Endelig seriøs klimapolitikk

Startet av sinus, november 19, 2011, 17:00:56 PM

« forrige - neste »

sinus

Når selveste Terminator kommer til Norge for å "diskutere" den hellige klimasaken, så kan vi ta det hele med ro.
Er det noen som ikke vil ha dommedag, så er det jo Terminator?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10031508


Jostemikk

Pokker også, Sinus! Jeg som hadde håpt på Angelina Jolie! ;)

Når kommer Danny Glover for å lære oss om geologi og platetektonikk?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Arnold om global warming:

"Fire. Hot. Bad."
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Stemmer. Tror det var etter dette uhellet at han ble motstander av alt varmt:



Håper han har lært. Solfaktor 15 må til.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

sinus

Sitat fra: Jostemikk på november 19, 2011, 17:34:31 PM
Pokker også, Sinus! Jeg som hadde håpt på Angelina Jolie! ;)

Når kommer Danny Glover for å lære oss om geologi og platetektonikk?

Nå anser jeg den offisielle klimapolitikken for å være seriøs. Det var poenget mitt med denne tråden. Jeg anser ditt innlegg som en avsporing, fordi
å spørre om Danny Glover skal lære oss om geologi og platetektonikk (artige emner), blir å anse som en farse. Da tilhører denne tråden kategorien "klima og humor".
På en annen side, så kan vi innføre vårt eget konsensus om at ja: Klimapolitikk er jo en farse, og da blir man jo nesten forvirret når man skal ta et standpunkt til hvilken kategori man skal poste slike innlegg i. Jeg kunne tenke meg å skrive litt mer om klimapolitikk, med utgangspunkt i norske aviser og media. I skrivende stund anser jeg likevel at det eneste jeg har å skrive, med dette som utgangspunkt, er følgende punktum.

(Siden Erik Solheim har slik tillit til Arnold, så er sikkert det grunnen til at miljøverndept. vil godkjenne GMO, slik at vi får terminator frø. Oppkalt etter filmen Terminator)


Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på november 19, 2011, 18:25:51 PM
Håper han har lært. Solfaktor 15 må til.

Vend det andre kinnet til, lærte vi som små. Det burde han prøve.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

Ze Klimanator fester hos Stordalen!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10031905

Nytt ord til min klimaordliste:

Stordalen har Klimafest!

Men tilhører Stordalen Klimafiffen? Det er det store spørsmålet.

Vi får illfall anta at klimagjengen har det klimagøy på denne klimahappeningen, og at drøsen går alvorleg om åndelege og vitskapelege klimating og ellers klimaditt og klimadatt.

Selv tar jeg meg et glass klimavin - og nei, den er ikke dyrket i Alaska.

Klimaskål!

.mmmmen PS: Var det ikke Stordalen som ønsket å kvitte seg med tapsprosjektet REC? Har noen fortalt det til Klima-Arnold?
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

sinus

Sitat fra: Amatør1 på november 20, 2011, 16:18:38 PM
Sitat fra: Jostemikk på november 19, 2011, 18:25:51 PM
Håper han har lært. Solfaktor 15 må til.

Vend det andre kinnet til, lærte vi som små. Det burde han prøve.

Det har han nok glemt. Vi kan i alle fall trøste oss med han betaler avlat, i form av å være miljøforkjemper. Avlaten betales fordi Arnolds far, Gustav Schwarzenegger, var en nazist under 2. verdenskrig. Gustav var medlem av  Sturmabteilung (SA), og NSDAP's.
Når det gjelder denne kjekke herren Arnold, så er han medlem av miljøforeningen Skull and Bones, og der deler han sikkert sine bekymringer for miljø og klima med sin venn, George Bush, og en del andre sentrale miljøforkjempere i USA, som vi alle kjenner til fra før.

Det gleder meg, at slike mektige herrer som Arnold med hans verdier, har beriket Norge med sitt opphold. Av artikkelen som Bebben viste til, så kan vi i tillegg lese følgende gledelige nyhet: "SORTERER SØPPEL: Redaktør i Elle, Signy Fardal, gjør en innsats for miljøet"

Du verden, dette er jo gledelige nyheter. Det ser ut til at den viktige klimakampen engasjerer alle og enhver, som ikke er blitt rammet av sekulariseringen.

I Norge har vi jo rett til å utøve ulike religioner. Vi har et inkluderende samfunn, med en bærekraftig miljøpolitikk.

Det er godt, for selv tenkte jeg å slippe ut noen liter olje fra bilen i morgen ned i kumlokket. Jeg har jo betalt avlat, i form av skatt og avgifter.
Da har jeg jo vært miljøvennlig ;)

sinus

Sitat fra: sinus på november 21, 2011, 00:29:00 AM
Sitat fra: Amatør1 på november 20, 2011, 16:18:38 PM
Sitat fra: Jostemikk på november 19, 2011, 18:25:51 PM
Håper han har lært. Solfaktor 15 må til.

Vend det andre kinnet til, lærte vi som små. Det burde han prøve.

