Tyskland snur i klimapolitikken?

Startet av jarlgeir, juni 12, 2012, 02:42:08 AM

« forrige - neste »

jarlgeir

Vi har sett mange tegn til at noe rører på seg i Tyskland, fra Fritz Vahrenholts bok, til utskiftningen av miljøvernminister. At Tysklands elektrisitetsforsyning er i ferd med å kollapse grunnet miljø og klimagalskapen bekymrer også mange tyskere, faktisk så mye at en del atomkraftverk er startet opp igjen i det stille.

Men nå holder FDP - som sitter i regjeringen - en offisiell klimaskeptikerkonferanse!
"Are we beyond rescue? Between climate catastrophe and eco-hysteria."

Er dette en prøveballong før også Angela Merkel snur hele Tyskland på hodet? Vi får se...

Nå som de grønne er i ferd med å bli marginalisert i politikken, og de andre har stjålet mye av deres politikk (jfr piratpartiets eksplosive vekst), så er det muligens på tide for de andre partiene å komme seg ut av klima-asylet.

http://notrickszone.com/2012/06/11/watershed-conference-german-coalition-government-fdp-party-to-hold-first-ever-skeptical-conference/

It's the sun, stupid!

ConTrari

Sitat fra: jarlgeir på juni 12, 2012, 02:42:08 AM
Vi har sett mange tegn til at noe rører på seg i Tyskland, fra Fritz Vahrenholts bok, til utskiftningen av miljøvernminister. At Tysklands elektrisitetsforsyning er i ferd med å kollapse grunnet miljø og klimagalskapen bekymrer også mange tyskere, faktisk så mye at en del atomkraftverk er startet opp igjen i det stille.

Men nå holder FDP - som sitter i regjeringen - en offisiell klimaskeptikerkonferanse!
"Are we beyond rescue? Between climate catastrophe and eco-hysteria."

Er dette en prøveballong før også Angela Merkel snur hele Tyskland på hodet? Vi får se...

Nå som de grønne er i ferd med å bli marginalisert i politikken, og de ande har stjålet mye av deres politikk, så er det muligens på tide for de andre partiene å komme seg ut av klima-asylet.

http://notrickszone.com/2012/06/11/watershed-conference-german-coalition-government-fdp-party-to-hold-first-ever-skeptical-conference/

Dette er et gejnnombrudd, jarlgeir, et DURCHBRUCH! At et offisielt parti, med helt legitime politikere inni seg, går ut av saueflokken og tillater seg å SPØRRE! Og det skal ikke mer enn noen få kritiske spørsmål til, før hele korthuset raser.

Minner også om denne morsomme Spiegel-artikkelen om tysk miljø-puritanisme:
http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,534.0.html

FDP er herlig usminket i sin ordbruk:


"Apparently every mean is justified when it comes to protecting the climate, no matter the cost. The ends justify the means. Economic sense? Ecologic sense? – Don't ask!

Among all this, the question of whether or not there is climate change, a global warming, and if so, is it really caused by man, plays no role.  Today a number of serious scientists seriously doubt the increase in global temperature, let alone the anthropogenic causes.

The FDP faction of the State Parliament of Saxony has decided, together with the Saxony FDP European Parliamentarian Holger Krahmer, to offer an alternative to the media-driven hysteria by holding a climate conference."


GOTT SEI DANK!

jarlgeir

Contrari skriver:

GOTT SEI DANK!


Nå må vel tyske alarmister snart slutte å si: GOTT MIT UNS

Klimareligionen ligger tynt an i sentraleuropa, på tide å gå til angrep her hjemme også
It's the sun, stupid!

ConTrari

Sitat fra: jarlgeir på juni 13, 2012, 10:10:02 AM
Contrari skriver:

GOTT SEI DANK!


Nå må vel tyske alarmister snart slutte å si: GOTT MIT UNS

Klimareligionen ligger tynt an i sentraleuropa, på tide å gå til angrep her hjemme også

8) Guds klimaveier er uransakelige. I den berømte krigsfilmen "The Longest Day" (Normandie 1944), er det en scene der en amerikansk general sier "Sometimes I really wonder which side God's on", og der en tysk general sier det samme like etterpå.

GOTT SEI KRANK, sier nå jeg.

Telehiv

Gutter,
når dere utfolder dere i tysken, detter de siste linjer i en mikronovelle av den unge døde og desillusjonerte krigsforfatter Wolfgang Borchart fritt ut av min hukommelse:

...."Der Mann hatte Brot. Der Mann schlag er Tot. Es war ja Krieg".

Ikke så mye nytt under himmelen, altså.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ConTrari

Sitat fra: Telehiv på juni 13, 2012, 10:59:12 AM
Gutter,
når dere utfolder dere i tysken, detter de siste linjer i en mikronovelle av den unge døde og desillusjonerte krigsforfatter Wolfgang Borchart fritt ut av min hukommelse:

...."Der Mann hatte Brot. Der Mann schlag er Tot. Es war ja Krieg".

Ikke så mye nytt under himmelen, altså.

Den enes død, den andres brød osv, bare med en litt sterkere kausalitet.

Og nå er det krig igjen. Som alltid kommer russerne og bomber oss kl. 12 00 på en onsdag. Naboens nymonterte flyalarm virker faktisk! Herregud, fuglene dør av sjokk av det bråket.

seoto

Jeg har nok sluppet unna det bråket, til tross for at jeg bor på et sted som er definert som by, og jeg befant meg i byens kjerne på tannlegens ventekontor da alarmen skulle ha gått. Men jeg savnet den ikke før du minte meg på den ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: seoto på juni 13, 2012, 13:10:44 PM
Jeg har nok sluppet unna det bråket, til tross for at jeg bor på et sted som er definert som by, og jeg befant meg i byens kjerne på tannlegens ventekontor da alarmen skulle ha gått. Men jeg savnet den ikke før du minte meg på den ;)

Hadde jeg vært i tannlegestol for en time siden, så hadde den blitt det rene katapultsete med bor og sprøyter og hvite frakker over hele nabolaget.  8)

seoto

Sitat fra: ConTrari på juni 13, 2012, 13:13:27 PM
Sitat fra: seoto på juni 13, 2012, 13:10:44 PM
Jeg har nok sluppet unna det bråket, til tross for at jeg bor på et sted som er definert som by, og jeg befant meg i byens kjerne på tannlegens ventekontor da alarmen skulle ha gått. Men jeg savnet den ikke før du minte meg på den ;)

Hadde jeg vært i tannlegestol for en time siden, så hadde den blitt det rene katapultsete med bor og sprøyter og hvite frakker over hele nabolaget.  8)

Kanskje skjebnen sparte meg for en fryktelig endelikt ved å sette alarmen ut av funksjon på et kritisk tidspunkt? Det burde jeg jo ha forstått ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

jarlgeir

Dere må da skjønne at anleggene må holdes i stand, for de skal snart benyttes.

CO2-alarm som utløses ved 400 ppm?
De skrur den kun av igjen etter betaling av miljøavgift.... :o
It's the sun, stupid!

seoto

Sitat fra: jarlgeir på juni 13, 2012, 14:55:59 PM
Dere må da skjønne at anleggene må holdes i stand, for de skal snart benyttes.

CO2-alarm som utløses ved 400 ppm?
De skrur den kun av igjen etter betaling av miljøavgift.... :o

Ha-ha-ha! Men slutt med å plante ideer i hodene deres ...  ;D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.