulted the industry or the traders. In reality the odds are that prices are just as likely to fall as to rise...
When civil servants are spreading misleading information to benefit a political agenda you know that there's a problem.
Jeg uthevet Motfords sluttreplikk. Vi er jo flere som har forsøkt å gjøre Ellen Hambro oppmerksom på at hun en dag kan risikere å måtte stå til rette for desinformasjonen hun sprer. For en offentlig ansatt tjenestemann/-kvinne å spre feilinformasjon er straffbart. Ellen Hambro kan muligens gjemme seg bak et argument om kunnskapsmangel, men da er det jo ikke særlig bedre, er det? En leder i forvaltningsbyråkratiet uten reell kunnskap kan ikke det norske samfunnet leve med.
Fritt valg. Bør hun sparkes eller straffes?