Det har han nok glemt. Vi kan i alle fall trøste oss med han betaler avlat, i form av å være miljøforkjemper. Avlaten betales fordi Arnolds far, Gustav Schwarzenegger, var en nazist under 2. verdenskrig. Gustav var medlem av  Sturmabteilung (SA), og NSDAP's.
Når det gjelder denne kjekke herren Arnold, så er han medlem av miljøforeningen Skull and Bones, og der deler han sikkert sine bekymringer for miljø og klima med sin venn, George Bush, og en del andre sentrale miljøforkjempere i USA, som vi alle kjenner til fra før.

Det gleder meg, at slike mektige herrer som Arnold med hans verdier, har beriket Norge med sitt opphold. Av artikkelen som Bebben viste til, så kan vi i tillegg lese følgende gledelige nyhet: "SORTERER SØPPEL: Redaktør i Elle, Signy Fardal, gjør en innsats for miljøet"

Du verden, dette er jo gledelige nyheter. Det ser ut til at den viktige klimakampen engasjerer alle og enhver, som ikke er blitt rammet av sekulariseringen.

I Norge har vi jo rett til å utøve ulike religioner. Vi har et inkluderende samfunn, med en bærekraftig miljøpolitikk.

Det er godt, for selv tenkte jeg å slippe ut noen liter olje fra bilen i morgen ned i kumlokket. Jeg har jo betalt avlat, i form av skatt og avgifter.
Da har jeg jo vært miljøvennlig ;)

Arnold kastet ikke bare bort tiden sin med å besøke Munch museet. Han er jo sikkert så opptatt av en bærekraftig politikk, av frøene som er oppkalt etter ham, og av genteknologi. UDI er også opptatt av det samme.  En del andre er det ikke, ser det ut til:
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7888918


seoto

SitatArnold kastet ikke bare bort tiden sin med å besøke Munch museet. Han er jo sikkert så opptatt av en bærekraftig politikk, av frøene som er oppkalt etter ham, og av genteknologi. UDI er også opptatt av det samme.  En del andre er det ikke, ser det ut til:
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7888918

Men jeg leste da faktisk så sent som i går at lakseoppdretterne ønsket å gå bort fra genmodifisert fôr. Det er forsket og funnet ut at laks fôret med dette skaper helseproblemer, som vektøkning og diabetes 2.

Men det er slett ikke sikkert Støre eller Berg-Pedersen har fått med seg dette ;) Eller er det viktigere å holde på sine gode utenlandske forbindelser framfor å bekymre seg for norsk helse?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

dagfinn

Sitat fra: sinus på november 21, 2011, 00:29:00 AM
Av artikkelen som Bebben viste til, så kan vi i tillegg lese følgende gledelige nyhet: "SORTERER SØPPEL: Redaktør i Elle, Signy Fardal, gjør en innsats for miljøet"

For dem som måtte være usikker på hvor seriøs Signy Fardal er, og ikke har sett den allerede, er denne videoen obligatorisk:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=wdCQPq4jX2M

BorisA

Sitat fra: dagfinn på november 24, 2011, 16:23:40 PM
Sitat fra: sinus på november 21, 2011, 00:29:00 AM
Av artikkelen som Bebben viste til, så kan vi i tillegg lese følgende gledelige nyhet: "SORTERER SØPPEL: Redaktør i Elle, Signy Fardal, gjør en innsats for miljøet"

For dem som måtte være usikker på hvor seriøs Signy Fardal er, og ikke har sett den allerede, er denne videoen obligatorisk:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=wdCQPq4jX2M
Men hun er en racer på å sortere søppel, det kan ingen ta fra henne.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Kanskje Schwarzenegger burde ha ryddet opp etter seg i California?

The figure — 14,000 dead wind turbines — comes from Andrew Walden of the American Thinker in his report on the demise of a wind farm at Kamaoa, Hawaii. It was abandoned in 2006 after 21 years of haphazard operation. Besides killing migratory birds and bats — leading some smart alecks to call them Cuisinarts — wind turbines are expensive to operate.

Sitat"The ghosts of Kamaoa are not alone in warning us," Walden wrote. "Five other abandoned wind sites dot the Hawaiian Isles — but it is in California where the impact of past mandates and subsidies is felt most strongly. Thousands of abandoned wind turbines littered the landscape of wind energy's California big three locations – Altamont Pass, Tehachapi, and San Gorgonio — considered among the world's best wind sites."

Ja, Schwarzenegger har nok uten tvil medvirket til morgendagens søppelproblemer.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

dagfinn

Sitat fra: BorisA på november 24, 2011, 17:06:48 PM
Men hun er en racer på å sortere søppel, det kan ingen ta fra henne.

Ja, og det betyr vel at hun er bevisstgjort. Så vidt jeg har registrert skal Oppegård kommune sortere automatisk fordi resultatet blir bedre, mens Oslo kommune skal la oss gjøre det fordi vi blir så bevisste av det.

Amatør1

Sitat fra: dagfinn på november 24, 2011, 16:23:40 PM
For dem som måtte være usikker på hvor seriøs Signy Fardal er, og ikke har sett den allerede, er denne videoen obligatorisk:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=wdCQPq4jX2M

HÆHÆHÆHÆHÆ  ;D  ;D  ;D  ;D  :o

Moteverdenens svar på Phil Jones!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to