Blindern - Meteorologisk Institutt er udugelige

Startet av Jostemikk, oktober 23, 2012, 23:52:32 PM

« forrige - neste »

BorisA

Sitat fra: Jostemikk på oktober 28, 2012, 20:05:04 PM
Perioden han har brukt er fra ut på 60-tallet. Han skriver jo for 50 år siden var vintertemperaturen i Oslo - 4 grader. Ikke noe mer spesifikt. Bare for 50 år siden.

Skal ta en titt på for 50 år siden etter fotballkampen, BorisA.
Fotballkampen ja 8)
Den gikk som den skulle, 2-0 til Molde. (Jeg er utflytta romsdøl)
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Snøen laver ned. Sprengkulda har virkelig dukket opp for å plage folk. Noen kulderekorder er satt, mens det andre steder er kaldere enn det har vært på mange år. Selv har jeg måkt snø i dag, og jeg er allerede lei!

Dette gjør at jeg er nødt til å stille spørsmålet: Er det mulig å bomme mer enn Ketil Isaksen gjorde i MSM i går? Har han tenkt å gå Al Gore i næringen, slik at alle steder han snakker om, alle steder han dukker opp, så settes kulde- og snørekorder i fleng?

Flere har vært inne på dette, og jeg sier meg helt enig med dem. Det kan virke som om Moder Jord ikke har noe til overs for disse "forskerne".
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Sitat fra: Jostemikk på oktober 29, 2012, 15:24:49 PM
Dette gjør at jeg er nødt til å stille spørsmålet: Er det mulig å bomme mer enn Ketil Isaksen gjorde i MSM i går? Har han tenkt å gå Al Gore i næringen, slik at alle steder han snakker om, alle steder han dukker opp, så settes kulde- og snørekorder i fleng?
En mulig forklaring:

Met. inst har tre alarmister:

1. Benestad. Han er satt i karantene etter "Svarte-Per-artikkelen".    ;)

2. Hygen. Han overtok etter Benestad, men er litt: hit eit skritt og dit eit skritt.   ;D

3. Isaksen. Pliktløper. 6 i innhold; 0 i utførelse. Karakteren 6 er gitt av Met. inst.

Kanskje Met. inst. sliter med forskernes utførelse? Dette henger sammen med kunnskap og kompetanse. Slikt viser seg etter hvert, mer og mer!   ;D 


Jostemikk

Først en kommentar angående et visst trolls spamming av Blindern-debatten på en annen nettside. Blindern er navnet som brukes samme hvilke leverandør av temperaturdata vi snakker om. Tidligere stasjoners data er justert opp mot Blindern.

Det har også blitt påstått at det fra offisielt, norsk hold ikke finnes noen Blindernserie som går lenger tilbake enn 1937.

For en del år siden gikk de nordiske lands Meteorologiske Institutter sammen om å lage en dataserie for alle de nordiske landene. De norske temperaturdataene ble levert av Meteorologisk Institutt. De leverte fra seg en serie for Blindern Oslo, med data fra 1890-2001. Håper da denne saken er ute av verden?

[attachimg=1]

[attachimg=2]

Det vi nå har av "data"serier for Blindern er:

BEST
GHCN
Hadcrut
GIStemp
Met. Inst.
Rimfrost
Nordklim

Ingen av disse viser det samme. Det mest interessante bortsett fra at både Hadcrut, Giss, BEST og GHCN har homogenisert allerede homogeniserte verdier, er at Meteorologisk Institutt selv ikke er i stand til å homogenisere Blindern likt. Det kommer altså an på øyet som ser, meteorologen som homogeniserer. Skal se om jeg får tid til å legge ut en animasjonsgraf som viser alle de 7 seriene iløpet av uka.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren