Finansiering av IPCC

Startet av ConTrari, januar 06, 2012, 14:44:00 PM

« forrige - neste »

ConTrari

Har lest noen steder at USA ikke lenger er med på finansieringen av IPCC. Stemmer dette?

Ifølge denne artikkelen på WUWT betaler USA fortsatt mangfoldige millioner dollar hvert år, også fra et nasjonalt FORSKNINGSFOND til et institusjon som IKKE driver med forskning.

http://wattsupwiththat.com/2012/01/05/defund-the-ipcc-now/


ebye

ConTrari, jeg tror det er foreslått av republikanerne. Om dette forslaget vinner frem eller hvor det eventuelt er i systemet vet jeg ikke noe om.  :-\

seoto

ConTrari

Det er så mange måter å drive skjult finansiering på - i alle retninger. Det er et konglomerat som jeg knapt har orket å begynne på, men jeg har tatt vare på en link, for det går an å søke videre gjennom den dersom man virkelig VIL finne noe:
http://www.discoverthenetworks.org/funderprofile.asp?fndid=5322&category=79

For å lage listen som er oppført på den siden litt enklere å se igjennom, har jeg lagd en alfabetisk oversikt i dette dokumentet:
[attachurl=1]

Den siden jeg la inn link til, gjelder kun RBF. Men det finnes "tonnevis" av informasjon på Discover The Networks.

God fornøyelse dersom noen orker å lete!  :D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Sitat fra: seoto på januar 06, 2012, 15:23:21 PM
ConTrari

Det er så mange måter å drive skjult finansiering på - i alle retninger. Det er et konglomerat som jeg knapt har orket å begynne på, men jeg har tatt vare på en link, for det går an å søke videre gjennom den dersom man virkelig VIL finne noe:
http://www.discoverthenetworks.org/funderprofile.asp?fndid=5322&category=79

For å lage listen som er oppført på den siden litt enklere å se igjennom, har jeg lagd en alfabetisk oversikt i dette dokumentet:
[attachurl=1]

Den siden jeg la inn link til, gjelder kun RBF. Men det finnes "tonnevis" av informasjon på Discover The Networks.

God fornøyelse dersom noen orker å lete!  :D

Hallo i klimaluken.

Måtte bare sende en klimaspontan hilsen til "klimahjelpemiddelsentralen vår". For en klimaservice. Her er det ikke slik at vi får klimahjelp når du ber om det, eller bare må ha det. Denne klimahjelpemiddelsentralen annonserer sine klimatjenester. Så, når du er klimafunksjonshemmet, får du det klimahjelpemiddelet som hjelper akkurat deg. Klimahjelpeutstyret er retningsstabilt, du får utlevert klimalys forover, og du har klimaryggesignal dersom du skulle finne på å gå bakover. Signalet utbryter: Skeptisisme, retning forover.  :)

Det er god stemning i denne borgen, utenfor har de motvind fra alle klimakanter. Takk til alt som bys.

Og dessuten, hvor hadde vi vært uten alarmisme, alle forumtrollene, og de nedleggingskåte redaktørene? God fredag.  8)




seoto


SitatOg dessuten, hvor hadde vi vært uten alarmisme, alle forumtrollene, og de nedleggingskåte redaktørene? God fredag. 

Veldig interessant spørsmål - men vanskelig å få svar på. Man vet aldri hva en alternativ verden ville ha vært ;)

En god fredag til deg også - selv om jeg tror du allerede har en god fredag  ;D

En god fredagskveld til alle :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: seoto på januar 06, 2012, 16:39:32 PM


En god fredag til deg også - selv om jeg tror du allerede har en god fredag  ;D

En god fredagskveld til alle :)

Takk det samme -nå er det tid for julebord!  8)

Jostemikk

Må være bak(h)julebord det da? ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

De innsamlede midlene til kansje mer lokale og grusomme mennesklige kriser og katastrofer endelige mottakeradresser ellers, har jo titt og ofte hvært i medias søkeblikk, milion for milion....så hvorfor er ikke det med klimamidler også mer globalt viktig?

Pengene hentes jo ikke noe mer fra Onkel Skrues pengebinge der enn ellers, og B-gjengen, tja....lurer egentlig på hvem det er, både helt fra Onkel Skrue og til og med B-gjengen! :-\

Resultatet blir uansett det samma, trur jeg.....noen få blir rikere på utrolig manges bekostning og mange andres endelige skjebne.
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

ConTrari

#8
Sitat fra: Jostemikk på januar 06, 2012, 17:05:53 PM
Må være bak(h)julebord det da? ;D

Vi starter tidlig i år... 8)

eller sent, om man vil....styret i borettslaget finner aldri en tid som passer alle før jul, så nå tar vi bakhjula ja, med fire(h)julstrekk!