Trollberg

Startet av Amatør1, mai 21, 2012, 23:38:01 PM

« forrige - neste »

Amatør1

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/post246417.zrm

"Jeg var innom Klimaforskning.co  Det viste seg å være nærmest et lukket sekterisk norsk skarprasistisk venstreradikalt bedehus, en "konventikkel". En kommunistisk celle.

Man virker omhyggelig barneskadd og skole og konfirmasjonsskadd av heller grunn- fanatiske, antinaturfaglige og antirealfaglige , nærmere klassisk nazistisk leninistisk rødegardistiske klasseforstandere og lærerkrefter og konfirmasjonsprester og andre overmennesker og idoler i "O" fagene. Et forsåvidt også meget eldre syndrom. Det er klassisk mot-reformasjon og jesuitterorden."




Noe sier meg at vi må gjøre noe riktig  ;D  ;D
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

En morsom spørrelek før noen følger linken, kan jo være å gjette hvem som har skrevet dette.

Hint: Han har engang kalt meg en "communistisk celle"... med c og til meg alene, så denne communisten er nok encellet. :)

____________
Oppdatert: eh, jeg mener selvfølgelig en spørrelek for enhjernecellede communister.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Han fikk jo gult kort for trolling, og noe sier meg han ikke likte det. ;D

Kolberg har terrorisert enhver debatt i dette landet. Han har fått folk til å flykte fra debatt etter debatt, og har således trodd at han kunne bølle og skremme også IPCC-skeptikere.

Akkurat der bommet Kolberg noe helt aldeles forferdelig, men så har da heller aldri logikk vært hans sterke side.

Har hørt at Dagbladet la ned sin første debatt på grunn av ham, men jeg har aldri fått det bekreftet. Det er vel muligens å tillegge ham for mye ond makt? Det finnes i hvertfall en del fortvilte mennesker rundt omkring i Norge. Folk som bare ville diskutere i fred og fordragelighet om alt annet enn vitenskap. Slikt aksepterer jo ikke Sverre Kolberg. Vaffeloppskrifter eller heklemønstre, det spiller ingen rolle. Ingen får lov å ha en egen mening om slikt hvis Kolberg snubler over tråden.

Jeg tror rettsaken naboene på Kolbotn måtte ty til forteller det meste. Han kunne ikke skjønne at det var til plage med høns og haner på et byggefelt. Kykkelikyyyyy!

Så er det alle gangene han har kalt redaktøren på Forskning.no for ei rødstømpefitte av en mislykka kommunist med kjønnshåra i alle retninger. Er eneste gang jeg har sett han har vært ørlite på sporet.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Hehe, det som til tider overrasker meg er folks tålmodighet, herunder Karl Grimstad på Terje Wahls blogg, som faktisk leser og responderer på de endeløse og som regel irrelevante innleggene fra SK.

Selv tok jeg en beslutning allerede for et par år siden - jeg hopper over alle innlegg fra SK, sirkuskaoset og dumskallen. Jeg leser dem kort og godt ikke. OK det er ikke særlig pent, men det er uhorvelig mye interessant å lese i verden som fremdeles er ulest av meg - ja selv kommentarer på blogger/forumdiskusjoner. Så jeg har bare nedprioritert dem litt - om en syvhundre og femti års tid eller så får jeg muligens tid, jeg lover å lese dem da.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ConTrari

Sitat fra: Amatør1 på mai 21, 2012, 23:38:01 PM
http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/post246417.zrm

"Jeg var innom Klimaforskning.co  Det viste seg å være nærmest et lukket sekterisk norsk skarprasistisk venstreradikalt bedehus, en "konventikkel". En kommunistisk celle.

Man virker omhyggelig barneskadd og skole og konfirmasjonsskadd av heller grunn- fanatiske, antinaturfaglige og antirealfaglige , nærmere klassisk nazistisk leninistisk rødegardistiske klasseforstandere og lærerkrefter og konfirmasjonsprester og andre overmennesker og idoler i "O" fagene. Et forsåvidt også meget eldre syndrom. Det er klassisk mot-reformasjon og jesuitterorden."




