Værmeldingene - nok til ei hel bok med nidvisetekster?

Startet av Jostemikk, desember 12, 2012, 11:39:29 AM

« forrige - neste »

Jostemikk

BorisA har en tråd på VGD kalt Sjekk den værmeldingen!

Der sammenligner han værmeldingene til Yr.no og Storm.no. I dag la han ut en link til Pent.no som setter opp de to forskjellige værmeldingene til sammenligning. Denne saken er så alvorlig at jeg følte meg forpliktet til å sikre den for ettertiden gjennom kopier og presentasjon. Se på de temperaturvarslene!

[attachimg=1]
[attachimg=2]
[attachimg=3]
[attachimg=4]
[attachimg=5]
[attachimg=6]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Flott at du legger det ut på denne måten Joste.

På en annen oversikt for noen dager siden så jeg at det var enorme forskjeller i temperaturvarslene mellom Ålesund og Kristiansund.
Der viste temperaturvarslene noen dager frem i tiden at Ålesund skulle ha rundt 0 grader og Kristiansund minus 10-12!
Jeg har vanskelig for å tro at det skal være så store forskjeller mellom 2 kystbyer i Møre og Romsdal.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Sitat fra: BorisA på desember 12, 2012, 12:25:12 PM
Flott at du legger et ut på denne måten Joste.

På en annen oversikt for noen dager siden så jeg at det var enorme forskjeller i temperaturvarslene mellom Ålesund og Kristiansund.
Der viste temperaturvarslene noen dager frem i tiden at Ålesund skulle ha rundt 0 grader og Kristiansund minus 10-12!
Jeg har vanskelig for å tro at det skal være så store forskjeller mellom 2 kystbyer i Møre og Romsdal.

Det har du helt rett i, BorisA. Flott gransking dette, og legg for all del ut om lignende saker!

Det disse folkene gjør er å legge sine modeller til grunn for å spå været i morgen og om 5 dager. Selv innen et 24-timers varsel varierer temperaturvarslene med 8-10 grader. De er rett og slett ikke i stand til å bruke modellene til noe som helst av vitenskapelig verdi. Til tross for dette tragikomiske faktum har de lurt en hel verden til å tro at de kan spå temperaturen om 100 år.

Er det ikke egentlig på tide å renske boet i disse institusjonene nå? Beholde de som tør stå fram og fortelle om svindelen, og sende resten til klimastrafferettstribunalet på Bjørnøya?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Jeg har ikke sett tilsvarende oppsett for Oslo, men jeg er som vanlig føre var: Jeg har bestilt mer ved og renere strøm.

;D     8)