Forbundsledere i LO om klimatrusselen

Startet av Gerten, september 21, 2012, 20:46:01 PM

« forrige - neste »

Gerten

I Frifagbevegelse presenteres et Klimamanifest av sentrale forbundsledere i LO.
De starter slik:

«Global oppvarming er ikke bare et spørsmål om hva som kan skje i framtida. Prosessen er allerede i gang, og konsekvensene kan bli katastrofale. Det er bred konsensus blant forskerne (FNs klimapanel) om at den globale oppvarmingen er menneskeskapt, og at hovedårsaken er bruken av fossilt brennstoff.

Klimatrusselen vil ha omfattende konsekvenser for samfunnsutviklingen, enten som et resultat av selve klimaendringene eller som et resultat av tiltak for å hindre eller motvirke klimaendringene."

Og kan leses her: http://www.frifagbevegelse.no/meninger/article6235850.ece

Her er det en blanding av tiltak mot trusselen og fordeling, reduksjon av forbruk og selvfølgelig hvor lønnsomt det vil være å satse på alt annet enn fossil energi.
Selv om det er mindre enn 50% som tror på vår påvirkning på klima, har vi forsømt oss ovenfor disse faglige tillitsvalgte.

It's the clouds!

Ewer Gladblakk.

Må tilstå at i mitt veldig enkle hode, nå med en to-tre glass rødvin på toppen, midt i fredagsrekka, så blir nok den linken helt forståelig om et par-tre glass til i toppen.....men jeg er langt ifra sikker....
Veldig mye høres jo liksom bare ut som bissnisseprat, "oss" gutta imellom? :-\
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Bebben

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på september 21, 2012, 21:11:16 PM
Må tilstå at i mitt veldig enkle hode, nå med en to-tre glass rødvin på toppen, midt i fredagsrekka, så blir nok den linken helt forståelig om et par-tre glass til i toppen.....men jeg er langt ifra sikker....
Veldig mye høres jo liksom bare ut som bissnisseprat, "oss" gutta imellom? :-\

Jeg må tilstå at jeg finner grunn til å utbringe en skål! for uttrykket bisnisseprat;D
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Gloføken

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Gerten

#4
He he jeg er med på den, Ewer.
Bissnisseprat uten realiteter og tankekraft.
It's the clouds!