Noe sier meg at vi må gjøre noe riktig  ;D  ;D

Ahhhh..ahhh...endelig en som forstår meg!  8)

Jostemikk

Sitat fra: Bebben på mai 22, 2012, 00:16:47 AMSelv tok jeg en beslutning allerede for et par år siden - jeg hopper over alle innlegg fra SK, sirkuskaoset og dumskallen. Jeg leser dem kort og godt ikke. OK det er ikke særlig pent, men det er uhorvelig mye interessant å lese i verden som fremdeles er ulest av meg - ja selv kommentarer på blogger/forumdiskusjoner. Så jeg har bare nedprioritert dem litt - om en syvhundre og femti års tid eller så får jeg muligens tid, jeg lover å lese dem da.

Skal minne deg på det, Bebben. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Josik

Etter en grei runde med klimatrollene på VGD i denne tråden http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/1719066/tittel/begynner-ipcc-aa-miste-grepet, kan det virke som om de har behov for et lite pusterom. Det er jo ufattelig hvor lite reflekterte de er, og mangelen på selv elementær allmenkunnskap er jo påfallende.

Her oppstår varme uten tilførsel eller forbruk av energi og her får man autorativt tilsnakk for å "blande energi og varme" som angivelig ikke har noe med hverandre å gjøre. Hus og hytter varmes opp av seg selv dersom man lukker viduene, og det finnes angivelig mange godt isolerte hytter med riktig beliggenhet som varmer seg selv.

Og Sirkus da stakkar. Det var nesten så jeg fikk litt sympati med ham på slutten der han stod naken, kunnskapsløs og spørrende, for deretter å trekke seg ut. At temperaturen i havet ikke kan stige uten tilførsel av energi, den tror jeg han fremdeles sliter med å forstå.

Jeg la meg på en høflig tone, svarte med tålmodighet, og ser at de faktisk trakk seg tilbake én etter én uten så mye av den vanlige dritten som de produserer på autopilot.

Så jeg hadde det faktisk litt morsomt!
Do remember to forget
anger, worry and regret.
Live while you've got life to live,
love while you've got love to give.

Piet Heine.

jarlgeir

Sverre Kolberg ja, han tar kaka.

Selv dumskallen og klimakaossirkuset må nok melde pass mot ham.

Han hadde en relativt eksotisk rettssak for noen år siden om hønsehold, haner som galer halve døgnet etc. Stakkars naboer.

Neste blir vel at han holder isbjørn i borettslaget?
It's the sun, stupid!

ebye

#8
Sitat fra: Josik på mai 22, 2012, 02:01:17 AM
Jeg la meg på en høflig tone, svarte med tålmodighet, og ser at de faktisk trakk seg tilbake én etter én uten så mye av den vanlige dritten som de produserer på autopilot.

Så jeg hadde det faktisk litt morsomt!

Bra jobba, Josik. Du scorer og spiller trollene sjakk matt med høflig tone. Jeg har registrert mye av det samme selv, og trollene sitter i skjul, på sidelinjen. La oss håpe de leser, og muligens lærer! Dog, den virkelige syretesten på læring er atferdsendring. Det er nok ikke lett.

Du argumenterer bedre enn de fleste, ut fra termodynamikkens lover og lovmessigheter. Du må hatt et bra fundament før VGS og voksenutdanningen?   ;)

seoto

Sitat fra: Josik på mai 22, 2012, 02:01:17 AM
Etter en grei runde med klimatrollene på VGD i denne tråden http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/1719066/tittel/begynner-ipcc-aa-miste-grepet, kan det virke som om de har behov for et lite pusterom. Det er jo ufattelig hvor lite reflekterte de er, og mangelen på selv elementær allmenkunnskap er jo påfallende.

