Du har helt rett,
Jostemikk.
Den globale oppvarmingen pågår og fortsetter. Og nå har jeg "lært" at i følge metereologene er oppvarming definert ut fra økende temperatur. Mekelig spør du meg, det kan vi jo komme tilbake til.
Hvis vi peker på grafene på Climate4you, f. eks
Allinone

eller HadCRUT

Ja, da var i første omgang de flate periodene eller den med negativ trend, alt for kort til å vise det motsatte av global oppvarming, eller overhode å kunne stille noen spørsmål ved jevn økende temperatr.
Etter hvert som temperaturen holdt seg flat, nå i 15-16 år, ble årsaken til dette endret til at varmen forsvant i havet. Men, ingen har kunnet finne den igjen.
Fra en debatt på Nye meninger har jeg snappet opp denne grafen
Global oppvarming også i de siste 16 årenehttp://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1012/thread267420/Og her har det ikke vært mye forståelse for at rgresjonslinjen er lagt litt sær - gjennom den flate delen av grafen.
Dette er prøvd visualisert slik

med innlagt regresjon

For å teste ut hvor langt statistikeren Jacobsen var villig til å gå, ble denne lagt inn

Men, dette blir oversett, ingen vesentlige kommentarer, og til slutt tar også tålmodigheten slutt.
Med dette har jeg prøvd å illustrere hva slag fagpersoner, faglige standarder og kvaliteter vi står overfor. Men, det gjelder å stå på, fortsette fortellingen fra virkeligheten, og formidle det samme om og om igjen. Første gang jeg skrev om flat temperatur var i 2008. Nå, 5 år senere, er perioden lengre, det er færre og færre som hevder at temperaturen ikke har flatet ut reellt. Innaskjærs opplever jeg at det er spesielt ekstremtrollene som står på sitt: global oppvarming, som innebærer økende temperatur.
Ja, bortsett fra at følgende rådgivningspanel hevder det samme: Cecilie Mauritzen, Pål Prestrud, Knut Alfsen, Hans M. Seip, Rasmus Benestad, Hans O. Hygen, Eystein Jansen, Helge Drange og Sigbjørn Grønås.
Hvem er det som kommer først ut av Klimabobla?