Endelig seriøs klimapolitikk

Startet av sinus, november 19, 2011, 17:00:56 PM

« forrige - neste »

sinus

Sitat fra: seoto på november 24, 2011, 14:56:15 PM
SitatArnold kastet ikke bare bort tiden sin med å besøke Munch museet. Han er jo sikkert så opptatt av en bærekraftig politikk, av frøene som er oppkalt etter ham, og av genteknologi. UDI er også opptatt av det samme.  En del andre er det ikke, ser det ut til:
http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7888918

Men jeg leste da faktisk så sent som i går at lakseoppdretterne ønsket å gå bort fra genmodifisert fôr. Det er forsket og funnet ut at laks fôret med dette skaper helseproblemer, som vektøkning og diabetes 2.

Men det er slett ikke sikkert Støre eller Berg-Pedersen har fått med seg dette ;) Eller er det viktigere å holde på sine gode utenlandske forbindelser framfor å bekymre seg for norsk helse?

Jeg aner ikke, faktisk. Jeg har mest tro på at noen ærlige skjeler med litt kapital her og der, starter veksthus med økologisk mat. Selvsagt noe sent, det.
Dermed er det de få som har tatt høyde for ødelagte avlinger, og som dyrker sin egen mat, som kan "gni seg i henda", ved å spise mat uten GMO. De som bor langt unna byene og slikt:-)
Liten rettelse til min forrige post: Det skulle jo ikke være UDI, men utenriksdepartementet. Eller skulle det være det? Ett fett, det :-)
Avhengig av hvordan man ser det.

sinus

Sitat fra: dagfinn på november 24, 2011, 19:00:24 PM
Sitat fra: BorisA på november 24, 2011, 17:06:48 PM
Men hun er en racer på å sortere søppel, det kan ingen ta fra henne.

Ja, og det betyr vel at hun er bevisstgjort. Så vidt jeg har registrert skal Oppegård kommune sortere automatisk fordi resultatet blir bedre, mens Oslo kommune skal la oss gjøre det fordi vi blir så bevisste av det.

Du er helt sikker på at hun heller ikke er blitt opplyst? :-)

sinus

Sitat fra: BorisA på november 24, 2011, 17:06:48 PM
Sitat fra: dagfinn på november 24, 2011, 16:23:40 PM
Sitat fra: sinus på november 21, 2011, 00:29:00 AM
Av artikkelen som Bebben viste til, så kan vi i tillegg lese følgende gledelige nyhet: "SORTERER SØPPEL: Redaktør i Elle, Signy Fardal, gjør en innsats for miljøet"

For dem som måtte være usikker på hvor seriøs Signy Fardal er, og ikke har sett den allerede, er denne videoen obligatorisk:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=wdCQPq4jX2M
Men hun er en racer på å sortere søppel, det kan ingen ta fra henne.

Jeg var mest opptatt av alt man kunne lære av bladet hennes, samt hennes formidable evner til å formidle dette. Det handlet om catwalk`en.
Men at hun sikkert er miljøvennlig, og er en racer på å sortere søppel, må jo være hyggelig for henne.
Dette er altså nivået klimapolitikken har lagt seg på.