Store CO2-variasjoner tidligere - CO2 et resultat av oppvarming

Startet av Jostemikk, desember 08, 2012, 02:31:35 AM

« forrige - neste »

Jostemikk

Denne saken fortjener egen tråd.

WUWT - A Brief History of Atmospheric Carbon Dioxide Record-Breaking.

Det er altfor omfattende å begynne å plukke flere utdrag av dette svært omfattende stoffet. CO2-dataene fra iskjerneprøvene har flatet ut alle topper, og forskere peker på Stillehavet som leverandør av store mengder CO2 etter tidligere varmesykluser. Oppvarmingen skjer først, så kommer CO2-nivået etter som en reaksjon. Verdt å sitere er også det første debattinnlegget i tråden. R.G Brown som vel de fleste kjenner nå:

Sitatrgbatduke says:
December 7, 2012 at 2:48 pm

Nice (and very interesting) paper.

Question. How does this data work with respect to the primary carbon cycle model? It looks like it would completely destroy it (to me). That's worth a paper all by itself.

rgb

Dette er en skikkelig killer. CAGWerne har et svært tungt år, og verre ser det ut til å bli. De tre norske musketerene vil nok fatte stor interesse for denne saken, og jeg håper postmann Pat leverer post også i helgene.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Jeg legger merke til at linken til grafen "[CO2] Reconstructed from Moberg Temperature Reocnstruction" fører til en annen graf. Her er den riktige adressen:
http://i90.photobucket.com/albums/k247/dhm1353/MobergCo2.png

(Slik er det i hvert fall for meg, men det kan vel endres etter hvert som de oppdager feilen.)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Da oppdaget du mer enn meg, seoto!

Som flere har vært inne på under tidligere CO2-diskusjoner ser ikke disse "dataene" ut til å være mer å stole på enn "temperatur"seriene IPCC legger til grunn.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Sitat fra: Jostemikk på desember 08, 2012, 02:31:35 AM
Dette er en skikkelig killer. CAGWerne har et svært tungt år, og verre ser det ut til å bli. De tre norske musketerene vil nok fatte stor interesse for denne saken, og jeg håper postmann Pat leverer post også i helgene.
Det går etter planen, her er det godt besatt. I Julemåneden er det dessuten døgnåpent.    8)