Men ærlig talt - å påstå at VG eller Aftenposten skulle betale visse faste troll for å holde på med tullballet sitt - det kjøper jeg ikke med mindre noen kan legge fram kvitteringer eller bilder av konvoluttoverrekkinger i parker.
En mer troverdig konspirasjon er vel at det er Heartland Institute som betaler dem for å få klimafanatikerne til å se ut som en gjeng med (ondsinnede!) tomsinger. 
I det hypotetiske tilfelle at disse folkene er betalt av debattforumet selv - noe jeg ikke tror på inntil det motsatte er bevist - får vi bare være glade til hvis klimarørsla søler bort penger for å skade sin egen sak. 10:10-video, noen?
En mer troverdig hypotese er etter min mening kort og godt at moderatorene ikke er så mye smartere enn dem, og/eller er ofre for den generelle klimapropagandaen om at skeptikere er onde, høyreorienterte, sinnsforvirrede avvikere/bråkmakere. Men da er det opp til oss å vise at de tar feil - ved å være saklige. Saklighet gjør overlegen!
Bebben, det sier seg selv at vi som er klima-realister ikke kan skaffe bevis uten å måtte gjøre det som visse "rørleggere" gjorde i Watergate-komplekset. For du tror vel ikke at avisene VG, Aftenposten og Dagsavisen frivillig forteller om at de har tilknyttet seg nett-troll, sånn helt ut av det blå?
Likedan, Bebben - du tror vel ikke at de tilknyttende nett-trollene selv vil innrømme sine handlinger?
Så, når vi uten legal myndighet til å sjekke diverse registre, IP-adressser, lønnsutbetalinger, etc. så kan vi ikke gjøre noe annet enn å mistenke at det er slik at VG, Aftenposten og Dagsavisen holder seg med nett-troll.
Grunnen er vel flerdelt, ikke sant?
En grunn er selve klimasaken. En annen grunn, for lilleputt-avisen Dagsavisen, så kan haugesvis med "nick" - som opereres av noen få personer, i tillegg til selve klimasaken - også skape større klikk-tall på deres nettsider. Og da er det i avisenes interesse å fasilitere heftige debatter, som nettopp skaper stor nett-trafikk. Og for små aviser så er fortjenesten relativt større enn for de store avisene.
Og by the way, klima-alarmistene klarer helt på egen hånd å fremstille seg selv som tomsinger, fullstendig uten medvirkning fra Heartland Institute