Her oppstår varme uten tilførsel eller forbruk av energi og her får man autorativt tilsnakk for å "blande energi og varme" som angivelig ikke har noe med hverandre å gjøre. Hus og hytter varmes opp av seg selv dersom man lukker viduene, og det finnes angivelig mange godt isolerte hytter med riktig beliggenhet som varmer seg selv.

Og Sirkus da stakkar. Det var nesten så jeg fikk litt sympati med ham på slutten der han stod naken, kunnskapsløs og spørrende, for deretter å trekke seg ut. At temperaturen i havet ikke kan stige uten tilførsel av energi, den tror jeg han fremdeles sliter med å forstå.

Jeg la meg på en høflig tone, svarte med tålmodighet, og ser at de faktisk trakk seg tilbake én etter én uten så mye av den vanlige dritten som de produserer på autopilot.

Så jeg hadde det faktisk litt morsomt!

Jeg hadde det også morsomt da jeg leste den tråden  ;D
Nettopp det at du hele tiden saklig la fram ditt gjorde at de sto igjen som de trollene de er, og med laaaangt mindre kunnskap enn hva de prøver å innbille seg selv. Denne tråden burde nesten lagres, slik at det er greit å gå tilbake og hente stoff som kan brukes mot dem senere ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Enig med seoto. Har ikke ledd så mye siden sirkuset ikke visste forskjell på det nittende århundre og nittenhundretallet, og det gikk opp for alle unntatt sirkuset selv at han ikke diskuterte temperaturutviklingen i samme århundre som andre gjorde. Selv ikke henvisninger med linker til Wikipedia hjalp.

Flott innsats, Josik!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: seoto på mai 22, 2012, 14:32:46 PM
Sitat fra: Josik på mai 22, 2012, 02:01:17 AM
Etter en grei runde med klimatrollene på VGD i denne tråden http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/1719066/tittel/begynner-ipcc-aa-miste-grepet, kan det virke som om de har behov for et lite pusterom. Det er jo ufattelig hvor lite reflekterte de er, og mangelen på selv elementær allmenkunnskap er jo påfallende.

Her oppstår varme uten tilførsel eller forbruk av energi og her får man autorativt tilsnakk for å "blande energi og varme" som angivelig ikke har noe med hverandre å gjøre. Hus og hytter varmes opp av seg selv dersom man lukker viduene, og det finnes angivelig mange godt isolerte hytter med riktig beliggenhet som varmer seg selv.

Og Sirkus da stakkar. Det var nesten så jeg fikk litt sympati med ham på slutten der han stod naken, kunnskapsløs og spørrende, for deretter å trekke seg ut. At temperaturen i havet ikke kan stige uten tilførsel av energi, den tror jeg han fremdeles sliter med å forstå.

Jeg la meg på en høflig tone, svarte med tålmodighet, og ser at de faktisk trakk seg tilbake én etter én uten så mye av den vanlige dritten som de produserer på autopilot.

Så jeg hadde det faktisk litt morsomt!

Jeg hadde det også morsomt da jeg leste den tråden  ;D
Nettopp det at du hele tiden saklig la fram ditt gjorde at de sto igjen som de trollene de er, og med laaaangt mindre kunnskap enn hva de prøver å innbille seg selv. Denne tråden burde nesten lagres, slik at det er greit å gå tilbake og hente stoff som kan brukes mot dem senere ;)

Med tanke på ADs triste skjebne, kan det være en god ide å lagre noen utvalgte tråder på VGD ja.

jarlgeir

Jeg skrev for noen uker siden at Sverre Kolberg tok kaka, men der tok jeg feil.

Kolberg pluss Moen i samme tråd på Nye Meninger er mer enn dobbelt så ille, og de har hver sin stil, innlært på hvert sitt galehus.
Med Benestad innimellom som litt krydder blir det helt surrealistisk, med hans manglende evne til å skille mellom propaganda og fagfellevurdering.

Det er nesten så man skriver til dem:

"Vet pleieren din at du har rømt og går amok på nettet?"
It's the sun, stupid!